Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 14:42

Muiz schreef:
Is je tuin omheind? Als je alle gaatjes tot knie hoogte dicht maakt is het al een stuk minder uitnodigend voor ze. Wij hebben zelf stroom op het hek en waren met 150 klaar voor de gehele tuin. Maar ik heb dan ook zelf katten dus het is ook om die van mij in de tuin te houden.

Mwah, hier een hek van 1,80 rondom, nergens kiertjes, ze blijven komen...

Muiz
Moderator Algemeen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 15:02

Zeg ook niet dat ze niet meer komen maar wel dat je het minder uitnodigend werkt ;)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 15:33

@CB sterkte en succes vandaag met Arya’s sterilisatie! :knuffel: :knuffel: :*

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 16:21

Helaas geen mogelijkheid om hier alles kier en gaatjesvrij te omheinen :P moesten het nu nog gewone katten zijn ok. Maar neen het zijn zieke vuile straatkatten die mijn buurvrouw eten geeft / in huis neemt :roll:

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 16:38

xLaraaj schreef:
Helaas geen mogelijkheid om hier alles kier en gaatjesvrij te omheinen :P moesten het nu nog gewone katten zijn ok. Maar neen het zijn zieke vuile straatkatten die mijn buurvrouw eten geeft / in huis neemt :roll:

Aii, en die voert ze vermoedelijk wel, maar ontwormen en ontvlooien vermoedelijk niet? Dat is hier gelukkig dan niet. Het zijn de katten van de buren. Op zich lieve katten ook, en gewoon netjes 'onderhouden'. Als ze mijn tuin als zonne-plekje zouden gebruiken ipv als toilet, waren ze ook best welkom in de tuin. Ik vind vooral de kattenpoep nogal vies.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 16:41

Dat weet ik niet .. ze doet wel haar best en probeert ook om de zoveel tijd een kat te castreren etc maar ze kan het gewoon niet aan. En het is inderdaad om de poep te doen. Charlie heeft deze ochtend gewoon puur kattenpoep overgegeven en zit ook weer aan de platte .. zo blijven we ook in een vicieuze cirkel. Ga nog eens opzoekingswerk doen. :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 16:42

xLaraaj schreef:

Vangkooi plaatsen en elke kat die erin loopt naar het asiel brengen/ op laten halen door de dierenambulance?

Ruin omheiden met flinke klap stroom op de bovenste draad?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:31

Even snel een ego post van ons.

Bedankt voor iedereen wie aan ons dacht :knuffel: <3

Alles is goed gegaan. Mevrouw wist niet hoe snel ze weg moest komen toen ze eenmaal aangelijnd was. Morgenvroeg moeten we nog even terug voor een controle van de wond ivm dat er weekend achteraan komt en dan nu hopen op een goed herstel (maak ik me zorgen over altijd, met zo’n wonden. Ben echt een drama queen hihi)

Ze konden geen afwijkingen zien op de foto’s ook dus de heupen en ellebogen zijn goedgekeurd, yay!

Afbeelding

Ik ben blij als we 2 weken verder zijn.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:40

cursebreaker schreef:

Alles is goed gegaan. Mevrouw wist niet hoe snel ze weg moest komen toen ze eenmaal aangelijnd was. Morgenvroeg moeten we nog even terug voor een controle van de wond ivm dat er weekend achteraan komt en dan nu hopen op een goed herstel (maak ik me zorgen over altijd, met zo’n wonden. Ben echt een drama queen hihi)

Ze konden geen afwijkingen zien op de foto’s ook dus de heupen en ellebogen zijn goedgekeurd, yay!

[ [url=m/WArQXB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knuffel voor Arya :(:) Fijn dat de heupen en ellebogen goed zijn!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:44

cursebreaker schreef:

[ [url=m/WArQXB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeej! Nu hopelijk spoedig herstel vd operatie, en lekker weer genieten :j

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:48

Oh ff snel fijn dat de foto's goed waren en hopelijk een snel herstel. :knuffel: Senna had helaas die weken best veel bech rust gekregen vanwege der wond toen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:14

fannetje schreef:
Kattenschrik gebruiken, stinkt wel hoor! Maar heeft bij mij geholpen.

KimD. Ennn?

Ik had het natuurlijk afgelopen week al gezegd maar (mits er twee teven komen uitrollen) krijgen wij in Februari gezinsuitbreiding! Er zijn zeven tot acht vruchtjes geteld. <3

Afbeelding

Afbeelding

Van de week de mama-to-be nog op de kiek gezet. Het is zo'n lekker ding! <3 Ik had haar al even niet gezien en ze was helemaal blij, lekker knuffelen en tutten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:19

Dat is toch ook best een 'kale' collie :+
Knappe mama! Ik vind dat kortharige echt stoer.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:25

Theoretisch gezien is dit ook een kale collie ja. :+

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:40

Wat een knappe mama-to-be <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-20 23:08

Gefeliciteerd Kim!

En gefeliciteerd met de uitslagen Curse! Ze herstelt vast snel!

Hier net de eerste puppymensen gehad en die waren heeeel leuk <3

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 10:10

cursebreaker Succes met het herstel en wat fijn dat de foto's goed waren! Dat moet vast een hele geruststelling zijn Nu lekker bijkomen!

KimD Nogmaals alvast gefeliciteerd met het "kerst"cadeau - met 7 of 8 moeten er toch wel genoeg reutjes zijn?

Over de katten discussie - wij hadden vroeger katten en om die uit de plantenbak te houden hadden we plantjes gehaald die katten niet lekker vinden ruiken. Was gewoon bij het tuincentrum te koop. 4 vd 5 zijn daarna nooit meer in die bak geweest, die andere vond het precies lekker ruiken ofzo...

----------------------------------------------
Beer is nu sinds donderdag over op kvv en hij vindt het super lekker. Iets toe, want hij wordt er aardig wild van. Hij krijgt het nu vooral uit zijn slang / kong, puur zodat hij wat rustiger blijft. Het trainen doen we met vleestrainers. Het kan wel met de kvv, maar pas als hij wat kalmer is.
1 ding is wel al echt veranderd - hij heeft al 2 dagen geen scheten (of in iedergeval stinkende / hoorbare) meer gelaten. Hij liet echt veel scheetjes eerst, dus dit is een duidelijke verandering.

Wel twijfel ik over zijn ontlasting. Donderdag en vrijdag hebben we hem het niet zien doen - waar hij eerst 2-3x per dag ontlasting had. Kon het in de tuin ook niet vinden, maar dat zegt ook niet alles. Maar dus niet op wandeling. Vanochtend wel, maar het was vrij weinig en een beetje korrelige structuur. Hij hoefde niet extreem veel moeite te doen, het was niet wit en ook niet afgeplat.
Is dit gewoon de overgang en het wennen aan het verteren van bot, of is het het begin van een verstopping?
(Ik weet dat het lastig te beoordelen is vanaf een scherm ;) )

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-20 10:12

Oshaa schreef:
cursebreaker Succes met het herstel en wat fijn dat de foto's goed waren! Dat moet vast een hele geruststelling zijn Nu lekker bijkomen!

KimD Nogmaals alvast gefeliciteerd met het "kerst"cadeau - met 7 of 8 moeten er toch wel genoeg reutjes zijn?

Over de katten discussie - wij hadden vroeger katten en om die uit de plantenbak te houden hadden we plantjes gehaald die katten niet lekker vinden ruiken. Was gewoon bij het tuincentrum te koop. 4 vd 5 zijn daarna nooit meer in die bak geweest, die andere vond het precies lekker ruiken ofzo...

----------------------------------------------
Beer is nu sinds donderdag over op kvv en hij vindt het super lekker. Iets toe, want hij wordt er aardig wild van. Hij krijgt het nu vooral uit zijn slang / kong, puur zodat hij wat rustiger blijft. Het trainen doen we met vleestrainers. Het kan wel met de kvv, maar pas als hij wat kalmer is.
1 ding is wel al echt veranderd - hij heeft al 2 dagen geen scheten (of in iedergeval stinkende / hoorbare) meer gelaten. Hij liet echt veel scheetjes eerst, dus dit is een duidelijke verandering.

Wel twijfel ik over zijn ontlasting. Donderdag en vrijdag hebben we hem het niet zien doen - waar hij eerst 2-3x per dag ontlasting had. Kon het in de tuin ook niet vinden, maar dat zegt ook niet alles. Maar dus niet op wandeling. Vanochtend wel, maar het was vrij weinig en een beetje korrelige structuur. Hij hoefde niet extreem veel moeite te doen, het was niet wit en ook niet afgeplat.
Is dit gewoon de overgang en het wennen aan het verteren van bot, of is het het begin van een verstopping?
(Ik weet dat het lastig te beoordelen is vanaf een scherm ;) )

Op kvv poepen ze veeeel minder meestal. Als ze hier alleen kvv eten poepen ze 1x per dag keuteltjes. :)
Als je bang bent voor een verstopping kun je altijd wat vezels toevoegen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 10:13

Gefeliciteerd Kim, hopelijk zit er een dametje voor je bij.
CB, fijn dat alles goed gegaan is. En fijn dat foto's goed waren, toch altijd fijn om dat te weten.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 10:24

kiwiwitje schreef:
Op kvv poepen ze veeeel minder meestal. Als ze hier alleen kvv eten poepen ze 1x per dag keuteltjes. :)
Als je bang bent voor een verstopping kun je altijd wat vezels toevoegen.

Het is denk ik vooral het wennen dat het zoveel minder is. Hij poepte echt vrij veel, zowel qua hoeveel keer op een dag als kwantiteit zeg maar. Nu opeens zoveel minder. Dan ga je toch even twijfelen of het wel oké is. Een tijdje geleden dat jij al eens geschreven dat je het in principe met blote handen zou moeten kunnen oppakken zonder dat het uit elkaar viel of sporen op je handen achter te laten.
Ik had toen zoiets van - hoe dan!? Ook omdat je eigenlijk altijd overal hoort dat hondenpoep zacht is.
Maar met dat van vanochtend kan ik me het een stuk beter voorstellen ;).

Was net bezig met een bestelling bij je samen te stellen. Ga voor de zekerheid wat psyllium toevoegen, gewoon om achter de hand te hebben.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 10:27

Ik heb mij net uitgeleefd in de barkkings webshop _O-

Fijn dat de fotos van Arya goed waren. Nu hopen op een spoedig herstel!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-20 10:35

Haha het is deze maand gekkenhuis in de shop _O-
Oshaa; ja djessey poept echt keutels zegmaar. Echt balletjes :') chick poept nu meer, wel goed stevig maar veel meer. Maar wat daar nu per dag aan voer in gaat verklaart dat ook wel.
Die kreeg normaal 100 gram kvv en 40 gram brok.
Nu 100/120 kvv en 300/400 gram brok ongeveer en dan nog paardenvet en 250 ml yoghurt. Dus ja opzich snap ik wel dat ze dan ook meer poept

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 10:42

Detroit schreef:
Ik heb mij net uitgeleefd in de barkkings webshop _O-

Fijn dat de fotos van Arya goed waren. Nu hopen op een spoedig herstel!

Ik ook weer ;). Al hadden we ook wel echt vleestrainers nodig.... :+
Elke keer denk ik; ik probeer wat uit, bevalt het dan blijven we dat gewoon bestellen.
En elke keer zie ik zoveel spannende dingen dat ik toch weer andere dingen uitzoek. Maar dan durf ik niet teveel te nemen, mocht het niet goed vallen ofzo. En dan moet je vaker bestellen en gebeurd er hetzelfde.

Maar goed, ben vooral nieuwsgierig naar de kophuid XL - misschien eindelijk iets waar hij wel langer mee doet....

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 11:58

Cursebreaker: Wat fijn dat alles goed is gegaan met Arya en dat de foto's ook goed zijn :o

KimD: Spannende tijden dus! :D

Vanochtend mochten we weer trainen bij de Jonge Honden. Cody heeft vandaag ook zijn hond-baas puppycertificaat gekregen, dat duurde iets langer vanwege corona, maar blij dat we hem hebben! :D
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-20 12:45

Gefeliciteerd Cody!

Hier net weer een puppybezoekje achter de rug. Een doof/slechthorend stel dus dat was even goed pittig :o even bijkomen nu.