Show je aquarium III!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:45

J0anieke schreef:
Ja dat kan, weet alleen niet hoeveel bij die soort. Ik knip er soms de helft vanaf bij de kleine soorten.

Oke super, ik knip zo weinig mogelijk maar dé langste ga ik toch wat trimmen ...

Omany

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:47

@huricane: ik ben héél benieuwd hoe het met je visjes gaat nu? Hopelijk zwemmen ze nog vrolijk rond <3 .

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 13:25

:))

Afbeelding

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 13:31

hou je het in 1 stuk?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:03

Wel echt een hele mooie plant!

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:25

Hij staat erin! Man, wat een werk en gevloek :'). Het is wel keimooi, ik herken mijn eigen bak niet meer :wow: . Nu duimen dat hij het redt <3 .

@ Elepel: ja, in 1 stuk want ik wist niet dat je die in meerdere stukken kon doen _O- .

Afbeelding

Afbeelding

Mijn vissen wisten ook niet wat ze zagen :7

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:34

Woow echt even stuk mooier zo zeg.

De visjes zijn over. Het valt mij toch wat tegen hoe "snel" de planten groeien. Ik geef werkelijks vloeibare voeding. Zou ik meer moeten geven? Lamp staat 8 u per dag aan
Afbeelding

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:54

Zou het kwaad kunnen dat het deel witte wortels nu niet meer in het grind zitten ? -O-

Afbeelding

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 15:04

Omany schreef:
Zou het kwaad kunnen dat het deel witte wortels nu niet meer in het grind zitten ? -O-

[ [url=m/B0triA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan geen kwaad! Anubias groeien van nature niet in de bodem, ze halen al hun voeding uit het water. De witte wortels zijn meer om zichzelf te verankeren (in de bodem of op steen of hout), maar doen verder niks voor de voeding. Dus geen probleem als die uit de bodem zijn!

Foto houden jullie tegoed :j ik heb hem opgehaald, heel blij mee! Maar staat nog niet op zijn plek, maandag nog even langs de zooenzo voor ondermat, filter, e.d.

Ik had op nog minstens 4 weken levertijd gerekend :')

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 16:09

Omany schreef:
@huricane: ik ben héél benieuwd hoe het met je visjes gaat nu? Hopelijk zwemmen ze nog vrolijk rond <3 .

Ja hoor, die zwemmen vrolijk rond. Gisteren een waterwissel gedaan.
Ze vinden 1 van de planten erg lekker, ze eten er behoorlijk van. :Y)

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 16:10

Afbeelding
Afbeelding

1 ornament vervangen voor een garnalen hotel, ze gaan er graag in zitten.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 16:16

Ik heb het nieuwe aquarium gevuld met water voor een lek-test, nu zie ik 2 plekjes die me zorgen baren, er lijkt water tussen de onderste glasplaat en zijplaat te komen, misschien te diep de kitrand weggesneden?
Geen idee of het gevolgen kan hebben of dat ik het zelf toch even dicht moeten kitten.
Ik heb al een mail met deze foto's gestuurd, ik wacht even reactie af.

Wat denken jullie?

Afbeelding

Afbeelding

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 16:27

@ Melyoramel: bedankt voor de verhelderende uitleg +:)+ . Ik ben blij dat het geen kwaad kan *D.
Hmmm, ik zie niet echt iets mis op je foto's van de lektest... Ik heb dat niet gedaan, ging er vanuit dat een degelijk, nieuw aquarium van de winkel niet lek is :') .
Wel niet leuk dat je twijfelt nu met je nieuwe bak :( .

@huricane: oef, dat is super dat de visjes het goed doen +:)+ !

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 16:59

Melyoramel schreef:
Omany schreef:

[ [url=m/B0triA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan geen kwaad! Anubias groeien van nature niet in de bodem, ze halen al hun voeding uit het water. De witte wortels zijn meer om zichzelf te verankeren (in de bodem of op steen of hout), maar doen verder niks voor de voeding. Dus geen probleem als die uit de bodem zijn!

Foto houden jullie tegoed :j ik heb hem opgehaald, heel blij mee! Maar staat nog niet op zijn plek, maandag nog even langs de zooenzo voor ondermat, filter, e.d.

Ik had op nog minstens 4 weken levertijd gerekend :')

Hahaha ondermat voor mijn aquarium heb ik al wel binnen. Moest nog paar euro's kwijt bij een online zaak voor gratis verzending. Dus dat was 1 vd dingen die ik toen mee had besteld.. :')

Ik denk dat het wel goed zit wbt de kitranden!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 17:38

_Rianne_ haha, vis met een attitude dus! Die ‘bruggetjes’ met mos zijn wel leuk vind ik!

Omany, die grote Anubias is wel echt heel gaaf! En mooie toevoeging ook aan je grote bak zo.

Melyoramel, oh wat super fijn dat je aquarium klaar is! Ben heel benieuwd wat je er van gaat maken! Die kitranden zie ik overigens zo ook niks geks aan, maar ben ook niet bepaald een expert.

Ufurio4e, volgens mij hangt het erg van het type plantje af hoe snel hij kan groeien en welke voorwaarden je dan voor elkaar moet hebben… Denk maar zo, als je ze eenmaal wat groter hebt is het niet zo erg dat het wat langzamer gaat, anders blijf je snoeien!

Hier de eerste week van indraaien er inmiddels op zitten en kan wel echt zien dat de eerste plantjes echt wat beginnen te groeien :D Allemaal nog heel subtiel, maar toch leuk! Heb een nieuwe heater besteld aangezien die van Superfish een veel te grote temperatuurschommeling geeft en ik er ook allemaal nare dingen over las (doorslaan en daardoor vissen dood -O- ). Dus nu gelijk een echt goede gekocht (Aquael), ziet er nog een stuk mooier uit ook :D . En als het goed is worden maandag de laatste plantjes verzonden dus dan ik eindelijk de inrichting helemaal gaan afmaken.

Het is wel verslavend, ben stiekem mijn tweede bak al aan het plannen :')

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 20:35

Het is heel verslavend inderdaad!
Ik heb vandaag een nieuwe schooltje visjes gehaald. Vroeg er om 8, maar kreeg er 11 mee. Hij deed 1 schep en hij had er zoveel in 1x gevangen.. :')
Het is de Chinese Danio. Staat al lang op mijn twijfel lijst, maar merkte dat ik continu weer naar die visjes ging kijken in de winkel.
Ze moeten nog wel een beetje op kleur komen weer..
Afbeelding

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 21:09

Afbeelding
Afbeelding

Knappe vissen <3

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 22:37

Leuk hoor!

Ik ben ook niet tevreden over mn inrichting maar ik moet van mezelf nog een paar weken op mn handen zitten. Bak is net goed ingedraaid dus ik wil niet nu al dingen verplaatsen.
Planten slaan tot nu toe goed aan. Voeg om de dag wat ijzer en vloeibare co2 toe

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 01:29

Omany, wat een prachtige bak is dat zo!
Heel mooi!

En de zielige visjes ook weer blij las ik...

Blijft toch lastig, op telefoon bijlezen.. ben blij als de iPad weer ok is!

Ik zag net iets in m’n bak... en vraag me af wat t is; en of ik er iets mee moet.

Afbeelding
Wat zijn dat voor witte beestjes? (Dat donkere is uiteraard een uitgehongerde Jack. )
Ze schieten door de bak, Jack doet er verder niks mee..
moet ik dat wel doen, of is het gewoon gezellig?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 01:42

Ik kan het moeilijk zien, maar kunnen mosseldiertjes zijn. Als je er naar googled kun je ze zelf vergelijken.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 03:40

J0anieke schreef:
Ik kan het moeilijk zien, maar kunnen mosseldiertjes zijn. Als je er naar googled kun je ze zelf vergelijken.

Dat lijkt er wel op!!
Of springstaartjes..

Dacht ik dat al m’n garnaaltjes dood waren.. zag ik er net 3 voorbij poetsen op de bodem. *\o/*

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 10:42

@Rianne: oooh dank je wel, ik ben er zelf ook héél blij mee :D . En wel fijn dat ik maar 1 bak moet onderhouden, kan ik mijn aandacht volledig daar toespitsen :) .
Hmmm, geen idee wat die witte dingetjes zijn, nog nooit gezien.
Maar ik heb eens mosseldiertjes opgezocht en dat is het inderdaad :)) . Wat leuk en ze zijn niet schadelijk. Wel lees ik dat slakken ze niet leuk vinden ....

@huricane: mooie visjes!! Ik hou enorm van molly's, maar ik heb het opgegeven :(. Ze gingen altijd maar dood, zelfs een dode vis laten onderzoeken, maar niemand wist wat het probleem was |( . Na veel sterfte, verdriet en onmacht, heb ik de molly opgegeven...
We hebben nu voornamelijk zalmsoorten en botia's erin, en dat gaat echt supergoed <3 .
Ik vind de zalmen geweldig en een sterk, stabiel visje, alsook voor de botia's :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 10:58

Safiera schreef:
Elke dag kijk ik wel... en probeer ze te tellen. Vooral als ze eten krijgen (heb een voerautomaat).

Maar er zijn er een aantal ''weg''... maak me geen grote zorgen maar vind het wel stom. Had totaal 10 Rode Rio's en 6 zilveren visjes, maar dat zijn er nu 6 en 4...
Of ze verstoppen zich héél goed tussen mijn dichte beplanting, of er liggen ergens lijkjes...

Gisteren water wissel en filter uitspoelen gedaan, niks gevonden. Wacht volgende week maar af.
Zou zonde zijn als er echt zo veel dood zijn... en of ik dan nieuwe bij ga kopen... Weet het nog niet.
Verder gelukkig geen raar zwemmen of andere ziekte-achtige dingen.

Even van mezelf teruggezocht (dit was twee weken geleden).
Heb nu dus nog maar 5 Rode Rio's en 1 zilveren visje?? Ik vrees dat ik iets fout gedaan heb :=

Heb afgelopen tijd 2x per week waterwissel gedaan en 1x per twee weken filter uitspoelen. Ook iets vaker omdat er een laagje op het water ontstond. Heb gister ook mijn planten een beetje gesnoeid (die waren goed gegroeid).

Nu is mijn vraag of en wanneer ik de bodem zou moeten stofzuigen? Staat eigenlijk goed vol planten... Dan zou ik die er uit moeten halen? En dan terug zetten?

En dus misschien nieuwe zilveren visjes kopen?

De rest gaat wel goed, garnaaltjes die vrolijk rond kruipen en veel slakken... (sorry beetje ego post, ik lees van jullie wel mee maar weet niet wat te zeggen)

Edit: foto's proberen toe te voegen

Afbeelding

Afbeelding

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:05

@zafiera ik zou wat minder je filters uitspoelen is niet zó vaak nodig tenzij hij echt zo vervuild is dat je geen uitstroom meer hebt.

Mooie plantenbak wel trouwens!!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:06

Ok thx voor de tip! Ik wil altijd zo graag schoonmaken... daarom ook dat bodem reinigen... daar zitten misschien juist mijn goede bacteriën?