Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Floss_ schreef:@ Antheman
Oohhhh, wat een suffe Hempies heb jij zeg![]()
Gewoon binnenspelen als het een beetje miezert, hihi!
Hebben ze je bank al ontdekt????
En hoe is het met Dot-info?
kohtje schreef:Ik geloof dat ik hier maar stop met kippen. De een na de andere zijdehoen gaat dood! Ik denk een virus .
Straks heb ik alleen nog twee hanen! Iemand nog op zoek naar een zijdehoen haan uit de lijn van den Hartog?
_Floss_ schreef:Hadden je hempies het niet koud? Buitenspelen in hun hempies???![]()
Amaris, ik heb dat ook gehad! Dat lampie!![]()
Alleen hadden ze bij mij gewoon een lampje van 25 watt in een in zo'n noodverlichtings-hulsje-fitting-zonder-lampenkap (naam kwijt)
Het bleek gewoonweg bij schemer te donker te zijn in het nachthok...
Ze gingen naar binnen, te donker om de stok te zien, en sloegen dus op 'standby' binnen naast de ingang.
Ik heb toen binnen een ledlampje opgehangen op een tijdschakelaar die rond de schemer ging branden, en sinds die tijd zaten ze braaf snachts op stok. Lampje sprong na een uurtje uit.
Doordat het lampje weinig licht gaf, was het voor hun nog steeds 'schemer' binnen en bleven ze in slaapstand.
Enige tijd geleden werd er bij mij thuis een nieuwe meterkast gehangen, dus is de stroom er overdag een paar uur afgeweest. Meteen zaten de dames savonds binnen op een kluitje naast de ingang. Ik was vergeten dat de tijdschakelaar dus ook een paar uur achterliep..
Ik kom savonds in de schuur waar ook het nachthok is, en zie de kippen niet op stok zitten. Ik doe het lampje van de tijdschakelaar aan, het hoopje kip op de grond wordt wakker, zien de stok en springen meteen op stok.
Licht uit, slapen.