Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Indy_Mouse_9 schreef:De honing die ik heb van die voorjaar (en echt super veel potjes! 33x 450gr en 23x 250gr, en nog een emmer met +/-7L in de garage) vind ik eigenlijk niet zo heel lekker. Hij heeft een erg houtige nasmaak. Ik dacht dus elke keer dat dat kwam omdat ik het van de raampjes af snoepte, maar eenmaal geoogst zit er er nog steeds aanIemand een idee waar ze dan op gevlogen hebben?
kimmeuwissen schreef:Hallo allemaal
Ik wil ook bijen gaan houden![]()
Alleen is mam nog niet zo blij met het idee hahaha.
Een vriend van mijn vader doet al heel lang honing maken met zijn eigen bijen.
Hier ga ik komend weekend naar kijken.
Ik heb me al ingelezen op internet en Youtube filmpjes bekeken![]()
Nou ben ik opzoek naar een cursus in Zuid-Limburg. Kunnen jullie me hiermee op gang helpen?
tamary schreef:kimmeuwissen schreef:Hallo allemaal
Ik wil ook bijen gaan houden![]()
Alleen is mam nog niet zo blij met het idee hahaha.
Een vriend van mijn vader doet al heel lang honing maken met zijn eigen bijen.
Hier ga ik komend weekend naar kijken.
Ik heb me al ingelezen op internet en Youtube filmpjes bekeken![]()
Nou ben ik opzoek naar een cursus in Zuid-Limburg. Kunnen jullie me hiermee op gang helpen?
https://www.bijenhouders.nl/afdelingen/limburg hier kijken voor aanbod.
Akires1 schreef:Indy_Mouse_9 schreef:De honing die ik heb van die voorjaar (en echt super veel potjes! 33x 450gr en 23x 250gr, en nog een emmer met +/-7L in de garage) vind ik eigenlijk niet zo heel lekker. Hij heeft een erg houtige nasmaak. Ik dacht dus elke keer dat dat kwam omdat ik het van de raampjes af snoepte, maar eenmaal geoogst zit er er nog steeds aanIemand een idee waar ze dan op gevlogen hebben?
Kan het van de kastanje zijn? Ik heb gelezen dat de honing van de kastanje een ‘nootachtige’ nasmaak heeft, misschien te vergelijken met ‘houtachtig’?
Onze voorjaarshoning is heel erg zoet en ik vind de nasmaak gelijk aan die grote roze kauwgom, die je eerder had (of misschien nog wel hebt?); Bubblicious, geloof ik.
Een paar weken geleden dachten we dat een tweede keer slingeren niet ging lukken, maar er is nu nog zoveel binnengebracht dat we waarschijnlijk toch nog een keer (wel minder veel) gaan slingeren. Daarna mogen ze het zelf weer houden voor de winter.
@Indy_Mouse: wel jammer dat je zoveel honing hebt en het eigenlijk zelf niet zo lekker vindt…