Wie heeft een Maine Coon?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:18

Die van mij voelt aan alsof ie net met Robijn gewassen is. :')
Alleen onder zijn oksels zitten af en toe klitten.

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:22

Hoe doe je dat? Wil ik ook hahaha :')

Mijn noor heb ik al 2 jaar en in al die tijd heeft hij 1 kleine klit gehad in zijn kraag..ik kam hem 1 keer per maand of 1 keer per 2 maand.
Jack daa in tegen moet ik om de dag wel kammen en dan heeft hij alsnog klitten :?

Is daarvoor ook een speciale shampoo of spray wat kat vriendelijk is?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:24

Ik heb serieus geen idee. Toen ie nog klein was heb ik een heel arsenaal aan borstels aangeschaft want ja.. een Maine coon heeft veel onderhoud nodig. Niet dus. :') Neko denkt : "wat wit is moet wit blijven" dus die poetst behoorlijk veel.

Is er geen conditioner voor die beesten?? :')

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:29

Ja ik heb ook behoorlijk wat borstels..Jack is zwart die denkt natuurlijk dat je op zwart niks ziet :+

Ik weet wel dat dat voor honden te koop is maar of je dat ook voor katten kan gebruiken weet ik niet,
hij moet binnenkort toch onder de douche dus zou mooi zijn als er een anti klit shampoo is ofzo.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:34

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:36

hier ook alleen onder d'r oksels regelmatig een klit

nu wel een vettere vacht nu ze zwanger is

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:45

Ziet er inderdaad wel oke uit Roosch maar geen anti-klit -O-
Schiet me net te binnen dat ik ook een kattentrimmer op Facebook heb, dus haar vraag ik ook even haha

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:51

Ik had hem ingeladen en naar de trimmer gebracht. :') Die kabouter van mij die kan zich zoooo schrap zetten met zijn hele gewicht..

Maar lief issie wel. <3

Afbeelding

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:56

Ooh met wassen van katten heb ik nooit problemen haha, mijn korthaar gaat met zijn voorpootjes tegen de buizen staan en blijft ook zo staan. Jack doe ik in de wasbak en die blijft dan heerlijk zitten haha..kan hem zelfs föhnen :+

Jack is met kammen af en toe een bijtertje, laatst hadden we een conflict en begon hij flink te meppen (zonder nagels) heb me doodgelachen en ben daarna doorgegaan met kammen tot ik klaar was.

Ik vind jou witje zo mooi <3

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 23:47

Even een vraagje waarom zou je de kat willen wassen het beschadigt alleen maar het haar wat weer voor klitten zorgt,het word wel gedaan als je naar een show gaat al ben ik daarvoor ook geen voorstander van om je kat een hele wasstraatbehandeling te geven zoals vele showgangers doen :o
Ik ben al een paar keer naar een show geweest met mijn poezen en altijd een compliment gehad voor de vachtverzorging en je raad het misschien al ze hebben nog nooit shampoo gezien.
Je kan een droogshampoo gebruiken voor zijn katerstaart en krullenbuik goed uitborstelen en doorkammen.
Verder gebruik ik de producten van Anju Beauté beauty care en vacht ontwarring maar dan voor als ik naar een show ga want gelukkig klitten mijn dames niet op een katerstaart na (open poezen) waar ik de droogshampoo voor gebruik.
In de dierenwinkel is er vast ook een ontklittingsspray te krijgen en droogshampoo van gimpet.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 23:48

Ik heb echt geen verstand van katten merk ik wel. *gaat katerstaart Googlen.
:')

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 23:55

Wassen doe ik ook niet vaak, Jack heeft een katerstaart en poeder helpt helaas niet...ik zal eens kijken voor ontklittingsspray indd

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 23:59

Goed veel poeder gebruiken en inwrijven met een zachte bostel de truc is om de juiste ontvettende poeder te gebruiken en dan lukt het echt.
Ik heb poeder van Vetyl.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:00

Roosch schreef:
Ik heb echt geen verstand van katten merk ik wel. *gaat katerstaart Googlen.
:')

Heb ik ook nog nooit van gehoord :')

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:05

Ik heb poeder van gimpet...ooit 1 besteld en 6 ontvangen...staan nog 5 volle bussen in de kast hihi ga het gelijk proberen met de zachte borstel

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:06

Een katerstaart is een vieze vette vlek in de staart...volgens mij komt dat door een bepaalde klier ofzo

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:12

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:20

Ik ga hier blijven meepraten denk ik, onze Tesla reken ik dan onder Maine Coon!

Ik ben ook niet echt voor wassen van katten, maar hij is zo verwaarloosd dat ik niet weet wat ik moet doen.. Hij heeft grote klitten in de nek, over de gehele lengte in de ondervacht en aan zijn buik en achterkant. Hierbij heeft ie ook nog diarree |( Iemand nog tips over hoe te beginnen?

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:29

Ga op zoek naar een goede kattentrimmer en het liefst 1 die aan huis komt hij/zij kan je tips geven hoe je het beste na de behandeling Tesla kunt verzorgen.
Voor de diarree de DA raadplegen.

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:40

Ja voor de diarree staat ie zeker onder goede controle van de dierenarts. Hij krijgt momenteel pillen voor niesziekte en de diarree is een bijwerking ervan! :)

Heb nu de ergste klitten in zijn nek zelf weggeknipt, want ie krabde en zich zo zelf openkrabde. Een trimmer eens zoeken is inderdaad wel een goed idee, iemand hier zei hel laten scheren maar dat is ook zo zielig :p

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:56

Inderdaad een trimmer gaan zoeken, zelf krijg je het er nooit goed uit als het er zoveel zijn. Soms is scheren wel de beste optie als de vacht erg vervilt is. En is niet zielig hoor, dan is hij in 1 keer van alle klitten af en kan er een mooie nieuwe vacht groeien. :)

Mijn coon heeft nooit klitten maar mijn andere kat (pers kruising) helaas wel, ondanks veel borstelen, dus daar gaan we ook mee naar de trimmer om het bij te houden. Zij kunnen je inderdaad ook goed advies geven over de verdere verzorging van de vacht.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 01:26

Wij knippen/ borstelen Sienna eigenlijk nooit haha. Denk eerlijk gezegd ook dat Sienna de borstel dan even mooi als prooi gaat gebruiken haha!
Nee maar Sienna's vacht is eigenlijk van zichzelf al heel goed. Lekker zacht en soms een klein klitje, maar meer niet :)

We hebben trouwens een super gave dekkater gevonden.. Sienna's toekomstige man! Haha.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:04

Mijn eigen coons klitten eigenlijk helemaal niet (een klein klitje af en toe achter het oor, maar dat is ook alles), mijn witte kater heeft wel last van een katerstaart (wat er bij een witte gelijk heeeeeel goor uitziet ), mijn andere totaal niet. Ook mijn poezen niet. Echter heb ik nu een herplaatsertje, poes, 10mnd, gesteriliseerd (mijn eigen zijn allemaal open) en die klit ontzettend. Ik vermoed dat het door het steriliseren komt..

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:41

Bij beide coons hebben we af en toe klitten, maar dat komt voornamelijk denk ik omdat ze ook buiten komen en er dan kleine takjes in hun vacht blijft zitten. Ik kam ze eigenlijk nooit, maar als er een klitje zit, dan knip ik die er wel uit.

Dit voorjaar was ik veel te laat met knippen en toen hebben we onze vrouwtjes Coon naar de trimmer moeten brengen en die moest haar helaas wel scheren. buik en zijkant zijn helemaal geschoren, maar bovenop had ze nog een streep staan. :D :D :D

Helaas is het niet zo mooi teruggegroeid, maar het hele jaar is het vooral grijs geweest. (ze is wildkleur, blotched achtige iets) Het lijkt erop dat er nu pas weer iets van haar eigen patroon en mooie vacht terug begint te komen.

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 20:44

Afbeelding
Dit is Nilsson, onze Maine Coonkater van 6 maanden oud.

Afbeelding
En dit is Nova, onze Maine Coonpoes van drie jaar.

Nilsson is nu al groter en zwaarder dan Nova, dus ik ben erg benieuwd hoe groot hij gaat worden.