De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maylotje

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 23:21

Super schattig zo al die kleintjes!!!

Utopia, hier eten ze wel altijd enkel bepaalde soorten hooi en als dit per ongelijk iets minder vers is blijft het ook langer liggen. Misschien iets in het hooi dat het anders laat ruiken? En daardoor minder aantrekkelijk word. Wat ouder ofzo?
Hier over op timothee hooi vanwege minder suikers(voor mn vetklepje wel handig) en positieve werking om mn EC konijn.
Eventueel wat gedroogde kruiden door het hooi doen kan ook weer een aanzetje tot meer eten zijn hier wissel ik daar vaak mee.

Maartje lastig met 2 heren. Misschien beide mannen castreren een optie? Zo hebben beide geen opspelende hormonen meer en keert misschien snel de rust terug.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:09

Oh babieeees!
Wat cute. Ze hebben ook manen?

Geslachten heb ik nog nooit fout gehad, maar is in het begin wel even oefenen idd.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 01:43

Timothee hooi heb ik gehaald inderdaad, omdat dat hier al eens genoemd was.. maar dat laten ze ook liggen :') Ze krijgen hetzelfde hooi als de paarden, maar zijn niet tevreden over de kwaliteit dus willen sowieso een andere leverancier :D

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 02:31

Nou ik heb me hier toch een grumpyyyyyyy konijn :oo ze vind het al een paar dagen niet meer fijn om opgepakt te worden, ik dacht even kijken of het eenmalig of vaker is :+

Vanmiddag heeft ze nog lekker van binnen naar buiten gehupst, terwijl ik dr hokje aan het schoonmaken was. Ik had er weer stro ingegooid, ze is de hele GODGANSE avond bezig geweest met haar hok verbouwen, ze vind het echt niet fijn, oke dan houd ik daar ook mee op :+

En tot overmate van ramp ging ze ruzie zoeken met de bezem _O- waar ze normaal gewoon aan ruikt...

En ze gromt als een gek :+

Volgens mij heeft iemand last van dr hormonen... herkenbaar?

Oow ja, terwijl een vriendin en ik aan het macramee-en waten kwam ze wel heel schattig bij ons liggen, dus allerlei gezichten van haar gezien vandaag _O-
Laatst bijgewerkt door _KiMbErLeY_ op 17-01-21 02:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 02:36

Herous, wat zijn ze leukkk <3
Heb je al een nieuw adresje voor ze?

Maartje, wat grappig die hindernissen!
Balen dat het minder goed met ze gaat :(:)

Hmmmm bijzonder Natas... misschien het weer?

Haha die ligt er ook mooi bij Pearlie :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 09:05

Wat een schatjes die kleintjes!

Het wordt sowieso beide castreren maar door de EC is het advies nu te wachten, maar dat voelt nu niet zo fijn.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:10

Maartje_M schreef:
Wat een schatjes die kleintjes!

Het wordt sowieso beide castreren maar door de EC is het advies nu te wachten, maar dat voelt nu niet zo fijn.

Evt kun je na het castreren ook preventief heel even voor EC behandelen volgensmij. Om een echte terugval eigenlijk op te vangen.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:31

Die van mij verkozen ook gewoon hooi boven timothee hooi. Alleen Chester kreeg dat, maar is gestopt met het te eten en om elke keer als bodembedekking te gebruiken is het wel een beetje duur.

@Kimberley: de meeste konijnen vinden oppakken niet leuk.. Chester is hier ook wel vaak bezig met al het stro leggen zoals hij het wil. :+
Maar kan idd de hormonen zijn.

Je kan idd preventief terug wat geven. Hoe lang heb je nu al behandeld want leek me nog niet zolang?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:20

Hij wordt nog behandeld, nu bijna 2 weken. Dus hij moet nog 2 weken...

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:25

Een maand vind ik nog kort. Chester heb ik 3 maanden behandeld, in principe mocht ik stoppen na 2 maanden maar hij werd toen ingeënt en dus nog een maand extra voor de zekerheid.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:27

Haha dat klinkt wel aardig hormonaal Kimberley :')

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:46

Zit inmiddels een compleet nest in het nachthok, ze is verder niet humeurig ofzo. Zal het over een tijdje wel weer eens opruimen. Heeeeel stiekem hoop ik toch op een nestje :) denk alleen niet dat ik er hier thuis echt vrienden mee maak... en de kans is ook wel klein want als het goed is is de ram gewoon gecastreerd.

Ik heb nu 'gewoon' hooi van de welkoop, vind die kruidenhooi zo duur.... kan het eens proberen alleen ben ik dan bang dat ze het gewone helemaal niet meer willen en ik dan verder vast zit aan duur hooi.....

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 13:19

Gigixponys schreef:
Een maand vind ik nog kort. Chester heb ik 3 maanden behandeld, in principe mocht ik stoppen na 2 maanden maar hij werd toen ingeënt en dus nog een maand extra voor de zekerheid.

Stoffer hebben we ook 2 maand gedaan.
Moesten na 3 weken terugkomen en kijken of het aansloeg en daarna een nieuw flesje meegekregen om door te gaan.
Z’n bekje is aan 1 kant nog steeds roze, krijg het ook niet weg _O- . Groeit er wel uit denk ik, maar het staat zo knullig :')

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 13:19

pearlie schreef:
Zit inmiddels een compleet nest in het nachthok, ze is verder niet humeurig ofzo. Zal het over een tijdje wel weer eens opruimen. Heeeeel stiekem hoop ik toch op een nestje :) denk alleen niet dat ik er hier thuis echt vrienden mee maak... en de kans is ook wel klein want als het goed is is de ram gewoon gecastreerd.

Ik heb nu 'gewoon' hooi van de welkoop, vind die kruidenhooi zo duur.... kan het eens proberen alleen ben ik dan bang dat ze het gewone helemaal niet meer willen en ik dan verder vast zit aan duur hooi.....

Bij de bunnykruidenier bijvoorbeeld kan je ook losse kruiden kopen dan kan jet er doorheen doen zelf. Misschien scheelt dat weer in terug gaan naar het kale hooi.

Ja ik heb de mijne gewoon te veel verwend maar met 2 kan dat nog net in de kosten :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 13:20

De onze eten gewoon hooi van de Welkoop. Vinden ze heerlijk!
Maar deze 2 boeit het niet zoveel volgens mij :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 13:37

Hier krijgen ze ook gewoon het hooi van de paarden. Neem af en toe een zak voor het plastic afval mee naar achter om een nieuw plakje mee naar binnen te nemen :+
De wilgen takjes worden ook met liefde versnipperd momenteel. Maar de paprika die ze gister gehad hebben ligt nog in het hok :\

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:58

Ik bestel ook altijd kruiden voor de winter. Vind ik beter dan die zakken kruidenhooi. Sowieso hielp dat hier ook niet om Chester meer hooi te doen eten, hij is te lui om de kruiden te zoeken. :')
Hij krijgt nu 3x per dag siergras en ik meng luzerne onder zijn brokken. Het hooi staat er meer voor het plaatje.

Oei roze, ik had panacur puppy dus wit.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:18

Ik had even een bosje worteltjes meegenomen, elk setje een worteltje extra ;) nou dat loof was al weg voor het met wortel en al op de grond belandde.....haha wel grappig om te zien en fijn dat ze het waarderen.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:28

@gigi, brownie vind het normaal niet erg om opgetild te worden, vandaar dat het opvalt ;)

@pearlie, is er een kans dat ze drachtig is? Net een nieuwe "ram"?

Vanmorgen was ze nog steeds in de weer met stro :+ inmiddels ia het prachtig gehakselt tussen het zaagsel _O-
Vanmiddag ze zichzelf ook aan het plukken, dus ze is duidelijk een nestje aan het maken, ze was gelukkig niet meer zo chaggo :+ nog ongeveer 12 dagen

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:21

Nou.. hier ook een chagrijnig grietje.. djeezz, hing vanmiddag ff in m'n hand toen ik d'r ging voeren :') En die is niet eens gedekt, wel érg hormonaal duidelijk _O-

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:03

Neem een konijn zeiden ze...
Is leuk zeiden ze...

_O-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 00:45

Konijnen zijn leuk, TOCH?

Tuurlijk, maken Stoffer en Blik de hele tijd binkies. Tot ik er bij sta met m’n telefoon voor een filmpje. Eikels :+ .

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:18

Hahaha _O- Zal je de foto besparen.. dan aai je nooit meer een konijn _O-

Uiteraard Esther haha

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:19

Wat zijn binkies :D?

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:51

Mjetterd schreef:
Wat zijn binkies :D?

Hele stoere konijnen 8-)