Ik heb ook staan gniffelen om de hekjes. En hoe mn man keek....

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Zoe_97 schreef:ik en het met kim eens. Pups los laten spelen is in mijn mening geen enkele hond mee gebaat, je hebt altijd pups die bovenop de andere zitten. Hoe goed je groepjes ook samengesteld zijn. De les leer je toch hoe je met vreemde honden op straat moet omgaan? je hond moet die negeren en dar ben ej een hele les mee bezig. Ik laat echt nooit mijn hondne bij een vreemde ond, en heb dan ook een hekel aan mensen die dat (meestal ongevraagd) wel doen.
Laatst ook iemand die zomaar zijn hond op de losloopweide in mijn roedel smeet. Een jonge puber van een maand op 7 reu. Mijn roedel is om te beginnen ene famiie die elkaar zal beschermen, een vreemde hond er in smijten kan wel eens heel fout aflopen.daarbij heb ik 1 hond die helemaal niets van vreemde honden moet weten. EN was mijn teefje loops (mijn reuen weten prima dat ze er af meosten blijven want ze was nog niet op haar punt, maar zo'n puberpup duikt er natuurlijk gewoon op.
mvdende schreef:Zoe_97 schreef:ik en het met kim eens. Pups los laten spelen is in mijn mening geen enkele hond mee gebaat, je hebt altijd pups die bovenop de andere zitten. Hoe goed je groepjes ook samengesteld zijn. De les leer je toch hoe je met vreemde honden op straat moet omgaan? je hond moet die negeren en dar ben ej een hele les mee bezig. Ik laat echt nooit mijn hondne bij een vreemde ond, en heb dan ook een hekel aan mensen die dat (meestal ongevraagd) wel doen.
Laatst ook iemand die zomaar zijn hond op de losloopweide in mijn roedel smeet. Een jonge puber van een maand op 7 reu. Mijn roedel is om te beginnen ene famiie die elkaar zal beschermen, een vreemde hond er in smijten kan wel eens heel fout aflopen.daarbij heb ik 1 hond die helemaal niets van vreemde honden moet weten. EN was mijn teefje loops (mijn reuen weten prima dat ze er af meosten blijven want ze was nog niet op haar punt, maar zo'n puberpup duikt er natuurlijk gewoon op.
Maar die losloopweide is openbaar gebied neem ik aan?
In Hoogerheide is ook zn (omheind) losloop veldje, genoeg mensen die dat veldje denken te mogen claimen![]()
Daar doe ik dus mooi niet aan mee. Als ik daar kom, kom ik daar om Skip los te gooien, niet om een halve eeuw te kunnen gaan wachten totdat iemands "privé bezit" weer vrij is.
Ik gooi dan Skip ook gewoon naar binnen.
Als je geen sociale hond hebt, of een roedel die niet leuk is tegen vreemde honden of een loopse tref hebt, heb je in zn losloop veldje niets te zoeken.
Wil je je hond echt los hebben daar, ga dan om 05:30 om om 11:30 daar even heen.
Zoe_97 schreef:mvdende schreef:
In Hoogerheide is ook zn (omheind) losloop veldje, genoeg mensen die dat veldje denken te mogen claimen![]()
Daar doe ik dus mooi niet aan mee. Als ik daar kom, kom ik daar om Skip los te gooien, niet om een halve eeuw te kunnen gaan wachten totdat iemands "privé bezit" weer vrij is.
Als je geen sociale hond hebt, of een roedel die niet leuk is tegen vreemde honden of een loopse tref hebt, heb je in zn losloop veldje niets te zoeken.
Wil je je hond echt los hebben daar, ga dan om 05:30 om om 11:30 daar even heen.
Er zijn daar 4 zulke velden met gigantische borden voor met de regels. Waaronder dat je een weide niet op mag zonder toestemming van degene die er op zit. De andere 3 weides waren gewoon leeg...
mvdende schreef:Zoe_97 schreef:[quote="mvdende"
[/quote
Er zijn daar 4 zulke velden met gigantische borden voor met de regels. Waaronder dat je een weide niet op mag zonder toestemming van degene die er op zit. De andere 3 weides waren gewoon leeg...
En toch blijf ik het vreemd vinden dat zulke regels bij een losloop veldje staan.
Ik ben echt zwaar allergisch voor wie het eerst komt wie het eerst maalt als het gaat om paddocks, losloop veldjes, binnen en buiten banen, longeercirkels enz....
Als je dan tijdens "spitsuur" daar je hond wil loslaten, is de kans dus groot dat je kan wachten totdat er een veldje vrijkomt, met een beetje pech kan je dus weer onverrichte zaken terug naar huis!..
Zijn alle 4 de veldjes identiek? Want misschien was het veldje waar jij stond precies ook het veldje met/zonder sloot, bankje, prullenbak....
En heel eerlijk, had ik waarschijnlijk ook voor het veldje gekozen waar al honen op liepen, ik vind spelen met andere honden nl erg belangrijk voor Skip.