Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 16:45

Hier zitten we vandaag op dag 50 :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:59

Mooie hond Lisette! Is het jullie eerste nest?

Al die bolle buikjes zijn wel leuk om te zien he. Betrek het nu vooral op mezelf hoogzwanger (nog niet heel lang geleden), maar heb ook zin in een nieuw avontuur met pups. Zelf ben ik wel klaar met mensenbabies krijgen ;)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 23:39

Afbeelding
Maggie heeft het zwaar :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 07:27

Agos hier nog zo eentje. Had gisteren op fb een mooi filmpje gepost van bouncing puppies _O- _O-

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:45

Ja het is ons eerste nestje!
Reu eigenaresse en de fokker van Lizzy zijn heel betrokken dus dat is fijn!

Wij hebben een rustige nacht gehad, 2x had ze even wat buikpijn maar dat zakte weer af. Dan had ze een zware ademhaling en kreunde daar wat bij, en sliep daarna weer verder.

Hoe doen jullie het met de pups straks, is er altijd iemand bij huis?
Ik ben verpleegkundige, ik heb in de vorige Corona golf en zomer veel extra gewerkt, en mag nu die uren opmaken. Ik heb voor november mijn eigen rooster mogen maken, en werk af en toe een avondje als mijn vriend thuis is (die werkt ook in de zorg dus ook onregelmatig)
En in december werk ik ook minder Dan mn contract

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:02

Hier nog geen nestje maar hopelijk in begin 2021. Ik heb 3 maanden loopbaanonderbreking genomen. Misschien is dit niet nodig maar het is mijn eerste nestje. Nu hopen dat Naya op tijd loops wordt. :') en dat ze de grenzen niet meer sluiten >;)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:16

Hier groeien de pups echt hard en sommige proberen al uit de kraammand te klimmen. Morgen 2 weken oud. :=
De nieuwe pupeigenaren mogen na de 3e week gaan kijken. Dan gaat de fokker van Sepke even voor mij kijken. :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:42

Hier is mijn oma voltijds thuis en mijn moeder halftijds. Ikzelf werk fulltime helaas.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-20 09:56

Ik zal de eerste weken enkel de ochtenden werken en neem daarna 4 à 5 weken vakantie op. Ook afhankelijk van de grootte van het nest. Mocht het onverwacht groot zijn dan neem ik langer vakantie op.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:14

Hier sowieso altijd iemand er bij tot ze uitvliegen. De eerste 2 weken zoveel mogelijk met 2 erbij.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:57

kiwiwitje schreef:
Hier sowieso altijd iemand er bij tot ze uitvliegen. De eerste 2 weken zoveel mogelijk met 2 erbij.

Dat heb ik ook geregeld, of ik of mn vriend vrij, en de eerste 2 weken veel met zn 2en vrij..
Stel je hebt een groot nest of de teef weet niet goed wat ze moet doen ofzo

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 12:05

Lisette1987 schreef:
kiwiwitje schreef:

Dat heb ik ook geregeld, of ik of mn vriend vrij, en de eerste 2 weken veel met zn 2en vrij..
Stel je hebt een groot nest of de teef weet niet goed wat ze moet doen ofzo

Of complicaties dus moeten flessen oid

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:43

Vanaf maart werk ik al thuis ipv op kantoor, ivm corona. Ik verwacht niet dat we te zijner tijd weer volle bak op kantoor mogen komen eigenlijk. Dus in principe ben ik 6 dgn per week bij huis en de dag dat ik op in het huisje bij stal werk, is mijn man thuis.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:58

inderdaad. Mijn schoonmoeder is al een jaar thuis door kanker. Zij wilt terug gaan werken (warenhuis) maar dit mag niet ivm corona. Dus op haar kan ik ook altijd beroep doen moest ik toch eens weg moeten. En mijn buurvrouw is zot van de honden en brengt fleskittens groot dus die kan ik ook altijd eens inschakelen als dit moet.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:21

Dikke baby buik. Vandaag op dag 51
Afbeelding

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:50

Mooi buikje!!
Hebben jullie een idee hoe lang het nog kan duren als de pups zijn ingedaald? Dat is nu duidelijk gebeurd, buikje is veranderd, hangt laag en in de liezen lijkt ze ingevallen *\o/*
Ze is nu ook heel waaks en alert, blaft om elk blaadje die valt :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:57

Bij chick zag je bij het eerste nest haar buik veel veranderen en waar er toen door ervaren fokkers gezegd werd dat ze indaalden zag je dat dus niet op de rontgen. Chick had op 55 dagen rontgen en pups zijn geboren op 58 dagen(vanaf 1e dekking, ovulatie was 1 dag eerder)

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:09

Zegt dus niet zoveel

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:21

Nee kon je hier weinig van maken _O-

Maarja als ik op fb in de fokkers voor fokkers groep kijk is t ook wetenschappelijk bewezen dat teven op de 63e dag na ovulatie bevallen. Dat heeft chick de 1e keer al niet gehaald.. _O-

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 22:38

Haha die fokkers voor fokkers is echt hilarisch... Wat ze daar allemaal verkondigen... Ik ben er weggegaan, de meeste zijn totaal los van de werkelijkheid

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 22:54

Hoe bedoel je?
Heb daar tog al enkele interessante dingen opgepikt :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 06:43

Er zitten zeker interessante en leerzame dingen tussen. Maar sommige dingen net zoals dit dan denk ik tsja.. laat maar. Net als de steeds terugkomende discussie over het wel of niet rechtsgeldig zijn van een contract.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 07:03

Bijv een onderwerp over een drachtige teef die niet wilde eten... Dus ik zei, dan geef ik wat ze wel lusten, brood met pindakaas, macaroni, pannekoeken, blikvoer... Als er maar wat ingaat... Nou, ik werd bijna gevierendeeld want hun hond had HOOGWAARDIGE VOEDING nodig.. Dat kon echt niet goed zijn voor de puppen..
Toen ik zei dat straathonden pups kregen op een ouwe boterham, een stuk pizza en een leeg patat bakje was ik helemaal een slechte fokker...

En de eeuwige discussies over het uitkiezen van pups, dat zij de enige waren die beslisten over wie welke pup kreeg want dat de pup kopers op hun knietjes moesten vallen en dankbaar moesten zijn dat ze een pup mochten kopen, vond ik ook altijd heel bijzonder..
Ik wil nl zelf een stem hebben in wie ik 14 jaar in huis heb, maar bij een hoop fokkers is dat dus uit den boze...

Ik ben d'r dus al heel snel weggegaan, er zit een groot aantal fokkers met een godcomplex en daar voel ik me niet zo bij thuis :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 07:08

Maar die heb je op bokt ook _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 07:19

Het kiezen is iets waarvan ik vind dat t samen moet gaan. Maar er zitten indd bijzondere discussies in die groep. De teef die door boellie gedekt was at heel de dracht niet. Daar hebben ze ook vanalles in geprobeerd te stoppen ze zal toch iets moeten eten ongeacht wat (uiteraard geen gif :o )
Maar ja fokkers voor fokkers is vooral leuk mee te lezen en er zitten echt wel bruikbare dingen tussen.