Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 18:10

Lastig is dat idd met voer per post krijgen. Ik moet nu het vers vlees ook bestellen en dat is toch wat omslachtiger maar het is verder nergens in de buurt te krijgen helaas.

Ik denk dat het bij Ylvi vooral overprikkeling is. Na een wandeling moet ze echt verplicht de mand in anders lukt het haar ook niet om rust te vinden. En vooral als ik zelf dan niet op de bank ga zitten maar aan de slag ben in huis. Op zich is ze dan een goede spiegel hoor want als ik eerlijk ben, ben ik zelf ook best slecht in rust pakken :+

Ze krijgt elke dag wel wat hersenwerk. We wandelen los in bos en vast door de wijk en heeft de tuin waar ze kan spelen dus verveling lijkt me minder mogelijk...

Raar om zo weggestuurd te worden vind ik als je gewoon je best doet en de lessen goed volgt. Niet luisteren naar instructies kan ik dan wel begrijpen :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 18:30

Edgard & Cooper zit in papieren zakken omdat ze zo natuurlijk te werk willen gaan. Een deel van hun opbrengst gaat ook naar hondenasielen in Sri Lanka. Hun ingrediënten zijn ook zo goed mogelijk en ze hebben een hoop in eigen beheer. Zij hebben ook twee varianten die volledig biologisch zijn (kalkoen en rund) dus er zit echt een hele filosofie achter. Is ook de reden waarom ze nog geen maatbekers hebben want tsja .. plastic.
Hun snacks zijn ook erg goed en ook de blikken vlees. Maar wel wat duurder … maar ook wel weer dan met regelmaat hier en daar aanbiedingen :)

Nee klopt. Sinds ze de nieuwe lijn hebben is er iets in de samenstelling verandert waardoor Bodhi weer ging spugen. Anders had ik nog steeds E&C gevoerd. Baalde er zo van, en zij ook. Kreeg ook van ja maar zoveel is er niet verandert. Maar nee, toch net te veel voor BodhiBo :P

Toen zijn we naar Acana overgegaan.

We verkopen in de winkel wel E&C en heb ook heel veel slecht etende honden met dit merk mogen helpen. Het is echt een fijne voeding! Ze hebben sinds kort ook de katten variant maarja .. dat is nog een beetje aftasten.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 18:35

Ah oké je pup was 3 maanden op dat moment. Dat vind ik wel een ander verhaal. Persoonlijk zou ik dan ook denken dat die prima in zo'n les kan meedraaien. Toch denk ik dat het gedrag dan zo heftig zal zijn geweest dat het te veel was, maar dat kan ik niet echt inschatten want ik was er niet bij.

Suze, hier ook eentje die extreem snel overprikkeld is. Vandaag dus twee uurtjes bij de schapen geweest (dan werk je 2x 20 minuten). En ik weet nu al dat ik mn morgenochtend uit zn bench mag trekken omdat hij er vrijwillig niet uitkomt. Nu zou ik hem normaal gesproken gewoon de hele dag laten liggen maar morgen moeten we even foto's maken. Ik denk dat ik over dit alles vrijdag pas weer heen is :(:)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 18:37

Ja op zich goed natuurlijk dat ze denken aan het milieu. O en klopt, ik kan me wat herinneren van dat je dat zei al eens waarom je was gestopt ermee. Ik heb er iig ook veel goede dingen over gehoord dus ga eens kijken nu hoe ze het erop gaat doen. Met applaws voor de kat ben ik eigenlijk wel heel tevreden dus of ik echt overstap weet ik nog niet zeker maar anders ga ik purizon proberen die ook goed te verkrijgen is. Zij zit al zo mooi in d’r vacht nu, heeft goede ontlasting en vind de brokjes heerlijk dus eigenlijk wil ik daar ook weer niet mee gaan ‘klooien’.

Wat is het toch genieten met die zonnestralen die zo mooi door de bomen vallen (van vanmorgen)

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 18:59

Iemand toevallig al eens hondenschoenen besteld bij aliexpress en kan advies geven? Hou Kenzo onmogelijk uit de zee, hij zoekt de zee wel zelluf whaha. Mijn niet zelfstandige herder verdwijnt gewoon uit zicht (lees vliegt over de dijk en ja alleen als ik weet dat daar absoluut niemand is, bij twijfel gaat hij niet los).
Meneer zijn dag begint pas goed met een nat pak. Helaas gaat hij gerust over oesters heen. Ik moet het nog beetje beter leren kennen om het wat bij te sturen maarrrr voorlopig in elk geval 2 kapotte poten. In huis dan toch wel fijn het te beschermen. Buiten begin ik niet aan schoenen om meerdere redenen dus puur voor in huis. Voor nu al redelijk dicht maar wil voor in de toekomst graag wat hebben. Uiteindelijk zullen we over paar maanden hier gaan wonen dus steeds meer kans hier op

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-19 19:01

Sorry even geen tijd om bij te lezen en uitgebreid te reageren. Beetje druk gehad. :o

Na toch wel een spannende bevalling zijn Boellie en Ruby papa en mama geworden van 9 pups!
3 blauwe en de rest zwart.
Helaas bleken 4 pups niet volledig volgroeid. Tal van oorzaken te noemen maar helaas is de teef vanaf een paar dagen na de dekking heel slecht gaan eten. Vermoedelijk is dat de oorzaak geweest. Maar valt helaas weinig over te zeggen.
Gelukkig wel 5 pups die helemaal goed zijn en nog even gecheckt zijn door de DA gezien de andere pupjes. Maar ze waren vanmiddag al flink aangekomen en doen het super! Ook mama doet het heel goed met de pupsels!
Afbeelding
Afbeelding
<3
4 teven en 1 reutje zijn er overgebleven.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 19:17

Kiwitje gefeliciteerd. Ben wel heel benieuwd hoe die blauwe uitgroei. Naar de rest ook hoor. <3 wel heel jammer van de andere 4. :(

Dierenfan zijn kindersokjes niks voor binnen?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 19:18

Aah, toch nog spannend. Maar wauw! Die blauwe! <3

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 19:20

kiwiwitje schreef:
Sorry even geen tijd om bij te lezen en uitgebreid te reageren. Beetje druk gehad. :o

Na toch wel een spannende bevalling zijn Boellie en Ruby papa en mama geworden van 9 pups!
3 blauwe en de rest zwart.
Helaas bleken 4 pups niet volledig volgroeid. Tal van oorzaken te noemen maar helaas is de teef vanaf een paar dagen na de dekking heel slecht gaan eten. Vermoedelijk is dat de oorzaak geweest. Maar valt helaas weinig over te zeggen.
Gelukkig wel 5 pups die helemaal goed zijn en nog even gecheckt zijn door de DA gezien de andere pupjes. Maar ze waren vanmiddag al flink aangekomen en doen het super! Ook mama doet het heel goed met de pupsels!
[ [url=m/EXZ7br.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0gx9YI.png]Afbeelding[/url] ]
<3
4 teven en 1 reutje zijn er overgebleven.

Gefeliciteerd! Kan het niet zo zijn dat 1 baarmoederhoorn niet goed is en de pups daar dus ook niet goed ontwikkeld zijn? Zomaar een overpeinzing omdat het ongeveer de helft vd puppen is. Zou voor mij een reden zijn, mochten ze nog eens fokken, om eerst echo te laten maken of in elk geval onderzoeken

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 19:22

punjab schreef:
Kiwitje gefeliciteerd. Ben wel heel benieuwd hoe die blauwe uitgroei. Naar de rest ook hoor. <3 wel heel jammer van de andere 4. :(

Dierenfan zijn kindersokjes niks voor binnen?

Nooit aan gedacht haha. Zou dat ook blijven zitten? Dacht zelf al hogere sokken te nemen voor honden omdat die op 2 punten vast gezet kunnen worden

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-19 19:43

Kan van alles aan redenen hebben, we denken deels eten oid. En ze hadden al gezegd dat t eenmalig was en dat blijft zo :)

Dankjewel <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 19:45

Gefeliciteerd kiwi! Wat verdrietig van de 4 pupjes. Gelukkig 5 gezonde ukkies!

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 19:48

Waaw gefeliciteerd zo mooi om te zien <3

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 20:02

Gefeliciteerd Kiwiwitje, jammer dat niet alle pups het gered hebben, deste fijner dat de overgebleven 5 het goed doen!

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 20:02

Gefeliciteerd kiwi! Zo schattig!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 20:08

Ahhh gefeliciteerd Kiwi! Heel jammer van de andere pupjes, maar wel fijn dat deze allemaal gezond zijn.

Ik heb net op marktplaats een beugel voor aan de fiets gekocht zodat Popo en ik kunnen gaan fietsen samen! Wellicht kan ik morgen vast een beetje oefenen. Met mij op de grond dan want ik wil geen gevaarlijke situaties creëren. :)

Ik ben trouwens zo goed als over op het nieuwe voer nu en heb al 3 dagen geen scheten geroken. *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-19 20:17

Dankjewel <3

Oh das fijn om te horen Simone! :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 20:43

kiwiwitje schreef:
Kan van alles aan redenen hebben, we denken deels eten oid. En ze hadden al gezegd dat t eenmalig was en dat blijft zo :)

Dankjewel <3

Wat een prachtige pups! Gelukkig dat er nog vijf gezond zijn, en dat mama nu wel maar goed mag eten! :j

Gefeliciteerd! <3

Tenminste nog eens echte puppen in het topic hahaha!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-19 20:47

Hahaha ja ze zijn deze nacht geboren dus echt vers _O-

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 20:49

Ja we moeten binnenkort Puber Erbij 2020 openen _O-

Edit: mag ik dit nog even delen :')

Laatst bijgewerkt door Simoonzel op 10-11-19 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 20:56

Proficiat met de pups van bouli Kim!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 21:16

Gefeliciteerd kiwi! 9 is ook een flink aantal... gelukkig nog 5 gezonde pupsies overgebleven!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 21:41

Gefeliciteerd! Wat zonde van de vier overleden pups.

Vik heeft vandaag kennis gemaakt met twee hele bijzondere chihuahua’s. Voor Vik had ik Zep maar hij is een tijdje geleden aangereden en toen overleden. Zep was gefokt door een vriendin van mij. Een andere vriendin van mij heeft de volle zus en een half zus van Zep. We gingen altijd samen weekendjes weg en heel veel samen wandelen. Nu met Vik moesten ze gelijk kennis maken omdat we nog wel meer plannen hebben en de chihuahua’s zijn niet altijd even dapper. Daar is deze foto uit gekomen.

Afbeelding

En het was dus heel lang:

Afbeelding

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 21:58

Gefeliciteerd kiwitje met je verse pups <3

Fijn simoonzel, geen scheten meer :D ,welk voer heb je nu?
Ik heb met Mila ook al een paar keer gefietst. Gewoon aan de riem en met 1 hand, heel streng geweest op volg en ging prima. Zo'n stang werd hier in het topic toen afgeraden, weet zo niet meer waarom? Volgens mij omdat ze scheef gaan lopen ofzo. Maar volgens mij kan je even goed dat met de riem wel corrigeren lijkt mij. In elk geval succes! Het is een leuke afwisseling voor die druktemakers van ons :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 23:39

Gefeliciteerd Kim! <3 <3

Ik raad persoonlijk zo'n stang af ja. Je hebt geen enkele mogelijkheid je hond los te laten als het moet. Dat kan in zoveel situaties vervelend zijn. Er komt een boze hond op je af, je valt met de fiets, je hond staat ineens stil, je hond gaat ineens een andere kant op. Ik fiets veel liever met de riem in de hand en dan dus ook niet die hand aan het stuur.

Ymor, ik had jou nog een beetje genegeerd tot nu toe, sorry _O- Wat een drukte opeens in het topic. Wat zijn je plannen met de pup? :D