gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:58

Mijn kennel is 5m2 :). Ze zijn zoooo leuk Vlaamse Reuzen <3!!!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:02

Gigixponys schreef:
Mijn vrouwtjes zijn gecastreerd met 4 jaar allebei.

Sterkte Eoweyn.
Zou ze dan toch nog iets anders ook gehad hebben? Van gewoon tanden vijlen sterven ze toch niet?

Nee daar gaan ze normaal niet dood aan! Voor ik mensen bang maak nu. Dat was het punt ook niet, het blijft gissen natuurlijk, maar er zijn een paar opties. Wellicht kon ze de narcose niet goed hebben en is ze toch onderkoeld geraakt ondanks mijn kruiken en snugglesafes.
Misschien een hartaanval, ze is van april 2016 en dit was haar eerste keer dierenarts, eerste behandeling, eerste narcose. Misschien waren de scherpe randen hetgeen wat we zagen maar zat er vanbinnen iets niet goed.

Dikke vette pech gewoon... Wat doet het toch zeer, ik had dit echt niet verwacht.... Mijn dierenarts ook niet, die wist niet wat ze zeggen moest vanochtend.

Dankjewel allemaal :)

Hij is leuk Aco!

Zei iemand Vlaamse reus? Present!
Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:21

Rebecca: Fijn dat het bij Nynke het gewenste resultaat op heeft geleverd.

Aco: Wat leuk om te zien dat je hond en konijn zo goed samen kunnen.

Coconut: Dat valt me nog alles mee dan. Ik moet zeggen dat de ram in het asiel ook wel echt mijn hart gestolen had/heeft, maar ik dacht dat ik te weinig ruimte voor hem zou hebben. Wie weet komt er dan toch ooit een Vlaamse Reus. :P

Eoweyn: Ah, ook al zo'n leuk koppel! <3 Ik vind het toch echt zulke mooie konijnen met een hoge aaibaarheidsfactor.

Vanmiddag heb ik een extra binnenhok opgehaald, daar had ik van tevoren even niet over nagedacht toen ik een afspraak maakte om twee konijnen tegelijk te laten opereren. Morgen even goed ontsmetten en dan kan ik de boel vast een beetje in gereedheid gaan brengen.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:49

Wat is dit topic weer actief zeg! :wow: Leuk! :D

Tarzan: Wat een leuke FH! <3 Ik hoop dat je je vriend kan overtuigen! Al vind ik wel dat hij al erg z'n best heeft gedaan voor je konijnen :P .

Eoweyn: Wat erg! ;( Sterkte! :(:)

Lori: De mijne zijn op erg jonge leeftijd gecastreerd dus daar kan ik je niet mee helpen.

Rebecca: Wat een leuk koppeltje is het toch <3 . Vinden vast wel een leuk huisje!

Herfstwind: Ik vind het ook altijd spannend als m'n nijntjes onder narcose moeten. Maar komt vast goed! :j

Aco: Echt lief om te zien hoe twee verschillende soorten zo voorzichtig met elkaar omgaan! Het zijn echt goede vriendjes zo te zien! :D

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:06

Aco wat een snoesje !

Nadeel van dit weer is het water buiten := , even ijsbreken voor het slapen gaan en als je thuis komt en als je wakker word . Je blijft bezig :P , maar tot dusver milde winter dus geen klagen :P . Ouders waren water vergeten vandaag bij hun konijnen (was er even en moet toch altijd even kijken bij de bunnies) . Dus die ook maar wat gegeven voor ik weg ging en dorst dat ze hadden :(:)

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:27

MoppieFilou: Ik vind het inderdaad ook erg leuk dat het topic zo actief is. :)

Rebecca: Deze temperaturen zijn ook niet echt mijn favoriete temperaturen, het is niet bepaald praktisch als je dieren hebt die buiten zitten. Volgens mij blijft het helaas de komende dagen nog wel zo...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 06:53

Hier ziet het er momenteel zo uit ... helemaal wit, het zijn echte sneeuwkonijnen nu, arme beestjes haha!Afbeelding

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 07:55

Brrrr het is koud!!!!

Heb net alle waterbakken ontdooid, wat een gedoe :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 07:56

Ik wil niet naar buiten nu :+.
Haha zoek de konijnen in de sneeuw!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 08:31

Ik vind het ook veel te koud nu :brr: . Gelukkig bevriezen de waterbakken hier niet en zelfs de flesjes blijven redelijk lang goed, waarschijnlijk ook omdat het zeil nu rond de ren hangt. Ben toch blij dat ik Lilly nog nietkaak heb geknipt :') .

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 08:33

Anders doe je een jasje aan!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 08:34

Ik denk niet dat die lang aan blijft :') .

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:19

Gelukkig hebben we hier geen sneeuw gehad, maar het is nog wel -5. Alle waterbakken net ontdooid, maar toen ik nadat de hoefsmid geweest was weer ging kijken waren ze alweer aan het bevriezen... Mijn moeder zei dat het helpt een klein beetje suiker in het water te doen, dus dat ga ik maar eens proberen.

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:12

Brrr, wat ziet het er daar koud uit! Hier zit het zonnetje uit {:} Wel met lage temperaturen hoor, maar is wel aangenaam door de zon (en geen wind).

Vanavond bezoekje aan de DA, ik hoop zo hard dat ik een afspraak ga kunnen maken om Dreusje te helpen.
Zijn er trouwens nog nijnen die tijdens het slapen keutelen? Dreusje is zindelijk en gaat altijd in zijn toilet. Nu sinds enkele dagen gaat hij in de zetel plassen en wanneer hij in de zetel gaat neerliggen en echt ontspannen is, dan gaat hij ook keutelen.. Zou dit iets met de pubertijd te maken hebben of iets dergelijks? Of is dit gewoon normaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:14

Ik tikte te hard met de ontdooi stok in het bakje nu is de waterbak van Syb en Nyn gesneuveld :+ , van de zomer maar een nieuwe ovenschaal nu voor tijdelijk een kleiner bakje

Heerlijk sneeuw :))

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:46

Guus doet dat inderdaad ook wel eens, soms ook uit luiheid :').

Hier is de waterfles van de caafs ook geknapt toen ik m wilde ontdooien :=

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:58

Ik heb gewoon 2 waterbakjes!
Als de ene bevroren is zet ik die binnen om te ontdooien en hebben ze ondertussen de andere. Na een paar uur wissel ik ze weer om. Hoef ik nooit ijs te bikken!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 18:04

Aco schreef:
Brrr, wat ziet het er daar koud uit! Hier zit het zonnetje uit {:} Wel met lage temperaturen hoor, maar is wel aangenaam door de zon (en geen wind).

Vanavond bezoekje aan de DA, ik hoop zo hard dat ik een afspraak ga kunnen maken om Dreusje te helpen.
Zijn er trouwens nog nijnen die tijdens het slapen keutelen? Dreusje is zindelijk en gaat altijd in zijn toilet. Nu sinds enkele dagen gaat hij in de zetel plassen en wanneer hij in de zetel gaat neerliggen en echt ontspannen is, dan gaat hij ook keutelen.. Zou dit iets met de pubertijd te maken hebben of iets dergelijks? Of is dit gewoon normaal?

Als ze gaan puberen zijn ze “ineens” niet meer zindelijk.
Ook kan het een teken van terrein afbakenen zijn.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 18:04

Guus is weer terug.
Pootjes zijn wat ontstoken. Hij heeft antibiotica gehad. Maandag de booster.

Alleen moet hij eigenlijk op zand, maar dat wordt enorm lastig en snel een bende met urine.... := Bedacht t me thuis pas dat het geen optie is.

Iemand een ander idee? Zachtere bodembedekking voor buiten?

Heb nu rubber tegels van Karwei sinds zondag maar dit zou nog te ruw zijn..

Zit zelf te denken aan een wasmachine lekbak erin met zand en dat vaak verschonen enzo?

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 18:30

Aco: Hopelijk kan je konijn binnenkort gecastreerd worden. Mijn konijnen zitten buiten waardoor ik niet echt in de gaten heb of ze in hun slaap keutelen, maar volgens mij kan dit inderdaad wel met de puberteit te maken hebben. Ze kunnen dan "opeens" niet meer zindelijk zijn of gaan hun territorium afbakenen.

Rebecca: Hier is ook al een drinkfles gesneuveld doordat ik heel enthousiast warm water liet stromen op de bevroren fles. :')

Tilmar: Dat is wel slim, dan is het risico van kapotte drinkflessen/bakjes er ook niet meer. Ik heb nu wat suiker in het water gedaan en ben benieuwd of dat gaat werken. Mijn pony's staan ook aan huis dus voor m'n gevoel ben ik de hele dag waterbakken aan het ontdooien...

Coconut: Ach, arme Guus! Hopelijk slaat de antibiotica snel aan. Ik moet zeggen dat het mij ontzettend meevalt hoe vies het zand wordt, maar ze hebben de stenen dan ook als toilet omgedoopt. Is je ren overdekt of niet? Anders zou je misschien aan zachte bodembedekking kunnen denken?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 18:36

Ren is niet overdekt....

Zit zelf nu te denken aan bak met zand (wasmachine lekbak) en daar wit speelzand in doen.
In de kist waar hij ligt kussens met waterdichte hoes (heb ik nog liggen). En deel rubber tegels....

Guus is niet zielig hoor, voelt zich prima :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 18:42

Dacht even aan net zoals in paddocks kwalitatief tapijt leggen enkel als je niet zindelijk zijn gaan ze er natuurlijk wel op plassen.

Hier wordt kleine friemel frummel oranje bont zo te zien <3 . Als het nu een voedster is met een goede bouw blijft ze gewoon. Foto komt nog wel, staan er wel op mijn konijnen facebook https://www.facebook.com/Teddydwergbunny/

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 18:43

Tapijt? Ze zijn goed zindelijk :j

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 18:53

Coconut: Fijn dat Guus zich goed voelt! Tapijt is misschien ook wel iets inderdaad als ze zindelijk zijn.

Lori: Ik ga even op je Facebookpagina kijken, ben benieuwd! :D

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:07

Heb nu een droogloopmat erin gelegd en een stukje deken (soort verhuisdeken) in t looppaadje van de kist naar de voerbak. Guus liep gewoon over de rubber tegels naar de voerbak. Die dempen ook aardig.

Maar eens denken wat handig is....tapijt kan wel maar ben ook bang dat het goor gaat worden..