[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:19

Mijn dierenarts raad ook vers vlees voor pups af, de reden was niet heel duidelijk. Zij raadde een dure brok, bij hun te koop :+ , aan.

Mijn honden krijgen gewoon vers vlees omdat ik er wel achter sta.
Ik zie dat veel mensen hier ook vlees icm brokken doen. Ik kreeg als opmerking van de vleesverkoper mee dat ik het absoluut niet met brokken mag combineren omdat het ene langzaam verteerd en het andere snel!?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:26

Ashleydk schreef:
Mijn dierenarts raad ook vers vlees voor pups af, de reden was niet heel duidelijk. Zij raadde een dure brok, bij hun te koop :+ , aan.

Mijn honden krijgen gewoon vers vlees omdat ik er wel achter sta.
Ik zie dat veel mensen hier ook vlees icm brokken doen. Ik kreeg als opmerking van de vleesverkoper mee dat ik het absoluut niet met brokken mag combineren omdat het ene langzaam verteerd en het andere snel!?

M.a.w. je gelooft je dierenarts niet?
Ik die van mij namelijk wel. Ik heb haar niet 1x gehoord over hun eigen dure brokken en ze vindt vers vlees top als ze uitgegroeid zijn. Alleen kent ze geen fabrikant die de verhouding kan garanderen en dat vindt ze bij pups erg belangrijk :)

Jouw vleesverkoper daarintegen geloof ik niet ;) Brok en vlees kunnen prima beiden gegeven worden.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:30

Dat is ook de reden dat ik de pup beide geef. Uiteindelijk gaat ze wel helemaal over op vlees maar nu voor de zekerheid brok erbij

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:53

Het hangt mede ook af van de brok heb ik begrepen :j
Vlees zakt naar de bodem, gebakken brokken blijven drijven. Vandaar ook mijn keuze voor geperste brokken. De geperste structuur van de brokken (in ons geval Kjens) wordt makkelijk in de maag afgebroken en valt op de bodem van de maag uiteen. Een gebakken brok zwelt op in de maag wat (als een sponsje zegmaar) en blijft drijven. Daarom is mij verteld dat een geperste brok zeer geschikt voor actieve en jonge honden. Omdat de maag anders wordt belast en er dus minder kans is op een maagtorsie.

Natuurlijk hangt het ook compleet per hond af hoe die het er op doet. Storm doet het super op geperste brokken, maar dat hoeft niet voor elke hond zo te zijn :) Voor nu zal Jarv ook lekker op vlees blijven. Hij doet het er super op, en of ik de overstap zal maken op half om half zie ik vanzelf wel :D De fokker voert ook enkel vers. Heeft nog nooit problemen gezien ermee met hun pups :) Maar inderdaad, zoveel mensen, zoveel meningen :j

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:40

Dat verhaal van vers vlees en een pup, had onze dierenarts dus ook, en ook zij begon te gooien met brokjes van hun, waar ik zelf niet in geloof....

We hebben nu Belcando geperst voer 80% vlees, en al met al viel t vandaag wel mee, hij heeft van de junior brok van de 3 bakjes er zo'n 2 1/4 opgegeten en dat voor de eerste dag. Dat deed hij bij de puppy brok niet... Dus we kijken t maar eerst een weekje aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:47

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-19 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:54

geen verstand van dames, hier krijgt ze brok maar denk ze ook wel eens wat vlees te geven als ze wat groter is

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:58

Wij gaan vanaf nu langzaam over naar een andere brok. Hadden ook brok van de DA gekregen, maar die is een stuk duurder. Kunnen we altijd nog naar overstappen als ze het niet goed doet op deze brok.
We voeren nu Pedigree maar die vind ik zout en haar ontlasting is veel en stinkt. Vandaar wel een overstap.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:04

Citaat:
Waar zie jij staan dat ik mijn dierenarts niet geloof? Dat zie je mij niet zeggen, of wel soms?

Wow haha, het was maar een vraag ;) Die ik overigens stelde omdat je het advies van de dierenarts niet opgevolgd heb. Geen probleem, maar dan begrijp je waar de vraag vandaan komt.

Naar welke brok ga je overstappen Neonlight :) Pedigree schijnt inderdaad niet best te zijn, al doen wat nestgenoten van Wolf het er heel goed op.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:20

Kiko deed het er ook niet slecht op. Maar hoor er ook niet te goede dingen over en wil dus beter.
Wij gaan nu over op Cavom puppy brok.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:25

Misschien leuk voor mensen uit omgeving Alphen a/d Rijn om heen te gaan met de hondjes :)
Afbeelding

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 05:40

Jaa ashley en ik gaan naar de hondenplons.

Deeks krijgt alleen vers vlees van het merk Alaska.

Ik denk niet dat ik ooit nog overga op brok.

Ik zit overigens bij de zelfde da als ashley.

Bij mij vond ze Deeks er echt super uit zien, veel dierenartsen zijn wat huiverig voor kvv, wat da zien is een moment opname en vaak alleen de negatieve dingen, want je gaat niet met een gezonde hond naar de da muv entingen.

Iedereen kent zijn of haar hond het best!!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:32

Ik twijfel nog om naar de hondenplons te gaan. Bedenk het zondag wel even wil ook rustig naar stal die dag en is altijd me enige echte vrije dag lastig altijd keuzes maken haha.

We hadden een mooi momentje vandaag met me oppaskids en Charlie.
Hij ging gewoon bij hun op het surfboard en leek het allemaal wel prima te vinden haha.
Even een geknipte foto wil de kids niet online posten:
Afbeelding
Verder ging het prima zo mee naar het water paraplu mee voor schaduw kussentje water en koelmatje en hij deed het prima daar!

Afbeelding

Ik zeg genieten!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:55

wat leuk en dat met zo een prachtig weerke

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 07:57

Heerlijk topic. Dit najaar komt er bij mij een pup bij. M'n oude Beagle wordt toch wel echt oud. Dus tijd om eens naar een opvolger uit te kijken. Zit te denken aan weer en Beagle maar oh ze zijn lief maar ook zo stout. Een Boston terriër lijkt me ook wel wat.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 08:04

Wat leuk al die puppyfoto's! Ik wacht nog steeds tot de teef loops is en dan wachten tot er hopelijk 6 pups zijn (ik sta 6e op de voorkeurslijst). Zodat ik dit jaar mijn pupje nog heb :D (nest erna nog pas voorjaar zijn)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:53

Kiko ligt tegenwoordig heerlijk op de bench.

Afbeelding

En als ze wakker wordt van de camera kan ze ook nog erg verongelijkt kijken. :')

Afbeelding

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:54

Echte honden logica.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:56

OMG die kiko is gegroeid, mooie meid <3

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:56

_O- Mafkees :')
Jarv heeft vanmiddag weer gezwommen. Trots op de kleine man! Hij leert zijn spieren al goed te gebruiken, en houdt inmiddels zijn kontje mooi omhoog tijdens het zwemmen :D
Nu issie moe, en ik geef hem geen ongelijk :') Hij heeft het super gedaan :+:

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:59

Lekker ding die Kiko <3
En lekker met Jarvis! Was er ook wel goed weer voor vandaag, zo warm... Hoe doen jullir pups het met deze hitte? Lily heeft er een beetje moeite mee (logisch met een Franse bull) maar met lekker veel slapen en water redt ze zich wel :)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:22

Goedzo Jarvis! Lizzy zwemt nog niet, blaft alleen heel erg langs de kant wanneer de border collie zwemt haha..

Ze gooit inmiddels wel alle waterbakken om, eersr lekker met de poten er in stampen.. Daarna door de tuin rennrn met de bak haha.
En van de week had ze de voertonmen ongegooid om zo bij de snoepjesbak te kunnen en te kunnen stelen grr

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:29

Boris is inmiddels 14 weken, een ontzettende schat maar heeft ook behoorlijke streken...zo zit mijn hand onder de plekjes omdat hij bijt als ik troep uit zijn bek wil halen en hij dat niet wil omdat hij een hyper actieve bui heeft...ik leg hem dan op zijn zij en wacht tot hij rustig is...als ik iets zeg wordt hij alleen maar gekker. En hij heeft momenten dat hij ontzettend trekt aan de riem...kan hem ook niet afleiden om dat moment en stil staan heeft ook geen zin..ik hoef maar 1 stapje te zetten en dan begint hij weer. Laatst heb ik het 30 minuten volgehouden en dat had geen effect. En hij kan heel goed naast me lopen...
Geen idee hoe ik dat dan beter kan aanpakken omdat hij dan totaal niet bereikbaar is.
Hier de kleine boef.

Afbeelding

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:57

Helpt het ook niet als je dan gewoon stug omdraait en de andere kant uit loopt, en die keer daarna zelf achteruit gaat lopen en zo steeds anders reageren?

Hier is meneer inmiddels een week of 18 geloof ik, hehe iets met beetje de tel kwijt... En hij begint een beetje te puberen, bij t los meelopen loopt hij weg en reageert nergens meer op,nu dus een lange lijn besteld zodat hij wel ruimte heeft maar wel bij me te halen is... Heb getwijfeld over een rol riem, maar dat vind ik zulke nare dingen dat ik er niet aan ga beginnen... (Puur mijn eigen ding hoor)

Dommel gaat dus voorlopig bij t uitlaten mee aan de korte riem en als kindlief er niet bij is dan gaan we lekker oefenen los op t hondenveld of aan de lijn bij t wandelen :)

We krijgen zo visite van 2 kleine dametjes, dan dus 3 kleine kinderen in huis :P ben benieuwd hoe meneer dat vind...

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:11

Hihi lekker al die puberende pups.

het zijn nog wel pups he, dus top meelopen met 14 weken hoef je denk ii nog niet te eisen.
Probeer meer de aandacht van meneer te krijgen. Je kan indd omdraaien rn andere kant op lopen, probeer met hem tr praten zodat hij naar je gaat kijken en daar kun je evt koekjes voor beloning bij gebruikrn of een piepding om aandacht te krijgen.