Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Van schreef:DIVA2 schreef:zou bij mij ook alleen maar kunnen gebeuren als het om een zelfgefokte pup gaat.@Van, ook hier trekt het vaak weg. Maar ik wil mezelf niet af hoeven vragen of het weg trekt of niet.
Ik word niet verliefd op een pup met wit. Simpelweg omdat ik het, even grof gezegd, echt spuuglelijk vind.
Sorry.
Van schreef:karakter is voor mij ook het belangrijkst maar ik zou geen volledig witte willen al kreeg ik geld toe
kiwiwitje schreef:Ja bij dat kleintje van ons zie je dat amper hoorDie voetjes zitten gewoon in t gras. Dus ook daar helaas geen voordeel. Wel onhandig hoor een donkere hond. Die zie je dus echt NIET in het donker...
Ik snap dat wel hoor Zoe. Kleur is vooral voorkeur, maar ivm kleur inleveren op andere dingen vind ik ookgeen optie.
Ik heb laatst ook een hele discussie met iemand gehad. De eisen die ik stel aan een reu voor mijn teef zijn in zekere zin slecht te vinden.
Daarnaast ben ik het met een aantal fokkers absoluut niet eens, Iets met moedwillig hoge inteelt(vader dekt dochter) gebruiken om de verkeerde reden(naar mijn mening), maar ook kleurfokken(voornamelijk blauw,maar ook andere kleuren). Niet willen testen etc.
En dan nog tellen dat ik alleen reuen wil die getest zijn ''via'' de RvB, (of in geval van een buitenlandse reu door een zelfde instantie als de RvB, maar daar nog niet naar gekeken verder)
Dan nog de fokrichting die ik wil, ivm het doel wat ik zelf heb.
Dus echt in het kort wat ik zoek;
*vrij op stamboom teef,(in de stamboom van de teef vind ik ver weg 1 reu die ook bij mijn reu voorkomt)
*Getest, minimaal l2-hga, HC, PL, HD ED. En dan, PL vrij vast/normaal, HD A , ED vrij(0.0) HD,ED,PL via RvB
*Kleine grove reu, onder de 39(eigenlijk onder de 38) hoogte
* zo min mogelijk inteelt, (dus niet papa dekt dochter, Wil in minimaal de eerste 5 generaties niets het zelfde zien.)
*Geen blauw, uitzondering als ouders niet blauw zijn. (voorbeeld, valt sowieso af ivm inteelt, http://www.sbtpedigree.com/dogarchive3/ ... ?id=153628)
*alle kleuren mogen behalve wit(ook minimaal ''bont'' valt eigenlijk af), voorkeur voor donkere reu.
*Geen ''sportlijn''
*voorkeur voor geen showreu,
* reu moet een super makkelijk en rustig karakter hebben(echt een sulletje bij voorkeur).
Heb toch de volle laag gekregen van haar. Want ik vond dat geen enkele fokker het goed deed.. Niet echt wat ik gezegd had... Maargoed. En hele discussie over de rasstandaard, over het wel of niet kloppen van mijn honden daarin. Prima dat je dat als punt aanhaalt, maaaar, ben dan wel op de hoogte van de rasstandaard.
Dan komt het stukje naar voren over het oren plakken. Ja voor mij hoeft dat niet. Reu heeft altijd prima oren gehad, netjes gevouwen, en toch na t wisselen trok dat ineens heel snel om, helaas niet meer gevouwen zoals ''het hoort'', maar ook geen stevige oren(zoals je ze staand ziet bij bijv herders, corgi's. Zijn oren klapperen en flubberen. hebben wel vouwen, maar t blijft gewoon niet zitten, voor mij hoeft dat plakken niet. Daar staat tegen over dat een hoop honden op show gewoon geplakt geweest zijn, staat zelfs bij verschillende fokkers op de site, en het stond ook bij de NL rasvereniging op de site hoe dit te doen, staat nog steeds op de rasvereniging van BE, die toch goed in contact zou staan met NL.
Dan zeg ik heel eerlijk, dan maar ''staande'' oren(die ook nog eens pas echt staan als meneer echt gaat staan kijken, want als zn kop ontspannen hangt hangen zn oren ook meer) dan mooi doen met geplakte gevouwen oren, want dan voldoet ie aan de rasstandaard. Als t dan zo'n probleem is dat staande oren erfelijk en onwenselijk zijn, moet je ze ook niet plakken maar die honden uit de fok en uit de show houden. Blijkbaar is dat niet aan de orde, want anders word er niet geplakt, dus dan niet zeuren.. Maarja, dat mag dan niet gezegd worden..
Kaus schreef:Hier wilde ik eigenlijk per se een blauwe Cattle, want rood vond ik echt niet mooi. Uiteraard werd het een rooie
Ook wilde ik eigenlijk geen zwarte Kelpie, maar ook dat werd m wel