Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dierenfan schreef:Veriye schreef:Er zit altijd van nature Co2 in je bak. Heb je geen testkit? De plant heeft wel een medium 6-14mg/l Co2 nodig volgens tropica.
Ik had ook planten in de bak, die "makkelijk" waren, maar ze wouden gewoon niet en zijn weggerot. Maar als de rest van de steksels het doen, zou ik die ene ergens anders plaatsen, tot ze wortels krijgt. Geef je voedingsstoffen toe? ik weet zo niet meer uit mijn hoofd of je voedingsbodem in je bak hebt.
Heb druppel test van colombo en die doe ik regelmatig. Zal even gegevens zoeken.
Qua belichting ze hebben mogelijk dan last van mijn drijfplantjes
[ [url=m/9Gi8gq.jpg]Afbeelding[/url] ]
De andere plant echter staat in dezelfde omstandigheden en groeit inmens gelukkig en worteld ook.
Heb er nu 2 stuk ingekort en last ik drijven. Ben benieuwd
Ymediem schreef:Ooohh dankjewel!
Dan ga ik dat alsnog doen. Planten staan al in het aquarium maar heb zand en zie nu telkens dat schuim komen. Ziet er niet mooi uit.
Was bang dat ik de wortels beschadigde
ChristaMoor schreef:we hebben jonge maanvisjes. Ik heb even een tijdje niet opgelet en zie vandaag ineens een wolke kleine visjes om de twee ouderdieren zwemmen. Ze zitten gewoon in de gezelschapsbak en ik heb niet de mogelijkheid ze eruit te haken. Heeft dit kans van slagen?? Pa en moe houden ze goed in de gaten en houden de andere vissen op afstand. Net gevoerd en dan eten de ouders wel, maar zijn ook snel weer terug bij de jonkies....
Overigens heb ik regelmatig planten over. Dus als iemand planten zoekt....
ChristaMoor schreef:[ [url=m/qgF17z.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is onze bak, draait nu zo'n drie maanden
[ [url=m/OjBkpp.jpg]Afbeelding[/url] ]
de hoge plant in het midden mag getop worden, toppen kunnen zo in de grond gezet worden, groeit gewoon door.
De sprietenplant linker zijkant mag worden ingekort, ook deze toppen kunnen gewoon weer gepoot worden en groeien weer door.
Beide zijn behoorlijk snelgroeiende planten.
De anubis groeit wat minder snel, maar daarvan heb ik de vorige keer een emmer weggegooid, er was geen interesse. Dus nu nieuwe poging. Als iemand wat wil, laat maar weten.
Midden in de provicie Utrecht
Helaas hebben de jonge maanvisjes het niet gered. vanmiddag zagen we er nog twee. Ze werden fel verdedigd door het ouderpaar. Maar nu zijn ze wel en hebben de ouders weer vrede gesloten met de andere volwassen maanvissen. Jammer, maar ik heb niet de tijd om ze apart te zetten en tig keer per dag te voeren en te verversen.