Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:21

karakter is voor mij ook het belangrijkst maar ik zou geen volledig witte willen al kreeg ik geld toe :D

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:22

Van schreef:
DIVA2 schreef:
@Van, ook hier trekt het vaak weg. Maar ik wil mezelf niet af hoeven vragen of het weg trekt of niet.
Ik word niet verliefd op een pup met wit. Simpelweg omdat ik het, even grof gezegd, echt spuuglelijk vind.
Sorry.
zou bij mij ook alleen maar kunnen gebeuren als het om een zelfgefokte pup gaat.

Shun is hier geboren.
Prachtige aftekening maar zusje Yara vond ik mooier.
Echter, Yara had witte neus, Shun daarentegen had wit streepje op voorhoofd.
Tot laatste moment heb ik gewacht om te kiezen. Ik ben er toen vanuit gegaan dat streepje wel weg zou gaan en witte neus niet. En dat bleek dus ook het geval. Streepje bij Shun is helemaal weg maar de witte neus bij Yara niet

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:24

Van schreef:
karakter is voor mij ook het belangrijkst maar ik zou geen volledig witte willen al kreeg ik geld toe :D

Hahahahaha. Die hoef ik ook niet.

Karakter van de pups is uiteraard ook ter sprake gekomen. Die met donkere neusje was brutaal.
‘Net als d’r mama, daar hoef ik er geen 2 van!’ Zijn letterlijke woorden.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:26

Ik zou er ook alleen maar voor gaan als de pup qua karakter helemaal top is en het een top combinatie is die niet meer herhaald zal worden. Maar ik begrijp je heel goed voor mij is helemaal wit of echt bont een absolute no go :j

Van

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:28

Ik vind Roek haar witte voetjes ook maar lelijk _O-

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:31

Tja, ik zou ook geen pup nemen die niet echt naar mijn wens was. Het is wel ruim 10 jaar een deel van je leven, en dan wil ik daar niet op compenseren. Al moet ik zeggen dat ik ook niet zeker weet dat ik 'nee' zeg als er alleen bruine reuen geboren worden terwijl ik eigenlijk een oranje wil :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:37

Ik heb al 2 van de 3 honden die eigenlijk niet waren wat ik wilde _O- Ik wilde een wolfsgrauwe reu, kwam thuis met een zwart bruine/gele (en dan nog heet licht geel ook ipv mooie diepe kleur). Mijn man wilde een zwart bruine teef, die kwam thuis met een wolfsgrauwe. :+

Dat bedoel ik, ik heb een voorkeur, maar bij een passende hond op alle andere punten (voor mij belangrijker) wijk ik daar makkelijk vanaf. Maar goed, ik weet niet of ik een hele zwarte mee naar huis genomen had. Of één waarbij het karakter niet passend lijkt voor wat wij zoeken/willen, die had ik laten gaan idd.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 11:38

Van schreef:

Haha dat heb ik dus bij Chick, die heeft een paar witte tenen. Vreselijk. :')

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:42

Ik vind Roek haar zusje ook mooier van kleur maar Roek zou qua karakter veel beter passen en moet zeggen dat ik haar uiteindelijk ook mooier vind qua bouw. En ze heeft papa's lichte ogen geërfd(haar zusje niet) <3
De reu die ik nu op het oog heeft heeft geen wit, niet eens witte teentjes _/-\o_

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:44

kiwiwitje schreef:
Van schreef:

Haha dat heb ik dus bij Chick, die heeft een paar witte tenen. Vreselijk. :')
Normaal gesproken zijn witte voeten geen probleem want bij wolfsgrauwe zie je daar eenmaal volwassen niks meer van maar ja Roek is zwart :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 11:52

Ja dat is wel een verschil natuurlijk. Chick is ook zwart(of brindle..) maar die heeft echt lelijk witte teentjes. Ook niet echt spierwit. zelfs niet na het wassen..

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:59

Het is wel handig in het donker. Het eerste wat je ziet zijn die witte voetjes _O-

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:05

Hahaha op echt de vachtkleur heb ik wel gecompenseerd. Ik wilde een EE-red border collie, absoluut geen zwarte. Mijn eerste meisje werd toch een zwarte, mijn 2e moest en zou een ee-red worden, ik had op de planning een fokker staan om eind die week te gaan kijken die pups van 7 weken had zittenblijven 2 reuen beschikbaar, maar toen kwam ik Kenai tegen en ben ik toch voor Kenai gegaan een bruine dus. (Achteraf heel blij, want op show kom ik regelmatig een eered tegen uit het nest waar ik heen zou gaan en de hond is het op alle punten net niet vind ik. Zijn kleur is te donker, kraag toch net niet meer vol (als pup wel) en wat klein gebleven. )
Nu voor mijn 3e hoop ik stiekem wel op een ee-red (die zullen geboren worden in de combi die ik wil), maar het zou zomaar kunnen dat ik op een zwarte en een tricolour uit het nest verliefd zal worden en die klik vind ik toch ook belangrijk.

Op rasstandaard compenseer ik neit, op mijn voorkeur binnende toegestane kleuren wel :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 13:26

Ja bij dat kleintje van ons zie je dat amper hoor :P Die voetjes zitten gewoon in t gras. Dus ook daar helaas geen voordeel. Wel onhandig hoor een donkere hond. Die zie je dus echt NIET in het donker...

Ik snap dat wel hoor Zoe. Kleur is vooral voorkeur, maar ivm kleur inleveren op andere dingen vind ik ookgeen optie.

Ik heb laatst ook een hele discussie met iemand gehad. De eisen die ik stel aan een reu voor mijn teef zijn in zekere zin slecht te vinden.
Daarnaast ben ik het met een aantal fokkers absoluut niet eens, Iets met moedwillig hoge inteelt(vader dekt dochter) gebruiken om de verkeerde reden(naar mijn mening), maar ook kleurfokken(voornamelijk blauw,maar ook andere kleuren). Niet willen testen etc.

En dan nog tellen dat ik alleen reuen wil die getest zijn ''via'' de RvB, (of in geval van een buitenlandse reu door een zelfde instantie als de RvB, maar daar nog niet naar gekeken verder)
Dan nog de fokrichting die ik wil, ivm het doel wat ik zelf heb.
Dus echt in het kort wat ik zoek;
*vrij op stamboom teef,(in de stamboom van de teef vind ik ver weg 1 reu die ook bij mijn reu voorkomt)
*Getest, minimaal l2-hga, HC, PL, HD ED. En dan, PL vrij vast/normaal, HD A , ED vrij(0.0) HD,ED,PL via RvB
*Kleine grove reu, onder de 39(eigenlijk onder de 38) hoogte
* zo min mogelijk inteelt, (dus niet papa dekt dochter, Wil in minimaal de eerste 5 generaties niets het zelfde zien.)
*Geen blauw, uitzondering als ouders niet blauw zijn. (voorbeeld, valt sowieso af ivm inteelt, http://www.sbtpedigree.com/dogarchive3/ ... ?id=153628)
*alle kleuren mogen behalve wit(ook minimaal ''bont'' valt eigenlijk af), voorkeur voor donkere reu.
*Geen ''sportlijn''
*voorkeur voor geen showreu,
* reu moet een super makkelijk en rustig karakter hebben(echt een sulletje bij voorkeur).

Heb toch de volle laag gekregen van haar. Want ik vond dat geen enkele fokker het goed deed.. Niet echt wat ik gezegd had... Maargoed. En hele discussie over de rasstandaard, over het wel of niet kloppen van mijn honden daarin. Prima dat je dat als punt aanhaalt, maaaar, ben dan wel op de hoogte van de rasstandaard.
Dan komt het stukje naar voren over het oren plakken. Ja voor mij hoeft dat niet. Reu heeft altijd prima oren gehad, netjes gevouwen, en toch na t wisselen trok dat ineens heel snel om, helaas niet meer gevouwen zoals ''het hoort'', maar ook geen stevige oren(zoals je ze staand ziet bij bijv herders, corgi's. Zijn oren klapperen en flubberen. hebben wel vouwen, maar t blijft gewoon niet zitten, voor mij hoeft dat plakken niet. Daar staat tegen over dat een hoop honden op show gewoon geplakt geweest zijn, staat zelfs bij verschillende fokkers op de site, en het stond ook bij de NL rasvereniging op de site hoe dit te doen, staat nog steeds op de rasvereniging van BE, die toch goed in contact zou staan met NL.
Dan zeg ik heel eerlijk, dan maar ''staande'' oren(die ook nog eens pas echt staan als meneer echt gaat staan kijken, want als zn kop ontspannen hangt hangen zn oren ook meer) dan mooi doen met geplakte gevouwen oren, want dan voldoet ie aan de rasstandaard. Als t dan zo'n probleem is dat staande oren erfelijk en onwenselijk zijn, moet je ze ook niet plakken maar die honden uit de fok en uit de show houden. Blijkbaar is dat niet aan de orde, want anders word er niet geplakt, dus dan niet zeuren.. Maarja, dat mag dan niet gezegd worden..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:53

kiwiwitje schreef:
Ja bij dat kleintje van ons zie je dat amper hoor :P Die voetjes zitten gewoon in t gras. Dus ook daar helaas geen voordeel. Wel onhandig hoor een donkere hond. Die zie je dus echt NIET in het donker...

Ik snap dat wel hoor Zoe. Kleur is vooral voorkeur, maar ivm kleur inleveren op andere dingen vind ik ookgeen optie.

Ik heb laatst ook een hele discussie met iemand gehad. De eisen die ik stel aan een reu voor mijn teef zijn in zekere zin slecht te vinden.
Daarnaast ben ik het met een aantal fokkers absoluut niet eens, Iets met moedwillig hoge inteelt(vader dekt dochter) gebruiken om de verkeerde reden(naar mijn mening), maar ook kleurfokken(voornamelijk blauw,maar ook andere kleuren). Niet willen testen etc.

En dan nog tellen dat ik alleen reuen wil die getest zijn ''via'' de RvB, (of in geval van een buitenlandse reu door een zelfde instantie als de RvB, maar daar nog niet naar gekeken verder)
Dan nog de fokrichting die ik wil, ivm het doel wat ik zelf heb.
Dus echt in het kort wat ik zoek;
*vrij op stamboom teef,(in de stamboom van de teef vind ik ver weg 1 reu die ook bij mijn reu voorkomt)
*Getest, minimaal l2-hga, HC, PL, HD ED. En dan, PL vrij vast/normaal, HD A , ED vrij(0.0) HD,ED,PL via RvB
*Kleine grove reu, onder de 39(eigenlijk onder de 38) hoogte
* zo min mogelijk inteelt, (dus niet papa dekt dochter, Wil in minimaal de eerste 5 generaties niets het zelfde zien.)
*Geen blauw, uitzondering als ouders niet blauw zijn. (voorbeeld, valt sowieso af ivm inteelt, http://www.sbtpedigree.com/dogarchive3/ ... ?id=153628)
*alle kleuren mogen behalve wit(ook minimaal ''bont'' valt eigenlijk af), voorkeur voor donkere reu.
*Geen ''sportlijn''
*voorkeur voor geen showreu,
* reu moet een super makkelijk en rustig karakter hebben(echt een sulletje bij voorkeur).

Heb toch de volle laag gekregen van haar. Want ik vond dat geen enkele fokker het goed deed.. Niet echt wat ik gezegd had... Maargoed. En hele discussie over de rasstandaard, over het wel of niet kloppen van mijn honden daarin. Prima dat je dat als punt aanhaalt, maaaar, ben dan wel op de hoogte van de rasstandaard.
Dan komt het stukje naar voren over het oren plakken. Ja voor mij hoeft dat niet. Reu heeft altijd prima oren gehad, netjes gevouwen, en toch na t wisselen trok dat ineens heel snel om, helaas niet meer gevouwen zoals ''het hoort'', maar ook geen stevige oren(zoals je ze staand ziet bij bijv herders, corgi's. Zijn oren klapperen en flubberen. hebben wel vouwen, maar t blijft gewoon niet zitten, voor mij hoeft dat plakken niet. Daar staat tegen over dat een hoop honden op show gewoon geplakt geweest zijn, staat zelfs bij verschillende fokkers op de site, en het stond ook bij de NL rasvereniging op de site hoe dit te doen, staat nog steeds op de rasvereniging van BE, die toch goed in contact zou staan met NL.
Dan zeg ik heel eerlijk, dan maar ''staande'' oren(die ook nog eens pas echt staan als meneer echt gaat staan kijken, want als zn kop ontspannen hangt hangen zn oren ook meer) dan mooi doen met geplakte gevouwen oren, want dan voldoet ie aan de rasstandaard. Als t dan zo'n probleem is dat staande oren erfelijk en onwenselijk zijn, moet je ze ook niet plakken maar die honden uit de fok en uit de show houden. Blijkbaar is dat niet aan de orde, want anders word er niet geplakt, dus dan niet zeuren.. Maarja, dat mag dan niet gezegd worden..

Ik snap je helemaal, ik loop dan wel show, daar verschillen we maar voor mij is lage inteelt echt een must (wat met mijn reu handig is gezien hij volledig uit Braziliaanse lijnen komt langs moeders kant, die in heel Europa maar bij 2/3 fokkers zitten) dus ik kan zowat alle kanten op voor de teef die ik zoek.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 15:57

Ik heb opzich ook geen moeite mer show. Alleen geloof ik niet dat t echt mijn ding is.. :+
Opzich dan wel weer fijn dat jouw hond zo vrij zit, richting teven.

Ik vond overigens dit in het kynologisch reglement;
Artikel VI.12
''Het is verboden een hond waarvan het uiterlijk, de beweging of het gedrag door enig
kunstmiddel of enige ingreep zo is gewijzigd dat de Keurmeester daardoor kan
worden misleid, bij een Keurmeester ter keuring voor te brengen of te doen
voorbrengen, tenzij de Exposant de Keurmeester daaromtrent vóór de keuring van
de hond heeft ingelicht.''

Betekend dit dan ook dat het plakken van oren dus eigenlijk niet toegestaan is? Niet dat het daarmee spontaan verdwijnt of het te achterhalen is, maar uit nieuwsgierigheid. Of word het plakken niet gezien als kunstmiddel/ingreep?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:54

Jeetje Diva wat een belachelijke berichten van die fokker! Ik snap vanuit hen wel dat het misschien onbegrijpelijk lijkt dat je echt geen wit wil, maar je hebt het gewoon heel duidelijk aangegeven. Die reacties op Facebook gaan imo dan ook veel te ver. Enorm onprofessioneel :n

Hier wilde ik eigenlijk per se een blauwe Cattle, want rood vond ik echt niet mooi. Uiteraard werd het een rooie :')
Ook wilde ik eigenlijk geen zwarte Kelpie, maar ook dat werd m wel :Y)

Wij hebben gisteren het hele huis puppyproof gemaakt. Vooral de trap was een dingetje. We hebben namelijk een soort mini trappenhuisje waar meneer zo twee verdiepingen naar beneden kan springen. Dat dus maar even voorkomen ~~}>

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:05

Kaus schreef:
Hier wilde ik eigenlijk per se een blauwe Cattle, want rood vond ik echt niet mooi. Uiteraard werd het een rooie :')
Ook wilde ik eigenlijk geen zwarte Kelpie, maar ook dat werd m wel :Y)

Dat ken ik. ik vond dalmatiërs in het begin niet echt "leuk" en de bruine vond ik spuuglelijk en jack russels alleen maar kleine irritante zenuwlijders. Wat kwam er in huis op 2 maanden tijd? Juist een jack russel en een bruine dalmatier reu en nu wil ik alleen nog maar bruine dalmaten :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 17:09

Ik vind blauwe ook mooier Kaus, we hebben er ooit eentje in het pension gehad waar ik stage liep, dat was echt een leuke hond! Hij kwam voor een van de eerste keren aan het begin van mijn stage, en ik merkte wel dat na een paar maanden hij het echt niet leuk meer vond. Hij werd toen best lastig, wilde gerust happen en kon toen ook niet meer samen met andere honden..

Haha die duikvlucht moet je inderdaad proberen te voorkomen!

Petit; ik vind jouw bruine ook wel veel mooier dan de zwarte eigenlijk!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:05

Geen idee. Ik miet eerlijk zijn dat ik een poging gedaan heb tot oren plakken (alleen wren die oren te koppig en staan ze recht overeind :+ ). Zijn eerste keer op show zag je aan de vacht van de oren duidelijk dat die geplakt waren en heb er geen opmerking over gehad.

Cattles ik wil ze nooit een rodeTe willen. Bah, Maar je weet nooit. Ik ben echt verliefd op cattles. Ooit als ik alleen woon wil ik zeker ook cattles. Blauwe en het liefst plain face of max 1 zwart oog, een masker vind ik niets.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:11

Volgens mij is het bij Cattle Dogs dat ze of geweldig zijn of rechtstreeks uit de hel komen :Y)

Mijn rooie Cattle is ook een plain face, met masker vind ik het rooie ook niet mooi. Maar je went er aan. Al moet ik zeggen dat ik 9/10 cattles sowieso niet mooi vind := Ben echt voor het karakter gegaan bij dit ras. Zelfde met de Kelpie. Qua uiterlijk vind ik border collies, Australian Shepherds of wolfhonden veel mooier.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:19

Ik houd van de bredere cattles. De reuen van een kennis komen uit Bulgarije en Tsjechië dacht ik. Echt kantjes van beesten. Ik ben helemaal verliefd. De Australische showtypes zijn natuurlijk ook geweldig. Maar wat ik in Frankrijk heb gezien... zo zmalle misbaksels op hoge poten. Of staffords in de kleuren van een cattle (en dat allemaal zijnde stamboomhonden...

Maar goed dat niet iedereen dezelfde smaak heeft. Met een old english sheepdog ofzo zie ik me ook niet meteen rondlopen Hahaha

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 19:30

Eigenlijk wel leuk om te zien hoeveel verschil er per ras in zit. Of het dan je smaak is is iets anders haha.
Ik wilde ook echt alleen het “showtype” van de stafford. Vind dat sportieve veel minder mooi. Al moet ik nu zeggen dat ik dat sportieve zoals chick ook wel mooi vind. Zeker als ze goed in haar spieren zit. (Nu dus effe niet haha)
Voorkeur is nog wel steeds het showtype.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:34

Oh en dan heb je bij de cattles ook nog de stumpy tails. (Al heb je er maar 2 in Europa en dat is in Nederland). Van karakter zijn ze mij ook iets te scherp. Nu wat schrikachtiger en meer op hun house dan de gemiddelde cattle (mening natuurlijk maar gebaseerd op 2 honden gezien er niet meer in Europa zijn)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:54

Ik vind poedels over het algemeen niet de mooiste honden dus dat is al makkelijk. Een witte zou ik dan weer nooit willen. De kleurtjes die wij fokken kunnen in Nederland geen stamboek krijgen dus shows vallen automatisch af wat ik niet zo erg vind want zoveel haar op je hond lijkt me vreselijk :+

Cattle dogs vind ik prachtig, heel veel honden wel. Zijn alleen weinig rassen die wat karakter betreft bij mij passen.