Wat een mooie kleuren! Hebben ze geen last van het looprooster? Meestal vinden ze scharrelen ook heel erg leuk. Bij Mango zit er ook een looprooster in omdat hij anders door zijn dikke flatsen loopt te banjeren en hij zijn kop dan door de opening kan steken. Maar mijn valkparkieten hebben geen looprooster.
Nee niet echt. Nu ze zitten ook erg weinig op het rooster. Meestal hang ik de kruiden/groenvoer op. Vroeger bij mijn grasjes had ik ook geen rooster maar de ontlasting van catharina's is plat -in vgl met grasparkieten- en ze poepen ontzettend veel . Ik poetst hun hok heel vaak maar heb niet graag dat ze door hun kaka liggen te dabben. Vandaar toch maar het rooster, vind ik net wat properder voor ze
Ik heb een valk gehad die op zijn stok een verkeerde beweging maakte en naar beneden smakte op zijn rooster. Die lag echt flink in de kreukels en heeft het uiteindelijk niet gered. Vandaar voor mij geen rooster meer.
Sabini
Geplaatst: 12-05-18 16:33
Oooh ik ben een trotse parkietenbaasje Mijn grasparkiet Finky zegt "kusje" en "joepie de poepie" en komt op commando op mijn hand zitten
Maar.... ik ben ook een beetje geschrokken. Want de grasparkieten van mijn vriend zitten onder de bloedluis. Althans; in het hok heb ik ze zien zitten (veel!). De dieren zijn ondertussen behandeld. Het hok wordt compleet uit elkaar geschroefd, gestoomd, ingespoten, geverfd en dan pas weer in elkaar gezet + na twee weken nog een keer gestoomd en ingespoten. Ik hoop dat dit voldoende is!
Is iemand van jullie wel eens de oorlog met bloedluis aangegaan?
Oh en wellicht is het een 'gekke' vraag....maar kan ik bloedluis via mijn haren of kleding meenemen naar mijn eigen parkietjes?
De kooi is wel echt gigantisch! Toen we hem gingen ophalen (overgenomen van de vorige eigenaar van Mango. Die had Mango en de kooi nog geen 2 weken dus praktisch nieuw) lag er overal ijzel en die mensen wonen 3 hoog zonder lift En dan een kooi van bijna 70 kilo pfff. Hij staat er niet helemaal op maar er zit nog een heel bovendeel op met speeltuin en bakjes etc. Mijn man heeft me vervloekt haha
Bloedluis hadden we in de dierenwinkel waar ik ooit stage liep altijd. Vreselijk.
Wat is mango een geweldige vogel zeg!!!
Onze vorige ronde eitjes was een flopje. Kanarie had er 4 gelegd toen opeens een andere kanarie bij haar op het nest eieren ging leggen. We hebben toen alle eieren met een lampje bekeken en ze waren allemaal leeg. Dus weg gegooid (ze waren toen al meer dan 2 weken oud en de pop bleef broeden met z'n tweeën op elkaar op het nest) dus nestjes en de broedkooien weg gehaald/gegooid. Sinds afgelopen week hangen er weer broedkooien omdat de kanaries op de domste plekken probeerde een nest te bouwen. Leek alsof ze nu wel beide een apart nestje maken maar sinds gisteren zitten ze weer samen op het nest 2 poppen en samen nu 3 eieren.... Weet niet zo goed hoe we de poppen van elkaars nest houden..
De rosella's hadden 4 eieren maar deden er verder niets mee. Eieren hebben 10 dagen zo gelegen. Toen heeft mijn man ze weg gegooid voor ze gingen rotten. En nu heeft de pop weer 3 eieren gelegd en zit ze er ook veel meer op. Vandaag is de eerste dag dat ze het nest niet verlaat als ik de schuur in kom. Rosella's zijn beide van 2017 dus nog erg jong zou best kunnen dat het dit jaar niets wordt. Als dit weer niets wordt gaan de nestkasten er uit moeten ze eerst maar ff rusten.
Zie ze geregeld elkaar voeren en de daad hebben we ook een paar keer gezien. Eerste keren hebben we slap gelegen de man was zo aan het martelen om op de pop te blijven zitten viel 1x bijna van der af
Ben benieuwd of we dit jaar ukkie vogels krijgen. De diamant duiven en turquosines doen nog niets. Bijzonder want dat zijn juist makkelijke kweek vogels. De turquosines lijken elkaar niet zo aardig meer te vinden...
Op dit (illegale) nestje zitten nu twee popjes. We hebben 3 nestkastjes maar blijkbaar was dit plankje een betere plek
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 13-05-18 16:35
Vormen de kanaries geen trio? Ik heb twee valkpopjes die altijd samen op het nest broeden en voeren. Dat gaat echt supergoed. Ze wisselen elkaar ook af en als het koud is zitten ze er tegelijkertijd op.
Geen idee we hebben 4 kanaries waarvan 1 er flink buiten valt. (Licht gele pop) De twee poppen zitten echt op elkaar op het nest Laatst met dat warme weer met bekjes open vleugels lieten ze hangen toen heb ik ze er af gejaagd en het nest weg gehaald was bang dat ze het t warm kregen vooral de pop onder op
Gatverdamme! Vedermijt. Zag net de bekende signalen in de staart van Nickey. Gelukkig heb ik al spul ervoor in huis... nu nog de parkieten kunnen vangen en behandellen
Lukasje
Geplaatst: 16-05-18 21:16
Benfan schreef:
Gatverdamme! Vedermijt. Zag net de bekende signalen in de staart van Nickey. Gelukkig heb ik al spul ervoor in huis... nu nog de parkieten kunnen vangen en behandellen
Beuh, dat is minder prettig! Dat wordt ook nog wat om ze te vangen
Ollie heeft een avondhumeur. Na 9e moet je hem met rust laten.
n_i_c_a_evey
Geplaatst: 17-05-18 08:48
ik heb een vraagje. Ik wil heel graag een nieuwe kooi, de oude is echt niet mooi meer, en erzijn ineens twee ijzertjes los (terrorpuck) maar ik vroeg me af hoeveel stress dat oplevert. wij hebben een vrij grote kooi nu, ong 1.60 hoog 1 meter breed en 75 cm diep, 4 vogels. de nieuwe zou is breder worden, maar dan van hout met staal ipv alles metaal. er komt emer licht enz... Maar aangezien wij er eentje van 10 in hebben itten, die duidelijk achteruit gaat, dacht ik dat het maybe niet verstandig is, wat denken jullie?
10 is idd niet zo heel oud. Ik heb er een van 14 ofzo zitten die ik pas sinds vorig jaar de voliere in gedaan heb. Dat ging prima. (In dat jaar is hij 2x van huis gewisseld en kreeg hij nieuwe vriendjes erbij ) Een kooi verwisselen is niet zo'n grote verandering. Alles eromheen blijft ja hetzelfde.
Als hij op die leeftijd al gammel is zou ik hem laten onderzoeken door een vogelarts. Ze hoeven dan echt nog niet op te zijn. Kooi verwisselen kan ook positief uitpakken trouwens.