En als dat betekend dat je moet wachten, dan is dat maar zo...
Graag gedaan Punjab!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
ZoZenn schreef:Deze discussie snap ik echt niet...
Sorry hoor, maar als je hond/roedel niet sociaal is dan kom je niet op de losloopvelden. De losloopvelden zijn voor mensen & honden die daar graag loslopen, wat ook betekent dat je dus met elkaar om moet kunnen gaan. Als je daar dan met je asociale groep akita's gaat lopen, vind ik je zowel bijzonder asociaal als compleet onverantwoord... Dan moet je ergens gaan lopen waar geen andere honden komen of huur je een veldje voor een roedel, jij moet je eigen problemen oplossen en als dat betekent dat je niet op zo'n veldje kan dan zij dat zo...Schuif dat niet af op mensen met sociale honden, die daar komen doen waar het veldje voor bedoeld is. Mijn Zig is absoluut niet sociaal naar vreemde/loslopende honden, hem ga ik dus ook absoluut niet meenemen naar zo'n veldje.
Vragen of je erbij mag, vind ik een ander verhaal. Ik vraag altijd even of ik erbij kan (met AJ), als ik bij een losloopveldje met meerdere honden in wil. Ik heb 1x meegemaakt dat er een aantal honden op het veld waren, waarvan we een paar kenden. ZIj liepen al een half uur samen. Zodra ik erin kwam, stortten de honden zich direct op AJ, die ik heb losgelaten zodat hij weg kon komen omdat hij toch sneller was. Vervolgens ben ik héél hard gaan schreeuwen naar de honden, AJ gepakt, eigenaren pakten hun honden vast, en veld weer verlaten. Dat was een mooi voorbeeld van ganging up en ook waarom ik niet zomaar meer zo'n veldje op loop, die honden waren normaal wel sociaal.
Zoe_97 schreef:Maar de situatie die je op het einde verteld is toch het fenomeen dat je zeker bij 9/10 roedels ziet? Dat si natuurlijk hondengedrag. Vriendelijk en sociaal naar elke vreemde hond zijn is net geen natuurlijk gedrag.
Die kleine omheinde velden zijn zoals cursebraker zegt ideaal om ze even los te laten.
Als er 3 vrije velden zijn. Waarom moet jou hond dan perse bij die van mij zoals mvdende zou doen? Ik ga trouwens altijd op rustige momenten naar zo’n veldje. Echt nog nooit gehad dat mensen moesten wachten op uren dat ik er was.
Mijn honden lopen trouwens op wandeling ook gewoon los. Maar even lekker balletjes gooien is zo’n veld gewoon ideaal voor.
ZoZenn schreef:Deze discussie snap ik echt niet...
Sorry hoor, maar als je hond/roedel niet sociaal is dan kom je niet op de losloopvelden. De losloopvelden zijn voor mensen & honden die daar graag loslopen, wat ook betekent dat je dus met elkaar om moet kunnen gaan. Als je daar dan met je asociale groep akita's gaat lopen, vind ik je zowel bijzonder asociaal als compleet onverantwoord... Dan moet je ergens gaan lopen waar geen andere honden komen of huur je een veldje voor een roedel, jij moet je eigen problemen oplossen en als dat betekent dat je niet op zo'n veldje kan dan zij dat zo...Schuif dat niet af op mensen met sociale honden, die daar komen doen waar het veldje voor bedoeld is. Mijn Zig is absoluut niet sociaal naar vreemde/loslopende honden, hem ga ik dus ook absoluut niet meenemen naar zo'n veldje.
Vragen of je erbij mag, vind ik een ander verhaal. Ik vraag altijd even of ik erbij kan (met AJ), als ik bij een losloopveldje met meerdere honden in wil. Ik heb 1x meegemaakt dat er een aantal honden op het veld waren, waarvan we een paar kenden. ZIj liepen al een half uur samen. Zodra ik erin kwam, stortten de honden zich direct op AJ, die ik heb losgelaten zodat hij weg kon komen omdat hij toch sneller was. Vervolgens ben ik héél hard gaan schreeuwen naar de honden, AJ gepakt, eigenaren pakten hun honden vast, en veld weer verlaten. Dat was een mooi voorbeeld van ganging up en ook waarom ik niet zomaar meer zo'n veldje op loop, die honden waren normaal wel sociaal.
ZoZenn schreef:Zoe_97 schreef:Maar de situatie die je op het einde verteld is toch het fenomeen dat je zeker bij 9/10 roedels ziet? Dat si natuurlijk hondengedrag. Vriendelijk en sociaal naar elke vreemde hond zijn is net geen natuurlijk gedrag.
Die kleine omheinde velden zijn zoals cursebraker zegt ideaal om ze even los te laten.
Als er 3 vrije velden zijn. Waarom moet jou hond dan perse bij die van mij zoals mvdende zou doen? Ik ga trouwens altijd op rustige momenten naar zo’n veldje. Echt nog nooit gehad dat mensen moesten wachten op uren dat ik er was.
Mijn honden lopen trouwens op wandeling ook gewoon los. Maar even lekker balletjes gooien is zo’n veld gewoon ideaal voor.
De meeste 'bij elkaar gegooide' roedels reageren zeker niet zo, ik kwam daar heel vaak en dat is echt de enige keer dat ik zo'n heftig voorbeeld van ganging up heb gezien. Ik snap wel waarom mensen met hun hond bij jou komen als jij er als enige bent, ze komen immers om hun hond te laten spelen. Waar kan dat? Bij die andere hond natuurlijk. Dat zit er dik in.
Mijn honden lopen meestal vast tegenwoordig, omdat het stuk waar ze los kunnen nu te drassig is en ik door de wijk moet wandelen. Wat ik overigens poepsaai vind.
mvdende schreef:ZoZenn schreef:Deze discussie snap ik echt niet...
Dit dus!
Het kan altijd een keer mis gaan zoals hierboven geschreven, maar dat zijn "normaal" dus wel sociale honden.
Skip is ook wel eens uitgevallen naar een andere hond op het moment dat zijn vrienden kwamen aanlopen want ineens was de "roedel" er weer. Paar minuten daarvoor was hij nog netjes aan het spelen met de hond.
Ik snap echt wel dat een niet sociale hond ook zn beweging moet hebben, maar moet dit dan precies wanneer het al druk genoeg is bij een losloop veldje?
Ga dan heel vroeg of juist laat op de avond naar het veldje.
Ik ben wel eens een loopse teef tegen gekomen op het losloop strand. Skip was toen nog volledig intact! Geen handige combinatie...
Ben ik toen boos geworden? Nee, want het was 07:30 op een zondag ochtend in januari (dus pikke donker) en die mensen waren helemaal uit Nieuwegein naar Het Westland gereden zodat hun loopse teef even lekker haar poten kon strekken. Ze waren er niet op bedacht dat er nog 2 mafkezen zo vroeg naar het strand gingen(wij moesten heel toevallig die dag naar Nieuwegein
en lieten Skip ff wat stoom afblazen voordat hij een hele dag mee mocht naar een beurs)
Die mensen deden er echt alles aan om geen "conflict" te creëren met intacte reuen en toch hun teef haar beweging te geven, daar kan ik alleen maar respect voor hebben!
cursebreaker schreef:Maar laten spelen doe je, in een omheind gebied waar al honden zijn, toch in overleg lijkt me. Het moet niet vanzelfsprekend zijn dat iedereen hun hond maar beschikbaar moet stellen om te laten spelen met iemand anders die hun hond wil laten spelen. Alsof mensen dat maar even Moeten doen omdat je vind dat jouw hond een speel kwartiertje heeft verdiend. Dan moet je oproepjes plaatsen op doggy date ofzo en gaan zoeken naar speel maatjes. Maar ik vind een omheind veld niet de plaats om maar gewoon die vrijheid te nemen. Of anders zou je een groter losloopgebied kunnen opzoeken bv. want daar zijn de mensen meestal wel wat vrijer en laten ze alles gewoon gaan waar ze willen - zie je hier op de heide bv.