Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 16:15

Oeps, Ymor := Dat is wel heel duur. Ik ben ook eerst wel even gaan shoppen. Genoeg klinieken die 400€+ vragen voor ED, HD. Als het voor deze prijs ook kan en de kwaliteit is goed vind ik het prima. (Ik bedoel dus trouwens 1 foto per elleboog, staat er een beetje vaag zie ik).

Dat je hond uit schapenlijnen komt geeft wel een groot voordeel. Ik zie regelmatig borders die halverwege de training weggestuurd worden omdat ze niet ophouden met in de schapen vliegen en gewoon 0,0 instinct meer tonen helaas. Waar ga je heen om te trainen?

MDJ, dat is inderdaad ook mijn redenatie. Heb voorheen weleens gehad dat er een boze hond tegen ons aan rende. Dan laat ik ze toch liever los dan dat ik er achteraan ga.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 16:28

Super Kaus!!!!!! Dat zijn mooie resultaten!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 17:34

Duurt allemaal nog wel even haha hij is net uit het nest. In Laren zit iemand die les geeft. En we hebben op stal schapen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 18:25

Ik heb net dus even de pakketjes voor de pups in elkaar geknutseld (namens boellie :P )

Afbeelding

Ik vind ze te schattig <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 18:29

Het is inderdaad wel heel schattig!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 18:36

Te leuk!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 18:39

Ik had gewoon gedacht; simpel bakje met mini snoepjes(bosch fruitees ofzoiets), een panda want onze pups krijgen die ook, en een snackzakje.

Maar ik vind ze zelf zo leuk _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 18:43

Heel leuk! Die knuffel had Arya ook mee naar huis gekregen vanuit het nest, die zie je veel haha!

En wat een fijne resultaten @Kaus!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 18:47

Super Kaus en nu hopen dat je snel de vrijstelling krijg. *\o/*

Leuke pakketjes kiwitje. <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 18:54

cursebreaker schreef:
Heel leuk! Die knuffel had Arya ook mee naar huis gekregen vanuit het nest, die zie je veel haha!

En wat een fijne resultaten @Kaus!

zijn van de ikea. Waren eerst iets van 2,99 nu 3,50 ofzo
Lekkere goedkope knuffel, maar sbt pupjes zijn kleiner dan die knuffels als ze weg gaan. Ik leg ze meestal een dagje of nacht tussen de speeltjes die ze al hebben voor de geur. Ideaal.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 18:56

Ja de fokster van Arya had ze ook in de werp kist hangen na de geboorte, zodat de geur van de broertjes/zusjes en mama eraan zat. Arya heeft 'm nu in bench liggen, maar ze heeft er vanaf het begin eigenlijk niet veel naar omgekeken := Kan voor veel pups wel enorm prettig zijn ja om iets van thuis mee te hebben.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 18:59

Die vrijstelling krijgen is 0 probleem hoor. Zelfs mijn toemalig oudje labrador x rottweiler met ED kreeg zonder 1 aantekening de vrijstelling. Klinische keuring sloeg ook nergens op. Heb zelf moeten vragen om extra de beweging vd poten te testen.
Uiteindelijk deden we hem jaarlijks fysio controle.

Dat is wel de reden waarom ik de keuring niet meer gedaan heb nu. Train altijd in dezelfde bossen en boswachter kent mij al jaren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 19:02

cursebreaker schreef:
Ja de fokster van Arya had ze ook in de werp kist hangen na de geboorte, zodat de geur van de broertjes/zusjes en mama eraan zat. Arya heeft 'm nu in bench liggen, maar ze heeft er vanaf het begin eigenlijk niet veel naar omgekeken := Kan voor veel pups wel enorm prettig zijn ja om iets van thuis mee te hebben.

Ik probeerde dat ook eerst maar met kleedjes en eerst 1 panda. Maar t gevolg was gewoon dat ze ontzettend stonken uiteindelijk. En tussendoor wassen is gewoon niet nuttig als je de geur er aan wil hebben. Dus dat opgegeven en maar mee gewassen en uiteindelijk de laatste week niet meer en dan een nachtje de kleedjes en knuffels er tussen. Dan ruikt t ook. maar niet goor :P

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 19:04

Bij Arya lagen ze ook niet ertussen, maar hingen ze aan een touwtje dus werden ze ook niet vies maar zat ook wel de geur eraan :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 19:08

Slim ga dat eens onthouden! :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:10

ZoZenn schreef:
Kaus schreef:
Dexter is helemaal goedgekeurd *\%/*

Heupen HD A (niet RvB maar wel door orthopeed), ED vrij en lendenwervels goed.

Helemaal blij *\o/* Keuringsrapport opsturen en dan krijgen we ook de trekontheffing (waar Dierenfan het toevallig over had).

Yeuyyyy *\o/*

Waar heb je nu foto's laten maken trouwens?

Daar heb je toch dat rapport niet voor nodig? Hier kan dat na 'klinische keuring' ook.

(Daarmee bedoel ik overigens niet dat ik niet vind dat je het moet doen en dat ik het zelf niet ga doen, voor de muggenzifters :P)

@KimD: Ik dacht dat jij degene was die zei dat je korthaar vaak de andere kant op gaat of niet zoveel zin heeft of haar eigen ding doet en je voor de lol agility met haar deed? Of heb ik dat nu verkeerd onthouden :o .

Die van mij heeft nml die 'echte werkmodus', zodra je hem bv in een parcours zet of een taak geeft.

Absoluut! Maar ze werkt de sterren van de hemel, zeker nu ik op mijn donder heb gehad en ik er iets meer druk op zet.

Maar dat eigenwijze is een karaktereigenschap, een border zal dat zelden doen omdat ze het niet zijn.

Desalniettemin komt ze überhaupt niet uit een werklijn en werkt als een tierelier, heeft echt wel een drive.

Het is niet te vergelijken met een border, maar dat zijn sowieso appels en peren vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:18

Nysse heeft die beer ook.
Ylvi de big maar ze pikt beer ook regelmatig in. :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 20:26

We hebben nu echt van alles.. kameel, haai, dolfijn,katje, puppy, 2 soorten hondjes en nog van alles

En mn nestknuffel voor t komende nest (ergens in 2020 of 2021 als 20 niet lukt oid) is er ook al :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:28

Ik ben alvast aan het oefenen voor Ylvi en Snow. Ylvi toont amper interesse *joepie* en Snow heb ik paar keer geplantenspuit en die heeft het daarna ook opgegeven. Hekjes vond ik wel even jammer maar zie ze nu al eigenlijk niet echt meer. Denk woensdag versieren. Ben nog nooit zó vroeg geweest, maar had dit jaar iets van what the hell ik doe lekker wat ik wil en wie bepaalt dan wanneer het wel 'mag'? :D

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:32

Prachtig @suze!!
Ik had ‘m ook graag al op gehad maar weet nog niet of ik het aan durf met de kat dus nog even wat langer denken haha. Arya zit in de bench als we er niet zijn maar de kat rent rond en ook ‘s nachts dus dat vind ik wel een risico :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 20:33

Wat hebben jullie ook een heerlijk huis als ik dat zo zie Suze! Jaloers!
Ach die hekjes kunnen prima. ivm de katten hebben we een deel van de kerstversiering aan t plafond hangen.. :P

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:37

Wat mooi Suze. :D

Wil ook heel graag al. Maar heb een ouderwetse man. :+ Snap wel nu met de kleine. Ze keek vandaag sinterklaas journaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:43

Mijn zoontje ook...

Die zei net:

Mama. Hoe kunnen de pieten nou de kadootjes onder de boom leggen met Al die hekjes er omheen???

:') sinterkerst!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 20:46

_O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:48

suze_ schreef:
Ik ben alvast aan het oefenen voor Ylvi en Snow. Ylvi toont amper interesse *joepie* en Snow heb ik paar keer geplantenspuit en die heeft het daarna ook opgegeven. Hekjes vond ik wel even jammer maar zie ze nu al eigenlijk niet echt meer. Denk woensdag versieren. Ben nog nooit zó vroeg geweest, maar had dit jaar iets van what the hell ik doe lekker wat ik wil en wie bepaalt dan wanneer het wel 'mag'? :D

[ [url=m/yOntqc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahahahaha, dat hekje om die boom! :Y)