Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:48

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:58

Komen echt leuke foto's voorbij zeg!
En mooie kooien ook :oo Zal even kijken of ik een foto van mijn kooi kan maken (niet zo spectaculair dat wel haha )

T gaat helaas met een van mijn ratjes heel slecht en ben aan het twijfelen of het nu 'genoeg' is.. ;(
Sinds bij haar een tumor is weggehaal is ze heel erg achteruit gegaan (dat was eind mei)
2 weken terug is ze behandeld voor allemaal korstjes op der rug, waarschijnlijk dus een parasiet want het is nu weg, maar de dierenarts had ook nog een tumor gevonden bij haar.
Hoe ze nu is : Ze gebruikt haar pootjes niet bij het eten dus ze schuift het vaak over de grond om te proberen er een hap van te nemen dus ik moet haar voeren. ZE valt vaak om vooral bij het wassen omdat ze zich dus niet meer vast kan houden. Ze kan niet meer los want dan valt ze wel is ergens vanaf.. ze loopt waggelend en ik ben nu gister terug van een weekje vakantie en nu loopt ze vaak rondjes.. dement dus ofzo? als ik haar op mijn arm leg blijft ze liggen en geniet ze echt van het aaien (knarsen en ploppen.. al weet ik dat knarsen ook pijn kan betekenen)
misschien een lang verhaal maar ik ben benieuwd wat jullie zouden doen in deze situatie.. ?

Ronnie25

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:36

Saaarr: Ah gos.. arme beesie. Als ik jou was zou ik het wel genoeg vinden zo. Je heb je best gedaan, maar zoals ik het nu lees ziet het er niet naaruit dat deze rat weer helemaal gezond gaat worden. Als het mijn rat was geweest had ik er gelijk een eind aan laten maken. Hoe erg het ook is, maar als ze op zijn dan houd het toch op. Wil je toch niet door blijven emmeren

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:39

Ojee wat erg.. :(:)

Ik zou hem zijn rust gunnen. Hoe oud is het ratje?
Heel veel sterkte met het maken van een keuze. :)

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:26

Ze is bijna 2.. Ja tis echt moeilijk want soms lijkt ze het nog naar der zin te hebben..

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:14

je zegt het zelf al Saaarr... "soms"....

Heel veel sterkte in ieder geval!

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:55

Ik denk dat ik het ratje zou laten inslapen. Op een gegeven moment is het ook moeilijk om je ratje zo te zien leven (Zal ik tenminste moeilijk vinden). Succes!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:17

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 23:14

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:31

Hihi hij heeft eindelijk een naam :P

Milan
Afbeelding

Hij is wel een beetje knorrig, vooral als die slaperig is. Maar begint al liever en nieuwsgieriger te worden :D

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:32

Leuke naam Ronnie25!

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:00

Ik baal zo ontiegelijk.. |(

Ik heb momenteel 2 mannen en 4 vrouwen. Ik had ze eerst in twee kooien gedaan maar aangezien ik een Savic Royal Suite heb dacht ik: Die is groot genoeg dus dan doe ik ze daar apart in totdat de mannen gecastreerd zijn. Voor de gene die de kooi niet kennen; je kunt deze kooi in tweeën splitsen.

Nu kom ik net boven, ontdek ik tot mijn grote verbazing (!) dat er 1 vrouw door de tralies (???) heen is gekropen. Ze zat heel rustig in het huisje en de mannetjes zaten aan de andere kant in de hangmatten.
Maar ik acht de kans groot dat ze nu zwanger is.

Ik ben fel tegen pretnestjes e.d. dus ik ben echt zo kwaad! Kan mezelf wel voor me kop slaan, maar het zou nooit in mij opgekomen zijn dat ze zich daartussen zou wroeten. Overigens had ik zelfs nog voor de zekerheid een stuk karton eronder gedaan.

Gets, wat moet ik hier nou mee. ;( Ik vind 6 ratten echt genoeg en wil dus echt geen uitbreiding.

Mocht ze zwanger zijn en ik de rittens niet kwijt kan, gaan ze sowieso niet naar een dierenwinkel en neem ik mijn verantwoordelijk door ze te houden en ze een goed tehuis te bieden. :)

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 00:09

Ik heb nu drie mannen, nog een paar erbij zou ik heel leuk vinden :D maar mijn mama werkt niet mee :\

Maar ik heb een vraag, en om daarvoor speciaal een topic te open dan kan ik het beter vragen he :)

Ik heb (misschien hebben jullie gezien van mijn ratje het topic gisteren) een ziek ratje gehad dat nu weer er bovenop is maar ik zou wel graag naar de DA gaan morgen voor alle zekerheid. Nu kan ik alleen met de fiets ernaar toe gaan omdat niemand me kan brengen. Het is maar 1,5 km fietsen maar ik zou niet weten hoe hem te vervoeren. Mijn mama haar fiets heeft een mandje van voor en ik dacht dan misschien een doek bovenop het vervoerbakje te leggen maar blijft dit niet gevaarlijk ivm tocht?

Groetjes Hannelore

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 07:34

Wat balen Dribbel! Maar je kunt er niets aan doen, zoiets verwacht je nou eenmaal niet. :(:) Heb je wel de mogelijkheid en ervaring (of iemand met ervaring in de buurt) om een nestje groot te brengen? Anders kan je altijd met een opvang afspreken dat ze daar terecht kan om te bevallen en om de rittens vanuit de opvang te plaatsen, dat laatste is misschien sowieso een idee? :)

friends_f_e schreef:
Ik heb (misschien hebben jullie gezien van mijn ratje het topic gisteren) een ziek ratje gehad dat nu weer er bovenop is maar ik zou wel graag naar de DA gaan morgen voor alle zekerheid. Nu kan ik alleen met de fiets ernaar toe gaan omdat niemand me kan brengen. Het is maar 1,5 km fietsen maar ik zou niet weten hoe hem te vervoeren. Mijn mama haar fiets heeft een mandje van voor en ik dacht dan misschien een doek bovenop het vervoerbakje te leggen maar blijft dit niet gevaarlijk ivm tocht?

Met redelijke temperaturen (weet niet hoe het bij jullie is maar zolang het droog is en boven de 15 graden ongeveer) is dat geen probleem. :) Lekker dekentje in het vervoersbakje, dan komt het helemaal goed! Succes bij de de DA!

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:08

Dankjewel voor je reactie red passion !
Ja zou ik wel kunnen proberen. Daar had ik zelf niet over nagedacht.

Ik heb ervaring met nestjes dus dat is gelukkig geen probleem.
Maar het probleem is dat ik As maandag tot 18 aug op vakantie ga dus dat is echt niet ideaal..

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:48

Ik neem ze ook op de fiets mee :) Voor de tocht kan je het vervoerbakje in een grote tas stoppen. Dus dat het goed kan luchten aan de bovenkant, maar niet kan tochten vanaf de zijkant :)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:40

Saaar: Heb je niet zo een transportboxje? Toen die van mij nog rittens waren nam ik ze hierin mee naar de dierenarts

Afbeelding

Nu neem ik ze meestal mee in me jas of op me schouder omdat ze tam zijn. Maar het is wel handig om er eentje te hebben voor het geval dat :).

_Dribbel: Pfoee balen!! Nouja er is ook nog wel een kans dat ze niet zwanger is toch? Maar eens in de 5 dagen zijn ze 'flapperig' :P. Dus dan kan ze zwanger worden. Hopenlijk voor jou was ze dat niet, maar je zal net zien dat het wel gelukt is.. hihi.
Achja kan gebeuren, zet je toch een advertentie op mp of briefje in de supermarkt ofzo?

Ik zit nu ook met een vrouwtje die (waarschijnlijk) zwanger is omdat ze 'ontsnapt' waren. Zo is mij verteld. Maar dat moet ik nog maar zien. Tot nu toe merk ik nog niks aan dr. Maar eerste dagen is dat moeilijk te zien..

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:43

Die transportmandjes kosten niet zoveel.. Ik heb er ook zo eentje. Ben er wel blij mee :)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:53

Nee 7,- geloof ik dat ik er vorig jaar voor heb betaald. Ideaal zijn ze. Ik was blij dat ik hem mee had in de auto toen die ene van mij besloot (tijdens het autorijden) om van me schouder af onder het pendaal te gaan zitten. Die mocht dus niet meer op me schouder maar mooi in de box :P

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:33

ik heb de XLarge.. die was 15 euro :) ik heb ze er vanmorgen toevallig even in gezet met wat te knabbelen. Kon ik ze mooi om en om pakken (we zijn nog bezig het huis rat-veilig te maken. We hebben nog wat gaatjes in de vloer van kabels en een kier onder de keuken..)

Ze waren er zo op hun gemak dat ze zich lekker gingen zitten poetsen. Kunnen ze mooi een beetje overal aan wennen. :)

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:15

Ronnie bedoelde je dat wel naar mij toe? Anders snap ik het niet helemaal :P

Vandaag heb ik kimba'tje in laten slapen.. ;(

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:34

Saaarr schreef:
Ronnie bedoelde je dat wel naar mij toe? Anders snap ik het niet helemaal :P

Vandaag heb ik kimba'tje in laten slapen.. ;(

ze had het tegen friends_ denk ik.

vervelend Saar. :(

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:48

Ik heb inderdaad (als het tegen mij is bedoeld :)) zo een vervoerbakje. Maar ik weet niet of ik nog zou moeten gaan, hij rent levendig rond met zijn broers en er is geen teken meer van ziek zijn.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:57

Vandaag ben ik met m'n ratjes naar de dierenarts geweest. De DA denkt niet dat ze nog heel lang kunnen, maar nu konden ze weer mee naar huis :)
Taartje en Banjer, heel erg bedankt voor het aanbod, maar ik ga het nog even aankijken hoe het er tegen de tijd van de reis voor staat :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:37

Ik heb een nieuwsgierige bezoeker

Afbeelding

De nieuwe draai aan Prison Break:

Afbeelding

Uhm..

Afbeelding