Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 23:07

Oh Loez super fijn zeg! Word helemaal blij voor jullie als ik dit zo lees. Dat moet helemaal goed gaan komen !

Hier vandaag weer in een deuk gelegen. Charlie heeft bewezen dat hij de grootste schat is die ik me kan wensen. Zie video.

Donna89

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 23:37

Wat een heerlijk bericht loez!

Buffel was vanmorgen met de cursus voor het eerst echt enthousiast. Daardoor misschien niet top in alle oefeningen maar zo leuk om te zien dat hij lol had.

Vanavond zagen we bij buffel voor het eerst het bescherm gedrag wat zo kenbaar is voor de dogo canario.

We waren bij mijn vader en die had een oppashondje. Buffel kent dit hondje niet, normaal geen probleem maar zij viel erg uit toen buffel binnen kwam. Na enige correctie was dit geen issue meer. Maar iedere x als dat hondje bij mijn zoontje in de buurt kwam werd buffel erg alert en begon te grommen.

Aan de ene kant goed dat hij mijn zoontje als eigen ziet en begrijpelijk dat hij dit dan doet maar dit gedrag willen we eigenlijk niet goedkeuren.
buffel dus ook duidelijk gemaakt dat ik wel corrigeer waar nodig en dat hij gewoon op zichzelf moet letten.

Dit is dus wel iets wat toch bij hem naar boven komt. Goed dat we het in niet zo extreme mate hebben gezien, kunnen we hier in ieder geval alert op zijn.
Willen beschermen en dus mij waarschuwen wanneer hij het niet vertrouwd is prima. Zolang het daar bij blijft en het mij zelf laat oplossen

Wat denken jullie?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 06:59

Wat heerlijk Loez, volgens mij gaat het helemaal goed komen, vind Nelson gaaf en vlgs mij issie best relaxt wat positief op Zenna kan werken.

Wat een heerlijk filmpje

Ik zou niet willen dat mijn hond alert is en gromt naar het kleintje, ws heft ie groot gelijk maar als het mis gaat loopt het voor z,on kleintje vaak niet goed af.

Wij gaan vandaag lekker vier weken op vakantie, Dikkop gaat uiteraard mee, voor hem niets mooiers dan bij beide baasjes zijn, we gaan richting slovenie en kroatie.
Zoeken hondvriendelijke campings uit waar hij lekker kan zwemmen, water is zn lust en zn leven haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 07:29

@ friesje, ik vertrouw zenna ondertussen een stuk sneller dan voorheen merk ik wel hihi! Super fijn!

@ Kim, wat een leukerd is Charlie zeg! Dat kleine witje gaat ook lekker te keer :')

@ Donna, ik zou het zelf ook afkappen. Anders gaat het van kwaad tot erger denk ik. Hij mag waken en beschermen op momenten die echt nodig zijn. Wel fijn dat hij de cursus lekker enthousiast wordt nu!

@ tinkermuts; fijne vakantie! Wat lekker dat hij mee mag! Ook vakantie pret voor hem dus hihi!

Nelson is idd erg kalm en maakt zich niet snel druk idd. Heerlijk!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 11:39

@ loez wat leuk dat alles zo soepel verloopt. Ook met Zenna. En jij weer wat relaxder! Wat wil je nog meer? :D Hij is wel echt enorm vergeleken met Zenna :P.

@ Kim Wat heb Charlie een heerlijk muiltje <3. In het filmpje irriteer ik me mateloos aan die keffers -_-.. corrigeren die baasjes dan niks? Het is omdat jij nu nog een tolerante hond heb.

@ Donna ik zou hem ook corrigeren. Dat ze ware aard naar boven komt is niet erg, als die maar weet dat jij het daarna overneemt.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:28

Hahah Britt :') hij is ook echt mega! Maar dat geeft niks :) hij is lief en kalm en stabiel!
Ik begin wel makkelijker te worden nu inderdaad, blijf alert, maar kan ook wel genieten nu tussendoor! En dat is fijn!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:00

Sphoek heeft ook weer een paar leuken op hun FB pagina staan…zucht….nee, we houden het bij 1 :D

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:13

Leuke foto's komen er weer voorbij, knappe hondjes allemaal <3

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 16:17

briitje schreef:
@ Kim Wat heb Charlie een heerlijk muiltje <3. In het filmpje irriteer ik me mateloos aan die keffers -_-.. corrigeren die baasjes dan niks?

Nou dit is natuurlijk een moment opname. Je ziet niet dat vooral het witte hondje al een half uur probeerde Charlie aan het spelen te krijgen maar Charlie keek letterlijk over hem heen :P dus toen hij eindelijk besloot te spelen kwam er een hele bult energie vrij haha. Zo gaat het misschien 5 minuten in een heel uur het grootste deel van de tijd liggen ze met zn allen te tukken in het gras of rondsnuffelen.

Allebei de kleintjes waren bang voor grote honden tot 2 weken geleden en zo leert Charlie ze dat het niet nodig is om bang te zijn. Dus over het grotere plaatje kan ik alleen maar enorm trots zijn.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 18:02

Wat je zegt ik zie alleen een moment opname. Helaas zie ik dit hier in de omgeving maar al te vaak. Kleine hondjes mogen hun waffel optrekken en baasje ervaart dat als normaal. Tot mijn bullebak ze hugje open zet :').

Maar dan heb ik niks gezegd ook :Y).

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 07:15

Hoppa, mijn man is weer 1 dag aan het werk, en er valt weer niks aan te vangen met onze hond. Ik heb het stilaan helemaal gehad. Iemand een Duitse dog hebben?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 08:48

Wat doet ie bakkabouter? En hoe oud issie? Wel balen zeg!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:58

hoiiii

al eventjes niet meer geweest hier, super druk gehad. wat een toffe foto's komen er voorbij!

wanneer krijg je de hond Loez?

hier gaat alles goed, ''t kleintje'' is inmiddelsal 50 kilo, bijna 7 maanden. en boelie is ook top fit!

zo trof ik ze vanmorgen weer aan haha

Afbeelding

onze Boelie:

Afbeelding

Afbeelding

:Y)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:00

bakkabouter schreef:
Hoppa, mijn man is weer 1 dag aan het werk, en er valt weer niks aan te vangen met onze hond. Ik heb het stilaan helemaal gehad. Iemand een Duitse dog hebben?

|( oliebol, gaat 't niet?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:13

loez schreef:
Wat doet ie bakkabouter? En hoe oud issie? Wel balen zeg!

Het komt erop neer dat het een verschrikkelijk dominante dame is, en dat er elke dag opnieuw strijd gevoerd wordt om dezelfde dingen. Gedragstherapeut en veel geduld hebben op veel vlakken amper effect, op andere vlakken zit er dan weer net voldoende verbetering in dat we het niet zomaar willen opgeven.

Ze heeft de neiging om mijn man heel erg te claimen. Ze kan de halve dag liggen snurken, en op het moment dat hij ons dochtertje of mij aandacht geeft, moet ze er opeens per se bij zijn. Ze probeert zich er met veel getrek en geduw tussen te wringen (heel veilig voor een peuter van anderhalf!), en ondanks eeuwig gecorrigeer op elke manier die we maar kunnen bedenken, stopt dat NIET. Als mijn man het echt beu is en even doorpakt (lees: met grote gebaren en luide stem haar richting haar mat drijft), durft ze naar hem grommen sinds een paar maanden. Rond diezelfde tijd is ze ook beginnen slopen als ze alleen in de woonkamer is, en af en toe is ze blijkbaar zo gefrustreerd dat ze in huis plast.

De periodes dat mijn man veel thuis is, betert het tot op een acceptabel niveau (echter nog verre van ideaal), maar als hij weer gaat werken is het gelijk weer terug naar af. Ik ben overigens wél veel thuis, maar dat is duidelijk niet voldoende voor haar, ze heeft hém nodig. En hij kan er nu eenmaal niet 24/7 zijn.

Sinds een maand of 2 durf ik eindelijk met haar naar buiten. Daarvoor durfde ik dat niet, omdat ze heel slecht reageerde op andere honden, en ik haar op zo'n momenten niet onder controle had met een paar niet zo leuke incidenten als gevolg. Daar hebben we met de gedragstherapeut heel hard aan gewerkt, en dat is fel verbeterd. Bij mij tenminste, als mijn man in de buurt is, is een verkeerde blik van een andere hond nog steeds voldoende om haar volledig te doen flippen. Als ik alleen met haar op pad ben, gaat het 80% van de tijd gewoon goed, en ondertussen heb ik weer genoeg zelfvertrouwen om de overige 20% op te vangen.

We hadden gehoopt dat dat veel zou schelen qua energie in huis, maar het heeft 0,0 effect. Als ik alleen met haar thuis ben, is er overigens niet echt een probleem, en hebben we zelden discussies over of er nu wel of niet geluisterd moet worden. Ook als mijn man alleen met haar is, is ze fijn gezelschap. Maar als er meer dan 1 persoon aanwezig is, dan is het foute boel.

We hebben echt geen flauw idee meer wat we nog meer kunnen proberen, en we zijn zelf eigenlijk het geloof dat het goed kan komen eerlijk gezegd een beetje kwijt. Ik vrees dat de conclusie is dat onze hond niet bij ons past. Als ik had geloofd dat ze een goede kandidaat zou zijn voor herplaatsing, was ze al lang vertrokken. Maar dat is ze niet. We hebben haar gevonden via een herplaatsings-vzw, en die hebben laten verstaan dat ze het niet zien zitten om nog eens een thuis voor haar te zoeken (voor ons was ze nog 2x herplaatst en terug gekomen). Het is dus OF bij ons, OF inslapen.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:20

Goh bakkabaouter wat ontzettend vervelend
En inderdaad geen goede situatie met een peuter in huis.
Ik heb helaas geen tips voor je.

Wat wel in mij op komt, is het geen verlatingsangst? en dan met name bij jou man?

Onze buffel heeft ook zo'n periode gehad van in huis/bench plassen en slopen
Na wat tips hier en op de training gaat het een stuk beter.
Alleen eet hij nog steeds niet als ik niet thuis ben

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:35

Donna89 schreef:
Wat wel in mij op komt, is het geen verlatingsangst? en dan met name bij jou man?

Ik denk dat het wel onder die noemer past, maar het is geen klassieke verlatingsangst, en ook niet alleen maar verlatingsangst.
Toen ze net begon met slopen hebben we camera's gehangen. Na een minuutje wachten aan de deur met een zielig piepje erbij, ging ze eerst een paar uur languit op de bank liggen (mag niet, deed ze het eerste jaar ook nooit, toen plots wel en dat hebben we er niet meer uit gekregen). Daarna ging ze rustig de woonkamer rond lopen en dingen naar haar mat slepen. Eens daar een bergje spullen lag, ging ze ertussen zitten en begon ze alles kapot te knauwen. Geen blinde paniek, en eigenlijk ook geen andere tekenen van stress. Als ze gestrest was als we haar achter lieten, (bijvoorbeeld even naar de garage/slaapkamer/boven, dan hoort ze ons maar kan ze er niet bij) begon ze gelijk met slopen, en dan voornamelijk flessen en speelgoed van ons dochtertje. Af en toe lag er ook een plas voor de deur.

Op aanraden van de GT hebben we de hal leeggemaakt, en zit ze nu daar als wij niet in huis zijn en 's nachts. Ondertussen durf ik haar wel weer gewoon in de woonkamer laten als ik maar heel even snel wat moet doen, die reflex lijkt er bij haar ook uit te zijn. In huis plassen gebeurt nog heel af en toe (onder andere vanochtend), en is wel altijd te linken aan zij die moet wachten en het daar niet mee eens is.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:41

Rockey wat een heerlijk stel heb je!
Bakkabouter wat lijkt me dat lastig zeg!
Hoe oud is de hond, en hoe oud is jullie dochter?

Hier zijn het ook vooral de kleine hondjes die het meest kabaal hebben.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:48

Rockey! Wat heb je toch een knappe honden! <3
Ohja, wanneer het hondje komt, hebben we nog niet besloten haha wij kijken thuis even wanneer het voor ons het beste past eigenlijk. Moet niet in een enorm drukke week zijn bijvoorbeeld. Gelukkig hebben we beide alle tijd van de wereld en maakt het voor de fokkers ook niet uit. Dus geen overhaaste dingen :)

Pfoe BK, dat is wel een partij lastig zeg! Alles wat jullie er aan doen klinkt eigenlijk gewoon goed... Heb idd het idee dat deze hond niet helemaal bij jullie past nav je verhaal... Klinkt alsof deze hond echt één persoon 'nodig' heeft.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:02

Kleine (grote :') ) update!! Meneer N. Komt komende zaterdag definitief bij ons wonen! *\o/* *\o/*

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:17

Oh loez wat fijn !!
Helemaal leuk!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:26

*\o/* Wat fijn *\o/*

Hier gaat het wat minder , morgen tegen tienen een afspraak bij de kliniek met Eyck, twee jaar terug heeft hij een TTA operatie gehad , gerevalideerd etc bladiebla , maar hij blijft telkens maar kleine blessures houden, piepjes tijdens het trekken van sprintjes tijdens pakwerk hij gaat al maanden niet meer af bij het verwijzen van voorwerpen tijdens het speuren (daar had ik nog geen link naar lichamelijk ongemak bij gelegd tot vandaag )
'S avonds na het trainen en de dag erna vaak stijfjes en soms licht kreupel maar nooit echt heel duidelijk en al een aantal leer eens besproken met de kliniek

Maar vandaag aaide ik hem over zijn achterhand(handen ter hoogte van zijn heupen en Dan flink heen en weer over zijn kont aaien, vind ie normaal echt heul fijn, nu gaf hij inene een flinke pijnreactie :(:)

Dus morgen maar naar de kliniek en eens aan de babbel, fotootjes zijn ook geen luxe denk ik...
Ik ben benieuwd maar het zit me gewoon niet lekker

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:55

Ach jeetje Sonja! Dat klinkt idd niet helemaal lekker!! Hopelijk valt het mee!! Laat je ons weten wat de DA er van vond? Succes!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:55

Thanks, i'll keep you posted :j
Tis op zich geen dramatische kreupelheid of wat dan ook, maar gevoelsmatig :n
Ik blijf momenteel ook een beetje De angst houden dat het high impact werk misschien wel eens op losse schroeven zou kunnen staan en ergens heeft hij dat gewoon echt nodig.
Nu al een week of 6 geen pakwerk gedaan en dat merk je echt aan hem(4 weken helemaal niks ivm kapot kussentje en nu twee weken alleen speuren en appel)
Hopelijk is het een kwestie van aangepast opbouwen in het werk en evt hydrotherapie en fietswerk oid

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:18

Met alleen speuren of appel houdt je hem niet tevreden denk ik? Klinkt wel als een echte werkhond... Dan zijn zulke blessures idd niet echt prettig!