gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:34

Coconut schreef:
Guus is weer terug.
Pootjes zijn wat ontstoken. Hij heeft antibiotica gehad. Maandag de booster.

Alleen moet hij eigenlijk op zand, maar dat wordt enorm lastig en snel een bende met urine.... := Bedacht t me thuis pas dat het geen optie is.

Iemand een ander idee? Zachtere bodembedekking voor buiten?

Heb nu rubber tegels van Karwei sinds zondag maar dit zou nog te ruw zijn..

Zit zelf te denken aan een wasmachine lekbak erin met zand en dat vaak verschonen enzo?

Voor mijn konijnen heb ik een zandbak voor als ze het gras op gaan. Die heb ik bij de Ikea gehaald en gevuld met speelzand. Helaas vinden ze het bij mij een mooie wc, dus wordt hij redelijk snel vies. Vaak spoel ik hem dan een keer door met water, maar dat is nu in de winter natuurlijk wat lastig. Wat wel goed werkt voor de keutels is een kattenbakschepje (als het zand niet te nat is). Ik heb volgend mij deze bak m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/00130129/ met daarbij een deksel.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door anne_joy op 07-02-18 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:37

Ah, top! Bedankt!

Ik ga nu over op kunstgras (verkopen ze ook bij action) en dan een bak met zand. Ik heb inderdaad een kattenbakschepje, daarmee kan ik de keutels er makkelijk uithalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:54

Ik ben hier bijna 2 jaar niet geweest... alleen maar pech gehad met mijn konijnen.(5 dood in 6 maanden...)
Toen 1.5 jaar geen gehad en nu weer twee nieuwe!

Mag ik weer mee kletsen?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:56

Uiteraard, welkom! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:06

Inmiddels zijn we verhuisd (daarom heeft het ook even geduurd voor er weer nieuwe kwamen) naar een huis met een enorme tuin. Daar was een hoekje waar geen wind op staat en waar heerlijk de zon in de helft van de kooi schijnt. Inmiddels mooi dicht met een klep erop.
Afbeelding

Een koppeltje welke in de opvang geboren is. (dit was een tijdelijke plaats voor 10 minuten toen ik ze mee ging nemen)
Afbeelding
Afbeelding

Thuis samen in hun nieuwe kooi. Jip en Pip. Inmiddels zijn ze al grof veel gegroeid hihi
Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:39

Coconut: Arme pootjes :(:) . Ze zullen wel snel genezen zijn met jouw goede zorgen! :j Fijn dat Guus er geen last van heeft!

Lori: Wat een schattig ding! <3 Ik vind toch echt dat je hem/haar moet houden en Frummel moet noemen :P .

Vec: Tuurlijk, welkom! :D Wat een pech heb jij gehad zeg! :(:) Je nieuwe konijntjes zijn wel superleuk! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:42

Coconut hopelijk komt het met zijn pootjes

Lori wat een snoes <3 , ik ben niet zo van langharige konijntjes :P (en ja heb er ook 1 :') ) .En nog zo baby , al flink wat haartjes op de rug <3

Welkom Vec!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:54

Hoop het ook. Eerst het zand proberen en dan aankijken.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 00:54

@Vec,, leuk koppel heb je daar.

Als het een voedstertje is kan het blijven, anders zal ik het toch moeten laten gaan of moet het gaan castreren.

Tijdelijk 15 konijnen zitten, volgende week worden het er terug 13. Een bevriende fokker had eind december geloof ik 2 konijntjes samen laten verhuizen. 1 van de 2 is helaas wat pittiger van karakter en ze wou ze niet scheiden, hij kon zelf niet tot halverwege gaan dus ze zelf even gaan ophalen halverwege :D . Ze mogen wel wat dikker vind ik, morgen even borstelen en dan volgende week doorbrengen. Het mannetje van de 2 kwam al uit de doos piepen waar de andere bleef. Ze uit elkaar gezet maar wel naast elkaar om zeker oepsies te vermijden.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:16

Lori: Wat is Frummel klein, ik ben benieuwd hoe hij/zij gaat uitgroeien. Jeetje, vijftien konijnen is wel heel veel, maar ook ontzettend gezellig denk ik. :)

anne_joy: Wat een handig en simpel idee voor een zandbak. Op die manier is het een stuk makkelijker om het zand te verschonen indien nodig.

Coconut: Is het nog gelukt met het kunstgras of heb je inmiddels een andere oplossing gevonden?

vec: Welkom terug! Wat een ongelooflijke pech heb je gehad, maar gelukkig heb je nu weer een leuk koppel konijnen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:20

Nog niet gehaald. Te druk geweest. Bovendien verkiest hij nu de rubber tegels :) en staat hij weet te bedelen om eten. Ben blij dat hij weer veel buiten zit ipv in zijn kist!
Mijn voedster is ook erg vrolijk dus daar knapt hij ongetwijfeld erg van op.

Zandbak is al wel geregeld :)

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:24

Coconut: Als het hem echt veel pijn zou doen op de rubberen tegels zou hij er niet op gaan zitten, toch? Of denk ik dan te simpel? Fijn dat hij in ieder geval weer lekker naar buiten gaat en zin heeft in eten, dat is altijd een goed teken. Ik ben benieuwd wat ze van de zandbak gaan vinden, hier is dat altijd een groot succes. :P

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:41

Zo denk ik ook. Met pijn zou hij nu niet zo vrolijk zijn! Hij is actiever dan ooit := het bedelen leert hij van Pumba :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 00:17

Guus is gewoon een meneer die weet wat ie wil :+.
En een tikkeltje verwend en lui.. (maar wel mijn grote vriend haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 07:41

Coconut die klinkt idd nog happy :))

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:40

Mijn voedsters zijn bij de dierenarts. Als het goed is, is een van de twee al gecastreerd en zijn ze met de andere nu bezig. Daarna duimen dat ze niet teveel last van de narcose hebben.
Laatst bijgewerkt door Lugea op 28-04-19 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:24

Ooh spannend Herstwind! Bij mij zit het er ook aan te komen. Ik ben gisteren naar de dierenarts geweest en Dreusje mag maandag gaan voor zijn castratie. Vind dit ook zo spannend.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:53

Klopt Herfstwind zijn er veel zo. Mijn hartje is te klein, normaal gaan dieren boven 2 a 3 jaar naar knuffelthuisjes bij fokkers maar tja.. Tot nu toe zijn ze allemaal gebleven en gewoon op "pensioen" gegaan hier.

Ze beide gisteren beginnen borstelen, het mannetje in 2 delen omdat die pijn had van de knopen dus sowieso enorm voorzichtig gewerkt. Het meisje wel alles in 1 keer enkel ze is enorm territorium gericht. Wou eten bijgeven en direct aanvallen, ze dan even aan de kant gehouden met een deksel van iets zodat ik toch het voer er in kon doen maar meisje toch.. :(:) . Worden de 20ste 4maand.

Het mannetje tja als het niet al ergens besproken is mag die blijven van mij. Vond hem in het nest al geweldig en hij komt telkens aandacht vragen en op mijn schoot springen <3 . Erg lief ventje.

Ben ze goed aan het bijvoeren nu, ze staan mager en ook vermoedelijk of mijt in de vacht of huid die te weinig lucht heeft gekregen onder vilt knopen. -O-

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:29

Aco: Hij kan dan gelukkig snel terecht, maar ik begrijp je zenuwen!

Lori: Die voedster heeft dan al vroeg last van veel hormonen. Hopelijk heb je ze er snel weer bovenop!

Hier zijn beide dames weer thuis. De operatie van de ene is als uit een boekje gegaan, ze eet weer en is redelijk levendig. De ander had echter een vergrootte baarmoeder, dus die ingreep was al wat groter dan gepland. Ze komt helaas ook niet erg lekker uit haar narcose. Ik ben nu aan het dwangvoeren, maar het is echt een hoopje ellende...
Laatst bijgewerkt door Lugea op 28-04-19 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:35

:(:) Balen Herfstwind , hopelijk trekt ze beetje bij

Vandaag konijnen buiten ander hok gegeven , ren uitgemest en even op een kleiner stuk gezet . Container was leeg toen ik begon en zit nu nokje vol _O-

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:53

Hahhaa. Lekker opruimen dus!

Hopelijk gaat ze weer snel zelfstandig eten,Herfstwind!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:58

Oude hokje viel net niet uit elkaar , was lek etc . Niet een fijne omgeving voor ze , had een hokje maar die moet opgelapt worden en deze moet ook even een beurt hebben maar is stukje beter nog

Afbeelding

Sleepspoor :') , had Syb en Nynke even achter hekje gezet maar meneer was het er niet mee eens

Afbeelding
Afbeelding

Best tevree , met die bevroren grond kan ik ook niet veel meer

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:10

Herfstwind schreef:
Aco: Hij kan dan gelukkig snel terecht, maar ik begrijp je zenuwen!

Lori: Die voedster heeft dan al vroeg last van veel hormonen. Hopelijk heb je ze er snel weer bovenop!

Hier zijn beide dames weer thuis. De operatie van Nova is als uit een boekje gegaan, ze eet weer en is redelijk levendig. Jinte had echter een vergrootte baarmoeder, dus die ingreep was al wat groter dan gepland. Ze komt helaas ook niet erg lekker uit haar narcose. Ik ben nu aan het dwangvoeren, maar het is echt een hoopje ellende...

Vervelend :( Hopelijk gaat het morgen al een stuk beter. Sterkte!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:44

Rebecca: Lekker aan het opruimen dus! Ik verbaas me er ook altijd over hoeveel afval ze produceren met z’n vieren. :P

Coconut en anne_joy: Ik hoop het ook, gelukkig zijn zowel de dierenarts als de assistentes erg betrokken. Net nog even telefonisch contact gehad, dus dat stelt me wel gerust.

Ik ben net nog even naar de Hema gesjeest voor een babykruik, als je zulke dingen nodig hebt zijn ze ineens nergens in huis te vinden. Ze is door de kruik nu wel gestopt met trillen. Ook heeft ze even een “helder” moment gehad als in: ogen open en kopje iets omhoog, verder is het echt een zielig hoopje. Vannacht maar op het matras ernaast zodat ik haar elke twee uur wat kan voeden.

En naast haar zit de ander die de show aan het stelen is... :P
Laatst bijgewerkt door Lugea op 28-04-19 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:17

Herfstwind: Hopelijk knapt ze snel op! Maar dat komt vast goed met jouw goede zorgen ;) .

Rebecca: Ziet er leuk uit hoor :D .

Hier zijn we (weeral :r ) voor een paar daagjes aan zee en heb de nijnen dus weer achter moeten laten :( .