Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gaia

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 08:09

Ze worden inderdaad al groot! En wat een charmeurs <3

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:27

Even bijgelezen, zag oa een sealpoint konijn voorbij komen en wat prachtige katten. <3

Hier gaat het met ups en downs tussen het tuig, ze hebben kont-aan-kont gelegen maar er worden geregeld ook rake klappen uitgedeeld door Mowgli. :=
Volgende week moet ik een paar dagen weg en Abby gaat mee, die heeft zo'n last van verlatingsangst dat ik niet langer dan 3-4 uurtjes weg kan en een oppas aan huis is er gewoonweg veel te kort.
Dat betekend wel dat de introductie wsl weer opnieuw moet, maar ik heb geen andere keus.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 11:28

Denk dat het wel meevalt met de introductie opnieuw. Over een paar weekjes zijn het dikke vriendinnen :)

En ja Knox wordt 'groot' al is hij nog steeds klein. Wax is een stukje kleiner. Kleine apen zijn het!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:15

Ach, die kleine Abby! Zal vast goedkomen.

Wax en Knox zijn echt super. Leuke foto's weer.

Hier niet veel nieuws. Tijger z'n pootje gaat iets beter, ik moest eigenlijk terug naar de dierenarts, maar ze had al gezegd dat er aan een gebroken teen niks gedaan kan worden. En hij loopt normaal en racet door het huis heen, dus zoveel pijn zal het niet doen.
Ik zit nu zelf ook met mijn pootje omhoog, heb mijn vinger geplet tussen een hek, precies een roestig stuk metaal in mijn vinger, ik hoop maar niet dat het gaat ontsteken.. voelt niet lekker :( en dat terwijl ik net vakantie heb!!!

Ik mis mijn konijn wel, maar er is wel rust nu zeg... die konijnen zijn enorm territoriaal, dus ze waren altijd druk met elkaar imponeren. Nu de oude dood is zijn de twee jongkies veel minder in de weer met het territorium. Ze zaten apart en liepen om de beurt los in de tuin. Maar moesten dus steeds op elkaars poepjes poepen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 19:48

Autsj Tilmar, even goed in de gaten houden hoor! Is je tetanusprik nog geldig?

Arme tijger, ik zou het nog even aankijken en anders misschien voor de zekerheid een foto maken dan weet je waar je aan toe bent.

Snap dat je je konijn mist, wel fijn dat het onderling nu wat rustiger is.

Ik ben niet blij, heb vandaag 8 huisdieren verzopen, ongewenste huisdieren.... Vlooien!!! En dat terwijl ik Texas elke maand ontvlooi. ;( denk wel dat ik weet waar het vandaan komt maar leuk is het niet! Gatverdamme

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:44

Ik vind het zelf ook best eng die vinger.. Mijn tetanus prik is verlopen.. De hap is hier dichtbij gelukkig, als het heel dik en pijnlijk wordt bel ik wel even.

Het liefst zou ik met Tijger naar de da gaan, maar alle huisgenoten zeggen dat ik overdrijf.. Moet ie voor een röntgenfoto onder narcose? Dat lijkt me ook niks..
Als het maandag nog niet beter is ga ik toch nog even langs.

Is heel dubbel dat konijn dood is inderdaad. Ze krijgen 's ochtends een stuk wortel en ik maak nog steeds 3 stukjes..

He bah vlooien :o een voordeel.. Op Knox en Wax zie je zo lopen _O-
Getver, flauw grapje :o ik hoop dat ze wegblijven!

Nog 2 weken Splash!! Het gaat nu snel!!! *\%/*

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:00

Oeh Tilmar, dat doet zeer! Ik weet nog wel van vroeger dat ik wel eens in een roestige spijker had gestaan, dat was toen, volgens de huisarts, beter dan een nieuwe spijker. Hopelijk gaat het meevallen. Ook fijn dat Tijger zn pootje steeds beter gaat. Misschien gewoon even voor controle naar de dierenarts maandag. Misschien zegt die wel gewoon dat een foto ook niet nodig is. Omdat er wel verbetering in zit. Of even bellen voor advies, doe ik ook regelmatig.
En rust bij de konijnen, toch wel prettig, ondanks het gemis. Sterkte nogmaals...

Wat balen Splash! Vlooien! Wij hebben 1x een vlooienplaag gehad, toen onze oude htk poes als kitten kwam, zat ze onder de vlooien. Vreselijk! Dat is het voordeel van raskatten bij fokkers vandaan, dan zijn ze ontvlooit en ontwormd. Maar is wel fijn als ze echt weg zijn als Knox en Wax komen.

Met onze Sjors gaat het nog steeds prima. Ze is een uitgekookte tante :+
Met de rest gaat ook alles zo zn gangetje.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 12:49

Tilmar, hoe is het met jouw pootje en die van tijger?

Gaia, ik haat vlooien. Weet denk ik wel waar Texas ze heeft opgepikt. Hopelijk ben ik er snel genoeg bij en geen vlooienplaag straks in huis.

Leuk dat Sjors zo goed bevalt :D

Voor iedereen die alles van Knox & wax willen volgen;
http://www.facebook.com/knoxwax

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 13:34

Ik ben lid geworden!! Wil natuurlijk alles weten over Knox en Wax!

Mijn pootje is gelukkig kalm gebleven, ik kneep m echt even. Geen ontstekingen.

Tijger z'n pootje zit nog weinig verandering in, vreemde zaak. Kan er nu alleen wel aankomen, dus misschien dat het toch langzaam beter gaat.

Ik hoop dat de vlooien ons overslaan... lijkt me niks. Ik heb een week voor de katten van de buren gezorgd en normaal kroel ik altijd met ze, maar dat heb ik deze keer niet gedaan.. die van ons zijn zo teer ik moet er niet aan denken dat ik iets overbreng. Die buurkatten lopen ook buiten.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 15:39

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 16:13

Lor, heb Mo & Abby ook geliked. Leuk hoor :D

Tilmar, gelukkig dat je vinger ok is gebleven. Opzich positief van Tijger dat je er nu aan mag zitten, lijkt mij een teken dat het toch wat minder gevoelig is. Hopelijk gaat ie hem snel weer helemaal gebruiken.

Hier Texas net ontvlooit met stronghold, neem nooit meer wat anders. Dinsdag komt de spray binnen en dan het hele huis ff sprayen :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:19

Ik zweer nog steeds bij Advantage evt icm Program en omgevingsspray. :j
Mo is van happerig halfkaal katje naar een wandelende bontjas getransformeerd hierop.

Enne, thnx, ik herkende je foto bij de likes. :)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 16:23

Ik heb de DA gebeld voor program idd, maar het feit dat ze nog steeds vlooien kunnen hebben maar deze zich niet voortplanten vond ik het niet nuttig. Daarom nu maar stronghold, heeft hij het altijd goed op gedaan en nooit ergens last van gehad. Nu ben ik in april met Effipro gaan ontvlooien omdat dat goed werkt tegen teken (Texas was echt een tekentaxi...), maar blijkbaar zelfde werkzame stof als Frontline, en ja dat werkt dus niet.

En Stronghold doodt ook de larven en eitjes, en voorkomt ook herbesmetting door de omgeving. En wat je goed bevalt moet je dus niet veranderen blijkt maar weer :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:30

Klopt, Mo was een wandelend vlooiencircus toen ik haar kreeg en alleen Advantage werkte niet afdoende, dus toen ook als langere termijnoplossing Program gebruikt en daarnaast heb ik 1 keer het huis onder handen genomen.
Sindsdien gaat het goed met Mo, ik hoef nog maar 1x per jaar program te gebruiken (maart-april) en we zijn de rest van het jaar weer verzekerd van een vlo-vrije Mo. *\o/*
Gebruik nog maar 1 pakje Advantage per jaar ook, dus op de langere termijn scheelt het gewoon zoveel geld en ellende.
Nu met Abby erbij de Program weer eens herhalen en iets vaker ontvlooien de eerste periode, maar daarna zal dat ook weer afgebouwd worden naar 1 pakje per kat per jaar.
Scheelt ongetwijfeld ook enorm dat het binnenkatten zijn.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:37

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 19:34

Dat is zeker een verschil Lor! Arm dier zo'n gehavende vacht.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:45

Jep, was echt ontzettend naar om te zien:
kale plekken, wondjes, ontzettende jeuk, bol buikje en verder uitstekende botjes, zo op de overlevingsstand dat ze de simpelste dingen niet snapte.
Heb haar meteen laten behandelen tegen vlooien en wormen, veel liefde en voeding gegeven, haar knietje wat 2, 3 weken na haar komst losklapte laten opereren toen ze eenmaal weer wat op gewicht was en kijk haar nu. <3
Ze heeft nu ongeveer hetzelfde gewicht als toen, maar nu zit het meer verdeeld over haar lijfje ipv puur als kluwen wormen in haar buikje.
Ook bleek ze ontzettend snugger te zijn toen ze eenmaal uit die overlevingsstand kwam en waar ze bij haar vorige eigenaars (waar ze Moby heette) Mongo (afgeleid van mongooltje) werd genoemd, is ze hier gelijk omgedoopt naar Prinses Mowgli.

We hebben de mensen die niet geloofden dat ze er een jaar later nog zou zijn mooi het tegendeel weten te bewijzen. *\o/*
Oké, het heeft me heel veel tijd, moeite en vooral ook veel geld gekost maar het was het dubbel en dwars waard.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:45

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 23:03

ook jouw terrorduo heeft er een likeje bij. +:)+

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:24

:)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 11:10

Wat een rust hier, nog maar 11 dagen :#

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:48

Het is inderdaad rustig hier. Het is zomervakantie, ik ben dan altijd veel aan het werk :P Helaas voorlopig nog geen vakantie voor mij, ik mag eind september pas -O-
Tilmar, hoe is het inmiddels met het pootje van Tijger?
Splash, alweer van de vlooien af? En druk aan het aftellen :+ *\o/*
Lor, Mo is flink opgeknapt! Arm dier...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 12:31

Gaia, ja op Texas iig wel. Zondag pipetje stronghold gehaald, meteen ontvlooit en gister kamde ik er 2 dode vlooien uit. Dus dat werkt :D Donderdag even alles goed insprayen, en daarna even goed stofzuigen dan ben ik hoop ik van de ellende af.

Ik ga zo weer richting werk, op naar Schiphol, lekker druk nu in deze tijd :+ En voor je het weet is het eind September.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:28

Werk ze. :)

Oppas voor Mowgli is inmiddels geregeld, heb de buuv heel lief aangekeken en die was gelijk heel enthousiast erover.
Morgen vertrek ik met Abby, donderdag komt de buuv Mowgli's bakken verschonen (denk dat ik er 1 wegzet, hoeft ze er maar 1 te doen), aandacht geven en zo nodig voeren en vrijdagavond kom ik weer thuis met Abby en m'n beste vriend die gelijk een nachtje blijft plakken. *\%/*
Denk dat ik als ik terug ben even aanbel bij de buurtjes met wat gebak, ben donderdag immers jarig en wil ze gelijk op deze manier bedanken. :)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 12:38

Goed geregeld Lor, kan je met een goed gevoel weg :D En alvast gefeliciteerd :#