Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 12:27

Nou ik ben dus pas beginnend fokker.voer bereken ik niet het showen ook niet.maar alle kosten van testen dieren arts en raad van beheer en de dekking.hebben mij meer gekost dan de pups mij opgeleverd hebben ik heb 900 per pup gehad en 4 stuks.dus het 2de nest zal ik inderdaad wat over gaan houden als er geen comicaties ofzo optreden. Je kunt bij mij in dorp ook een stamboomloze kopen geen punt 600 euro zitten wel in een loods ongetest.is maar net wat je belangrijk vind

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 12:29

Dan kom je bijna op exact mijn berekening uit. Een uitschieter naar € 4.000 is niet zeldzaam als je complicaties (keizersnede) hebt. En daarbij kost het je per pup ook weer extra. Elke pup kost € 75 voor stamboom + chippen en dan natuurlijk nog enten, ontwormen en eten. Vergeet ook niet de kosten om naar de reu toe te rijden. Je kiest niet zomaar de eerste de beste reu vanaf een foto. Je gaat wss langs bij meerdere reuen door het hele land om de juiste reu te kiezen. En dan nog 1 of 2 keer heen en weer voor de dekking.
Ik wil alleen zeggen dat er meer geld bij komt kijken dan men denkt.
Natuurlijk is het leuk om te fokken maar dat wil toch niet zeggen dat je er niks op mag verdienen als je regelmatig een nestje hebt? En wat denk je van het risico dat je een klein nest krijgt incalculeren en dat je de moederhond verliest?
Ik ben van mening dat fokkers er best wat op mogen verdienen voor al de moeite die ze doen om een goede hond te fokken :j

Maar gelukkig hoeven we niet dezelfde mening te delen :D

Ik ben ook flink geschrokken van de hoeveelheid Aussies/kruisingen op marktplaats..

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 12:54

Effe nog eens op mp gekeken en ik vind toch allemaal prijzen die boven de 500 zitten voor stamboomloos ongetest of kruisingen. Absurt gewoon dit zijn de mensen die er echt geld aan verdienen

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:03

En enige compensatie voor de uren in de prijs lijkt mij schappelijk. Waarschijnlijk zit je nog ver onder het minimum loon als je de uren gaat tellen (en dan houden we geen rekening met toeslagen voor de nachten en weekenden).

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:03

MadelonSunny schreef:
Natuurlijk is het leuk om te fokken maar dat wil toch niet zeggen dat je er niks op mag verdienen als je regelmatig een nestje hebt?

Maar dat zeg ik toch ook ;) ? Ik heb er helemaal niets op tegen als fokkers geld verdienen. Ik ken ook fokkers die er van leven. Geen probleem. Maar kom daar gewoon eerlijk voor uit. Daar zit mijn pijnpunt. Niet dát er wordt verdiend. Maar dat er schijnheillig wordt gedaan dat er niet wordt verdiend.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar geteste, gekeurde honden. Alleen hoeft dat niet zoveel te kosten imo ;) .

Waarom zou je overigens uren gecompenseerd krijgen voor je hobby? Doorgaans betaal je om je hobby te kunnen uitvoeren. Dat is imo het grote verschil tussen hobby en werk. Het ene kost geld, het andere levert wat op.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:14

Ik vind het niet erg om wat meer voor goede hondjes te betalen. Het is tegenwoordig al een beetje een mode hondje lijkt het wel en als ze goedkoper zijn krijg je alleen maar ondoordachte mensen en nog meer broodfokkers.

Tegenwoordig zie je inderdaad al veel vage kruisingen op marktplaats en Facebook net als de merle x merle.. vreselijk!

Uren rekenen voor je hobby vind ik inderdaad niet helemaal op z'n plaats, beetje het zelfde dat je een verzorger vraagt maar die wel moet betalen, maar dat is natuurlijk een andere discussie :p.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:19

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:28

Uren rekenen voor je hobby klinkt misschien stom maar als een fokster 100% klaar staat voor de pups en daardoor der eigen werk een x aantal weken stil moet leggen mag daar wel wat tegenover staan.
Daar heb je als je de pup meeneemt alleen maar profijt van.
Nou hebben wij het sowieso wel heel erg getroffen en zou het zo weer doen <3
Maar liever een pup van onze eigen teef over een jaar of 2 :+

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:33

EJuniorJoost, dan kies je er ook wel ééntje uit hoor. Een echte puppyfarm met zo'n 60 advertenties en 60 verschillende hondenrassen :wow: 8)7 .

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:05

Is geen aussie.maar goed ik weet hoe ze er bij komen.de hond van de coca cola reklame tijd terug was een stafford x aussie/of border collie dus he was verder een pracht hond maar goed het zijn on doordachte kruisingen en puur om geld te verdienen
EJuniorJoost schreef:
Ja hoor pagina 1 van marktplaats..
http://link.marktplaats.nl/m1110279106? ... ialbuttons

Hoe verzin je zoiets!!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:32

Jeetje zeg wie doet nu zoiets, als er twee rassen zijn die ver uit elkaar liggen dan zijn het die wel.
Ik ben sowieso al niet echt voor de kruisingen, ik zie er gewoon geen meerwaarde in, als je niet de gepaste match vind in je eigen ras dan ligt het of aan de fokker of aan de hond waarmede gefokt wil worden.
Is natuurlijk maar mijn mening :D
Maar ik vind dat we op de een of andere manier wel verantwoordelijk zijn voor de toekomst en dus goed moeten nadenken.
Bovendien is het altijd zo jammer dat net die honden waar je weinig voor betaald hebt en uit kruisingen die in een asiel terecht komen, heel sneu.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:47

ons Bloom mag naar de grote puppyklas *\o/* heel trots op mijn meisje, zo flink dat ze is op school <3 , en zot :') en enthousiast :P
even foto in de zon, haar oortjes blijven dus steeds omhoog ploffen, ik denk niet dat ik ze met plakken nog meer naar beneden ga krijgen.
Afbeelding

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:55

Fotsy schreef:
ons Bloom mag naar de grote puppyklas *\o/* heel trots op mijn meisje, zo flink dat ze is op school <3 , en zot :') en enthousiast :P
even foto in de zon, haar oortjes blijven dus steeds omhoog ploffen, ik denk niet dat ik ze met plakken nog meer naar beneden ga krijgen.
[ [url=m/lik3OX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd!

En.die oortjes zijn leuk!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:39

Gefeliciteerd fotsy!
Dat plakken is toch sowieso geen echte correctie? Begreep dat dat niet echt werkt puur tijdelijk

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:53

Plakken helpt wel hoor! Je moet het alleen een lange tijd volhouden en daar moeten jij en je hond maar net zin in hebben ;) Vind Bloom wel echt een leuk aansprekend koppie hebben <3

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:54

Ik vind t ook totaal niet storend snap niet zo goed waarom je t zou willen :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 17:01

Bedankt voor de leuke reacties <3
Oh maar ik vind ze net perfect staan hoor, het plakken was alleen maar ter voorkoming dat ze helemaal recht zouden komen, fokker had ons al gezegd dat ze sowieso toch terug omhoog gingen komen. En heb ze ook niet helemaal tegen haar hoofd geplakt.
Ze lijkt zo goed op haar mams, vinden jullie ook niet

Afbeelding

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:29

Afbeelding
Boefje

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 21:34

Wauw wat is ie mooi!!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:37

Oogtest weer goed doorstaan.dus in voorjaar 2017 zal pepper gedekt worden.

Mooie foto hier boven

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:55

Ik vind die oortjes wel wat hebben :D

Wat een knapperd hierboven!

Fijn dat de oogtest weer goed is!
Ik zou dolgraag een pup erbij willen rond die tijd maar vriendlief vindt het verstandiger om te wachten tot we een groter huis hebben _-:( Maar aankomende zomervakantie is mijn laatste lange zomervakantie :Y) :o

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:11

MadelonSunny schreef:

Ik zou dolgraag een pup erbij willen rond die tijd maar vriendlief vindt het verstandiger om te wachten tot we een groter huis hebben _-:( Maar aankomende zomervakantie is mijn laatste lange zomervakantie :Y) :o

Hebben jullie al een hondje? Je kan prima 2 honden hebben hoor in een klein huisje/appartement als je ze maar genoeg beweging en uitdaging geeft.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:14

MadelonSunny schreef:

Bij ons ook, met katten en een hond is t vol genoeg. Maar hopelijk volgend jaar ander huis en pupje erbij.

Diz zegt thanks voor de complimenten (maar hij wist al dat ie goed gelukt is:P)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:20

Of je nu 1 of 2 honden hebt wandelen moet je er toch mee.wij zullen er uit dat nest ook 1 of misschien 2 aanhouden.dan word het 3 a 4 honden en een kat in huis en dan heb ik nog 5 paarden die ik ook moet verzorgen.ik vind het heerlijk het houd je van de straat hihi

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:28

keona schreef:
Of je nu 1 of 2 honden hebt wandelen moet je er toch mee.wij zullen er uit dat nest ook 1 of misschien 2 aanhouden.dan word het 3 a 4 honden en een kat in huis en dan heb ik nog 5 paarden die ik ook moet verzorgen.ik vind het heerlijk het houd je van de straat hihi

Klopt, maar we wonen niet zo groot. Dan blijft er geen leefruimte voor ons over.
En Een hond kan met vriend mee op klus, 2 niet. Als we in buitengebied wonen kunnen ze samen op huis passen. Gecombineerd met administratie dagen vriendlief en thuiswerkdagen van mij zou het dan wel passen.