Garnalen liefhebbers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Re: Garnalen liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:21

Volgens de tests is er niks afwijkend aan de waardes. Omdat ik ook een zuurstof probleem vermoedde heb ik het filter wat harder gedraaid zodat er meer watercirculatie is, maar dat lijkt me ook weer wat heftig voor de vele babygarnaaltjes die er in zitten :=

Ik voer nu wel in een glazen schaaltje en als het na een dag nog onaangeroerd ligt, haal ik het eruit dus er blijft nu niet veel achter in het aquarium.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:41

Ik heb een grotere waterwissel gedaan en ze zitten gelijk meer onderin :)

Maar dan rest me nog wel de vraag wat jullie voeren :D ik wil graag dat ze meer compleetvoer eten dan alleen lollies.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:15

Ja ik weet niet wat je allemaal precies getest hebt natuurlijk, haha. Maar fijn dat de wissel al geholpen heeft!

Ik voer heel gevarieerd... Diverse soorten/merken garnalenvoer, tabletjes, kruidensticks, bladeren, vitamine/mineralen voer, groente, en ze eten mee van de visvlokken en diepvriesvoer... Zo nu en dan een lolly oid.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:19

Niet alles komt uit een test. Ik heb ook wekenlang gehad dat een groep steeds omviel. Ook testen gedaan kwam niks uit. Tot ik een vermoeden had dat het uit de bodem kwam. Bodem vervangen probleem opgelost.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:04

@Fjordjes: mag ik vragen hoe je dat doet, een bodem vervangen? Misschien een domme vraag hoor, maar ik kan me er geen praktische voorstelling bij maken en kan me voorstellen dat het op een gegeven moment wel nodig is.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:03

Ik heb zoveel mogelijk water uit het aquarium in een emmer gedaan, alle garnalen gevangen en die in de emmer gedaan samen met de sponsfilter, daarna rest van het water weggekiept, bodem eruit gehaald en nieuwe bodem erin gedaan, water uit de emmer weer terug, deel nieuw water erbij en natuurlijk garnalen en sponsfilter teruggezet. Is helemaal goed gegaan

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:28

Thanks voor de uitleg, dat klinkt wel als iets dat ik ook moet kunnen :D