Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 05:37

Kaus schreef:
Gefeliciteerd Kim! <3 <3

Ik raad persoonlijk zo'n stang af ja. Je hebt geen enkele mogelijkheid je hond los te laten als het moet. Dat kan in zoveel situaties vervelend zijn. Er komt een boze hond op je af, je valt met de fiets, je hond staat ineens stil, je hond gaat ineens een andere kant op. Ik fiets veel liever met de riem in de hand en dan dus ook niet die hand aan het stuur.

Ymor, ik had jou nog een beetje genegeerd tot nu toe, sorry _O- Wat een drukte opeens in het topic. Wat zijn je plannen met de pup? :D

Geeft niks. Ik doe behendigheid dus dat wil ik sowieso gaan doen. Daarnaast wil ik kijken of ik het leuk vind om obedience te doen en ik wil graag schapen gaan drijven.

Simoonzel

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 09:39

@ Anna ik voer nu Hill's Sensitive Stomach & Skin, dus een beetje licht verteerbaar maar niet super streng. Gelukkig blijven de poepies er ook mooi op tot nu toe.

Met de riem in de hand fietsen heb ik over gedacht maar vind ik toch te onhandig. Ik heb een mountainbike en wil over ongelijke paden kunnen fietsen en met 1 hand is dat niet echt praktisch. :P

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 09:52

Congrats! @kiwiwitje
Erg jammer van de andere 4, maar 9 pups die allemaal gezond ter wereld komen is ook best een opgave en vaak niet heel realistisch jammer genoeg. Fijn dat de andere 5 wel helemaal gezond zijn.

@Simoonzel
Dat klinkt alsof het nieuwe voer het goed doet! Ik hoop dat Arya ook minder scheten gaat laten op het nieuwe voer, maar eerlijk; bij haar kan het ook net zo goed komen door het vreten van schapen/paarden/konijnen poep buiten (ja, ik werk daaraan maar ben soms gewoon echt niet snel genoeg, blegh). De rest, stokjes en blaadjes e.d. laat ze mooi LOS als ik dat zeg, maar die poep is nog een dingetje…

@KimD
Zie nu pas dat je je avatar veranderd heb. Ik had even nodig voor het kwartje viel haha.

EDIT:
Ik zie dat meerdere bokkers die Avatar hebben. Ik heb wat gemist geloof ik.

@Ymor
Wat een snoezige foto, die 4 op een rij!
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 11-11-19 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 09:53

Zo even dagje druk en liep 3 dagen achter :p

Met de nieuwe pup gewoon even de tijd geven. Gewoon beetje gang laten gaan en niet gelijk vanalles verwachten. Zie heel vaak van dat pups er 2 dagen zijn en dan kennen ze al hun naam en zit en af etc. Zo’n diertje moet ook wennen aan alleen zijn en andere omgeving.

Kaus was geweldig!! Hij vond de schapen wel weer super aan z’n Kangaroo houding te zien :P

Denies wat een leuk filmpje, bodhi is ook zo’n pretletter <3

Zoe prachtige foto!

Punjab die van ons blafte ook veel, meer omdat hij dan naar de andere pups wilde etc. Gelukkig nooit weggestuurd.

De angst voor de deur is weer voorbij, geen idee wat hij nou mankeerde >;) gelukkig maar, kunnen we weer gewoon verder _O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:05

Simoonzel schreef:
@ Anna ik voer nu Hill's Sensitive Stomach & Skin, dus een beetje licht verteerbaar maar niet super streng. Gelukkig blijven de poepies er ook mooi op tot nu toe.

Met de riem in de hand fietsen heb ik over gedacht maar vind ik toch te onhandig. Ik heb een mountainbike en wil over ongelijke paden kunnen fietsen en met 1 hand is dat niet echt praktisch. :P

Ga dan voor bikejoring aanleren joh ;) aan zo'n stang hebben ze 0 beweging vrijheid en moet je alsnog heel veel rekening houden met de hond

Bikejoring aanleren is dan stuk handiger. Dan ziet het er uiteindelijk zo uit
https://youtu.be/9ECcJK8I3Ao

Hier loopt zelfs Kymo met zijn 15 kg. Nu nog vollop aan het leren dus nog geen internet filmpje daar van. Wel deugdelijk materiaal aan schaffen uiteraard. Zeker tuig is erg belangrijk. Officieel ook sportkeuring laten doen en aanvraag insturen maar moet eerlijk bekennen dat ik het zelf niet gedaan heb de laatste jaren ivm naar sporadisch paar honderd meter kunnen trainen en boswachter kent ons al lang. Wel let ik goed op hun bespiering en gaan we oktober /november langs de dierenarts voor extra controle

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:07

Simoonzel dat is leuk met de mountainbike!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:28

Kaus schreef:
Gefeliciteerd Kim! <3 <3

Ik raad persoonlijk zo'n stang af ja. Je hebt geen enkele mogelijkheid je hond los te laten als het moet. Dat kan in zoveel situaties vervelend zijn. Er komt een boze hond op je af, je valt met de fiets, je hond staat ineens stil, je hond gaat ineens een andere kant op. Ik fiets veel liever met de riem in de hand en dan dus ook niet die hand aan het stuur.

Ymor, ik had jou nog een beetje genegeerd tot nu toe, sorry _O- Wat een drukte opeens in het topic. Wat zijn je plannen met de pup? :D

Vergeet de verkeerde belasting van de hond vooral niet! Daar heeft de hond geen last van als hij aan de riem gehouden wordt.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:33

Nou cursebreaker, ik heb maar even snel besteld op zooplus. Op WOW was het al uitverkocht dus nu maar via zooplus gedaan. Ben benieuwd. Voor de zekerheid nog maar even 5kg ipv gelijk 12kg. Ik zit nu op 60gr Acana en 40gr WOW per keer. (dus totaal 180 Acana en 120 WOW) Dat gaat tot nu toe goed. *\o/*

Lupa smult ook heerlijk van de soft brokken dus daar ook nog maar een zakje van bij besteld want die heeft nog wel even een voorraad Acana. Mera zelfde verhaal :P

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:39

KimD schreef:
Kaus schreef:
Gefeliciteerd Kim! <3 <3

Vergeet de verkeerde belasting van de hond vooral niet! Daar heeft de hond geen last van als hij aan de riem gehouden wordt.

Maar hoezo dan verkeerde belasting?

Ik heb ook zn "stok" voor aan de fiets en de "riem" waarmee Skip eraan vast zit, hangt in een slappe lijn. Skip wordt dus nergens schuin heen getrokken, alleen naar voren als hij gaat trekken.

Ik heb er één met een "paniekhaak" van klittenband, als Skip ineens stil staat, dan schiet die los.

In het verleden wel eens gebeurt dat hij ineens stil stond en dus een schok kreeg omdat dat ding te strak stond afgesteld, maar dat moest wel want langs een drukke weg heb ik ze liever niet los. Als ik hem toen in de hand had gehad, was ik waarschijnlijk hard gevallen.

Ik heb wel altijd een tuig om dus geen klappen op zn nek en een losse riem aan zn halsband om een beetje bij te kunnen sturen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 10:39

Mijn bijleespost zal vast inmiddels een beetje laat zijn :+

Isaboy;
Je hebt vrijdag de pup opgehaald en nu al 4 soorten brok geprobeerd? Dat vind ik wel wat vlug eerlijk gezegd. Verhuizing is al spannend genoeg.
Als snacks is van alles te proberen. Ook kaasjes, mini stukjes frikandel, gedroogde vleessnacks oid.

Als die drupjes van dat voer van RC werk dan kun je dat voorlopig doen. Djessey deed ook moeilijk met haar brok, daar deed ik dan een laagje water in, een hapje vlees en dan brok erbij en dat at ze zo op.

Maar ze moet natuurlijk wennen. Komt ook vast wel goed.

Ik voer ook vers vlees maar ook brok en voor dagen dat t niet kan neem ik een zak brok mee van wolf.

T is wel een leuke pup! Leuk ook die 2 verschillende oogjes!

Hier mochten ze al vrij snel op de bank *\o/* Maar dat knuffelen is wel heel lekker zo he Cursebreaker. <3

Welkom Ymor! Denk dat ik dat nog niet gezegd had :o Leuke foto van de ouders en pup! :D

Denies; heerlijk he uitslapen :D Hier zijn ze op een andere manier maf met dozen. Die moeten versnipperd worden. Hoe reageren de andere honden op vuurwerk? Wat zou je in huis willen halen?
Bij Boellie heb ik gewoon een stuk kaas in inimini blokjes gesneden en over de dag door bij iedere knal een kaasje erin. Uiteindelijk toen het losbarste was de kaas niet leuk meer. Want vuurwerk <3
Hij vind het helemaal geweldig. Geen rust... Maar hij rent door de kamer heen, en waar dat ie de vensterbank op kan gaat ie naar buiten zitten kijken.. (en de ramen viesmaken.. )
Chicka was geen pup meer natuurlijk maar die gaat gewoon liggen slapen. En chagarijnen omdat het herrie maakt. :')
Bij Djessey hoop ik dat t rustig gaat. Ik ga mn kaasjes truc alvast maar weer uit de kast vissen. Ze reageert tot nu toe niet op knallen. Maar kan me wel voorstellen dat t allemaal overweldigend is. En dan drukke boellie erbij..

Ianthe ; terecht trots!

Ohh Suze wat een heerlijke tuin! Daar droom ik van haha

Esplendido ; hoe gaat het bij jou? Pups nog bij mama binnen?

Lekker naar cursus gaan Simone! Ook een leuke bezigheid samen. Wat een optie is om te proberen, zorgen dat dat je altijd iets HEEL lekkers mee neemt. Op het moment dat hij zo'n andere hond ziet en zo druk doet zorgen dat je hem af kan leiden met iets lekkers en beloont als ie netjes naast je gaat zitten of strak naast je blijft lopen bijv.

Lastig Kaus, maar geen tips :( Misschien dat je hem kan ondersteunen met supplementen of kalmeringstabletten.
Hij is wel een leuke kangoeroe! **\O/**

Hier zijn ze trouwens ook echt mega druk -O- Zoveel beweging als de afgelopen 3 weken hebben ze nog nooit gehad geloof ik en nog blijven ze hyperrrrrrrrr -O-

Ohwja dat over wegsturen op de training, een pup of jonge hond wegsturen vind ik een no-go als het baasje wel serieus aan de slag gaat met de tips/adviezen/ oid van de trainer.

MDJ ; Mooie omgeving daar! :D

Zooplus gaat hier meestal wel goed. Maar ik bestel al bij als ik nog voor een maand ofzo aan voer heb. Dan is er eigenlijk nooit iets aan de hand. En anders word het eigenlijk altijd fijn opgelost. We hebben al eens gehad dat er 1 pakket kwijt was. Kregen we een nieuw pakket gestuurd en een paar dagen later dook het andere pakket op. Zooplus zei toen; hou maar gewoon. En hoefden t andere pakket niet bij te betalen. Terwijl er toch een hoop voer in zat.

Succes met de foto's Kaus

Mooie foto's weer cursebreaker!

Ik gebruik hier bij wondjes babysokjes waar ik een stukje vetwrap omheen doe. En die haal ik dan weer heel cheap bij de action.. (ligt hier bij de wheypoeder enzo)

Hier ook geen fietsbeugel. Veel te bang dat ze mij eens onderuit trekken. En voor vallen heb ik liever geen hulp. Kan ik zelf heel goed :')

Dat filmpje klopt ook precies!

Leuke groepsfoto! ymor!

Cursebreaker ; heel hard. We waren al niet blij met 8 pups. Dat is voor jezelf maar voor de teef ook gewoon heel veel. En t is echt een mega nest voor een sbt. Ik had al moeite met chick op gewicht te houden tijdens het zogen en die at gewoon heel veel. Deze teef at al slecht en nog steeds niet van harte..

De avatar is ivm een bokker die helaas in een hospice zit momenteel.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:49

kiwiwitje schreef:
Denies; heerlijk he uitslapen :D Hier zijn ze op een andere manier maf met dozen. Die moeten versnipperd worden. Hoe reageren de andere honden op vuurwerk? Wat zou je in huis willen halen?
Bij Boellie heb ik gewoon een stuk kaas in inimini blokjes gesneden en over de dag door bij iedere knal een kaasje erin. Uiteindelijk toen het losbarste was de kaas niet leuk meer. Want vuurwerk <3
Hij vind het helemaal geweldig. Geen rust... Maar hij rent door de kamer heen, en waar dat ie de vensterbank op kan gaat ie naar buiten zitten kijken.. (en de ramen viesmaken.. )
Chicka was geen pup meer natuurlijk maar die gaat gewoon liggen slapen. En chagarijnen omdat het herrie maakt. :')
Bij Djessey hoop ik dat t rustig gaat. Ik ga mn kaasjes truc alvast maar weer uit de kast vissen. Ze reageert tot nu toe niet op knallen. Maar kan me wel voorstellen dat t allemaal overweldigend is. En dan drukke boellie erbij..

Jaa uitslapen is hier van harte welkom. Nog twee weken en dan gaan we op vakantie dus dat is ook wel fijn als we daar niet om 7 uur al buiten wandelen.
Bodhi is ook zo'n versnipperaar, die pakt dozen uit met alle nodige geweld :') Maar deze doos hield ie nog netjes.

In principe reageren ze hier vrij oké op het vuurwerk, de knallen. Bodhi reageert alleen op potten waar lichtflitsen uit komen. Wij zitten dit jaar voor het eerst aan de andere kant van de woonkamer(tuinkant, ipv parkeerplaats kant) dus wellicht valt het nu mee. De knallen buiten wordt eigenlijk niet op gereageerd. Voor de zekerheid loop ik tzt wel met dubbele riem (aanhalsband en tuig) omdat er hier gewoon rot gasten rondlopen.

Lupa reageert nergens op. Die kijkt. Die wordt doof en blind :')

Mera reageert nu ook nog niet echt op de klappen en zodra er een klap is geweest wordt ze beloond met snoepje of speeltje en is het gewoon prima. Alleen ja ik kan me nu maar beter voorbereiden dan als het straks te laat is. In ieder geval (ook als ik weer werk) is er iemand thuis in de week voor het vuurwerk.

In de winkel hebben wij de Adaptil staan en de Pet Remedy. Beide verdampers maar ook sprays. Maar je moet dit geven vóór de stress dus dat is nogal een uitdaging natuurlijk. We hebben ook de Sanal Relax dat zijn tabletten maar tsja, ik weet niet of ik er nou zo fan van ben. Toch zijn er wel klanten zeer tevreden over. Was er iemand in dit topic met enige ervaring op dat gebied dan zou dat mooi meegenomen zijn. En anders ga ik gewoon een voorraadje paardenpezen inslaan en gaat ze daar maar lekker bloedfanatiek mee aan de gang :P

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:50

Ik heb net het topic van die desbetreffende fokker bij gelezen idd. Die was ik uit het oog verloren, dus het was wel even een shock met alles wat ik moest bij lezen. Heb ook wel even een potje zitten janken want het raakt je toch enorm, ook al ken je de persoon niet persoonlijk. Dan wordt je toch echt met de benen weer op de grond gezet. Ze is 3 jaar jonger als mij en ook als mama zijnde is dit niet te bevatten. Wat moet het verschrikkelijk zijn als je je kinderen moet achterlaten bovenop het feit dat je gewoon zelf dan ook niet meer kunt doen wat je nog had willen doen met je leven. Maar goed, on topic verder want anders zit ik alweer te brullen zometeen (ongesteld zijn helpt niet mee)

Ontopic: Ja dat is idd ook echt zwaar voor de moeder hond. Met zoveel pups, als ze het al allemaal zouden overleven, zul je als fokker ook denk ik al snel moeten gaan bijvoeren en krijg je ook zorge kindjes omdat mams het gewoon niet allemaal gaat trekken. En dan moet je idd nog hopen dat je mams lichamelijk op peil kunt houden. Heel hard wat nu is gebeurd, maar voor de 5 pups die nu gezond zijn en mams zelf is dit wel beter ja, zeker als de teef nog steeds niet goed eet :(

En gisteravond lag mevrouw er weer en het is idd genieten als je ook ziet hoe zij weer geniet als ze lekker tegen je aan kan kruipen en slapen.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 11:04

Je hebt van puur ook het een en ander aan supplementen. Maar ik denk dat met lekker kauwspul dat je daar het meest aan hebt zeker als de andere honden relax zijn. Ik denk dat ik djessey gewoon een flink stuk kophuid geef :')

Zeker cursebreaker. T is gewoon veel beter zo. En nu kunnen ze zich lekker storten op die 5 en er echt van genieten. Das ook heel wat waard!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 11:11

Ja ze mogen van mij best kijken maar blaffen of janken is niet nodig. Ze mogen ook gewoon bij mij komen liggen voor 'steun' maar ik vind het vuurwerk prachtig dus wil daar ook gewoon naar kijken haha. We gaan het wel ervaren de komende weken.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 11:13

Afbeelding

Even een ego post.

Bij ons zijn van zaterdag op zondag de pups geboren. Een reutje en een teefje. Het was een bevalling uit het boekje ondanks de flinke gewichten van de pups. Met moeder en kinderen gaat het goed.
Ik ben na een nacht amper slaap, een nacht overslaan en nu weer een nacht amper slaap helemaal doodop, maar dat komt wel weer goed. En ondanks de vermoeidheid vind ik het heerlijk die kleine hummels en al die piepjes die uit de werpkist komen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 11:16

Gefeliciteerd met de knappe monsters!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 11:17

Proficiat Imani!! Die 2 heb je mooi gebakken!!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 11:28

Gefeliciteerd met je pups. *\o/*
Hopen dat je nu weer lekker kan bijslapen.

Senna had vorig jaar niet zo last van vuurwerk, zelf ff mee op terras mee geweest. Nu val het hier ook wel mee met het knalvuurwerk.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 11:30

Esplendido Proficiat met de pups!
Cursebreaker heerlijke foto!
Kiwiwitje Proficiat met de pups, gelukkig dat er vijf gezond zijn!

Ik hoop dat Jip niet bang is van vuurwerk :Y) Maar hij reageert nog niet op de knallen en bommen die af en toe te horen zijn hier.

Ik zag ook iets voorbij komen over voer geloof ik? Op wat hebben jullie de keus voor een bepaald voer gebaseerd? Jip krijgt nu van Kenner puppy brok, maar misschien wil ik toch kijken voor iets anders als hij van puppybrok af gaat. Gelukkig is er niet zo heel veel keus kwa voeding :=

Gisteren voor het eerst een kleine 15 minuten met Jip op het strand geweest, dat ligt hier namelijk een kleine 10 minuten vandaan. Hij was het er alleen niet mee eens dat hij niet los mocht.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 11:39

Toch fijn te horen dat er nog meer hyperdepieper zijn :')

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 12:27

Filmpje met de fiets ziet er heel gaaf uit!! Wellicht ook iets voor ons.

Lieve pups!!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 12:36

Serieus, ze zijn hier echt gewoon knalvuurwerk aan het afsteken. Ik vraag me echt af waar het vandaan komt .. (sorry egopost). De boel ligt hier gelukkig te pitten.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 12:39

Proficiat aan beide met de pups ! *\o/*

Amai ben ik blij dat ik niet in Nederland woon : P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 13:29

Vuurwerk is helaas voor ons een grote ellende, bij ons heeft de bliksem ingeslagen een aantal jaar geleden en Guinness is daar nog steeds helemaal kapot van. Alles wat knallen geeft of hard geluid dan raakt hij volledig over de pis. Wij hebben toen nog in de krant gestaan voor het 'besef' van vuurwerk bij dieren.

Wij beginnen in de laatste week van november met het bijvoeren van brokken waar kruiden inzitten en de laatste tien dagen krijgt hij Zylkene. Die combinatie werkt voor hem heel goed. Dat verdooft niet maar brengt rust, dat is voor hem genoeg om de scherpe randjes eraf te halen.

Esplendido, van harte gefeliciteerd met de geboorte van de pups! **\O/**

Die fietsstangen zorgen voor eenzijdige belasting door het hangen en trekken. Of de hond nou naar voren, naar achteren of naar de zijkant trekt, de belasting valt op hetzelfde punt (of in de nek, of in de rug). Die belasting haal je helemaal weg als je de riem aan de hand houdt. Is overigens ook nog steeds het veiligste.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 13:30

Leuk Ymor! Heb je er ook eentje uit schapenlijnen? Anders ga je het er nog lastig mee krijgen :=

Wij zijn onderweg naar de foto's *\o/*