Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 00:05

Ik heb zo n tuig meegekregen van de stichting waar ik ZhuZhu vandaan heb. Ik vond die achterste band wat strak. Mss dat dat zo hoort, maar denk eerder dat ze net tussen 2 maten valt. Hij stond al op zijn wijdst.

Vandaag naar t strand geweest. Ik vraag me echt af wat ze er van vond...

Afbeelding
Afbeelding

Miep wordt altijd heel blij van t strand. Lekker veel zandom mee te spelen. Mijn vorige Rus werd ook altijd blij. Maar ZhuZhu? Ik weet t niet....

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 00:23

Wat een leukerd jorinda !
Zhuzhu houdt niet van zon, zee, strand. :D
Leuk dat je er een bij wil nachocheese! Zijn idd genoeg stichtingen die hier al opvanggezinnen hebben waarbij eerst kennis kunt maken !hopelijk vinden jullie een leuke maatje erbij !
Ziet er fijn uit sjolvir!
Pff vandaag met wandelen kwamen we onverwachts een hond tegen. Balou ging me toch te keer. En hij wordt sterk. :oo
Ondanks dat hij niks doet, snap ik wel dat mensen van hem schrikken.
Mevrouw stond bij haar voordeur, hond tussen haar en de voordeur geduwd. :=
Ik zeg hij doet niks. Maar als er zo'n bakbeest blaffend en trekkend een paar meter voor je staat dan snap ik wel als je het niet meteen geloofd. :')
Terwijl hij op de cursus alleen buiten het veld zo doet. Op het veld trekt hij ook af en toe naar de anderen, maar hij blaft niet zo.
En ik moest toch echt flink kracht zetten om hem mee te krijgen. Afleiden was echt geen optie. En als je dan 2 kinderen van 2 en 5 bij je hebt die niet meteen doorlopen dan wordt het al helemaal lastig.
Even later zag hij een andere hond en hij hing gewoon in zijn tuig. Liep op zijn achterpoten om erheen te kunnen.
Iemand tips om dit af te leren ?
Zodra ik een hond zie dan begin ik hem al af te leiden met een snoepje. Houd ik hem kort en de aandacht op mij.
En is weer wat van de laatste tijd. Ik kon eerst gewoon langslopen en hem waarschuwen ( Balou nee, Let op. Enz. ) dan blafte hij niet en liep netjes mee.
Toch beginnende dominantie?
Maar hij heeft wel wat nieuws geleerd. Niet zonder toestemming de gang in. Hij sneakte eerst wel eens stiekem naar boven als ik in de gang bezig was of op de wc en de deur open had staan. Dan rende hij snel naar boven. Nu moet ie in de kamer blijven. Heb de hele gang kunnen poetsen en meneer lag netjes in de kamer. Ik kon ook de keuken in lopen en wat pakken en dan bleef hij gewoon op zn plaats. :D
Ben het nu ook met de kelder aan het doen, want dat gangetje is maar smal en als ik dan naar boven kwam moest ik eerst balou achteruit eruit 'duwen voor ik de kelder uit kon. :') dat pikt ie wel lekker snel op.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 07:54

liep er in de boerenbond tegen aan dus zal wel makkelijk verkrijgbaar zij hing in display vlak bij kassa met reflectie articelen had hem graag in knal roze of geel gehad maar was er alleen in grijs.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 08:25

Denk inderdaad vooral afleiden zodra je een hond ziet en goed belonen als de aandacht bij jou is. En als het dan onverwachts gebeurt geen aandacht aan schenken en doorlopen (maar ik zou dan wel belonen zodra hij zijn aandacht weer naar jou toe draait).

Kan je zoiets niet met een veilige spraypaint doen? Geen idee of dat bestaat hoor, veilige verf. :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:43

Sannert, ik heb dat met mijn vorige hond gehad. Die was ook echt groot en zwaar (72 cm en 45 kg). Die begon daar al mee als pup, getraind op de hondenschool, ging wel iets beter, masr toen ze ging puberen, sloeg dat helemaal door. Op een x kwamen we langs een hek waar een hond achter liep en ze gingen toch tegen elkaar tekeer! Ik kreeg Jenna niet meer mee. En ik heb dat echt heel onaardig opgelost. Ik heb haar een schop gegeven (nee, niet voluit). Daar schrok ze zó van, dat ik in 1 x weer contact kreeg en het geblaf over was. Toen heb ik haar een enorme preek gegeven over haar gedrag (ik was boos, dus al mijn energie naar haar toe en over haar heen gebogen). Dus Jenna kroop helemaal in elkaar. Toen naar haar geblaft dat ze gewoon mee moest lopen. Ze wist niet hoe snel ze dat moest doen.

Sindsdien ging het een stuk beter. Natuurlijk had zo nog wel eens ideeën. Maar dan kon ik met een 'nee' al voldoende ingrijpen. Heel soms tikte ik haar nog wel eens aan, maar bijna niet meer nodig. En sinds die dag zijn we dus ook verder positief gaan trainen. Ik deed altijd al met clicker en belinen, maar dat zwaar ingezet na die confrontatie. Ook als er een andere hond tegemoet kwam, Jenna aan de kant laten zitten tot de andere hond voorbij was.

Uiteraard wil ik niet promoten dat je je hond moet schoppen. Máárrrr, een grote hond dieje niet meer kunt houden is echt gevaarlijk. Dat is vragen om ongelukken. En dus moet je ingrijpen. Als je dat vriendelijk hebt geprobeerd en het werkt niet, dan wordt het onvriendelijk. Het kan zijn, dat ze denkt dat jij zaken niet adequaat kan oplossen (je zal ook onzeker worden door dit soort dingen). En daardoor wordt het gedrag erger. Zij weet al hoe laat het is als jij een andere hond ziet en onbewust denkt: o jee. Dus soms is 1 x hard ingrijpen voldoende om te laten zien dat de verhoudingen tussen jullie niet is zoals hij denkt. Natuurlijk welpas ingrijpen als het zover is. Niet alshet nog moet beginnen. Dus totdat Balou rechtop in zijn tuig hangt (daarom vind ik tuigen dus niks),loop je gewoon door en zorg je dat hij goed 'naast' is, zodat je je been ervoor kan zetten als hij richting die andere hond wil. Jijloopt dan natuurlijk tussen de andere hond en jouw hond in.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:46

Hier ook grote (re ) hond gehad ooit, x Labrador, die wou altijd andere honden opeten toen we hem net hadden, die heb ik wel eens ondersteboven getrokken als ie andere hond aanvloog, was hij of ik...
Gelukkig heeft die toen hij bij ons kwam redelijk snel manieren geleerd en dit niet meer gedaan (wou ie wel, maar wist dat het niet mocht)/

Vanochtend bijna kleine prinsesje pleite... Renden 3 herten weg in de wei in het bos.. oepsie...
Ze zag ze net.. DAcht dat ze ze vergeten was (waren ondertussen weg) en ging ze ineens weer op de he! Ik zag net toch iets gaafs modus... (vloek) dus ik reopen, kwam ze gelukkig toch nog terug, met omweg, dat dan weer wel (mevr. moest eerst nog poepen).

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:58

Oh dan schrik je toch ook of niet sjolvir.

Balou wil ze niet opeten. Dat scheelt. :')
Maar als zo'n bakbeest blaffend op je afkomt dan schrik je toch wel. Ook al zegt het baasje dan hij doet niks. Jaja. :=
Maar ik wil het niet hebben klaar.
En het liefst op een vriendelijke manier. Ik duw hem nu met mijn been om als hij blaft, maar dat werkt ook niet altijd. En het ging goed. Maar nu denk ik echt dat het het puberen weer is. Maar ik ga ook sowieso een afspraak maken voor te laten castreren.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:03

Sannert wat vervelend! Tara doet dit helaas ook, super vervelend. Vooral omdat veel mensen in de wijk nu wat het idee hebben dat ze vals of wild is, terwijk ze juist heel lief is tegen andere honden.. Ik vind het ook heel lastig te corrigeren, vooral omdat brullen geen zin heeft bij haar :(

Sjolvir dat is wel even schrikken! Wel fijn dat ze terug kwam

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:04

_classic schreef:
Sannert wat vervelend! Tara doet dit helaas ook, super vervelend. Vooral omdat veel mensen in de wijk nu wat het idee hebben dat ze vals of wild is, terwijk ze juist heel lief is tegen andere honden.. Ik vind het ook heel lastig te corrigeren, vooral omdat brullen geen zin heeft bij haar :(

Sjolvir dat is wel even schrikken! Wel fijn dat ze terug kwam

Dat is hier dus ook classic. En vooral omdat hij al zo'n enorm bakbeest is. Terwijl hij echt een schat van een hond is.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:06

Die van mijn samen met d'r vriendinnetje is ook erg hoor dan lopen ze los in het bos en rennen ze blaffend op andere mensen af (vooral die andere blaft dan overigens), maar hou er niet van, omdat ik die van mij niet helemaal vertrouw aangezien ze 1 op de 100 mensen niet aardig vind.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:44

Zo kreeg laatst nog vrouw die op de stoep passeerde bijna een hartaanval. Achter haar in de raam van de woning gevonden sprong een hond op en daar reageerde die van mij op terwijl zij net langsliep. Zij dacht dat het op haar gericht was en deed niet heel aardig tegen mij .

Mijn opvanger is er nu een week en morgen komt iemand kijken. Ik ben benieuwd.
Dit is onze logé Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:05

Oh ook al zo'n zoetje!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:54

Wat een dotje <3

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:58

Aaaah wat een knapperd zeg!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:59

Wat een leukerd Lynn!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:19

Wat een scheetje!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:18

helaas word deze adoptant het niet, hij heeft vandaag een andere baan aangenomen en is dus veel van huis. op naar de volgende die beter bij hem past. Hij is wat onderdanig, zeker vergeleken met zijn broertje wel een verschil. Wel ontzettend aanhankelijk sociaal en slim, hij leert heel erg snel

Afbeelding

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:24

Ooh hij is echt leuk ! <3
Hoe oud is hij ?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:49

Het is inderdaad een leukert!

Net naar de bakker geweest en de honden mee. Nu weet ik t zeker: ZhuZhu is een stadshond. Of in dit geval is een dorp ook goed genoeg. Wandelen aan de riem in de stad vindt ze heerlijk. Wat miet je in godsnaam aan het strand doen. Stad is veel beter. Wordt ze helemaal blij van. Natuur is niet aan haar besteedt :=

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:17

Nou, net voor het eerst commentaar gehad.
Mevrouw wat ik zaterdag tegen kwam (niet die bij de voordeur. Hond nr 3.)
Ik kwam langs haar huis gelopen met de kinderen en balou. Ze kwam naar buiten en zei dat ze het erg gevaarlijk vond. En dat ik maar zonder kinderen met de hond moest gaan wandelen. :')
Ik zeg dat gaat moeilijk worden aangezien ze altijd bij me zijn. Ik zeg hij is nog jong, hij bijt niet en hij zal het toch moeten leren.
Ja maar langs de drukke weg, en dan met hond en kinderen. Dan kan ik dus tussen 8 uur savonds en 7 uur smorgens met hem wandelen. :') Ik zeg de kinderen blijven netjes op de stoep. En we wonen aan die weg. :')
Dat ik hem niet onder controle heb klopt. Want dan zou hij de hond negeren. Maar het is niet zo dat hij me meters meesleurd. :')
En hij doet het alleen als we een hond tegen komen. Die komen we dus ook niet om de meter tegen. Net met wandelen ook een hond tegen gekomen. Gewaarschuwd van tevoren en hij blafte niet. Trok wel. Dus dat is in ieder geval al een stapje vooruit. :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:45

Sannert schreef:
Ooh hij is echt leuk ! <3
Hoe oud is hij ?

5 maanden, van mei en is in juni gevonden en huisleijk opgevangen

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:35

Graag wil ik mijn tijdelijke knappert dan ook even voorstellen. Afbeelding

Deze knappert is vanuit het buitenlandse asiel rechtstreeks bij iemand geplaatst. Een week geleden stond er een hele oproep op facebook met de conclusie dat ze de hond kwijt moest omdat hij zeer agressief was en de persoon die de hond bij haar geplaatst had haar niet direct kon terug nemen. Hierop heb ik dus aangeboden de hond in huis te nemen.

Allereerst ben ik eens met hem gaan fietsen. Wat een snelheid!! Heuvelafwaarts op de mountainbike kon ik hem nog niet bijhouden. Zodra we thuiswaren heeft hij als dank het hele huis onder de diarree onder gepoept. Verder geen interesse in eten en een fikse oorontsteking. Dus de volgende dag eerst maar eens een bezoekje dierenarts gedaan.

Basiscommando's waren heb nog geheel vreemd, ondanks dat hij al een tijdje bij zijn adoptie mama had gewoond.

Ik heb hem leren kennen als een super lieve zeer intelligente hond met heel veel energie. Vroeger heb ik een bordercollie uit de werklijn gehad. Hiermee kun je hem een beetje vergelijken. Angstig is hij zeker niet aangelegd en af en toe zeggen waar het op staat is bij hem wel nodig.

In deze week heeft hij al heel veel nieuwe dingen geleerd. Zijn enigste grote issue die hij momenteel nog heeft is dat hij graag op auto;s (treinen helemaal) jaagt. Ook heeft hij een paar keer naar mijn vriend gesnept met het aanleren van nieuwe commando's. Dit lijkt meer uit frustratie als hij het niet kan snappen en de desbetreffende persoon blijft doorvragen. Agressie behalve naar auto's heb ik niet bij hem gezien. Ook vind hij het super om met andere honden te spelen.

Omdat ik zelf niet op zoek ben naar een nieuwe hond ga ik rustig op zoek naar een nieuw huisje voor hem. Dus mocht er nog een hyperactieve bokker zijn die tijd over heeft dan mag je mij altijd een pbtje sturen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:43

Haha Quicky! Écht een knappert! Lijkt om mijn oude Miep. Nu bij a 14, maar tot 11 jaar totaal ADHD! Ik ben ook niet op zoek naar een hond. Anders had ik m zo meegenomen! Kon hij bij mijn vriend aan de mountainbike mee. Of bij mij aan t paard.

Hoe was de uitslag bij de DA eigenlijk?

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:00

Sannert: altijd vervelend van die betweters, maar lekker negeren en je eigen ding doen. Zoiets moet hij gewoon leren en dan gaat niet in één dag.

Quickie: wat een pracht dier!

Hier vrijdag terug gekomen van Tara haar eerste vakantie op Texel. En wat was ze braaf! De boot was een eitje, al was de trap naar beneden terug naar de auto wel eng :')
Maar ze heeft genoten van wandelen in de duinen en rennen en spelen op het strand en in de zee, wel vondt ze het zeewater maar gek smaken haha :')
En de dominante, oude en chagerijnige Jack van mijn schoonouders was ook mee. Die twee hadden voor de zomervakantie niet zo'n goeie eerste ontmoeting, maar nu ging het best goed samen! Konden gewoon samen in de kamer, niet dikke vrienden natuurlijk en als de één te dicht bij de ander haar eten kwam dan was het wel even flink grommen. Maar voor de rest ging het heel goed met die twee :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:30

Prachtige foto's!

Wat een aandoenlijk koppie zeg! Dat met de auto's en treinen is wel lastig ja.