Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 17:04

hahaha zo zit sarah ook wel eens op de bank :+

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 11:38

Misschien geen Border maar Jinn der vriendinnetje is jarig en Flappie wordt 8:

Afbeelding

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 13:06

Gefeliciteerd!!!!! Dat ze maar veel kluifjes krijgt :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:53

Gefeliciteerd met Flappie!

Verder fijn dat ik een goede uitslag voorbij zie komen bij Seni, daar kan je in ieder geval mee verder.

Sarah geen defect op het MDR1 gen, mooie uitslag ook. Het kan levensreddend zijn als de DA in geval calamiteiten daar geen rekening mee hoeft te houden en alle medicijnen kan toepassen die nodig zijn.

Mooie raakvlakpositie, JesdaJinn! Ik ben al blij als Isis het netjes doet op een stepsbankje.

Hier gaat het nog heel goed met het vuurwerk, geen bange hondjes. Wel waaks als er dicht bij huis wat knalt. Als afleiding heb ik diverse lekker kluifsnacks gehaald en gaan we zo nog even naar het bos met de auto. Mooi afgezet stuk waar ze lekker kunnen rennen maar niet zomaar uit kunnen of weglopen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 18:07

Idd Tiwi, toch fijn te weten dat ze dus alle medicatie mag hebben.

Mijn boerenfox is wel wat gespannen en bang. De border niet.
Ze hebben lekkere gevulde hoefjes met schapenvet gekregen...houden ze zich meer daar mee ebzig dan met het geknal.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:26

Wooooeeeh! Vandaag werd ik gebeld door de fokster! En helaas had ze minder goed nieuws; maar dat kwam voor mij juist 'goed' uit! Want ik hoef nu niet tot maandag te wachten!!

*\o/* *\o/* *\o/*

Can't Get Enough First Love is over drie weken officieel van ons!!
Het is een Lilac reutje; het is mijn eerste reutje dus ik ben heel benieuwd.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben zó ontzettend verliefd op hem. Laatste foto is afgelopen dinsdag geweest. Dat was de
laatste keer dat we gingen kijken hoe en wat met welke hond er een klik was. En eigenlijk waren
alle pups wel heel geïnteresseerd in me en werd ik bedolven onder vijf pups. Maar toch ging mijn
eigen gevoel het meest naar de lilac reu en vandaag is de voorkeur goedgekeurd!!!! *\o/*

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:30

Ontzettend schattig! Gefeliciteerd met je pup, leuk dat je de pup van je keus hebt. Goed eind van het nieuwe jaar :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 18:37

Leuk! Gefeliciteerd!!!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:51

Wat leuk!
Iemand die ik ken heeft ook een Lilac reutje :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:45

Dankjulliewel! Zijn naam gaat 'Bodhi' worden. Deze staat al een hele lange tijd op mijn namenlijst; maar voor een teefje vond ik het niet geschikt. Nu het toch een reu word was de keus makkelijk gemaakt. Ondanks dat ik de naam regelmatig tegen kom.

Zijn papa is ook Lilac en die vind ik zo onwijs knap! Het is nog even afwachten welke kleur ogen hij zal hebben. Papa en mama hebben allebei één blauwe.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:47

Hoe zijn jullie honden de nacht door gekomen?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:56

Lupa was een beetje zenuwwappig .. maar samen met ons naar het vuurwerk zitten kijken en voor ik het wist lagen we allemaal al weer te pitten en was het stil :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:36

JesdaJinn schreef:

Prima; de nacht was vrij stil hier; het dichtsbijzijnde vuurwerk wordt zo´n 15 km verderop afgeschoten, we kunnen dat aan de horizon zien, en horen de knallen nauwelijks.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:56

JesdaJinn schreef:

Over het algemeen ging het beter als vorig jaar. Maar hij was echt dapper. Eerst vrij rustig naast mij tegen de bank gelegen. En later boven gelegen. we gingen boven naar het vuurwerk kijken. Maar rond 1 uur gingen ze echt knallen (ramen trilden in het kozijn) Dikke bommen die tussen de huizen afgestoken werden. Dat was echt te gek voor Boco. Doodsbenauwd is hij tegen mij aan komen liggen. :(:)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:56

Mijn honden zijn gelukkig allebei niet bang voor het knallen, ze worden er wel een beetje erg waaks van.

's middags hebben we nog een lekkere wandeling gemaakt in het, afgesloten omheind, bos. Mijn zoon was mee en dat is voor Isis altijd een groot feest. Bal mee en gaan met die banaan.
Ze waren goed moe toen we terug kwamen, helaas gingen ze niet slapen.

Nadat ik gegeten had werd Isis erg onrustig, scharrelen door het huis, piepen en naar de tuin willen. Ik had dus de indruk dat ze toch bang was voor het vuurwerk en haar ligplek in de tuin wou opzoeken.
Dat vond ik dus geen goed idee dus ik heb haar een aantal keer tot de orde geroepen, op haar plaats gelegd, maar dat hielp niet. Ze bleef naar de keukendeur gaan.
Uiteindelijk ben ik samen met haar in de tuin gaan kijken, daar bleek ze aan de dunne te zijn en daarna is ze ieder half uur buiten geweest. Totaal niet onder de indruk van het vuurwerk.

Ik heb ondanks de dunne toch de kluiven gegeven die ik klaar had liggen en ze ook geleerd dat een knal betekende dat ze bij mij een stukje gedroogd vlees konden halen. Halverwege de avond had Isis het helemaal door, kwam meteen naar mij en blafte niet meer naar het vuurwerk. Daisy, iets minder slim, moest ik steeds even attent maken op het feit dat ik een stukje vlees voor haar had. Maar mijn woord "koekje" bleek magisch en ook Daisy blafte niet meer.

Vannacht ben ik er ook nog een keer uit geweest voor Isis en vandaag krijgt ze even helemaal niets. Gelukkig gaat dat wel goed en hoeft ze er niet meer ieder half uur uit.

Verder zijn ze nu best wel moe van een hele avond niet slapen en heerlijk rustig.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 11:02

Mijn hond heet ook Bodhi :)
Hoe komt het dat je die naam leuk vind? Vanwege z'n betekenis of?
Het kan voor zowel meisjes als jongens maar vaker jongens inderdaad.

Bodhi gaf helemaal niets om het vuurwerk. Maar ze wil wel graag bij ons zijn en dan niet alleen thuis ofzo. Dus met het vuurwerk afsteken ook gewoon lekker mee naar buiten. Doet ze super, ze kijkt zelfs naar het vuurwerk haha. Alleen de buren hadden een zwarte cobra ofzo en dat vond ze toch niet zo.

Gister lekker naar de Utrechtse heuvelrug gegaan. Heerlijk gewandeld. Merk wel dat ze sneller moe is dan 6 weken geleden dus eerst maar even ontspannen weer conditie opbouwen!

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 11:06

T ging hier redelijk. Het interesseerde Swirl helemaal niet, die heeft voor het raam zitten kijken en wou ook wel ff mee naar buiten toen ik de buren gelukkig nieuwjaar ging wensen (mocht alleen niet haha).
Gizmo vind het wel spannend/eng. Dit jaar op bach bloesem gehad en in huis deed ie t best netjes, als ie t eng vond tegen mijn benen aan gaan liggen maar hij heeft ook gewoon een heel tijd gespeeld en liggen slapen. Alleen buiten vond ie echt vervelend, dus alleen het hoognodige laten doen als het redelijk rustig was. Hij gaat nu nog steeds liever niet naar buiten dus dat zal nog wel een paar dagen duren.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:13

Inderdaad vanwege de betekenis :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:21

Jinn was ook wat zenuwachtig. Flappie vindt het helemaal niet eng. Jinn ging ook de hele tijd bij me liggen en toen we rond 00:00 naar buiten gingen heb ik de rolluiken dicht gedaan en de tv aan gelaten. Rond 00:10 even naar binnen wezen kijken, toen kwam Jinn naar me toe en merkte wel dat ie het fijn vond dat ik er was. Ben ff binnen gebleven en toen rond half 1 naar de buren gegaan, toen was het meeste hier al weer stil en toen ik terug kwam van de buren lagen ze beide languit op de bank.

1 januari heb ik niks ondernomen. Jinn was heel moe, natuurlijk van de dag er voor en nauwelijks geslapen. Hij heeft heerlijk bij kunnen slapen en vandaag was hij zichzelf weer :P

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 20:55

Sarah vond het ook niet erg. Louka ( onze andere hond ) was wel bang. Iets na 12en zijn we in de badkamer gaan zitten met de honden. Daar is het geluid het minst. We hebben daar 3 kwartier gezeten en toen heeft Louka bij ons geslapen...Sarah op haar eigen plek en toen ging het best :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:00

Zijn jullie honden verzekerd? Zo ja; bij wie en voor wat?
Ben me nu aan het oriënteren maar wil niet zomaar iets afsluiten.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:09

Ik heb Isis verzekerd bij proteq en dan de bewustpolis kleine dingen betaal je dan zelf max €100 per 90 dagen en van de rest krijg je 85% vergoed uit mijn hoofd.

Goed opletten dat veel verzekeringen operaties aan heupen knieën en ellebogen niet vergoeden. Proteq doet dat wel. Voor een sport-hond is dat juist een risico wat ik verzekerd wil hebben.

Daisy is niet verzekerd, is ook bijna niet te doen of te betalen wegens de rasspecifieke afwijkingen/aandoeningen van de bulldog.
Goed de voorwaarden lezen en vergelijken en alleen risico's verzekeren die je zelf niet kan dragen.

Ik ben begonnen met verzekeren toen ik mijn spaarrekening na veel pech met de paarden drastisch zag slinken.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:19

Hier ook proteq, dan de uitgebreide maar eigenlijk was de bewust prima geweest.
Bij Proteq hebben ze weinig of geen kleine lettertjes, in tegenstelling tot bijv. Petplan of Hema.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:26

Ik zat daar ook al te kijken. Pony is verzekerd. Pup moet ook vind ik. Lupa is te oud voor de verzekering.

Maar de bewuste zou dus gewoon rendabel zijn.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 14:50

Mensen, ik neem afscheid! Ik heb een permanente ban! Geen updates meer over Sarah. Sorry