Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:12

El pleitos :') Die is leuk!

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:25

kiwiwitje schreef:
hahaha ach hier zijn t ook maar gewoon terriers en alleen de dames hebben echt drive richting beestjes. Boellie weinig tot nu toe. die is gewoon eigenwijs.

hahaha :') het zijn nooit 'gewoon' terriers toch :+ :D

KimD schreef:

:Y) :Y)

Recall doet het nu dus gewoon niet.. Wel als we aan t 'werk' zijn samen.

Gister weer agility gedaan, 2 "hoog" dan tunneltje
Helemaal fantastisch vind ze het _/-\o_

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:35

Ik heb deze week een agility dip, ik had dinsdag absoluut geen zin. Wel gegaan en ook fijn getraind overigens maar met tegenzin. A.s. zondag hebben we een seminar bij Magda, ik ben benieuwd hoe dat gaat.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 12:38

Nicky91 schreef:
kiwiwitje schreef:
hahaha ach hier zijn t ook maar gewoon terriers en alleen de dames hebben echt drive richting beestjes. Boellie weinig tot nu toe. die is gewoon eigenwijs.

hahaha :') het zijn nooit 'gewoon' terriers toch :+ :D

KimD schreef:

:Y) :Y)

Recall doet het nu dus gewoon niet.. Wel als we aan t 'werk' zijn samen.

Gister weer agility gedaan, 2 "hoog" dan tunneltje
Helemaal fantastisch vind ze het _/-\o_

Haha nou vooral, t is hier niet eens werklijn :P Vooruit. Chick en Djessey hebben een flinke scheut ''terrierbloed'' /werklijn in zich. Maar toch

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:48

KimD schreef:
Ik heb deze week een agility dip, ik had dinsdag absoluut geen zin. Wel gegaan en ook fijn getraind overigens maar met tegenzin. A.s. zondag hebben we een seminar bij Magda, ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Ach kan gebeuren toch, we hebben allemaal wel eens een off-day

Hopelijk heb je zondag wel de motivatie om er van te genieten! ;)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:48

kiwiwitje schreef:
Haha nou vooral, t is hier niet eens werklijn :P Vooruit. Chick en Djessey hebben een flinke scheut ''terrierbloed'' /werklijn in zich. Maar toch

hahahaha nou ja, misschien is dat net dat verschil :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 12:48

KimD schreef:

een dipje is niet raar. mag best toch?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:55

Hier ook even snel een kleine bij lees post van de laatste pagina - te veel om bij te werken, maar we lezen wel nog braaf mee haha.

Cupcakes
Prachtig idd om met zonsopgang te lopen <3

Nicky
El pleitos hahahaha. Die is idd echt geniaal. Erg herkenbaar wat je schrijft, alleen is onze Arya geen 5 maanden meer maar 14 maanden dus ik moet eigenlijk tot de conclusie komen dat ik een onopgevoed mormel heb :') Hihi nee zonder gekheid. Arya gaat soms gewoon nog erg op en neer met alles ook en dat is echt nog dag voor dag en ben bang dat dat bij ons ook nog wel even duurt. Benieuwd wat het ons gaat brengen weer als we met training starten de 21e.

kiwi
Zo fijn dat je zo'n verschil merkt met boellie nu en idd bevestiging dat je goed aan de bel hebt getrokken en dat zijn tandproblemen nu gelukkig voorbij zijn. Lekker het boefje uithangen!! *\o/*

KimD
Wat rot van jullie dip! Maar wel fijn dat de training alsnog fijn ging ook al had je geen zin. Benieuwd hoe jullie seminar gaat. Zo rot is dat als je zo'n dip hebt en dan ook nog eigenlijk vanalles moet doen.

---

Ik heb net 5km gelopen; Naar m'n schoonzus gegaan en samen met de honden in het park bij haar gelopen waar Arya ook nog even met 2 andere honden gesnuffeld heeft en gerend (nog steeds even spannend in het begin met haren omhoog maar ze trekt ook weer snel bij) en voor de rest alles netjes genegeerd aan de lijn en ze was ook heel fijn met lopen aan de riem ondanks dat de hond van m'n schoonzus erbij was en los was (voorheen was ze dan echt een draak en kon ik dr moeilijk naast houden). Wel had ze met momenten los even flink bananen in de oren als ik d'r tussendoor bij me riep, en daar loop ik bv. ook tegenaan als ik bv. met Kim loop. Als ze dan andere honden bij zich heeft die ze kent, is ze veel vrijer dus we blijven op momenten dat ze wel komt gewoon belonen en ermee bezig haha. Wel weer duidelijk dat ik het GEEN stokken beleid moet blijven doorvoeren of iets anders wat ze zich kan toe eigenen want ze is echt stout als ze denkt dat iets van haar is en dan snauwt ze dus flink van zich af - is iets nieuws wat ze voorheen nooit heeft gedaan en ik snap wel dat ze wil zeggen 'die is van mij' maar ben dan een beetje onzeker zelf erover en bang dat het doorslaat omdat ze nog zo jong is en nog niet heel stabiel qua karakter altijd dus dan wil ik het liever niet zien #dogmomstruggles. Bij 1 hond waar ze mee gerend heeft, ging ze zelfs bewust een stok pakken en rende toen naar 'm toe om de hond weg te jagen, gewoon WTF 8)7 En toen gooide ik die stok extra ver de bosjes in met struiken en alles ervoor zodat ze niet er achteraan zou gaan, zei ik ook dat ze 'm niet mocht pakken en toen... juistem. Ze vloog gewoon door de dichtbegroeide struiken heen 8)7 Maar al met al was ze braaf, ook al klinkt het niet zo hahaha. Het is alleen weer even kijken hoe we door deze fase heen komen waarin ze duidelijk zoiets heeft van 'ok ik ben een grote dame nu na mijn loopsheid en mag wel eens even laten zien wat ik wel/niet wil' en hoe ik haar dan weer moet laten zien van NEE, alsnog wil ik bepalen en de bovenhand hebben, truttebel. Voor nu dus sowieso bepaalde dingen dan als het even kan vermijden zoals dat ze iets heeft wat ze zich kan toe eigenen. Work in Progress := :')

Op de terugweg kwamen we langs een tuin waar van die Anatolische herders zaten die me toch een kabaal aan't maken waren en ze sprongen zo hoog dat ze met de kop boven het hek uit kwamen - wat een gezicht :') Die poort was zeker 1,80 hoog. Arya had even iets van WTF en stond stokstijf, maar relaxte wel snel dus even goed beloond toen ze rustig erlangs liep. Kan me wel voorstellen dat ze schrok als er uit het niks zo'n honden tekeer gaan.

Momenteel is ze wel heel reactief hier thuis. Even wat extra harder aanslaan als de bel gaat enz. Merk wel dat het dus veel is geweest net voor d'r - ze heeft natuurlijk ook wel veel gezien; kindjes/wandelaars/veel honden aan de lijn alsook los gezien/veel verkeer etc etc- en ze dus wel nu rust nodig heeft. Ze reageert zich dan op zo'n manier af nu.

Afbeelding
Afbeelding

Onze nieuwe auto is er nu een kleine 2 weken en ik heb eerder deze week de autobench besteld die ik al een tijdje op het oog had en die kwam de dag erna al binnen. Nu staat ie te wachten om gemonteerd te worden, wat Luciën morgen gaat doen en dan kunnen we ermee gaan oefenen. A.s. is er een kleine groepswandeling die een eigenaar uit een ouder nest van mijn fokster wilde doen en we werden mee gevraagd, maar het is 1u44min rijden dus ik weet nog niet of we dat doen nu ivm dat ze die autobench nog niet gewend is. Maar tzt gaat de fokster wel voor ons nest ook nog iets plannen. En Arya wordt als de natuur het wil in november grote zus dus ik kan hopelijk over een paar maandjes gaan puppy knuffelen <3 Maar goed, back to the bench: komende week dus weer lekker met de auto erop uit. Nu alles te voet aan't doen en dan ben ik toch wel weer blij dat we die heide hier op een steenworp afstand hebben; dat we in ieder geval dat nog kunnen doen te voet behalve alleen maar in de wijk wat gewoon echt niet mijn ding is. We lopen er wel kortere rondjes, maar ik doe gewoon echt veel liever natuurwandelingen - ben echt een verwend mormel :j :') Met de wandelingen probeer ik ook telkens bij bankjes pauzes te pakken en haar in rust te krijgen zodat dat hopelijk een beetje erin komt en blijft zitten voor als we langere wandelingen gaan doen tzt waarin het dan gewoon belangrijk is dat ze echt rust tussendoor.

Van de week op de hei. Hier kwam net een koppel langs waarvan 1 van die wandelstokken had en dat vind ze toch altijd bijzonder interessant

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 11-09-20 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:01

cursebreaker schreef:
Nicky
El pleitos hahahaha. Die is idd echt geniaal. Erg herkenbaar wat je schrijft, alleen is onze Arya geen 5 maanden meer maar 14 maanden dus ik moet eigenlijk tot de conclusie komen dat ik een onopgevoed mormel heb :') Hihi nee zonder gekheid. Arya gaat soms gewoon nog erg op en neer met alles ook en dat is echt nog dag voor dag en ben bang dat dat bij ons ook nog wel even duurt. Benieuwd wat het ons gaat brengen weer als we met training starten de 21e.
---

Wij zeggen dat eigenlijk altijd, Pleitos :')

Hmm, dus eigenlijk heb ik nog even te gaan :')

Spannend weer trainen!

Ik herken dit... Mezzy heeft het met kluifjes, speeltjes als de kat in de buurt komt. :')
Dan snauwt ze de kat af.

Mijn vriend wilt de vervolg cursus gehoorzaamheid met Mezzy gaan doen, wat ik alleen maar aanmoedig. *\o/* Ik vind t leuk dat hij zo betrokken is met Mezzy en ook graag de band met haar wilt 'onderhouden'
Ben dus ook heel benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen :D

Aan de lijn luistert Mezzy echt super, dat soms mensen vragen hoe oud ze is omdat ze het zo goed doet... :') Dan vertel ik trots dat ze pas 5 maanden is :Y) Vertel er dan natuurlijk niet bij dat ze haar eigen plan begint te trekken als ze los is. :o

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:19

Ik denk dat als ik dat lees van jou dat ik misschien zelf dan ook wat te onzeker ben over dat bezitterig doen en dat dus veel honden dat eigenlijk wel hebben haha. Met momenten soms doet ze het ook als andere vreemde honden bij mij willen snuffelen, die wil ze ook weg blaffen dan. Aan de ene kant snap ik het wel en het is ook wel een beetje een herder dingetje he van 'mijn roedel/mens en dat wil ik beschermen' maar vind haar dan nog zo jong en wil toch zelf wel de overhand altijd hebben en dat als ik zeg 'klaar' dat het KLAAR is, maar tja... :') Dus soms even lastig om een weg erin te zoeken met hoe ik daar het beste mee om kan gaan. Bij de kat heeft ze vorige week voor de eerste keer een beetje gegromd toen die erbij kwam toen ze een snack had. Heeft ze nog Nooit gedaan sinds we ze allebei hebben. Sansa zit vaak gewoon mee te eten, ook uit dezelfde bak en ook als er vlees is, maar die eend kauw donut wat ik van kiwi heb, was schijnbaar TE lekker. Was dus even nieuw voor ons haha. Nu is weer niks meer aan de hand, ze deed het echt alleen met die specifieke snack. Sansa snapte er natuurlijk niks van maar droop wel af omdat ze geen zin had in drama ofzo :')

En dat is zeker leuk dat je vriend zo betrokken is ermee! Mijn man heeft dat wel wat minder met training en vind het wel prima dat ik daar het meeste mee doe, maar is zo wel heel gek met d'r. Moest vorige week ook wel lachen toen ik een oude foto van hem en Rex tegenkwam en hem toen zo met Arya aantrof:

Afbeelding

En da's altijd leuk om zo'n complimenten te krijgen! Mij hebben ze ook vaak gezegd dat Arya het altijd netjes deed voor d'r leeftijd en dan denk ik: 'zie je wel wat ik zie?!' en ik heb zelf met momenten dan echt zo vaak ook de gedachte: KOMT DIT OOIT NOG GOED? :') Aan de lijn is ze eigenlijk heel braaf, maar los en natuurlijk met anderen erbij laat ze zich vaak echt even van 'd'r beste kant' zien - not :') Zijn wel momenten waarop ik dan weer mooi met beide benen op de grond gezet wordt en je dan de dingen ziet waar je qua training dan nog aan moet werken. Maar ik vind het soms wel lastig om met die dingen geconfronteerd te worden op momenten dat anderen erbij zijn, omdat ik dan moeilijk ermee om kan gaan als iemand oordeelt en moet dat echt nog leren loslaten. Een pup/jonge hond opvoeden is vooral aan jezelf werken merk ik :')

Maar lekker genieten van de complimenten want dat is denk ik wel een mooie bevestiging van hoe het gaat met de training/opvoeding :j *\o/*

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:32

cursebreaker schreef:
Ik denk dat als ik dat lees van jou dat ik misschien zelf dan ook wat te onzeker ben over dat bezitterig doen en dat dus veel honden dat eigenlijk wel hebben haha. Met momenten soms doet ze het ook als andere vreemde honden bij mij willen snuffelen, die wil ze ook weg blaffen dan. Aan de ene kant snap ik het wel en het is ook wel een beetje een herder dingetje he van 'mijn roedel/mens en dat wil ik beschermen' maar vind haar dan nog zo jong en wil toch zelf wel de overhand altijd hebben en dat als ik zeg 'klaar' dat het KLAAR is, maar tja... :') Dus soms even lastig om een weg erin te zoeken met hoe ik daar het beste mee om kan gaan. Bij de kat heeft ze vorige week voor de eerste keer een beetje gegromd toen die erbij kwam toen ze een snack had. Heeft ze nog Nooit gedaan sinds we ze allebei hebben. Sansa zit vaak gewoon mee te eten, ook uit dezelfde bak en ook als er vlees is, maar die eend kauw donut wat ik van kiwi heb, was schijnbaar TE lekker. Was dus even nieuw voor ons haha. Nu is weer niks meer aan de hand, ze deed het echt alleen met die specifieke snack. Sansa snapte er natuurlijk niks van maar droop wel af omdat ze geen zin had in drama ofzo :')

En dat is zeker leuk dat je vriend zo betrokken is ermee! Mijn man heeft dat wel wat minder met training en vind het wel prima dat ik daar het meeste mee doe, maar is zo wel heel gek met d'r. Moest vorige week ook wel lachen toen ik een oude foto van hem en Rex tegenkwam en hem toen zo met Arya aantrof:

[ [url=m/Ln94FE.jpg]Afbeelding[/url] ]

En da's altijd leuk om zo'n complimenten te krijgen! Mij hebben ze ook vaak gezegd dat Arya het altijd netjes deed voor d'r leeftijd en dan denk ik: 'zie je wel wat ik zie?!' en ik heb zelf met momenten dan echt zo vaak ook de gedachte: KOMT DIT OOIT NOG GOED? :') Aan de lijn is ze eigenlijk heel braaf, maar los en natuurlijk met anderen erbij laat ze zich vaak echt even van 'd'r beste kant' zien - not :') Zijn wel momenten waarop ik dan weer mooi met beide benen op de grond gezet wordt en je dan de dingen ziet waar je qua training dan nog aan moet werken. Maar ik vind het soms wel lastig om met die dingen geconfronteerd te worden op momenten dat anderen erbij zijn, omdat ik dan moeilijk ermee om kan gaan als iemand oordeelt en moet dat echt nog leren loslaten. Een pup/jonge hond opvoeden is vooral aan jezelf werken merk ik :')

Maar lekker genieten van de complimenten want dat is denk ik wel een mooie bevestiging van hoe het gaat met de training/opvoeding :j *\o/*

Ooh die foto super leuk!!
Mijn vriend speelt vooral met haar wat soms wel eens resulteert in een pupperanha waardoor ik weer het boze vrouwtje moet spelen omdat ze anders ook in mijn armen hangt. :')

Mezzy eet mijn kat af en toe nog op, ze sabbelt op hem enz... :') Vladimir heeft dat zelf veroorzaakt.. Want toen ze klein was, lees 8,5 week, was ze net zo groot als hem en toen vond die het leuk, lekker spelen enz.
Nu is ze groot, lomp en druk en is ze niet meer leuk :Y) Maarja nu snapt Mezzy het niet, want ze denkt ja maar we kunnen toch spelen... En hij ligt daar dan een beetje zielig te mauwen van Baasje red mij aub ?

Terwijl mijn andere kat al vanaf dag 1 liet merken: tot hier en niet verder en die laat ze netjes met rust. :+

Hahaha ooh herkenbaar... Of dan ben je heel druk bezig met het negeren van andere honden... En dan komt daar 'meneer ik loop lekker met een flexlijn want hij luistert niet' en die hond komt dan hop zo op Mezzy af.... Nou daar ging mn training. :evaw:

Dus tegenwoordig als ik 'dat soort' aan zie komen dan ga ik ver in de berm staan en nog voordat de riem kan uitrollen zeg ik: "ik ben aan t trainen zou fijn zijn als je je hond bij je houd"
En soms krijg ik dan: "oh dus ze mogen niet snuffelen.."
Dan denk ik alleen maar dit; |o

Jaa... het is zeker aan jezelf werken en die verdomde spiegel die iedere keer weer komt waardoor je met je neus op de feiten gedrukt word. :=

Ik geniet er ook wel van hoor als ze het zeggen :o

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:45

Het dipje is herkenbaar. Niet zozeer dat er een dipje is qua Beer, maar met werk enzo is het even heel vermoeiend. Het is wel fijn dat Beer deze week maar 2x een half dagje alleen is geweest. Toen ik dinsdag thuis was heeft hij vooral geslapen, moe vd hondenschool en het weekend denk ik. Op woensdag wilde hij vooral kuilen graven terwijl mijn vriend thuis werkte.
Woensdag weer hondenschool gehad en hij deed het echt heel goed. Als de aandacht er is blijft hij keurig zitten en wachten. Als de aandacht er niet is dan komt hij wel om vervolgens om te draaien en wegkijkend te zitten. Het was ook duidelijk dat hij echt ras gebonden reageert; de puppies en grote honden geen probleem - de beagle, spaniel en greyhound had hij issues mee - reactief reageren etc.

Alleen gisteren was hij volledig zijn oren kwijt. Echt geen contact mee te krijgen (in de middag dan, in de ochtend was het okay). Moest zelfs een deel vd wandeling opnieuw doen omdat ik mijn telefoon in een veld was verloren door zijn gekke gedrag - merkte pas thuis dat mijn telefoon weg was maar had een vermoeden waar het was gebeurd... Gelukkig terug gevonden :o

Dat snuffelen is zo herkenbaar! Als we mensen tegenkomen op wandeling dan vraagt de helft standaard of er gesnuffeld mag worden. Ergens voel ik me dan de boeman als ik zeg nee. Maar ja, Beer is echt reactief aan de lijn en wil best nog wel eens happen.

Bijna weekend!

(beetje onsamenhangende post... mijn werklaptop heeft een azert-toetsenbord en ik kan er nog niet mee omgaan)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:12

Wij gaan onverwachts vanmiddag kijken of Jip aanleg voor schapen drijven heeft :+

Ze geven demo's hier op het dorp en we mochten vanmiddag gelijk langs komen. Ik denk dat hij schapen eng vind _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 11:23

Oh wat leuk Cupcakes! Hoe dan ook een leuke ervaring!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:24

Ja, ik ben enorm benieuwd. Heb ook geen verwachtingen ervan. De ervaring alleen al vind ik tof!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 11:26

Ja joh kei leuk! probeer iemand te regelen die kan filmen oid.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:19

CupCakes_ schreef:
Wij gaan onverwachts vanmiddag kijken of Jip aanleg voor schapen drijven heeft :+

Ze geven demo's hier op het dorp en we mochten vanmiddag gelijk langs komen. Ik denk dat hij schapen eng vind _O-

Leuk zeg! En spannend, ik vond de eerste paar keren bij de schapen best creepy. Al die schapen denderen vol op je af (als je hond 't goed doet dan :') ) Wij hebben laatst met AJ een aanlegtest gedaan bij een trainer die verstand heeft van hoeders en hij veel aanleg *\o/* . We trainen nu dus hier en daar ook bij de schapen, als we tijd hebben :D .

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 15:30

Ik wist niet dat schapen zo hard konden rennen. _O-

Ze stonden eerst in een soort round pen, waar Jip het heul spannend vond om in de buurt te komen. Even later gingen ze los en toen kwam Jip ook los. Alleen de schapen dachten toedels! En peerden hem over de sloot het andere land op. Waardoor de hond van de herder er weer achteraan kon.

We gaan nog een keer naar hun eigen locatie, want hij heeft wel iets van aanleg zeiden ze. Dus word vervolgd. Was wel echt heel tof om mee te maken zo *\o/*

Eerst maar even een 'handrem' er goed op krijgen. Waren we al een klein beetje mee bezig, maar dat was versloft.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 15:33

Nou wel kei leuk dus!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:12

Nicky
Het boze vrouwtje moeten spelen omdat wederhelft/partner of kind dan weer wat doet wat eigenlijk niet mag herken ik ook hahaha. En logisch dat Mezzy dat nu dan idd niet snapt dat de kat niet meer wilt spelen. Hier is het vaak Juist de kat die wilt spelen net als Arya wil slapen. En ze hebben elkaar een beetje opgevoed hierin - al heb ik de eerste weken ook echt wel veel tijd moeten steken in het begeleiden want ze waren toch beide jong en onbezonnen. Maar Sansa piepte bv. als het teveel werd en Arya stopte dan ook echt gelijk en andersom denk ik dat Arya gewoon weinig voelt met die lange vacht als Sansa dan erin hangt hahaha. Al zit ze ook altijd veel rond de kop met d'r klauwen, maar ze doet toch wel voorzichtig. Heeft zo ook nog nooit uitgehaald of geblazen verder. Soms wel eens per ongeluk een krasje op de neus, maar da's onvermijdelijk als ze dagelijks spelen. En wat rot idd als je dan bezig bent en ze laten de hond Aan de lijn zo op je afkomen pfft. En ja je wordt idd echt keihard met je neus op de feiten gedrukt hihi.

Oshaa
O, erg herkenbaar ook dat het zo op en neer gaat soms met dagen. En je ziet het idd vaker dat ze met bepaalde rassen/uiterlijke kenmerken gewoon sneller reageren. Zo reageert de een sneller op starende honden, de andere weer sneller op honden met langere vacht waardoor je sommige lichaamstaal niet even snel en goed kunt lezen, de stand en manier van kijken, etc etc.

Bij ons wordt er ondertussen niet veel meer gevraagd om te aaien of snuffelen haha Dat hield na 6 maanden ongeveer wel op toen ze groter en groter werd. In het losloop gebied moet ik zeggen dat de meeste mensen gelukkig vrij positief zijn over Arya en Herder zijn, maar toch zeker ook nog genoeg mensen die al snel angstig zijn. Met aangelijnde honden merk ik het sowieso heel erg. En laatst iemand die om de hoek de hond los had en niet wist hoe snel hij de hond moest optillen en weglopen toen hij ons zag. Op de terugweg van onze wandeling hetzelfde, en toen heb ik maar geroepen dat het voor ons niet hoeft hoor - Arya was sowieso aan de lijn en deed ook he-le-maal niks. En toen was het ‘ja je weet het maar niet he met herders’… Zucht. Maar laatst kwam ik met een wandeling in het aanlijn gebied op de heide 2 oudere vrouwen tegen die helemaal enthousiast waren en meteen vroegen of ze mochten kennismaken en daar werd ik echt vrolijk van dus heb dat ook toegelaten want dat is ook weer voor ons even een mooi moment om te oefenen - aangezien ze soms nog wat enthousiast kan zijn. Maar je moet je echt geen boeman voelen. Is ook weer makkelijker gezegd als gedaan, maar je weet zelf idd het beste hoe je hond reageert of kan reageren. En als je al zou zeggen van goh, hij kan reageren en ze zeggen van is niet erg en hij zou het dan Doen, dan zijn ze ook alsnog beledigd en geschrokken. Je kunt het nooit goed doen wat dat betreft, dus proberen om dat idd los te laten - hoe moeilijk dat ook is, want dat lukt mij zelf ook niet altijd haha.

Cupcakes
Wat leuk zeg dat uitje naar de schapen! Ik ben echt een beelddenker dus ik zie die schapen al die sloot over vliegen hahaha.

ZoZenn
Leuk dat jullie tussendoor ook met schapen bezig zijn!

---

Onze auto bench zit in elkaar, yay! Heeft nog wat bloed, zweet en een beetje tranen gekost haha. Nu even binnen laten staan om het proberen wat gewoon en leuk te maken, voor we 'm in de auto plaatsen.

En kijk toch eens hoe BLIJ ze is :') Moest flink wat 'snoepjes' erin gooien toen ze de eerste keer erin ging - vond ze toch even een beetje spannend. Net nog wat geoefend met belonen terwijl ze moest liggen en blijven en ook wachten met eruit komen tot ik het zeg en zodat het rustig gebeurd en dat ging wel al goed :j Sansa daarentegen, dook meteen erin en vind alles interessant. 'Neem me maar mee hoor' #coolasacucumber. We zouden ze met gemak beiden kunnen meenemen dus hahaha.

Maar yay, eindelijk de bench die ik graag wilde hebben en nu kan ik haar zo veilig mogelijk vervoeren voor wat mogelijk was met onze auto <3 Wordt wel een karige kerst dit jaar qua cadeautjes want we zijn nu blut :')

Afbeelding

Maar nu ik het ding zo zie staan in al z'n glorie denk ik: HOE past dat in de kofferbak?! Het zou wel moeten, maar hij ziet er groter uit als verwacht haha. Zou wat zijn als het niet zou passen... Dan kunnen jullie volgende week mijn begrafenis bijwonen :') Luciën was not amused toen ik een grapje maakte erover; over het 'wat als het niet past...' scenario :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:19

Ooohhh Jip wat stoer!

Yoshi heeft haar eerst strand en zee ervaring gehad in Zoutelande. Maar ja ik heb een waterrat, dus niks was eng.
Wel ruzie gemaakt met iemand die d'r boomertje kruising iets had los lopen en niet vriendelijk was, eigenlijk totaal niet lief was.
Afbeelding

Filmpjes staan op Instagram :o

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 16:05

Yooo even ego post hoor. Kom niet aan bokken toe deze periode maar gelukkig zie ik veel foto's van jullie voorbij komen op Instagram dus dan kan ik met een like nog even laten weten hoe leuk alle puppenkinderen zijn <3

Hier 2 slapende Strikjes. Zijn vrijdag een hele dag mee geweest naar mijn werk en in totaal zo'n 15 km gewandeld (in 3 keer) en heel de dag druk lopen doen. Gisteren ook nog bosje gepakt, vandaag gekamd en nog even door het (natte) weiland gerend en nu lijken ze toch eindelijk een keertje iets van moe.

Schrok me nog te pletter vrijdag, had even snel een blik dierenartsvoer dat ik nog had staan meegegrist om op kantoor te geven. Maar dat was best droog spul voor natvoer en Jackie schrokte dat dus veel te snel naar binnen. Zat ze ineens te piepen joh! Zat natuurlijk klem in haar slokdarm. Ik kneep hem wel even heel erg, dus snel water gaan halen. Maar toen had ze het al uitgekotst en zat ze het voor de tweede keer op te eten :Y) Wat een gek joh, pfff...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 16:17

CB, las in een ander topic dat ie toch niet helemaal lekker paste, is dat nog goed gekomen?

Jeanine, ik vind die foto's van Yoshi altijd zo geniaal _O-

Roos, oh oh oh Jackie! Gelukkig liep het goed af. Dexter stikt ook heel vaak in z'n snackjes :')

Voor de liefhebbers van de foto van Dexter die ik laatst had geplaatst, ik heb een topic aangemaakt waar meer foto's te zien zijn :D

[BB-ITP] De Puntoren in het bos!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 17:32

RoosvanBlue
Lekker actief bezig geweest dus, heerlijk! Zeker fijn zo voor we weer een aantal dagen behoorlijk warm weer krijgen, om dan nu alweer wat meer gedaan te hebben. En dat is idd schrikken zeg met Jackie en dat voer, jeetje! Gelukkig met een sisser afgelopen.

Kaus
Wauw wat een gave plaatjes! Ik ga zo even een reactie achterlaten in het topic.

En wat de autobench betreft: Ja, ongelooflijk! Ik heb op autobench.nl gekeken naar ons merk/model auto en die bench was gewoon geschikt, dus we hebben er echt niet bij stilgestaan dat de rand van de kofferbak te hoog zou zijn, dus nu gaat het deurtje niet open. En natuurlijk verkopen ze verhoging sets ter waarde van €70. Erg fijn als je net €510 hebt uitgegeven voor de kennel zelf. We gaan dus nu even kijken of m’n vader zelf een verhoging/plateau kan maken voor we in het ergste geval dan toch maar die set gaan kopen. Maar dat wordt dus even voor de sier rondrijden met de kennel in de auto en nog maar even alles te voet doen. Zuuuucht.

Ik vond onze kofferbak echt gigantisch, maar nu het ding erin staat is er niks meer van over :')

Afbeelding

Afbeelding

---

Ok, ander dingetje -O-

Hier het idee dat Arya last heeft van schijnzwangerheid na de loopsheid. Het zou de extreme bezitterigheid op het moment wel verklaren want zo vies als ze buiten doet naar honden als ze een stok heeft (wat ik nu ook echt probeer te vermijden, net als balletjes of andere dingen wat ze kan toe eigenen), heeft ze eerder nooit zo gedaan, net als dat ze vorige week naar Sansa heeft gegromd tijdens het eten van een snack wat ze ook nog nooit heeft gedaan en ook vies doen naar de hond van m'n schoonzus laatst toen ik snoepjes had die ze ook even dacht toe te eigenen toen de hond van schoonzus in de buurt kwam. Ik dacht eerst van ja misschien de leeftijd, herder zijn en dat het 'een fase' is, maar nu is ze sinds gisteren ook extreem pieperig/jankend, heel erg atypisch en een Mechel is er niks bij :'). Maar overduidelijk atypisch dus tov van haar normale gedrag in huis. Ze is met speeltjes aan’t slepen en is dan constant aan’t piepen, tot echt het vervelende aan toe. Met momenten dus echt heel erg onrustig. Haar tepels zijn nog steeds gezwollen sinds na de loopsheid ook. Eten gaat in de ochtend vaak wel minder, maar dat had ze eerder ook wel eens, al is het nu wel bijna elke ochtend dat ze slechter eet. Ik kan misschien ook wat zoeken, maar weetniet… Met wandelen markeert ze ook weer tijdens de natuurwandelingen en is ze heel druk met snuffelen wat me weer een beetje doet denken aan het gedrag tijdens de loopsheid. Maar even aankijken hoe het gaat de komende dagen. Dat piepen, slepen met speeltjes en die extreme bezitterigheid is in ieder geval wel heel erg opvallend en hoop dat ik het mis heb, bluhh.. Ze zat al maanden tegen de loopsheid aan te hikken en als dit nu ook weer zo blijft trekken Na de loopsheid zijn we echt maanden verder voor ze bijgetrokken is ervan? Echt sneu als ze echt zo'n last heeft van d'r hormonen - als het dat is, maar mijn gevoel zegt van wel.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 17:34

Ik zou alle speeltjes in ieder geval per direct wegpakken. Als het daadwerkelijk schijnzwanger is dan versterken die speeltjes het echt heel erg, zeker als er een piepspeeltje tussen zou zitten.