Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 22:03

Mandyy schreef:
Komt de dierenarts thuis voor Mowgli?

Momenteel wel, ik mag nog niet zo zwaar tillen na mijn operatie (vanaf zeg 1 december wel weer) dus naar de dierenarts is niet zo praktisch.
Kost ong een half consult extra maar das niet erg, voordeel is meteen dat de dierenarts ziet hoe Mowgli thuis is en ze herkende haar bijna niet terug qua gedrag. :')
Bij de dierenarts is Mo in zichzelf gekeerd en compleet verkrampt en thuis is ze redelijk relaxed en lekker opstandig op z'n tijd. :+

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 22:13

lifaya schreef:
Ik ben bang dat hij misschien zijn enthousiaste karakter verliest en saaier word. Nu stuiterd hij altijd vrolijk om mij heen, super sociaal en echt ontzettend fijn dier. Meeste katten worden saai/lui naar castratie is mijn ervaring, vandaar ook mijn twijfels. Tonic is nu 1,5 jaar

Mijn kater van 10 jaar is nog steeds een doldwaze stier en een mega kroel,hij is met 6 mnd geholpen.
Een kater is na zijn castratie nog zeker 6 weken vruchtbaar en een poes die bevallen is kan makkelijk met 6 weken alweer krols zijn :o

xniieeenke

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 22:16

Beterschap voor Neko!

(We zijn al redelijk richting 500 aan het babbelen, is het een leuk idee om allemaal van al onze katten een foto 'in te leveren' en dat van elke persoon de katten in een collage komen (of in hun eentje, kan ook)? Ik zou hier wel aan mee willen helpen)

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 22:17

lor1_1984 schreef:
Rianne, ik persoonlijk zou niet zoveel switchen van voer om 2 redenen:
De spijsvertering krijgt elke keer een opdonder en zeker bij katten die een gevoelig darmstelsel hebben, langzaam overstappen is dan ook zeker aangeraden. :)
En je kweekt er ontzettende kieskeurige katten mee die bijv 1-2 dagen de ene soort eten en dat daarna vertikken waardoor je telkens nieuwe soorten (met diverse samenstellingen) moet gaan geven.

Dagmar:
Dat lapje! <3

Roosch:
beterschap voor Neko. :(:)

Lifaya:
geen ervaring mee. :n

Hier is de dierenarts gisteren weer geweest voor Mowgli.
Ze had weer astma-aanvallen en zat onder de korstjes ivm heftige jeuk :(:) dus we hebben weer een prednisonkuurtje gekregen en gelijk Frontline combo (dacht ik, iig tegen vlooien, wormen en mijt) voor alle 3 de katten voor het geval het toch door vlooien komt ondanks dat we die niet vonden.
Gelijk ook Jhula laten bekijken aangezien die ineens kale plekken op z'n staartbasis heeft :( maar daar konden ze zo gauw ook niets bijzonders aan vinden, wel het advies om voor de zekerheid te ontvlooien maar we hadden al Frontline gekregen dus dat zou al gebeuren. :)
Gisteravond dus ook gelijk alle 3 de monsters een spot-on in de nek gedrukt, daar waren ze zó ontzettend blij mee maar niet heus. :+
En toen heeft de oppas ook nog een pil in Mowgli's strot gedouwd dus toen was Mo helemaal wantrouwig en ze wilde in eerste instantie geen snoepjes aannemen.
Pas toen ik ze dan maar rondstrooide en Jhula aka rupsjenooitgenoeg/kliko vrolijk begon te vreten durfde ze pas. :+

Dit was eigenlijk niet veel switchen.. Mollie is hier gekomen en heeft nog nooit brokjes gekregen. Even heeft ze Carnyblik gegeten, dat ging niet goed met haar darmen en toen is ze overgegaan naar intestinal natvoer.
Omdat het eigenlijk nog niet goed gaat met haar diarree zijn we vanaf gisteren gaan proberen om CLG brokjes te geven, maar die heeft ze wel 10 op gisteren + vandaag.
Ze hoeft van mij niks te eten wat ze echt niet lust ( mits het anders kan natuurlijk. ) Vic eet altijd purizon, en die heeft nu meegegeten van het proefzakje CLG, en gespuugd, maar vond het ook niet lekker. Joey ook niet.. dus gaan we nu proberen of Molliemuis tegen de Purizon kan. Ze eten het allemaal graag, dus dit heeft ook m'n voorkeur.
Natvoer krijgt Mollie nu gewoon nog Intestinal. En de mannen Carny. Wat Mollie over een tijdje voor natvoer gaat krijgen weet k nog niet.

Beterschap mooie Neko!

Vic is gecastreerd, jong.. omdat hij niet echt normaal functioneerde... :') ( krolse poes in de buurt.. dat wil wel. )
Maar hij is nog steeds een ongeleid projectiel.. wat niet normaal functioneert. :')

Beterschap alles zieke katjes!

Moortje ging altijd zo hard krijsen als ik een pipetje in zn nek deed, dat de buren een keer opbelden of het wel goed ging...

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 00:28

Oh arme Neko en Mowgli ook al in de lappen mand.
En een dikke rode! Jemig wat een buik! Hoe lang moet ze nog ze mag toch al bevallen of niet?

Hier na castratie weinig verschil Kito is wat liever geworden. Wat aanhankelijker maar nog steeds een drukte maker en stuiterbal. Zika is gewoon zika gebleven lomp, knuffel en stuntpiloot.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 07:23

mmm onze buurkat heeft haar Kids weer mee genomen .... ze zal wel weer ruzie hebben met de kater.
Heb ze maar ff eten gegeven.

Zal de buurman appen dat hij ze bij ons kan vinden. _O-

2 jaar geleden had ze dat ook gedaan met haar 3 kittens toen heb ik ze ook terug moeten brengen.
Deze zijn wat schuwen maar met geduld en blikvoer lukt dat meestal wel.

Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 08:31

Ruzie met de kater? _O-

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:05

:D :D

Beterschap voor de zieken!

Ja lifaya, het is wel zo'n beetje tijd niet?

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 11:59

:') Relatiecrisisje.

Hoe doen de zieken het vandaag?

We hebben een nieuwe drinkfontein... Victor vindt drinken nog steeds niet nuttig... Mollie is wel wat gemotiveerder.. Joey is het er wel mee eens.
Hij is weer lekker thuis. Minder rustig met de kleintjes, moet constant opletten dat ze 'm niet pesten, dat ze gescheiden naar buiten gaan enzo.. ( vic en hij, Mollie gaat nog niet naar buiten ) Maar wat ben ik blij dat ik mijn knorrepot weer terug heb! <3

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:34

Het is mooi geworden rianne!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 19:56

Beterschap met de zieken! :(:)

Hihi die ginger! Ben benieuwd wat daar uit gaat komen..

En wij... wij gaan zondag naar een noorse boskat kitten kijken *\o/* Een katertje!
En wederom met dank aan Roos! :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 20:35

Vanaf vandaag ga ik weer braaf en geconcentreerd meelezen! ERG hectische tijd gehad.

Neko vanochtend voor controle naar de dierenarts geweest. Volgende week zaterdag moet ie terug voor de hechtingen. Heb hem in principe zonder kap als ik thuis ben maar als ik slaap en weg ben doen we de kap nog ff om. Dat wil zeggen.. Als het me lukt om hem straks om te doen. :')

Daarnaast heb ik vandaag de poekies kunnen vertellen dat we gaan verhuizen binnenkort. Daar krijgen ze een grooote kattenkamer! :))

Jaaaa meisje_ heeft een leuke Noor op het oog. :j echt een leukerd! Ik zag dat koppie en dacht ohhhhh... <3 ik hoop dat het klikt!

Tjonge wat is Ginger gigantisch zeg!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:49

Vinden ze zo'n drinkfontein wel leuk...
Heb er ook aan zitten denken.

Fijn roosch daar het goed was een leuk dat jullie gaan verhuizen
Waar ga je naartoe?

Ben benieuwd naar de foto's meisje.

Kittens waren er niet alleen mams dus ik denk dat ze terug zijn.

Hier ligt Maes in de weekend modus.

Afbeelding

Lekker voor de houtkachel

Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:55

Hier wordt de fontein goed gebruikt!

Hij kan ook uit het bakje drinken maar kiest toch steeds voor het fonteintje.

Leuk meisje!

Foto!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 21:10

Oiii ik ben jaloers! :)) wil ook voor de houtkachel.

We verhuizen niet gek veel verderop . Het werd alleen tijd voor een volgende stap. :))

Kedi blaast en gromt niet meer gelukkig. Hoop dat dat zo blijft als de kap straks om moet. :')

Wij hebben ook een drinkfontein. Zijn ze erg content mee.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 21:53

Met een drinkfontein zetten ze hier de woonkamer blank -O-

Eerst een fonteintje met een open bak waar water in druppelde maar dat meppen ze compleet uit de bak. Dus overal lag water behalve in de bak.
Toen een fontein gekocht wat een heel stuk zwaarder was en waar het water onderin zat waar ze niet aan konden komen maar waar wel water stroomde. Dat ging goed tot ze ontdekte dat als ze het gaatje dicht hielden ze de boel ook konden overstromen :x

Dus nu maar gewoon weer 2 bakjes water wat elke dag ververst wordt... Daar meppen ze ook water uit maar minder dan uit een fontein en die bakjes staan op een plastic ondergrond waar ze ingeklikt worden. Nu zetten ze niks meer blank.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 21:56

Hier een soort zware bol waar water langsloopt. Dichtdrukken is niet mogelijk

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:01

Heb je een foto?

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:07

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:16

Leuk die drinkfontijntjes! Als we dalijk een kleine erbij hebben wil ik ook een fontijntje :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:23

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:26

xoranlover schreef:

Eerst een fonteintje met een open bak waar water in druppelde maar dat meppen ze compleet uit de bak. Dus overal lag water behalve in de bak.
Toen een fontein gekocht wat een heel stuk zwaarder was en waar het water onderin zat waar ze niet aan konden komen maar waar wel water stroomde. Dat ging goed tot ze ontdekte dat als ze het gaatje dicht hielden ze de boel ook konden overstromen :x

Dus nu maar gewoon weer 2 bakjes water wat elke dag ververst wordt... Daar meppen ze ook water uit maar minder dan uit een fontein en die bakjes staan op een plastic ondergrond waar ze ingeklikt worden. Nu zetten ze niks meer blank.

_O- _O- Sorry maar vind dit hilarisch, vooral het gaatje dichthouden en het laten overstromen. _O-

Ik wil ook een fontein aanschaffen voor onze toekomstige kat maar bij nader inzien :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:28

Hé! Het valt me ineens op dat Mimo boven dubbele hoektanden heeft. Ik denk dus dat hij aan het wisselen is maar dat de melktanden er nog niet uit zijn. Herkent iemand dat?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:31

Herkenbaar!
Dacht dat mijn beesten de enige gekken waren die alles blank konden zetten. Mel is er mee begonnen. Die staat vaak in de waterbak en spat daarna muren en alles onder. Vaak ook hele plassen om de waterbak. Noa is soms net een papegaai, dus die probeert het ook..

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:32

Jis_ schreef:
xoranlover schreef:

_O- _O- Sorry maar vind dit hilarisch, vooral het gaatje dichthouden en het laten overstromen. _O-

Ik wil ook een fontein aanschaffen voor onze toekomstige kat maar bij nader inzien :')

Stiekem vond ik dat ook best wel geniaal maar ja. Toen alles nat was wat minder :} Hier vinden ze water echt het einde. Kito heeft in de zomer zelfs zijn eigen zwembadje met glinsterbodem. Die maait daar met zijn poten door heen en is dan doornat.