Die is leuk! Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Die is leuk! kiwiwitje schreef:hahaha ach hier zijn t ook maar gewoon terriers en alleen de dames hebben echt drive richting beestjes. Boellie weinig tot nu toe. die is gewoon eigenwijs.
het zijn nooit 'gewoon' terriers toch
KimD schreef:El pleitosDie is leuk!
Nicky91 schreef:kiwiwitje schreef:hahaha ach hier zijn t ook maar gewoon terriers en alleen de dames hebben echt drive richting beestjes. Boellie weinig tot nu toe. die is gewoon eigenwijs.
hahahahet zijn nooit 'gewoon' terriers toch
![]()
KimD schreef:El pleitosDie is leuk!
![]()
![]()
Recall doet het nu dus gewoon niet.. Wel als we aan t 'werk' zijn samen.
Gister weer agility gedaan, 2 "hoog" dan tunneltje
Helemaal fantastisch vind ze het
Vooruit. Chick en Djessey hebben een flinke scheut ''terrierbloed'' /werklijn in zich. Maar toch KimD schreef:Ik heb deze week een agility dip, ik had dinsdag absoluut geen zin. Wel gegaan en ook fijn getraind overigens maar met tegenzin. A.s. zondag hebben we een seminar bij Magda, ik ben benieuwd hoe dat gaat.
Hihi nee zonder gekheid. Arya gaat soms gewoon nog erg op en neer met alles ook en dat is echt nog dag voor dag en ben bang dat dat bij ons ook nog wel even duurt. Benieuwd wat het ons gaat brengen weer als we met training starten de 21e.
En toen gooide ik die stok extra ver de bosjes in met struiken en alles ervoor zodat ze niet er achteraan zou gaan, zei ik ook dat ze 'm niet mocht pakken en toen... juistem. Ze vloog gewoon door de dichtbegroeide struiken heen
Maar al met al was ze braaf, ook al klinkt het niet zo hahaha. Het is alleen weer even kijken hoe we door deze fase heen komen waarin ze duidelijk zoiets heeft van 'ok ik ben een grote dame nu na mijn loopsheid en mag wel eens even laten zien wat ik wel/niet wil' en hoe ik haar dan weer moet laten zien van NEE, alsnog wil ik bepalen en de bovenhand hebben, truttebel. Voor nu dus sowieso bepaalde dingen dan als het even kan vermijden zoals dat ze iets heeft wat ze zich kan toe eigenen. Work in Progress
Die poort was zeker 1,80 hoog. Arya had even iets van WTF en stond stokstijf, maar relaxte wel snel dus even goed beloond toen ze rustig erlangs liep. Kan me wel voorstellen dat ze schrok als er uit het niks zo'n honden tekeer gaan. 

Maar goed, back to the bench: komende week dus weer lekker met de auto erop uit. Nu alles te voet aan't doen en dan ben ik toch wel weer blij dat we die heide hier op een steenworp afstand hebben; dat we in ieder geval dat nog kunnen doen te voet behalve alleen maar in de wijk wat gewoon echt niet mijn ding is. We lopen er wel kortere rondjes, maar ik doe gewoon echt veel liever natuurwandelingen - ben echt een verwend mormel
Met de wandelingen probeer ik ook telkens bij bankjes pauzes te pakken en haar in rust te krijgen zodat dat hopelijk een beetje erin komt en blijft zitten voor als we langere wandelingen gaan doen tzt waarin het dan gewoon belangrijk is dat ze echt rust tussendoor.
cursebreaker schreef:Nicky
El pleitos hahahaha. Die is idd echt geniaal. Erg herkenbaar wat je schrijft, alleen is onze Arya geen 5 maanden meer maar 14 maanden dus ik moet eigenlijk tot de conclusie komen dat ik een onopgevoed mormel hebHihi nee zonder gekheid. Arya gaat soms gewoon nog erg op en neer met alles ook en dat is echt nog dag voor dag en ben bang dat dat bij ons ook nog wel even duurt. Benieuwd wat het ons gaat brengen weer als we met training starten de 21e.
---
Ik vind t leuk dat hij zo betrokken is met Mezzy en ook graag de band met haar wilt 'onderhouden'
Dan vertel ik trots dat ze pas 5 maanden is
Vertel er dan natuurlijk niet bij dat ze haar eigen plan begint te trekken als ze los is.
Dus soms even lastig om een weg erin te zoeken met hoe ik daar het beste mee om kan gaan. Bij de kat heeft ze vorige week voor de eerste keer een beetje gegromd toen die erbij kwam toen ze een snack had. Heeft ze nog Nooit gedaan sinds we ze allebei hebben. Sansa zit vaak gewoon mee te eten, ook uit dezelfde bak en ook als er vlees is, maar die eend kauw donut wat ik van kiwi heb, was schijnbaar TE lekker. Was dus even nieuw voor ons haha. Nu is weer niks meer aan de hand, ze deed het echt alleen met die specifieke snack. Sansa snapte er natuurlijk niks van maar droop wel af omdat ze geen zin had in drama ofzo

Aan de lijn is ze eigenlijk heel braaf, maar los en natuurlijk met anderen erbij laat ze zich vaak echt even van 'd'r beste kant' zien - not
Zijn wel momenten waarop ik dan weer mooi met beide benen op de grond gezet wordt en je dan de dingen ziet waar je qua training dan nog aan moet werken. Maar ik vind het soms wel lastig om met die dingen geconfronteerd te worden op momenten dat anderen erbij zijn, omdat ik dan moeilijk ermee om kan gaan als iemand oordeelt en moet dat echt nog leren loslaten. Een pup/jonge hond opvoeden is vooral aan jezelf werken merk ik 
cursebreaker schreef:Ik denk dat als ik dat lees van jou dat ik misschien zelf dan ook wat te onzeker ben over dat bezitterig doen en dat dus veel honden dat eigenlijk wel hebben haha. Met momenten soms doet ze het ook als andere vreemde honden bij mij willen snuffelen, die wil ze ook weg blaffen dan. Aan de ene kant snap ik het wel en het is ook wel een beetje een herder dingetje he van 'mijn roedel/mens en dat wil ik beschermen' maar vind haar dan nog zo jong en wil toch zelf wel de overhand altijd hebben en dat als ik zeg 'klaar' dat het KLAAR is, maar tja...Dus soms even lastig om een weg erin te zoeken met hoe ik daar het beste mee om kan gaan. Bij de kat heeft ze vorige week voor de eerste keer een beetje gegromd toen die erbij kwam toen ze een snack had. Heeft ze nog Nooit gedaan sinds we ze allebei hebben. Sansa zit vaak gewoon mee te eten, ook uit dezelfde bak en ook als er vlees is, maar die eend kauw donut wat ik van kiwi heb, was schijnbaar TE lekker. Was dus even nieuw voor ons haha. Nu is weer niks meer aan de hand, ze deed het echt alleen met die specifieke snack. Sansa snapte er natuurlijk niks van maar droop wel af omdat ze geen zin had in drama ofzo
![]()
En dat is zeker leuk dat je vriend zo betrokken is ermee! Mijn man heeft dat wel wat minder met training en vind het wel prima dat ik daar het meeste mee doe, maar is zo wel heel gek met d'r. Moest vorige week ook wel lachen toen ik een oude foto van hem en Rex tegenkwam en hem toen zo met Arya aantrof:
[ [url=m/Ln94FE.jpg]Afbeelding[/url] ]
En da's altijd leuk om zo'n complimenten te krijgen! Mij hebben ze ook vaak gezegd dat Arya het altijd netjes deed voor d'r leeftijd en dan denk ik: 'zie je wel wat ik zie?!' en ik heb zelf met momenten dan echt zo vaak ook de gedachte: KOMT DIT OOIT NOG GOED?Aan de lijn is ze eigenlijk heel braaf, maar los en natuurlijk met anderen erbij laat ze zich vaak echt even van 'd'r beste kant' zien - not
Zijn wel momenten waarop ik dan weer mooi met beide benen op de grond gezet wordt en je dan de dingen ziet waar je qua training dan nog aan moet werken. Maar ik vind het soms wel lastig om met die dingen geconfronteerd te worden op momenten dat anderen erbij zijn, omdat ik dan moeilijk ermee om kan gaan als iemand oordeelt en moet dat echt nog leren loslaten. Een pup/jonge hond opvoeden is vooral aan jezelf werken merk ik
Maar lekker genieten van de complimenten want dat is denk ik wel een mooie bevestiging van hoe het gaat met de training/opvoeding![]()
Vladimir heeft dat zelf veroorzaakt.. Want toen ze klein was, lees 8,5 week, was ze net zo groot als hem en toen vond die het leuk, lekker spelen enz.
Maarja nu snapt Mezzy het niet, want ze denkt ja maar we kunnen toch spelen... En hij ligt daar dan een beetje zielig te mauwen van Baasje red mij aub ?
CupCakes_ schreef:Wij gaan onverwachts vanmiddag kijken of Jip aanleg voor schapen drijven heeft
Ze geven demo's hier op het dorp en we mochten vanmiddag gelijk langs komen. Ik denk dat hij schapen eng vind
) Wij hebben laatst met AJ een aanlegtest gedaan bij een trainer die verstand heeft van hoeders en hij veel aanleg
. We trainen nu dus hier en daar ook bij de schapen, als we tijd hebben
. 

Moest flink wat 'snoepjes' erin gooien toen ze de eerste keer erin ging - vond ze toch even een beetje spannend. Net nog wat geoefend met belonen terwijl ze moest liggen en blijven en ook wachten met eruit komen tot ik het zeg en zodat het rustig gebeurd en dat ging wel al goed
Sansa daarentegen, dook meteen erin en vind alles interessant. 'Neem me maar mee hoor' #coolasacucumber. We zouden ze met gemak beiden kunnen meenemen dus hahaha.
Wordt wel een karige kerst dit jaar qua cadeautjes want we zijn nu blut

Luciën was not amused toen ik een grapje maakte erover; over het 'wat als het niet past...' scenario

Wat een gek joh, pfff...

. Maar overduidelijk atypisch dus tov van haar normale gedrag in huis. Ze is met speeltjes aan’t slepen en is dan constant aan’t piepen, tot echt het vervelende aan toe. Met momenten dus echt heel erg onrustig. Haar tepels zijn nog steeds gezwollen sinds na de loopsheid ook. Eten gaat in de ochtend vaak wel minder, maar dat had ze eerder ook wel eens, al is het nu wel bijna elke ochtend dat ze slechter eet. Ik kan misschien ook wat zoeken, maar weetniet… Met wandelen markeert ze ook weer tijdens de natuurwandelingen en is ze heel druk met snuffelen wat me weer een beetje doet denken aan het gedrag tijdens de loopsheid. Maar even aankijken hoe het gaat de komende dagen. Dat piepen, slepen met speeltjes en die extreme bezitterigheid is in ieder geval wel heel erg opvallend en hoop dat ik het mis heb, bluhh.. Ze zat al maanden tegen de loopsheid aan te hikken en als dit nu ook weer zo blijft trekken Na de loopsheid zijn we echt maanden verder voor ze bijgetrokken is ervan? Echt sneu als ze echt zo'n last heeft van d'r hormonen - als het dat is, maar mijn gevoel zegt van wel.