gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:07

Wat een leukerd! <3

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:14

Zo'n schatje <3!!! Bedelt continu om aandacht :').
Guus vindt t nog maar raar, maar accepteert haar goed. Eten samen uit een bakje en net samen paprika gehad.

fedjeraketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:55

Wat een leukerd! Die oortjes zijn ook heel schattig. <3

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:37

Oh die is leuk! <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 07:34

Wat een leukerd <3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 07:35

Awh <3 wat een knapperd

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:10

@Coconut die oortjes <3

Hier gaat trouwens alles top met frummel, de bijnaam niet gestolen kan echt niet stil liggen _O- Vermoed momenteel dat die naar oranje (bont) gaat zoals mama.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:09

Iemand een idee hoe je je vriend overhaald nog 1 konijn erbij te mogen? (Ik ben bijna jarig maar ook dat werkte niet :') )

Ik wil zo graag deze nog erbij <3
Afbeelding

We hebben ruim de plaats om nog 1 erbij te zetten dus daarvoor hoef ik het niet te laten ...

Coconut wat een leukerd zeg <3

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:26

Redenen;

Omdat je konijn veeeeellll blijer is met een vriendje.
Een konijn een groepsdier is en niet alleen hoort te leven.
Ze samen ontzettend leuk zijn!
Het niet veel meer extra kost :).

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:35

Coconut, volgens mij heeft ze er al 5 ofzo. :P

Ik kan je geen tips geven, sorry.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:00

Coconut schreef:
Redenen;

Omdat je konijn veeeeellll blijer is met een vriendje.
Een konijn een groepsdier is en niet alleen hoort te leven.
Ze samen ontzettend leuk zijn!
Het niet veel meer extra kost :).

Ik heb er pas 6 :') :')
(wat eigenlijk bij 2 hoorde te blijven :') )

Hij heeft mij een mega ren gebouwd en nadat het laatste koppel wat ik erbij gehaald had helaas toch niet goed in de groep bleek te liggen heeft hij nog een stuk aangebouwd apart voor het koppel dus ergens snap ik hem wel :')
Maar ik wil zo graag nog eentje erbij O:)
(En dan het liefst het FHtje van de foto <3 )

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:26

Gewoon doen :') zo kom ik aan 12 huppelende schatjes :P

11... Heps is niet meer. Gisteren geholpen aan haar gebit, thuis vannacht ging het goed. Alle nazorg gegegeven die ik kon geven.
Vanochtend lag ze dood. 7 uur leefde ze nog, half 9 was ze overleden. Ik dacht dat ze sliep...
Voel me zo schuldig en gebroken :(

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:27

Tarzan kan je niet helpen hier aan niemand verantwoording verschuldigd verder, zo lang ik ze verzorg en hun verblijven groot genoeg zijn en dergelijke hou ik wat ik wil. Heb er nu 12 al zal het denk ik niet zo blijven want wil een volledig witte erbij nog en vast dat er wel het een en ander blijft dit jaar _O-

Wat vinden jullie de maximum leeftijd om nog eentje te laten castreren? Voor in mijn geval een dwerg ras.

@Eowyn |(

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:39

Mijn vrouwtjes zijn gecastreerd met 4 jaar allebei.

Sterkte Eoweyn.
Zou ze dan toch nog iets anders ook gehad hebben? Van gewoon tanden vijlen sterven ze toch niet?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:43

Dankjewel, probeer een beetje een maximum te vinden ergens. Als ik dan rammen heb die ik hier wil houden ik ze eventueel kan laten helpen zodat ze gewoon in groep kunnen bij de andere.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:48

Bij rammen vind ik dat het zelfs nog later kan, aangezien die ingreep veel minder erg is. :)

Mijn eigen ram is met 2 jaar gecastreerd.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:59

Eoweyn heel veel sterkte ;(

Whaha nou zomaar erbij doe ik niet, daar komt ruzie van haha liever overleg ik het maar omdat het toen met het koppel mis is gelopen wil hij er geen meer bij, ik vind dat er best nog een voedster bij kan 0:)

Tsja hij hoeft ze maar 2 weken in het jaar te verzorgen, verder doe ik alles en hebben we ruimte genoeg dus ik snap niet waarom het niet mag :P

Lori, ik vind zolang konijnen gezond zijn kun je ze laten helpen, leeftijd speelt niet echt een rol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:40

Sterkte Eoweyn :(:)

Ohhh wat een schattig hangoortje ,die verkoopt zichzelf toch wel ?

Ben niet heel actief meer hier , gaat soms zo hard in het topic :=

Afbeelding

Afbeelding

Frits en Lana <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:53

Rebecca, schattig he, heb altijd al een FH willen hebben en ik heb altijd al een rooie willen hebben en vind deze zo schattig met dat witte blesje <3 Vriendlief vanavond toch proberen te overtuigen, hij is zo stijfkoppig dus zal waarschijnlijk niet lukken :')

Wat een schatjes! Ga je ze nog altijd weg doen of hou je ze toch zelf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:00

Idd <3 prachtig blesje ook

Flauw hoor van hem :)) , ik kreeg het bij ouders vroeger altijd voor elkaar :')

Ze gaan weg , ze zijn echt leuk maar houden gaat hem niet worden ..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:29

Jaa dat blesje is echt waar ik voor smelt <3

Aaah jammer zeg! Wil je uiteindelijk (als je Syb en nien) niet meer hebt stoppen met konijnen? Heb je al een huisje voor die 2 gevonden?

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:45

Eoweyn: Fijn om te lezen dat de castratie/sterilisatie bij voedsters jou altijd meegevallen is. Dat stelt mij gelukkig wat meer gerust. Heel veel sterkte met het verlies van Hepsie. :(:)

Gigixponys: Bedankt voor de reactie op mijn vraag over nestjes, weer wat geleerd.

Jessica: Fijn dat je konijn nu in ieder geval snapt hoe hij boven moet komen, dan zal hij vast ook snel begrijpen dat hij via dezelfde weg weer naar beneden kan.

Algemeen: Hier hebben de konijnen zowel een drinkfles als een drinkbakje omdat hun drinkbak nogal snel vies wordt. Er ligt binnen no-time hooi, stro of poep in of ze hebben het bakje in z'n geheel geprobeerd te verplaatsen, vooral mijn Californian heeft hier een handje van. :+

Het lijkt mij ontzettend leuk en schattig een nestje jonge konijnen, maar ze worden zo ontzettend snel groot en daarnaast zijn er gewoon veel te veel konijnen zonder liefdevol huis. Ik kan me voorstellen dat als je raskonijnen hebt er misschien nog een "uitdaging" in zit, maar fokken met "gewone" dwergkonijnen ben ik ook niet zo'n voorstander van.

Coconut: Fijn dat Pumba (leuke naam!) thuis is en het goed klikt met Guus. Ze ziet er ook wel echt heel lief uit! Ik hoop dat de dierenarts iets voor Guus' pootjes kan betekenen en het snel weer over is. Mag ik vragen hoe groot jou verblijf is? Laatst heb ik voor het eerst een Vlaamse Reus mogen bewonderen en ik was eerlijk gezegd verbaasd hoe groot ze zijn. :')

Lori: Fijn om te lezen dat het goed gaat met Frummel!

Tarzan: Ah, dat is ook wel echt een heel leuk konijn! Is je vriend erg betrokken bij de konijnen? Anders gewoon stiekem erbij zetten, joh! :P Als hij/zij er eenmaal is kan je hem ook niet meer wegdoen, toch? Ik lees nu dat mijn bovenstaande optie niet echt een optie is, haha. Misschien kun je hem veel foto's laten zien? Dat heeft hier geholpen om mijn moeder over te halen...

Rebecca: Ach, wat een lief, verliefd stelletje zijn Frits en Lana. Jammer dat ze toch weg moeten, maar het is wel zo eerlijk voor de konijnen als het voor jou teveel wordt. Heb je al wat reacties gehad op hun advertentie of loopt het niet zo hard?

Aanstaande vrijdag worden er twee voedsters gesteriliseerd. Ik vind het toch best een beetje spannend, maar het is iets dat gewoon moet gebeuren en uiteindelijk is het voor hunzelf een stuk prettiger. Het zijn nogal hormoonbommetjes, dus het zal vast veel rust gaan geven. Misschien kunnen ze dan uiteindelijk als groep van vier samen komen te zitten. :)
Laatst bijgewerkt door Lugea op 28-04-19 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:59

Tarzan dat klopt :j , Syb en Nyn zijn al ouder dus dat zal ook niet extreem lang duren (niet dat ik ze doodswens maar realistisch tussen nu en 5 a 6 jaar verwacht ik wel dat ze aan ouderdom of gerelateerde dingen overleden zijn) ,maar als Syb eerst gaat moet ik weer opzoek naar een bejaarde man voor Nynke :=

Helaas nog geen reactie niks , maar ze staan niet in de weg nu :) . Als ze van het voorjaar eruit kunnen dan wil ik ze wel graag snel verhuizen naar een nieuw thuis .

Herfstwind ik hoop dat het het gewenste resultaat heeft , bij Nynke hielp steriliseren echt super . Veel succes vrijdag !

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:05

Ooh wat een schattige koppels zijn dat hier <3 Ik ga kijken om deze week of volgende week naar de DA te gaan, want volgens mij is Dreusje klaar om geholpen te worden... En dan kan ik eindelijk een vriendinnetje zoeken...

Maar man! Wat kan een konijn luid eten :wow: Dreus heeft daarnet voor het eerst een klein stukje banaan gekregen... En wat een lawaai dat hij maakt! SMAK SMAK SMAK

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:02

Juist nog enkele lieve foto's kunnen maken van mij 'koppeltje' <3
Afbeelding
Afbeelding