Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 17:14

Ik appte dit naar Roy, onze vriend en trainer, dat somt de hele wedstrijd aan mijn kant goed samen.

"Met Puk klote! JP volledig mijn fout, ik had vooruit twee sprongen verkend en daar stonden er écht drie. Dus ik zei 'tunnel' en dat deed ze super braaf en zag toen die derde sprong. VP was ze ronduit stout, ik liep als versiering mee in het parcours. Was dus best een beetje boos, uiteraard wel beloond maar dat heeft ze me al een hele tijd niet meer geflikt. Misschien was ze zó blij dat ze weer eens 'mee mocht'.

Dana was eigenlijk best knap, ook heel tevreden over maar ze had het ietsje druk met keffen naar de zijkant. Maargoed, dat zal ze zich moeten leren."

Harvey was ook héél knap, helaas de kattenloop running niet maar Kay is zó nerveus en loopt zo gespannen dat ik dat niet heel vreemd vind. JP was zelfs zo knap dat hij een U'tje binnen haalde en een beker. *\o/*

Morgen nieuwe kansen, het was voor mij ook niet lekker lopen. Ik kwam aan de ene kant over de finish en kon direct door in de andere ring aan de start. Is natuurlijk een 'smoesje' maar toch niet meer doen op die manier.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 17:27

Nou dat is overall toch allemaal niet eens zo slecht Kim! Het was toch ook een hele tijd geleden? Ik zou van de stress zelf al niet meer recht kunnen lopen dus ik vind het allemaal al knap :D

Warboel die hoofdjes mijn godje wat schattig <3

JesdaJinn haha ja ze weten precies wanneer je even slaap nodig hebt om precies DAN te gaan donderjagen. Draakies!

Ik ben inmiddels klaar met werken. Vanmorgen nog ff bosje gepakt met de Strikjes, gezonde soep gemaakt en toen aan de slag gegaan. Pakte net met rechts een blikje drinken om erachter te komen dat ik echt een mega bibber-arm-hand heb. Heb de afgelopen 2 weken amper gesport en mijn arm doet nog pijn, maar deze zag ik even niet aan komen. Volgende week maar aan de fysio vragen als het nog zo is :\

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 17:36

KimD schreef:
Ik appte dit naar Roy, onze vriend en trainer, dat somt de hele wedstrijd aan mijn kant goed samen.

"Met Puk klote! JP volledig mijn fout, ik had vooruit twee sprongen verkend en daar stonden er écht drie. Dus ik zei 'tunnel' en dat deed ze super braaf en zag toen die derde sprong. VP was ze ronduit stout, ik liep als versiering mee in het parcours. Was dus best een beetje boos, uiteraard wel beloond maar dat heeft ze me al een hele tijd niet meer geflikt. Misschien was ze zó blij dat ze weer eens 'mee mocht'.

Dana was eigenlijk best knap, ook heel tevreden over maar ze had het ietsje druk met keffen naar de zijkant. Maargoed, dat zal ze zich moeten leren."

Harvey was ook héél knap, helaas de kattenloop running niet maar Kay is zó nerveus en loopt zo gespannen dat ik dat niet heel vreemd vind. JP was zelfs zo knap dat hij een U'tje binnen haalde en een beker. *\o/*

Morgen nieuwe kansen, het was voor mij ook niet lekker lopen. Ik kwam aan de ene kant over de finish en kon direct door in de andere ring aan de start. Is natuurlijk een 'smoesje' maar toch niet meer doen op die manier.

Ik vind dat geen smoesjes. Das gewoon vervelend.

Hoe slecht het ook gaat, bedenk ook wat er wel goed ging :P

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 18:28

Oof vervelend Kim, maar inderdaad, het is al even geleden, is ook even spannend natuurlijk :j

Hey CB, waar blijven die staarten foto's? O:)

Ik heb een alone dagje met Zhiva. Dus even naar het bos geweest en even naar de Starbucks. Was al even geleden dat ze langs de snelweg is geweest maar ze deed het prima! :j Nu weer lekker thuis en mag ze weer lekker rustig aan doen. Gelukkig had ze de halve ochtend en hele middag al geslapen dus dat kon wel.

Ben ook zo blij dat ze de komfluit snapt. Ze wilde graag naar honden toe dus rende er heen, toen ik floot draaide ze om en kwam ze naar me toe voor ze bij de honden was. *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:07

Pfoe, ik zag dit net voorbij komen en weet even niet of ik nu enorm onder de indruk ben, of vooral erg ongemakkelijk word van deze beelden. (Border collie aan het werk bij runderen)
Dit is normaal niet hun werkveld toch? :?

https://www.facebook.com/15544424081488 ... 918421179/

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:10

Waarom word je er precies ongemakkelijk van? Een koe is natuurlijk wel wat anders dan een schaap. Er worden speciale lijnen border collies gefokt speciaal voor koeienwerk, vooral in Amerika. In principe kunnen ze prima op zowel koeien als schapen werken. Hetzelfde geldt voor kelpies en cattle dogs. Het ene zit alleen meer in hun instinct/aanleg dan het andere.

Nayomie, jouw pup is zo knap <3

KimD, gefeliciteerd! Klinkt toch als een geslaagde wedstrijd.

Wij hebben pech... -O- Floyd deed vanochtend gek en kiwi herkende het als kennelhoest. Later op de dag begon hij ook te hoesten en te kokhalzen dus tis raak helaas. Ook Dundy begint nu toe hoesten. Tis bij allebei nog vrij licht maar het wordt wel merkbaar erger. Dexter is er tegen geënt dus ik hoop van harte dat hij de dans ontspringt :(:)
Laatst bijgewerkt door Kaus op 05-09-20 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:14

Kaus schreef:
Waarom word je er precies ongemakkelijk van? Een koe is natuurlijk wel wat anders dan een schaap. Er worden speciale lijnen border collies gefokt speciaal voor koeienwerk, vooral in Amerika. In principe kunnen ze prima op zowel koeien als schapen werken. Hetzelfde geldt voor kelpies en cattle dogs. Het ene zit alleen meer in hun instinct/aanleg dan het andere.

Ik ben beeld gewend van BC op schapen. En beeldmateriaal van cattle dogs (of cowboys te paard) op koeien. Geen idee wat me hier ongemakkelijk aan maakt, maar iets dus wel haha. Ik vermoed het feit dat ik ze op schapen altijd zo subtiel vind werken. En hier dus héél ander beeld zie.

KimD

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:27

Dit is overigens een bekende handler/fokker. Hij 'levert' ontzettend goede en correcte honden máár deze zouden niet kunnen werken in de BeNeLux. Niet omdat ze niet werken maar omdat ze dusdanig anders / hard werken, dat zijn 'onze' handlers en vee niet gewend.

Dit zijn overigens ook joekels van BC's. Deze zitten (bijna) allemaal boven de 20kg en flink aan de maat.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:32

KimD schreef:
Dit is overigens een bekende handler/fokker. Hij 'levert' ontzettend goede en correcte honden máár deze zouden niet kunnen werken in de BeNeLux. Niet omdat ze niet werken maar omdat ze dusdanig anders / hard werken, dat zijn 'onze' handlers en vee niet gewend.

Dit zijn overigens ook joekels van BC's. Deze zitten (bijna) allemaal boven de 20kg en flink aan de maat.

Thanks voor de uitleg! Ik zag inderdaad ook een filmpje van een Ierse boer die BCs gebruikt bij de koeien (nav het bericht van Kaus even gezocht of ik nou zo heel raar had gekeken, dus wat meer filmpjes gezocht), maar dat zag er een stuk euhm, 'Europeser' uit, veel subtieler. Misschien dat dát op mij inderdaad wat heftig overkwam vooral, dat taaie/ harde.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:33

Skippy01 schreef:
KimD schreef:

Thanks voor de uitleg! Ik zag inderdaad ook een filmpje van een Ierse boer die BCs gebruikt bij de koeien (nav het bericht van Kaus even gezocht of ik nou zo heel raar had gekeken, dus wat meer filmpjes gezocht), maar dat zag er een stuk euhm, 'Europeser' uit, veel subtieler. Misschien dat dát op mij inderdaad wat heftig overkwam vooral, dat taaie/ harde.

Deze mogen ook echt 'happen' terwijl de Europese norm meer 'tikken' is. Dit is overigens wel echt specifiek van toepassing op BC's.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:59

Ze zijn inderdaad qua ras bijna niet meer te vergelijken. Weet niet zo goed waarom ze geen cattle dogs gebruiken. Zou logischer zijn zou je denken maar ze hebben vast een reden.

Dit is ook zo'n filmpje. Al vind ik veel van dit soort filmpjes meer een beetje show off dan echt nuttig. Ondanks dat ze er misschien heel erg op lijken zijn ook dit border collies.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 22:07

Dit is inderdaad meer in amerika dat je dit ziet. Deze worden meer gefokt zoals cattle’s en aussies. Die hebben meer dat happen in hun, wat ook maakt dat dit echt wel een dingetje is als ze pup zijn :+
Vind dit persoonlijk ook beetje afbraak aan de echt bc’s. Zoals kaus zegt: pak dan een cattle of aussie. Maar dan zoals KimD zegt: deze zijn echt wel goed waarvoor ze gefokt en getraind zijn. Je ziet het ook op de video. Ze zijn groter en breder gefokt, meer al de bouw van een aussie

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 22:19

Oei, dat laatste filmpje vind ik ook niet fijn om te zien. Niet persé om de honden die salto’s maken en dan weer doorgaan (ik zweer het je, dat zie ik Jackie ook gewoon doen die kamikazepiloot), maar meer omdat die trailer gewoon te krap is en daarmee die beesten allemaal in een nare situatie worden gebracht. Paar stroomstoten er tegenaan...

Balen Kaus van de kennelhoest! Beterschap!

Nayomie fijn he als ze zo netjes reageren <3 Bij Jackie gaat dat ook goed hier. Jones is wat minder vlot met de recall :')

De Strikjes zijn al heel de avond aan het draken. Jones had net zelfs bloed in zijn mond omdat ze het hadden gepresteerd een flinke tak uit de vlinderstruik te trekken en daar ruzie om te maken :Y) Tijd om weer in bed te duiken! Mijn arm doet echt zeer nu, net met uitkleden ook een flinke lange pijnscheut. Gaat echt niet lekker zo :\

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 22:35

RoosvanBlue schreef:
Oei, dat laatste filmpje vind ik ook niet fijn om te zien. Niet persé om de honden die salto’s maken en dan weer doorgaan (ik zweer het je, dat zie ik Jackie ook gewoon doen die kamikazepiloot), maar meer omdat die trailer gewoon te krap is en daarmee die beesten allemaal in een nare situatie worden gebracht. Paar stroomstoten er tegenaan...

Balen Kaus van de kennelhoest! Beterschap!

Nayomie fijn he als ze zo netjes reageren <3 Bij Jackie gaat dat ook goed hier. Jones is wat minder vlot met de recall :')

De Strikjes zijn al heel de avond aan het draken. Jones had net zelfs bloed in zijn mond omdat ze het hadden gepresteerd een flinke tak uit de vlinderstruik te trekken en daar ruzie om te maken :Y) Tijd om weer in bed te duiken! Mijn arm doet echt zeer nu, net met uitkleden ook een flinke lange pijnscheut. Gaat echt niet lekker zo :

Wat een boeven, die strikjes!

Aiii, ellende die arm! Ken het helaas maar al te goed. Genoeg slaap/rust pakken. Blijft echt wel een zwakke plek en spieren opbouwen gaat nooit zo snel als spier verliezen natuurlijk :(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-20 23:12

Beterschap kaus

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:12

Beterschap Kaus!

Vervelend van je arm Roos!

Gisteren tijdens het werk moest ik bezorgen en zag ik dus een Aussie mix met stippen. Ik moest echt even 2/3x kijken of het serieus was wat ik zag :oo

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:51

Mag ik hier ook mee kletsen?

Ik heb sinds een week een dalmatier pup van 9 weken :D

We zitten al op puppy cursus en zindelijkheidstraining gaat al goed.

Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:11

Welkom Icecrystal! Wat een leuke pup heb je! <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 12:25

Icecrystal schreef:
Mag ik hier ook mee kletsen?

Ik heb sinds een week een dalmatier pup van 9 weken :D

We zitten al op puppy cursus en zindelijkheidstraining gaat al goed.

[ [url=m/oI91UB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jaaa leuk! Welkom!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:27

Welkom :D wat een coole pup <3

Yoshi was super braaf op de puppycursus, 1x goed op d'r koppie gekregen van de baas. En ze stak in 1x over :D doet een vreugde dansje.
Op het eind mochten alle pups met z'n alle los. En ook daar kwam ze met 2x roepen :D en was niet de laatste!
Daarna moesten de baasjes ff naar de MC Donald's en keurig onder de tafel gelegen :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:29

Welkom, mooie pup heb je! <3

Mooi bericht, Jeanine. Fijn dat het zo goed ging. :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 14:50

Kan je je naam wijzigen op IG?

Edit: gevonden

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:07

Welkom icecrystal!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 20:18

Welkom Icecrystal!

Hier een kuiszondag gehad en dan heerlijk gaan wandelen is het bos. <3 Hopelijk heeft iedereen kunnen genieten van het weekend.

Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 20:20

Ohh Icecrystal wat een prachtige pup! <3 Welkom!

Nou het weekend ging echt fantastisch met Otje! Ze was zo ontzettend braaf ondanks alle nieuwe indrukken. Slapen in het hotel ging prima, keurig naast ons gelegen met eten en zich ook echt fantastisch gedragen met alle andere hondjes op de show. Ze mogen dan na afloop vaak ook gewoon lekker los en spelen met z’n alle (kan echt heel erg goed met dit ras) en daar deed ze ook heel leuk aan mee.

De eerste dag vond ze haar rondje in de ring heel erg moeilijk en stuiterde ze vooral alle kanten op :)) maar vandaag was ze zó braaf en ze liep zó goed mee. Beide dagen als 2e (van de 2) geplaatst maar daar gaat het helemaal niet om. Ben alleen maar blij dat haar zus 1e geplaatst werd want haar baasje wil in de toekomst misschien fokken en ik niet. De keurmeester vandaag zei dat hij ook echt niet kon kiezen tussen die 2 en dat hij dr zus alleen maar 1e geplaatst had omdat hij haar kleur mooier vond _O- maar het gaat ook helemaal niet om de winst bij die kleintjes. Weer een mooie ervaring op gedaan!

Afbeelding

Ze had een mooie knuffel gewonnen!

Afbeelding

Bij aanmelding kreeg ze een strik *D

Afbeelding

Zaterdag was dr zus Billie nog even langsgeweest, die zaten in de buurt op een camping dus die kwamen even buurten. Nou een betere prijs hadden we niet voor dr kunnen verzinnen! We hebben ‘s avonds met Billie en haar baasjes gegeten, maar toen hebben de dames zich keurig gedragen en netjes beide op hun eigen kleedje gelegen.

Afbeelding

Kortom, ik ben echt súper trots op Ottie hoe ze het het weekend gedaan heeft! Knap meisje :+: ze heeft buiten de ring om ook echt de show gestolen met dr knappe bekkie en dr roze strik die ze ook echt als een prinses droeg _O-