Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 20:30

Maar niemand heeft t hier over een overload wel?
Dat is ook duidelijk te halen uit mn berichten.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:32

Thx voor je ervaring te delen! Smeer je in met gewoon vaseline? Veel plezier :D voor hoelang gaan jullie?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:41

Mij is wel eens verteld om geen vaseline te gebruiken want dat sluit af. Is die mening hier anders?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:43

Ik zou wel voor schoentjes gaan. Goede kwalitatieve schoentjes die goed passen raken ze dus echt niet kwijt hè. Van die goedkope dingen verliezen ze inderdaad

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:24

Afbeelding

Lots of love!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 22:38

Hoe dat ze ligt _O-

Ik ga morgen op mn gemak even bijlezen en overal op reageren maar ben steeds weggeweest van de computer en vind dat zo irritant met mn telefoon :o

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:44

Wat leuk dat Naya mee mag op ski vakantie!

Knap van MIla, met een grote Sint Bernard spelen :D

Arabella, wat een knap angsthaasje <3 Zielig he...

Wat is Jip knap <3

Denies: Ik vind Mera zo'n knapperd <3 Dat snoetje <3 Die kleuren <3
Ze ligt er ook weer lekker bij.

Even een snelle BLP.
Gisteren is een nachtmerrie werkelijkheid geworden. Noortje (Schapendoes van m'n ouders) vermist. NERGENS te vinden.
Terrein is volledig afgesloten met hekwerk. Dus ze kon niet weg zijn?! Maar toch weg.. Uuuuuren zoeken, inmiddels al donker.

80 jaar van ons leven. Ruim 3 uur vermist. Uiteindelijk door iemand gevonden midden op een drukke 80km/h weg (helemaal verward en in paniek) en naar DA gebracht, maar de chip was niet geregistreerd... :jank: Dus uiteindelijk opgehaald door de dierenambulance bij de vinder.

Waarschijnlijk geschrokken van vuurwerk. We snappen nog steeds niet hoe ze van het terrein afgekomen is. De chip hebben m'n ouders uiteraard meteen geregistreerd toen ze vermist bleek te zijn, maar dat was natuurlijk te laat.. Daar zijn we met z'n allen op een harde manier achter gekomen.

Gelukkig is ze weer veilig thuis nu.
Ik heb het hele verhaal uitgebreid beschreven in een blog, mocht je dat willen lezen: Schrik van ons leven: Noortje vermist!

Lieve Noortje. Doe dit aub nooit weer, ons zo laten schrikken. Maar wat zijn we blij dat ze weer veilig thuis is. Stom vuurwerk! Bah.
En wat hebben we een geluk gehad....

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 23:06

Jeetje wat eng! En wat fijn dat ze weer terug is!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 23:38

Oh nee wat eng.... dat is echt mijn grootste nachtmerrie. Om die reden hebben alle honden van mij halsbanden met telefoonnummer gekregen. Die halsbanden hebben ze hier 24/7 om. Dan maar wat meer klitten rondom (en het scheelt, dit zijn geen showhonden).
Afbeelding

Angsthaasje senna vond mijn bed net to h het veiligst. Normaal mag zij nirt op bed, maar voor nu maak ik een uitzondering
Afbeelding

De honden zijn net opgehaald. Even hondloos tot oudjaarsmiddag. Mijn broertje heeft nu alle tijd voor ze en ik moet werken etc. Dus even stilte in huis haha.
Heel raar. Morgen niet eerat gioia wegbrengen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:36

Oh bah wat eng!! Gelukkig is ze weer thuis :(:)

Wij hebben ook de chip geregistreerd en up to date. Plus een penning met naam, ras (mochten ze eens online op Amivedi ofzo komen te staan als podenco x labrador ofzo :Y) zo kan ik ook zoeken op ras) en onze beide telefoonnummers.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 01:30

Limoen schreef:
Wat leuk dat Naya mee mag op ski vakantie!

Knap van MIla, met een grote Sint Bernard spelen :D

Arabella, wat een knap angsthaasje <3 Zielig he...

Wat is Jip knap <3

Denies: Ik vind Mera zo'n knapperd <3 Dat snoetje <3 Die kleuren <3
Ze ligt er ook weer lekker bij.

Even een snelle BLP.
Gisteren is een nachtmerrie werkelijkheid geworden. Noortje (Schapendoes van m'n ouders) vermist. NERGENS te vinden.
Terrein is volledig afgesloten met hekwerk. Dus ze kon niet weg zijn?! Maar toch weg.. Uuuuuren zoeken, inmiddels al donker.

80 jaar van ons leven. Ruim 3 uur vermist. Uiteindelijk door iemand gevonden midden op een drukke 80km/h weg (helemaal verward en in paniek) en naar DA gebracht, maar de chip was niet geregistreerd... :jank: Dus uiteindelijk opgehaald door de dierenambulance bij de vinder.

Waarschijnlijk geschrokken van vuurwerk. We snappen nog steeds niet hoe ze van het terrein afgekomen is. De chip hebben m'n ouders uiteraard meteen geregistreerd toen ze vermist bleek te zijn, maar dat was natuurlijk te laat.. Daar zijn we met z'n allen op een harde manier achter gekomen.

Gelukkig is ze weer veilig thuis nu.
Ik heb het hele verhaal uitgebreid beschreven in een blog, mocht je dat willen lezen: Schrik van ons leven: Noortje vermist!

Lieve Noortje. Doe dit aub nooit weer, ons zo laten schrikken. Maar wat zijn we blij dat ze weer veilig thuis is. Stom vuurwerk! Bah.
En wat hebben we een geluk gehad....

Oh, dat was jij! Ik volg jullie op insta blijkbaar :o :')

Echt super schrikken dit! -O-

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 07:59

Wat schrikken zeg!! Vooral in deze tijd echt niet fijn.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 09:25

Zoe_97 schreef:
Ik zou wel voor schoentjes gaan. Goede kwalitatieve schoentjes die goed passen raken ze dus echt niet kwijt hè. Van die goedkope dingen verliezen ze inderdaad

Ik neem al 11 jaar de honden mee op wintersport en heb alle soorten en prijsklasses geprobeerd. Op dat soort dingen wordt er bij ons niet bezuinigd. Toch raakten we ze steeds kwijt en heb ik het opgegeven. Ik smeer nu de pootjes in met uierzalf en als ik thuiskom dus gewoon een emmer met lauw water voor eventuele klompjes en pekel. Bij echte kou, sneeuw en lange wandelingen hebben ze zelfs een overal omdat mijn honden geen ondervacht hebben.

xLaraaj Wij gaan 5 dagen naar Oostenrijk, vertrekken zo! En jullie?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 30-12-19 09:44, in het totaal 4 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 09:33

Dat jij zo van de kou houd KimD :') Ik heb t toch wel liever boven 0 minimaal :brr:

Anna altijd leuk om complimenten te krijgen! En voor Mila weer heel goed dat ze toch is gaan spelen met die Sint Bernard!

Wat sneu dat ze zo bang zijn Arabella!

Heerlijk he als ze zo relax zijn Cupcakes!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 09:40

O wat eng limoen, gelukkig is het goed afgelopen!

Hier inderdaad ook adrespenningen.

Kiwitje; ik ben nog geen hond tegen gekomen waar Mila niet mee wil spelen :D ,ze schrikt zich soms eerst de pleuris, zoals hier want die sint kwam haar achterna en ging best hard. Maar toen ze van de schrik bekomen was, vond ze het leuk en ging ze hem achterna.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 09:40

Jeetje Limoen, dat is schrikken!

Hier ook alle chips goed geregistreerd. Toen Mera kwam alles nog nagelopen en bij Lupa stond mijn stiefvader zijn naam & ons oude huistelefoonnummer. Nouja mijn stiefvader leeft al 9jaar niet meer. Best idioot dat je er dan voor moet betalen, gelukkig is het kosteloos gedaan maar het is niet dat je er voor kiest dat iemand jong dood gaat :')

Alles klopt hier iig. Op ndg en nog een site.
En ze hebben allemaal een naampenning met telefoonnummer. Eer dat mensen tegenwoordig bij een DA zijn geweest (wat ook niet altijd kosteloos is :o) is dit een hele fijne oplossing.

En we graveren toch op t werk. Extra handig.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 09:48

Alleen maar fijn dat het zo gaat Anna! :D

Hier geen penningen. Maar wel indd alle chips goed. Van honden en katten.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 09:57

Paar stils uit een filmpje, ben zelf met bernards opgegroeid maar lieve help hoezo groot :oo, mijn ouders hadden altijd teven, die waren iets kleiner.

Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 10:01

leuk verschil zo ook tussen haar en die sint bernard :P

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:02

Haha ja echt wel, scheelde zo'n 20cm en 50 kg :=

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:07

Ah wat schattig van Mila! Ik kwam gisteren een kruising Sint Bernard tegen van 5 mnd die net zo groot was als Popo haha. Hij speelde er even mee maar werd wat te fanatiek wat de eigenaar van het pupje wat spannend vond dus toen zijn we doorgelopen.

En wel schrikken joh als je hond ineens weg is... Popo heeft ook voor de zekerheid een penning met onze telefoonnummers aan zijn tuig, want voordat er iemand de chip uit kan lezen ben je natuurlijk alweer een stuk langer bezig.

Wij gaan zo weer lekker even fietsen. Morgen gaan we een lekker lange oudjaarsdagwandeling doen met een grote groep honden.

En veel plezier op wintersport!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:15

Hier ook de chip goed geregistreerd.

Echt belachelijk dat je bij verhuizen oid nog €5 moet betalen om het adres over te zetten, ze mogen al blij zijn dat er aan gedacht wordt dat de chip veranderd moet worden.

Nu heb ik het met liefde betaald en de adres wijziging door gegeven, ik wil het nooit nodig hoeven hebben, maar ik wil Skip natuurlijk wel zo snel mogelijk terug thuis als hij zoiets uithaalt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:21

xDenies schreef:
Mij is wel eens verteld om geen vaseline te gebruiken want dat sluit af. Is die mening hier anders?

Hier fel tegen vaseline gebruik. Sluit idd af daarom smeer ik zelf s ochtends bij deze kou mijn handen er mee in. Lekker warm en geen kloven maar zou het nooit op mijn honden gebruiken. Afkoelen via voetzolen gaat dan niet en gebruik op delen die in de zon komen is al helemaal slecht. Kan zelfs brandwonden veroorzaken

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:26

Hier chios absoluut in orde qua registratie. Alles heeft penning en kymo heeft dubbele sliphalsbanden aan. Hij mag niet meer los de komende dagen. Gaat namelijk gewoon lopen als hij schrikt. Liep vanochtend vroeg al diep in de polder en rondom in de verte toch al behoorlijk knallen. Veel vuurwerk interesseert hem totaal niet maar bepaalde knallen is paniek. Hij zit al maand aan de tranquil en inmiddels week aan de nervo en blijft absoluut bereikbaar gelukkig tot nu toe maar zit soms op het randje van bereikbaar blijven. Hij heeft nooit iets vervelends mee gemaakt, ook geen andere bange hond en jagers interesseren hem niet net als die vogel verschrik apparaten die knallen. Heel vaag... Maar al stukken beter dan vorig jaar en nu nog maar 1,5 jaar jong natuurlijk dusss goede hoop dat hij er nog wel komt

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:27

Hier ook alles via chip geregistreerd en parel heeft een penning maar elvin raakt die dingen echt altijd kwijt.
Voor guapa moet ik er nog 1 bestellen.
Zou wel gps voor ze willen hebben maar zou niet weten welke.
Is mn grootste angst ze kwijt te raken zeker nu het zo koud is.
Ze hebben wel dikke jassen maar een nat pak is zo gehaald.

Zag dat er in ridderkerk ook een Peruaan van 11 maanden al vanaf 17 dec kwijt is.
Ik heb echt te doen met die mensen en hond nu met die koud,hoop echt dat dat goed afloopt.