Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 00:07

CupCakes_ schreef:
fannetje schreef:
Arme Jip, ik snap je frustratie. Ik kan daar ook altijd zo boos om worden.
Hopelijk houdt hij er mentaal en fysiek niet teveel aan over. Ik heb gisteren gehoord dat juist wakker blijven helpt om trauma te vergeten, dus misschien is het voor hem juist goed om niet direct te slapen.

CB, fijn dat je weer kunt opbouwen.

Kan je dat uitleggen? Dat vind ik wel een interessante theorie.

Het was iets met als je te moe was, dat je hersenen het niet kunnen verwerken en dus vergeten. Schijnt ook bij trauma 's bij militairen op uitzending gebruikt te worden.

Leo

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 05:43

Neeeeee :\ wat een ruk ervaring weer, arme Jip!! En jij, want wat een frustratie zal dat geven :(:) hopelijk komende dagen alleen maar positieve ervaringen!

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 13:52

Wat sneu voor Jip......

Onze uk eet inmiddels zelf en heeft ook het spelen ontdekt. Donderdag is hij al weer 4 weken dus ik ben al op de helft!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 14:15

Puppy ligt lekker te slapen, dus dan heb ik even tijd voor een bijleespost. :D

CupCakes_: Wat ontzettend vervelend dat je week in Limburg zo moest beginnen. Ik hoop dat Jip dit weer enigszins snel kan verwerken en jullie de training weer op kunnen pakken. Ik snap dat het erg frustrerend is als je zelf zo hard aan het trainen bent en andere mensen dan hun verantwoordelijkheid niet nemen… Ik heb laatst hetzelfde meegemaakt met Melle en kan je vertellen dat ik ook niet heel vriendelijk die hond eraf heb gehaald. Je moet toch je eigen hond beschermen en ernstige fysieke schade voorkomen. Daar moet je je niet schuldig over voelen. De eigenaar van die honden is de enige die zich schuldig moet voelen. Hoe is het nu met Jip?

cursebreaker: Wat fijn dat je weer aan het opbouwen bent met wandelen met Arya. Ik hoor om me heen best veel mensen die longcovid-klachten hebben en daar echt veel last van hebben. Hopelijk kan je nu weer rustig aan op gaan bouwen en weer lekker gaan genieten van lange wandelingen met Arya.

Lughnassadh: Wat leuk dat jullie kleine uk al aan het spelen is en zelf eet. Wat gaat het hard hè. Ik dacht dat die weken wachten echt eindeloos zou duren, maar voor je het weet zitten ze bij je thuis. Heb je al een naam?

Met Elvis gaat het nog steeds ontzettend goed. Hij heeft vannacht van 21:30 tot 03:00 en van 03:30 tot 07:00 geslapen. Ik maakte om 03:00 uur de fout om hem even te laten lopen en toen bedacht hij dat hij wel even kon gaan spelen met Melle en was hij natuurlijk klaarwakker. Het voordeel van pups is dat ze ook snel weer moe zijn, dus we hadden even kort een nachtelijk avontuurtje. Verder voelt hij zich ook al aardig thuis en ontdekt hij de wereld steeds een beetje meer.

Even een kleine fotospam. :D
Afbeelding

Bij m’n ouders thuis ging Melle heel lief bij Elvis in de mand liggen. <3
Afbeelding

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 16:15

Fijn dat het zo goed gaat Lugea. En at betreft vannacht, van fouten kun je leren :+ gaat je vast niet nog een keer gebeuren.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 18:21

Ik dacht echt: “Oh, nee! Ik heb hem “aan” gezet.” _O- Het voordeel van die ukkies is dat ze ook vrij snel weer “uit” gaan.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 19:23

CupCakes_ schreef:
Wij zijn inmiddels in Limburg beland en gesetteld.

Helaas is deze week echt heel erg ruk begonnen. Ik maakte een tussenstop bij de brunsummse heide (toch Curse?) Hier zit een groot losloopstuk, maar ook aanlijn. Eerst zijn we het losloopgedeelte ingegaan, maar daar was het zo bizar druk en alles rende door elkaar heen dat ik de keus gemaakt heb om naar het aanlijn gedeelte te gaan.

Jip was echt chill, deed zijn ding en was happy. Tot dat er twee staffords (sorry voor de mensen met zulke honden) ineens uit de bosjes vlogen en op Jip doken. Uit het niets. Zonder aanleiding. Het heeft mij zoveel moeite gekost om die honden er van af te krijgen. Ik kan heel eerlijk zeggen dat dat niet zachtzinnig is gegaan. Godszijdank heeft Jip fysiek alleen zichtbare schrammen, wat er onderhuids zit kan ik nog niet zien natuurlijk. Volgende week maandag staat de osteopaat op de planning, dus die kan extra kijken wat voor effect dit op het lichaam heeft gehad.

Maar waar ik het meeste bang voor ben is het mentale stuk. We waren onwijs goed op weg met de reactiviteit aan de lijn. Ik ben zo boos. Gefrustreerd. Woest.
Het duurde ook best lang voordat die beste eigenaar eens op kwam dagen. Ik kan wel zeggen dat ik die behoorlijk de huid heb volgescholden. Mijn hemel. Wat een imbeciel.
De komende dagen gaan we alle honden maar uit de weg en alleen met bekende honden op pad. Dit brengt ons weer flink wat stappen terug in de training.. ;(

Jip is nog steeds best van slag. Loopt constant te ijsberen, heeft nog niet geslapen en is hyper alert op het moment. Arm dier. :knuffel:

[ [url=m/1ZpnJs.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DyEuBA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Pffff wat een ontzettend vervelende ervaring zeg… hoe gaat het inmiddels met Jip?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 20:40

Die fotospam <3

Jip gaat redelijk. Hij is 'hyper' alert op alles. Normaal blaft hij alleen op honden, nu blaft hij op letterlijk elk bewegend ding. Vanmorgen schoot hij alle kanten op, trok hij enorm aan de lijn en was hij niet te bereiken. Dingen waar we weer aan kunnen gaan werken als we thuis zijn.

Op dit moment ligt hij er zo bij.
Oh. De camera deed niet wat die moet doen. :+
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 20:46

agos, zo sneu voor Jip! Maar ook voor jou. ook jij kan weer opnieuw beginnen...

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 20:56

kiwiwitje schreef:
agos, zo sneu voor Jip! Maar ook voor jou. ook jij kan weer opnieuw beginnen...

Ja, dat klopt. Er gaat ook zoveel frustratie en machteloosheid door mij heen. En dat mag. Als we weer terug thuis zijn vrijdag gaan we weer met positieve energie aan de slag. En het zal nu nog gecompliceerder zijn om het gedrag om te draaien. Maar gelukkig hebben we een goeie trainer.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 21:15

T is alleen zo belachelijk dat t wederom blijkt dat veel mensen alleen aan zichzelf denken

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 22:10

Lugea; Fijn dat het met Elvis zo goed gaat thuis! En ook heel fijn dat het met Melle goed gaat, dat blijft altijd even afwachten. Ik ben ook heel benieuwd hoe Ivy op een pup gaat reageren.

CupCakes; Wat een rotbegin van de week zo! Heel begrijpelijk dat zoiets niet zachtzinnig gaat. Onbegrijpelijk vind ik zoiets, echt ook mijn angst om met de hond mee te maken :n
Mega ruk ook mentaal voor Jip en jou! Hopelijk hebben jullie toch nog een fijne week met mooie (rustige) wandelingen.

Cursebreaker: Fijn dat je weer op kunt bouwen! Ik herken dat mentale stuk echt helemaal van onze herder haha! Mijn vriend roept ook altijd dat Ivy en ik sprekend op elkaar lijken, zijn beide al misselijk van de stress van het idee dat we op vakantie (weekendje weg) gaan _O- Ivy en ik functioneren gewoon erg goed op ritme en regelmaat :')

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 10:38

Lugea, het wordt onze 4e pup. En ik merk dat ik die 8 weken veel makkelijker te overbruggen vind dan bij de 1e. En ja, hij heeft al een naam. Vanaf de dag van zijn geboorte al want hij is de enige reu. Dus wij wisten gelijk dat deze knul voor ons zou zijn.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:31

Jeetje Cupcakes wat een vervelende ervaring zo... verschrikkelijk dat jouw hond daar dan weer zo'n terugval van heeft. Hopelijk komen jullie dit weer snel te boven & kunnen jullie verder trainen :knuffel:

Lugea wat een schatje! <3 <3 Fijn dat het zo goed gaat!

Zonnebloem92; jeetje wat een verhaal.. wat goed dat jullie (en de andere pupkopers) zo alert zijn geweest. Verschrikkelijk.. ben je helemaal voorbereid & enthousiast, en dan dit. Wel supergoed dat jullie af hebben gezegd, hoe moeilijk ook...

StalMelyn, omg die foto <3 het zijn echt mini-beertjes!

Oshaa ook al zo'n prachtige hond... Wat een leuk dier!

Bij ons is het bijna zover <3
Volgende week vrijdag halen we haar op! Krijgen regelmatig filmpjes & foto's van de fokkers en dat is al heerlijke voorpret, maar nu mag ze wel echt komen haha!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 00:07

CupCakes_: Wat sneu voor Jip dat hij nu zo hyperalert is, maar ook enorm moeilijk voor jou. Ik kan me heel goed voorstellen dat je echt woedend bent als er zoiets gebeurt, zeker als je er zoveel tijd en energie in stopt om zijn gedrag naar andere honden aan de lijn aan te pakken. Fijn dat je wel een goede trainer hebt, dat is in ieder geval een belangrijke stap om weer verder te komen.

Maanon_: Ik snap dat je heel benieuwd bent hoe Ivy gaat reageren, dat had ik ook met Melle. Je maakt toch een bepaalde voorstelling, maar je moet nog maar zien of dat uit komt.

xSannee: Wat leuk dat het voor jullie nu ook opschiet. Ik kan me heel goed voorstellen dat het nu wel zo ver mag zijn.

Ik zit nog steeds op m’n roze puppywolk en geniet met volle teugen van de kleine Elvis. Als ik hem dan samen met Melle zie, ben ik zo blij dat ik de keuze heb gemaakt om er een tweede hond bij te nemen. Ze doen het samen fantastisch en zowel Melle als ik zijn echt helemaal weg van de kleine man. <3

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 18:10

CupCakes hoe is het nu met Jip?

Fijn dat kleine Elvis zo goed gaat!

xSannee veel plezier alvast!

Hier dik tevreden met Nero.
Had hem los. Komt een vreemde hond en hij bleef netjes bij me toen de hond verder liep!

Afbeelding

Afbeelding

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 19:20

Schattig al die hondjes hier <3 <3 <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-23 22:56

Ik doe even aan puppyspam hier <3
Zoals vast wel opgevallen is, zit een van mn puppekinders bij een bokker.
En de ene keer post zij wat en de andere keer ik :+
Elmo <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En met zn vriendinnetje

Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 23:46

Shaya_: Wat fijn dat het loslopen zo goed ging bij Nero.

kiwiwitje: Mooie foto’s van Elmo! <3

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 13:57

Afbeelding
Nog een paar daagjes wachten, woensdag mag ik haar ophalen <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 14:24

Die laatste dagen duren altijd zoooo laaaang :')

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 14:47

Dat is toch smelten! Mooie kleur heeft ze ook <3

Ik heb inmiddels bedongen dat als we besluiten geen kinderen te krijgen, er een tweede hond bij mag :D
Dan wordt het sowieso een teefje om een nestje mee te kunnen fokken.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 17:10

Oh dat is hard aftellen dan!

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 17:50

Wat is er gebeurd met Jip Cupcakes?

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 18:11

ElfBeau_067 schreef:
Wat is er gebeurd met Jip Cupcakes?