Het grote gerbiltopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MadelonSunny

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:36

Welkom :D

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:10

Even korte update: we kunnen zeggen dat koppelactie kungfugerbil + nieuw vriendinnetje helemaal gelukt is!
Ze zitten nu al geruime tijd vreedzaam samen, slapen samen, slopen samen karton en delen pinda's. Ze wonen in bij het nieuwe vriendinnetje haar baasjes.
Kungfugerbil lijkt weer helemaal gelukkig.

Ook onze 'achtergebleven' 2 gerbils maken het goed. Ze beginnen wat oud te worden (langzaam, onhandig en slapen erg veel) maar dat maakt niet uit nu de onruststoker weg is.

:D

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:06

Welkom! Wat voor gerbils heb je?

@NoeskaMoos: wat fijn dat het allemaal gelukt is! Geeft voor jou zelf natuurlijk ook veel meer rust. Heb je nu twee koppels in huis die je allebei aanhoudt?

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:21

Wat fijn dat het gelukt is! Iedereen blij :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:44

Fijn dat het gelukt is met Kung-fu :P
Ik heb m'n dames gister niet gezien, was ook niet veel beneden, maar ze vermaken zich wel.
Ik doe eigenlijk niet veel met ze (natuurlijk verzorgen :')), paar keer per week wc-rol/wc-papier en/ of hooi erin en ze vermaken zich wel. Het zijn echt kijkdieren, deze 2. De vorige waren iets tammer.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:32

Bedankt :D
Het zijn Mongoolse Gerbils
Afbeelding
Hier nog niet thuis. Morgen worden ze gebracht door mijn ouders. Heb ze daar in de omgeving gekocht, maar kon de grote bak niet meenemen in de trein.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:35

Ik zou ze wel op zaagsel zetten, kunnen ze lekker graven :j.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:41

Ja dit is niet mijn huisvesting.
Zal morgen een foto maken en plaatsen als ze bij mij in hun kooi zitten :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:41

Oke, ben benieuwd :D
Het is een knap stelletje!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:49

Dankje :D
Heb goed inkopen gedaan bij Agradi :))
Moet alleen nog een geschikt rad. Mss tijdelijk een plastic rad van de hamsters erin..

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:09

Leuk koppeltje! Nee hamsterrad is gevaarlijk voor gerbils. Www.gerbil.nl en www.queenies.nl hebben een webshop speciaal voor gerbils. Ik ben benieuwd wat je bij de agradi hebt gekocht. Ik heb er vandaag toevallig gekeken maar zag weinig geschikts voor gerbils.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:13

Wat een leukerds!

Ik ga denk ik morgen (of zometeen) wat nieuw spul bestellen bij Queenies. Heb nog een tegoedbon, en wil m'n gerries weer een nieuwe inrichting geven :Y)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 16:48

Mooie gerbils Manon, ik ben benieuwd naar foto's als je ze thuis hebt.

Wat voeren jullie je gerbils? Ik voer nu complete mix uit de webshop van Queenies, maar daar zoeken ze dus alle lekkere dingen uit met als gevolg dat ik de helft overhoud.. Maar ik weet niet hoe bijvoorbeeld voer van Gerrie Gerbil of Gerbil Nature eruit ziet, of dat ook gemengd voer is. En ik ben een beetje huiverig met overzetten op nieuw voer omdat ze daar toch wel gevoelig op kunnen reageren.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 16:51

Ik voer Gerrie Gerbil, zit alles in. Voert de fokker van Ezarja ook. Ze doen het er goed op :j

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 16:51

Ik voer nu Gerbil Nature gemengd met duivenvoer. Duivenvoer is klein en Gerbil Nature zijn grote stukken en ze waren eerst nog klein dus vandaar gemengd met duivenvoer. Het gaat heel langzaam met het voer hier :P Maar als ik de volgende ochtend zie dat er over is laat ik het vaak nog even staan en geef ik de volgende keer minder. Maar meestal is het voerbakje (bijna) leeg. Als ze dingen over laten zou je dus minder kunnen gaan voeren. Ze moeten natuurlijk wel gevarieerd eten :j

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:24

Ik voer Xtravital van Beaphar. Ze eten alles op, en doen het er goed op. Ze krijgen nog wel meelwormen ernaast :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:59

Misschien moet ik ze idd minder gaan voeren en langer laten staan zodat ze alles opeten, nu krijgen ze eigenlijk onbeperkt..

Ik heb mijn mannen net even gewogen, ze zijn nu 4,5 maand en 77 en 78 gram.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:05

Ik laat inderdaad het voer staan tot het helemaal op is. Tot die tijd geen nieuw voer dus, ze eten alles ook gewoon op!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:18

Ik heb ook Beaphar Xtravital gekocht nu, even zien hoe ze het daarop doen!

Kooi wordt nog veranderd.
Laatst bijgewerkt door xManon_ op 01-02-14 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:21

--

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:09

EllaBellaah schreef:
@NoeskaMoos: wat fijn dat het allemaal gelukt is! Geeft voor jou zelf natuurlijk ook veel meer rust. Heb je nu twee koppels in huis die je allebei aanhoudt?

We hebben 1 koppel gehouden (de oudjes), het andere koppel woont nu bij de vriendin waar het eenzame vrouwtje van was. Zij had nog een mooi hok staan :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:43

Fijn dat je het zo op hebt kunnen lossen :)

Hier krijgen de dames een mix van Gerrie Gerbil en Gerbil Nature, van allebei een half lepeltje per keer. Ik geef ze pas weer nieuw voer als de vorige portie op is, de ene keer is dat na een dag en de andere keer na twee dagen.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:02

hi ik ga vanavond naar een mooi terrarium kijken want ik wil ook graag 2 gerbils gaan houden
als ik alles zo heb gelezen hier, en op het internet lijken ze me hartstikke leuk
het hok is 80 bij 60 bij 40 en heeft ruitjes aan de voorkant lijkt me ideaal toch?
en heeft zoals ik op de foto kon zien ook een paar verdiepinkjes erin zitten.
nou ja spannend ik laat het wel weten als ik hem heb en dan kan ik rustig aan gaan inrichten.
en als alles klaar is mijn gerbils gaan zoeken, wil wel graag 2 pups uit 1 nest maar dat komt later.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:50

Klinkt als een mooi terrarium, waarschijnlijk ben je al geweest, hoe was het? Ik zou er wel op letten dat de ruitjes niet te laag zitten, in mijn terrarium heb ik eerst 25 cm glas en daarboven pas schuifruitjes, zodat ik er genoeg bodembedekking in kan gooien en ze goed kunnen graven.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:02

Van mijn kant ook even weer een berichtje :)
Heb bij Queenies een looprad gekocht, zoals verwacht vind Pip het geweldig! Hij is op de hand bijna. Iet te houden dus in dat rad kan die mooi zijn gang gaan. Nu heb ik het rad er gisteravond maar uit gehaald, hij was al bijna 4 uur lang er in aan het rennen -O-
Woezel heeft er nog niks mee gedaan, dat is gewoon een luie gerbil denk ik zo haha.

Pip weegt nu 66 gram en Woezel 87 := Ach zolang hij zich prima voelt en lekker zijn gangetje gaat (veel knagen en bouwen) vind ik het allemaal prima, hij is lekker knuffelig! 2 totaal verschillende beestjes dus, maar allebei even leuk :D