gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 00:20

MoppieFilou: Bedankt voor je lieve woorden. Ondanks dat je je konijnen moet missen, toch een fijne vakantie gewenst! :)

Ze is nog wel een hoopje ellende, maar ze was net wel iets meer “wakker” tijdens het voeden. De ander daarentegen snapt er niets van en vindt het ook maar onzin dat ik haar telkens instop, ze kan namelijk heel goed zelf een nestje maken vindt ze... :roll:
Laatst bijgewerkt door Lugea op 28-04-19 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 07:47

Hoe is je konijn de nacht doorgekomen? Beetje opgeknapt al?

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 08:39

Wat lief dat je ernaar vraagt. Ze is de nacht doorgekomen, maar daar is het ook wel redelijk mee gezegd. Ze is niet vooruit gegaan ten opzichte van gisteravond/-middag, dus dat baart me wel een beetje zorgen. De assistente zei gisteravond dat ik wel echt verbetering moest gaan zien per dagdeel. Vannacht rond een uur of drie dacht ik echt dat ze het niet ging redden, maar ze kon nu net haar kopje weer iets optillen en deed haar ogen weer open.

Bleh, ik heb er gewoon echt even spijt van en voel me zo ongelooflijk schuldig. Het gaat me echt aan m’n hart haar zo te zien en als ze dan ook nog gaat kreunen en knarsetanden word je gewoon wanhopig. Ze heeft nu net haar pijnstillers weer gehad dus ik hoop dat dat wat voor haar gaat doen.

Vannacht was de ander ook ineens wat afgekoeld, dus haar ook maar een kruik gegeven zodat ze zichzelf wat beter warm kan houden. Ze heeft niet echt goed gegeten als in: niet de hoeveelheid die ze normaal eet, maar ze is in ieder geval “helder” en soms ook heel actief.
Laatst bijgewerkt door Lugea op 28-04-19 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 09:34

Herfstwind: Bedankt :) .

Wat naar dat Jinte nog steeds zo "ziek" is :(:) . Hopelijk is ze snel weer de oude!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 09:39

Ach.... Arm beestje! Goed in de gaten houden en anders gewoon de dierenarts bellen om advies. sterkte!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:39

Ze is net zelf naar haat waterbakje gekropen en heeft zelfstandig gedronken. Daarna moest ze plassen wat met een hoop gezucht en gesteun ging, maar het is gelukt. *\o/* Ze ligt nu weer voor pampus maar het is een vooruitgang.

De ander heeft een schijfje wortel naar binnen gewerkt dus dat gaat ook langzaam weer beter.

Vanaf half een is mijn dierenarts er vandaag, dus ik bel even voor de zekerheid straks, maar ik merk dat ik er al een wat beter gevoel bij heb.
Laatst bijgewerkt door Lugea op 28-04-19 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:11

Super! +:)+

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:54

We moeten voor de zekerheid toch even langskomen, maar dat is alleen maar goed. Even een extra controle. :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:23

Heb je darmstimulerende middelen in huis? Sterkte, altijd naar als ze zo beroerd zijn na een operatie..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:49

Fijn dat ze iets opgeknapt zijn!

Ik ben er ook weer haha! Druk weekje gehad en met de Flappies gaat t goed jaa :+.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:36

We hebben één keutel! *\o/* Ze heeft ook wat groenten gegeten. Ik heb echt zitten janken van blijdschap net. Nu gaat de ander alleen niet zo lekker dus we gaan toch maar even langs de dierenarts.

Eoweyn: Ik heb ze darmkrampdruppels van de Kruidvat gegeven, van de dierenarts had ik niets meegekregen wat dat betreft, alleen pijnstillers.
Laatst bijgewerkt door Lugea op 28-04-19 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:36

*\o/* Poep *\o/*

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:41

Dat werkt wel tegen gas, zou ook even vragen om cisaral en metocloral.
Groenten eten ze vaak als eerste weer is mijn ervaring, lekker geven hoor mits ze dat natuurlijk goed gewend zijn. Peterselie schijnt de eetlust op te wekken.

Hoe blij kun je zijn met keutels hè :D

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:49

Ik heb om 15.30u een afspraak dus dan zal ik daar even naar vragen, ga het even opschrijven anders ben ik zo die namen weer vergeten natuurlijk. Bedankt voor die tip!

Ze krijgen hier 2x per dag groente (2 handjes per keer) dus dat is ze wel gewend gelukkig. Ze drinkt wel echt héél veel en moet dan direct plassen, maar dat zal er misschien wel bij horen. Peterselie heb ik dan net weer niet in huis, maar kan als we terug zijn dit nog wel even halen.

Ja, één zo’n keuteltje kan je dag weer goed maken. :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 16:25

Heerlijk hoe blij je kan worden van poepjes!

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 16:59

Fijn dat het beter gaat :) bij mijn konijnen werkt peterselie ook goed. Tot nu toen (naar muis, naar die lust niks) hebben al mijn konijnen dat als eerste weer gegeten als ze ziek zijn. Is echt iets wat ik geef bij ziekte/weinig eetlust.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:28

Hoe was het bij de dierenarts? :) Fijn dat het beter gaat!

De pootjes zijn aan de onderkant weer mooi roze. Grote korsten zijn weg en maken plaats voor mooie roze huid *\o/*

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:43

Fijn voor Guus!
Hoe gaat het samen?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:59

Ze zijn zooooo lief samen, alleen is Pumba een ADHD konijn :'). Zitten ze lief samen, wil ik een foto maken en madam is weer weg gehupst :').

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:24

Lijkt op Blik :Y) .
Blik is pas fotogeniek als hij moe is.. anders niet hahaha

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:34

@Herfstwind, gaat het ondertussen een beetje beter? Las wel dat het aan de betere hand was. Lees het nog wel eens dat het erg heftig kan zijn voor voedsters.

En klopt is al vroeg, ze moeten nog 4 maand worden. Is mij ook opgevallen dat het mannetje wel goed eet maar zij niet, ze eet wel maar erg weinig. Van het kruidenhooi at ze wel alles op (deed dat erbij voor de lekker) dus besloten om nu een dingetje op te hangen daarmee. Hoop dat ze dat dan wel opeet telkens. :(:) Ga dan bespreken wanneer ik haar kan brengen want uum het mannetje blijft dus hier :+ .

Heb voor hem vandaag met nog mijn laatste panelen die ik had staan een plekje in elkaar gestopt met speelgoed en een tunnel. Was verkocht het moment dat ik gisteren weg was voor zusje en broertje op te halen en hij had in de tunnel zitten wachten tot ik terug was. Moment dat die mij zag kwam die aandacht vragen <3 .

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:58

Herfstwind schreef:
Ik heb om 15.30u een afspraak dus dan zal ik daar even naar vragen, ga het even opschrijven anders ben ik zo die namen weer vergeten natuurlijk. Bedankt voor die tip!

Ze krijgen hier 2x per dag groente (2 handjes per keer) dus dat is ze wel gewend gelukkig. Ze drinkt wel echt héél veel en moet dan direct plassen, maar dat zal er misschien wel bij horen. Peterselie heb ik dan net weer niet in huis, maar kan als we terug zijn dit nog wel even halen.

Ja, één zo’n keuteltje kan je dag weer goed maken. :')

Het vele drinken komt door de narcose. Ze zijn daar erg dorstig van vaak. Hoort er dus inderdaad een beetje bij :)
Komt vast goed! Ik ben ook altijd pas gerustgesteld als ze weer vrij en blij zichzelf zijn.

Wat fijn voor Guus!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:01

Coconut: Fijn dat het beter gaat met Guus! :)

Lori: Leuk dat het rammetje mag blijven.

Haar darmen lagen bijna helemaal stil, dus heeft ze een injectie gehad en ik moet goed in de gaten blijven houden dat ze voldoende eten binnenkrijgt. Ze begon toen we net terug waren meteen te knabbelen aan haar groenten dus ze heeft al wat meer zin in eten.

Bij de ander klonk alles gewoon helemaal goed gelukkig. :)
Laatst bijgewerkt door Lugea op 28-04-19 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:10

Oeh, maar goed dat je even bent geweest dan! Eet ze al wat meer?

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:40

Ze gaat wel steeds wat meer eten, maar nog niet de hoeveelheden die ze nodig heeft zegmaar. Net was ze wel lekker op haar hooi aan het knabbelen dus dat is een goed teken. :) Verder moet ik haar vannacht in ieder geval elke 3 à 4 uur even dwangvoeren voor de zekerheid en dan morgen weer even verder kijken.