Eoweyn_x schreef:Alle soorten wilg mogen ze hebben.
Wat is bunnybunch een *pieeep* forum zeg.. Pfff
Wat is er gebeurd?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eoweyn_x schreef:Alle soorten wilg mogen ze hebben.
Delphi schreef:Eoweyn_x schreef:Alle soorten wilg mogen ze hebben.
Dat is precies de reden dat ik daar ook veel minder actief ben en sommige dingen niet eens 'durf' te vragen.
Mede om die ervaring vond ik het toen zo jammer dat er toen ook hier soms wat fel gereageerd werd op mij, terwijl ik naar mijn beste weten handelde.
Vervelend zeg dat er zo gereageerd is. Ik kan me goed voorstellen dat je geen 8e konijn erbij wilt gaan houden. Wat als er meerdere ziek worden? Ik heb bij 1 konijn al gezien hoe hoog de kosten kunnen worden. En je moet gewoon ergens een streep trekken, dat snap ik heel goed.
Koppelen bij een opvang is misschien wel een goed idee. Heb je al iemand benaderd?
Komen deze 2 konijnen trouwens bij een opvang vandaan en zijn ze daar gekoppeld?
Wellicht kunnen zij helpen?
Delphi schreef:Is het dan geen idee ze tijdelijk tot de verhuizing uit elkaar te halen, zodat ze beide tot rust kunnen komen en om ze dan over enkele weken weer opnieuw te proberen? Niet leuk dat ze dan gescheiden zitten, maar ben je niet bang dat ze elkaar te veel gaan verwonden?
Hier hadden beide na een heftige nacht 2 kapotte oren en wel 10 flinke wonden op de rug/kop. Nu was het in mijn geval omgedraaid. De voedster was en is ontzettend lief en rustig. Het was echt de ram en ik denk idd dat hij is gaan puberen. Ik heb ze nu tijdelijk uit elkaar en ga het binnenkort nog eens proberen. Tijdelijk alleen is niet leuk, maar vind ik zelf nog kunnen met genoeg aandacht. Mijn streven is wel z.s.m. een koppeltje.
Ik weet niet wanneer je gaat verhuizen? Want dan heb je natuurlijk wel de ideale neutrale ruimte! Dan zou je ze misschien een kleine week voor je verhuizing naar de opvang kunnen brengen. Kunnen ze ze daar opnieuw koppelen en jij rustig verhuizen.
Hoe lang zitten ze samen en hoe lang zijn ze wel een stabiel koppel geweest? Hoe ben je aan ze gekomen?
love__mandy schreef:Het is dat mijn ouders echt geen ander konijn erbij willen.. Mijn exram zit nu ook alleen (is al wel redelijk oud, gok dat hij niet zo heel lang meer heeft) Maar ik heb het al zo vaak gezegd, dat we er eentje bij zouden moeten halen uit de opvang. Maar ze willen het echt niet
Shettepret schreef:love__mandy schreef:Het is dat mijn ouders echt geen ander konijn erbij willen.. Mijn exram zit nu ook alleen (is al wel redelijk oud, gok dat hij niet zo heel lang meer heeft) Maar ik heb het al zo vaak gezegd, dat we er eentje bij zouden moeten halen uit de opvang. Maar ze willen het echt niet
Hoef niets voor haar te hebben. Misschien trekt dat ze over de drempel?
Wil heel graag dat een leuk plekje krijgt. Heb haar zelf gefokt dus vind uiteraard een goed plekje belangrijker dan geld.
Zet haar niet op mp. Wil niet weten wat er dan met haar gebeurd.
[ Afbeelding ]
Zo ligt die kleine meid er nu dagelijks bij. Echt zielig!
Het is een heel rustige voedster die altijd met andere voedsters en een ram heeft gezeten.
In groepen doet ze het dus ook goed.
Shettepret schreef:Jaaa! Dnieze! Ze wil graag vriendjes worden met Tantor!
Zou een geweldige oplossing zijn! Twee eenzame konijntjes... twee vliegen in 1 klap!
Jammer Mandy.
Wel krom denken van je ouders overigens.
Twee even oude kan er nog 1 teen paar jaar eerder overlijden dan een ander en dat ze je in hetzelfde.
Ooh, bedoel ik niet verkeerd hoor!!
Shettepret schreef:Jaaa! Dnieze! Ze wil graag vriendjes worden met Tantor!
Zou een geweldige oplossing zijn! Twee eenzame konijntjes... twee vliegen in 1 klap!
Jammer Mandy.
Wel krom denken van je ouders overigens.
Twee even oude kan er nog 1 een paar jaar eerder overlijden dan een ander en dan zit je dezelfde situatie.
In de opvang kan je toch ook vragen naar een ram van een bepaalde leeftijd mocht het ze daar om gaan.
Ooh, bedoel ik niet verkeerd hoor!!
Hoop niet dat je dat zo opvat.
Shettepret schreef:Is er hier iemand die een leuke, lieve voedster zoekt?
Het gaat om een Nederlandse Dwerghangoor van 2 jaar oud.
Ze zit nu bij mijn zusje en kwijnt weg. Ze kan er geen konijn bij nemen dus zoekt ze een leuk huisje voor haar.
Ze kan helaas niet bij mijn koppel erbij (denk dat ze mijn hele huis afbreekt) en mijn moeder heeft haar groep ook net rustig en stabiel.
De dame waar het om gaat...
[ Afbeelding ]