Ik ben toch wel heel blij dat Chick haar temperatuur op donderdag avond/nacht ging zakken en dat ze vrijdags overdag alleen af en toe wat heeft zitten hijgen. Pas rond 02.00 begon ze echt te hijgen en graven. Was ook fijn voor mezelf
Ze zeggen dat met een ietwat te vroege dekking er veel teefjes in zitten, bij een dekking aan de late kant veel reuen. Of het echt zo is. Of bijgeloof, geen idee.
Ze schommelen onderling behoorlijk haha. En ik heb er 2 die zich makkelijk laten wegpesten bij het drinken, dus die komen snachts altijd meer aan dan overdag. En nu had ik er eentje die vannacht juist niet aangekomen was, maar vanochtend flink heeft bijgetankt.
Ik leg het meisje nu wat vaker aan de wordt ook weggeduwd door haar broers. Ze groeide ook minder hard dan haar broers dus houd het nu goed in de gaten.
Ik weeg ze 2x per dag. Sochtends na mn ontbijt (en die van de honden/katten) en rond 20.00. Dus als ik zie dat er eentje niet echt aangekomen is, of iets afgevallen is dan kan ik de hele dag of avond nog aanleggen als ik wil. En als t lukt leg ik ze in 2 groepjes aan, dus steeds 3. dan hebben we geen gevecht