maj0 schreef:Oshaa, Ja lastig iets inderdaad. Maar vertrouw je je hond wel bij iemand anders dan als hij zo gromt?
Als jij hem bij de oppas vertrouwd zou ik dat denk ik wel doen. Dan heb jij ook je handen vrij en kun je genieten van het weekend.
Ja we vertrouwen hem bij de oppas. Hij heeft nu ook al 2 weken niet gegromd - ondanks dat hij even een periode had waarin hij steeds op bed sprong (wat niet mag) en hij er dus weer af moest. De 2x dat hij gegromd heeft was toen hij van het bed/ de bank af moest, maar dat gaat nu dus prima.
Gisteren kwamen een beetje slecht uit met onze wandelingen en hebben we er één vervangen door een zoek-de-andere-baas-in-de-tuin spelletje! Dat was echt zo leuk. Hij moest steeds bij één van ons wachten (goede oefeningen) terwijl de andere zich ging verstoppen. Op het 'ga maar' commando mocht hij dan gaan zoeken. We hebben een bosachtige terrein van 1000m2 dus genoeg verstop plekjes. Hij deed het echt super goed
. En volgens mij vond hij het ook nog eens leuk.
Vanochtend een snuffel wandeling gedaan en uiteindelijk nog een stuk in het veld gerend. Hij spurtje weg om vogels (op 200m weg ofzo) op te jagen (het veld is gelukkig héél groot) en heb hem laten gaan. Toen hij begon te snuffelen ipv de focus op de vogels heb ik hem geroepen en kwam hij netjes terug. Vanmiddag zijn we een tijdje weg, vooral ook om te oefenen aangezien we volgende week weer beginnen te werken. Vind het toch altijd spannend...