Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 14:45

Ik zag hem inderdaad! Die heeft er veel van weg.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 14:54

wat een droppie is Sello!! heel leuk, dat bruine staartje <3

Hier nog 21 dagen (ongeveer). Romy begint al aardig te groeien.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 08:57

juval schreef:
wat een droppie is Sello!! heel leuk, dat bruine staartje <3

Hier nog 21 dagen (ongeveer). Romy begint al aardig te groeien.

O wat enorm tof! Pups! Ik had ook graag een teef gehad, maar helaas is het een reu geworden. Komt wel uit een setje goede ouders, misschien hij nog eens wat dekken!

Hij is geknipt!! Wat een verandering! Nu lijkt hij weer een pup.
Afbeelding

Heb een Hurtta tuig besteld. Ben benieuwd of hij past.
Afbeelding

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 12:56

Aw wat ziet ie er weer jong uit met dat kortere kapsel, tuigje zou zo goed staan. Hoop dat het past!

Hier bekroop me vannacht wel ineens wat paniek, begon ineens te twijfelen of ik het wel aankan enzo en of ik het pupje wel een fijn leven kan bezorgen en of ik niet spijt ga krijgen van de enorme verantwoording. Soort van hele vroege puppy blues lijkt het wel. En ik moet nog twee maanden wachten...

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 13:30

Leuk kleurtje dat tuig zeg!

Jip is voorlopig verbannen naar de lange lijn. We zijn van de week naar de osteopaat geweest als onderdeel van het traject wat we bij de natuurgeneeskundige volgen. Dus nu mag hij even geen gekke dingen doen, anders zijn we weer terug bij af. Dus dat is aan de lange lijn aangezien hij wel eens tegen een boom aanknalt bijvoorbeeld _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 14:14

Haha ook al zo’n lomperik dus _O-

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 14:29

Forbiddenpie schreef:
Aw wat ziet ie er weer jong uit met dat kortere kapsel, tuigje zou zo goed staan. Hoop dat het past!

Hier bekroop me vannacht wel ineens wat paniek, begon ineens te twijfelen of ik het wel aankan enzo en of ik het pupje wel een fijn leven kan bezorgen en of ik niet spijt ga krijgen van de enorme verantwoording. Soort van hele vroege puppy blues lijkt het wel. En ik moet nog twee maanden wachten...

:(:) Komt goed!! Zenuwen zijn heel normaal haha, ik had dit ook. Dan word het toch ineens ‘echt’. Angst omzetten in trainingsboeken lezen :P en dan komt het wel goed

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 14:41

Ja herkenbaar hoor! Ik heb zelfs paniek gehad vlak van tevoren en ook nu heb ik weleens geen zin in hem, het vraagt nu eenmaal veel van je aandacht en tijd. Máár ik merk ook dat het steeds makkelijker en leuker wordt en gelukkig (imo) blijft een hond niet voor altijd puppy. :D

Die kleur gaat hem vast goed staan PSvanLot!

De laatste tijd doet onze pup (nu 5,5 maand) het zo goed met wandelen en loslopen. Erg fijn! Al vind ik het nog wel spannend op plekken waar veel honden (los) lopen. Ik merk dat veel honden toch nog wat te lomp spelen voor hem.

Volgende week donderdag begint ook het vervolg van de cursus die we hebben gedaan, ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn.

Een kleine glimworm is het. {:}

Afbeelding

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 15:09

Heel fijn te zien dat anderen het herkennen. Ik lees veel over mensen waarbij dit opspeelt na een paar dagen maar eigenlijk weinig van mensen die het ook ervoor al voelen. Het speelt vast allemaal wel los na verloop van tijd

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 15:10

Ik had dit ook, de avond voordat we haar op gingen halen en de eerste paar dagen. Maar het is overgegaan :j nu is het vooral genieten.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:58

Ik helemaal niet. Ik kon echt niet wachten op mijn 'kindje' :o Ik snap het wel dat je er last van kan hebben, het is ook best wel wat.

Wij hadden vanmorgen met de hondenschool een stadsles. Wij zijn vaker met Cody de stad in geweest maar hij deed het echt uitmuntend. Alsof die zich wilde bewijzen tegenover onze groep :') Ik moet nog even wachten op de foto's :D

Over 5 weekjes wordt Cody alweer 2, wat gaat het toch hard...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 13:20

Wij zijn vandaag gaan wandelen en onderweg een tosti gaan eten.
Hij deed het top. Afgelopen woensdag ook al in een restaurant geweest. Mooie training zo.

Ben blij als zijn tuig er is. Zo onhandig steeds dat touw tussen de poten.

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 18:47

Sem_ schreef:
Ja herkenbaar hoor! Ik heb zelfs paniek gehad vlak van tevoren en ook nu heb ik weleens geen zin in hem, het vraagt nu eenmaal veel van je aandacht en tijd. Máár ik merk ook dat het steeds makkelijker en leuker wordt en gelukkig (imo) blijft een hond niet voor altijd puppy. :D

Die kleur gaat hem vast goed staan PSvanLot!

De laatste tijd doet onze pup (nu 5,5 maand) het zo goed met wandelen en loslopen. Erg fijn! Al vind ik het nog wel spannend op plekken waar veel honden (los) lopen. Ik merk dat veel honden toch nog wat te lomp spelen voor hem.

Volgende week donderdag begint ook het vervolg van de cursus die we hebben gedaan, ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn.

Een kleine glimworm is het. {:}

[ [url=m/AlvT7y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een ontzettend knappe glimworm <3

PSvanLot schreef:
Wij zijn vandaag gaan wandelen en onderweg een tosti gaan eten.
Hij deed het top. Afgelopen woensdag ook al in een restaurant geweest. Mooie training zo.

Ben blij als zijn tuig er is. Zo onhandig steeds dat touw tussen de poten.

[ [url=m/m8lDBg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat goed zeg!! Mooie oefeningen :j

Hier deze week het goede nieuws gehad dat bij de fokker waar we stonden ingeschreven een mooi nest is geboren en voor ons een reutje beschikbaar is! Het wordt nu echt echt! <3 Volgende week gaan we kennismaken met de pups. Zo ontzettend leuk en spannend!
We zijn veel aan het lezen en gaan rustig beginnen met spulletjes kopen. Vandaag een bench opgehaald. Cursus is ook al gevonden.
Heel spannend maar wat kijken we er naar uit om hem te ontmoeten!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 18:57

wat leuk leo! spannend ook. Wat voor pup heb je gekozen?

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 19:00

Wat gaaf Leo! Nu komt het heel erg dichtbij! Wat zul je in spanning zitten! *\%/*

Hier onlangs een foto gezien van de drachtige mama op de bank. Nog 3 weken en dan worden ze hopelijk gezond geboren! <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 19:41

Spannend!

Vrienden van ons verwachten eind maart Labrador pups uit werklijnen. Hoorde vandaag dat ze er 6 op de echo konden zien
Dus nog een tijdje wachten maar dan ga ik ongetwijfeld tussen de pups zitten in t zonnetje _O-

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:00

Voor jou dus ook al bijna Flux! *\o/* Jij verwacht een collie toch?

Er komt een Australian Shepherd bij ons!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:49

Wij hebben geregeld dat we deze week in kunnen stromen bij een jachttraining. Want de puppy training waar we nu heen gaan levert niet veel op. Vind het zo tegenvallen. Op een parkeerplaats, grote groep, veel stil staan :brr: weinig doen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:51

Dat is jammer Susan!
Leuk dat je ergens anders bij aan kunt sluiten. Hoe oud is je hond?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:55

Misschien hebben jullie hier wel antwoord op mijn vraag...

Onze pup is vandaag 20 weken en de nachten gaan nog niet altijd foutloos. 9/10 slaapt hij prima in zijn bench maar af en toe moet ik er heen omdat hij herrie aan het maken is.

De bench is echt niet zijn lievelingsplek.

Vanaf hoeveel weken gaan jullie, of hebben jullie de pup in de nacht los in huis gelaten? Hij maakt in principe niets stuk, maar vind het nogal een stap.

We gaan in juni verbouwen (zou april zijn, maar door de lange levertijden van aluminium is het uitgesteld) en dan komt er een bijkeuken waar hij sowieso in de nachten in gaat.

Wat vinden jullie, bench nog volhouden, of al los in huis laten? Wat overigens niet perse mijn voorkeur heeft, maar in de nacht er uit is ook zowat.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 23:27

PSvanLot schreef:
Misschien hebben jullie hier wel antwoord op mijn vraag...

Onze pup is vandaag 20 weken en de nachten gaan nog niet altijd foutloos. 9/10 slaapt hij prima in zijn bench maar af en toe moet ik er heen omdat hij herrie aan het maken is.

De bench is echt niet zijn lievelingsplek.

Vanaf hoeveel weken gaan jullie, of hebben jullie de pup in de nacht los in huis gelaten? Hij maakt in principe niets stuk, maar vind het nogal een stap.

We gaan in juni verbouwen (zou april zijn, maar door de lange levertijden van aluminium is het uitgesteld) en dan komt er een bijkeuken waar hij sowieso in de nachten in gaat.

Wat vinden jullie, bench nog volhouden, of al los in huis laten? Wat overigens niet perse mijn voorkeur heeft, maar in de nacht er uit is ook zowat.

Ik zou nog even volhouden tot de bijkeuken er is. Jip vind de bench ook niet chill en die maakte er soms echt een potje van. Maar die was er echt nog niet aan toe om los in huis te gaan. En soms heeft hij nog een periode dat we de bench er bij pakken.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 00:55

Leo schreef:
Voor jou dus ook al bijna Flux! *\o/* Jij verwacht een collie toch?

Er komt een Australian Shepherd bij ons!

Ja klopt, een kortharige collie! <3
Leuk, een Aussie! Een reu dus? Wat voor kleur gaat het worden?

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 01:30

Wij hebben met 10 maanden de bench vervangen met een kussen, wel met een camera zodat ik toezicht had en hem ook kon roepen als die iets 'stouts' deed. Het verschilt enorm per hond.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 06:52

Wij hebben ook camera in huis dus dat is wel makkelijk. Vandaag om 0520 wakker. Even laten plassen en terug er in. Ben beneden gebleven en hem gerustgesteld vanuit een andere ruimte. Nu is hij weer stil en hopelijk gaat hij nog even slapen en kruip ik terug in bed.

Wil hem eigenlijk ook helemaal niet los, dus maar even investeren.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 09:34

Ik vind ook overdag moeilijk inschatten wanneer hij los kan in huis. Als ik even naar boven ben of douchen ofzo laat ik hem wel los maar als we van huis gaan altijd in de bench. Obi is ook geen fan van de bench en ligt liever in zijn mand of op het kleedje. Tot nu toe maar 1x aan een stoelpoot geknaagd maar durf het toch niet zo goed aan, hij is volop aan het wisselen. Wij willen ook een camera aanschaffen en dan gaan oefenen :)