Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:12

Ja snap ik! Is sowieso ook gewoon handig om erin te hebben zitten, zeker ook gelinkt met commando! Als ze zoiets kunnen van jongs af aan heb je daar profijt van. Ik kan het er later nog wel in proberen te krijgen, maar zal wel weer net wat moeizamer gaan haha. Hier is het idd nu wel goed te doen met even snel de hoek om bv. Dat was dus qua tillen ook toen ze iets groter werd nog net te doen en toen ze alweer wat te zwaar werd, kon ze zelf ook al heen lopen zonder ongelukjes haha.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:01

Ik heb hele stukken tekst voorbij zien komen :o
Werk deze week en begin komende week alleen late diensten en m'n humeur word er niet beter van en slapen ook niet sorry :o

Afbeelding
Waarom zou je kijken als de tv boeiender is....

Afbeelding
Dit koppie, daar smelt ik dagelijks voor <3

Afbeelding
Let niet op m'n coupe ontploft en net uit bed look :+

En neee Yoshi word niet geplet, lig d'r niet bovenop, mevrouw kruipt gewoon overal tussen en op :+

Mar_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:27

Kiwiwitje en cursebreaker: ik ben vanaf het begin bezig geweest met het commando plasje doen, ze weet ook heel goed wat het betekend maar de helft van de tijd hoeft ze gewoon niet te plassen. Ze hoeft ook nooit echt nodig te plassen, kan rustig eerst even knuffelen als ze wakker is en dan pas naar buiten en dan loopt ze vaak eerst nog een paar rondjes door de tuin. In de ochtend plast ze als ze wakker is altijd wel maar daarna zit er altijd wel 4-5 uur tussen voordat ze weer moet, de afgelopen dagen zelfs 7 uur. In middag zit er vaak 2-4 uur tussen, afhankelijk van wat ze heeft gedaan. Ik ga nu dus ook tussendoor niet meer proberen of ze moet omdat dat voor ons allebei frustrerend is. Soms heeft ze dagen dat ze wel in het veld plast maar soms houdt ze het op en plast ze weer in de tuin en onderweg merk ik dan niks aan haar. Ze heeft ook regelmatig last van de puppyvaginitis met plassen, dan zit er weer wat meer pus en dan wil ze liever niet plassen en gaat dan aan haar staart of poten bijten. Vaak plast ze nadat ik het wat schoongemaakt heb dan wel. Ik denk dat het soms ook best irriteert als ze plast en dat ze het daarom soms liever ophoudt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:30

Mar_X schreef:
Kiwiwitje en cursebreaker: ik ben vanaf het begin bezig geweest met het commando plasje doen, ze weet ook heel goed wat het betekend maar de helft van de tijd hoeft ze gewoon niet te plassen. Ze hoeft ook nooit echt nodig te plassen, kan rustig eerst even knuffelen als ze wakker is en dan pas naar buiten en dan loopt ze vaak eerst nog een paar rondjes door de tuin. In de ochtend plast ze als ze wakker is altijd wel maar daarna zit er altijd wel 4-5 uur tussen voordat ze weer moet, de afgelopen dagen zelfs 7 uur. In middag zit er vaak 2-4 uur tussen, afhankelijk van wat ze heeft gedaan. Ik ga nu dus ook tussendoor niet meer proberen of ze moet omdat dat voor ons allebei frustrerend is. Soms heeft ze dagen dat ze wel in het veld plast maar soms houdt ze het op en plast ze weer in de tuin en onderweg merk ik dan niks aan haar. Ze heeft ook regelmatig last van de puppyvaginitis met plassen, dan zit er weer wat meer pus en dan wil ze liever niet plassen en gaat dan aan haar staart of poten bijten. Vaak plast ze nadat ik het wat schoongemaakt heb dan wel. Ik denk dat het soms ook best irriteert als ze plast en dat ze het daarom soms liever ophoudt.

Kan idd ook ja; dat ze dan toch last heeft ergens en daardoor misschien dan niet altijd goed durft te plassen. Lastig zo want er is idd niet echt een touw aan vast te knopen omdat je al veel doet/probeert. Maar omdat je het zo te zien wel kunt linken aan eventuele irritatie kan dat best wel een verklaring zijn ja.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:36

@mar_x kun je een paar dagen een dagboekje bijhouden met tijden van voeren, drinken, plassen, poepen en eventuele prikkels die daarop van invloed kunnen zijn? Zodat je het niet op onderbuikgevoel doet zeg maar? Want soms zijn dingen best normaal, maar lijken ze abnormaal en maak je het groter in je hoofd dan het is....
Zo kan Toby rustig 15 uur niet plassen en poepen als hij zenuwachtig of angstig is, terwijl mijn spaniël vroeger juist plaste als hij zenuwachtig was. Iedere hond heeft een beetje zijn eigen 'normaal' uiteindelijk...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:38

Da's idd ook een top idee van skippy :j

Ook voor als je eventueel nog met een DA nog zou overleggen als je daar nog hulp van zou inschakelen als je denkt dat er toch meer aan de hand is. Dan heb je gewoon echt feiten als je zo'n overzichtje dan hebt, waar zij dan eventueel weer wat mee kunnen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:46

Helaas deze week een mega *** rooster van t werk waardoor ik weinig tijd heb voor Jinn. Aan de ene kant niet zo erg want we doen zoveel normaal gesproken dus nu kan Jinn heeeeeeeeel veel slapen en dat doet ie ook.

Over een kwartier moet ik weg maar dit is toch te schattig.

Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:51

Ahhh lekker Jinn!!
Ik heb vandaag ook Yosh tijd, maar doe tussendoor lekker frubbelen en mevrouw loopt of te klooien met de kong of slaapt :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:55

Cutie!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 14:13

Mar_X schreef:

Als dat puppy vaginitis nog steeds zo’n probleem is zou ik toch heel hard aan de weerstand gaan werken. Want dat t zo lang blijft is tot daar aan toe maar als ze er echt last van houd klopt er toch iets niet. Dat in combi met slecht eten doet mij toch denken dat die weerstand beter kan en ze niet lekker in haar vel zit

Mar_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:58

kiwiwitje schreef:
Mar_X schreef:

Als dat puppy vaginitis nog steeds zo’n probleem is zou ik toch heel hard aan de weerstand gaan werken. Want dat t zo lang blijft is tot daar aan toe maar als ze er echt last van houd klopt er toch iets niet. Dat in combi met slecht eten doet mij toch denken dat die weerstand beter kan en ze niet lekker in haar vel zit

Het is niet dat ze er elke dag last van heeft, soms merk ik er een paar dagen niks van en opeens heeft ze dan weer een dag last. Ik heb haar net bij mijn ouders opgehaald, daar heeft ze om 11 uur geplast en ze wou hier net het liefst naar binnen rennen zonder te plassen, als ik haar haar gang had laten gaan had ze nu nog niet geplast terwijl ze eigenlijk wel moest.

Helaas eet ze nog steeds niet, ze had vanmorgen een stuk of 15 brokjes gehad en een heel klein beetje vlees. Net nog een stuk of 5 brokjes en daarna wou ze ook niet meer, haar vlees rook ze aan en liep ze toen snel bij weg. Ze heeft nu een stukje pensstaaf, dan kan ze even lekker kauwen.

Edit: Ze is verder wel vrolijk en speels. Ik ben nu kip aan het ontdooien in de magnetron en daar heeft ze wel erg veel interesse in dus ik denk dat het grootste probleem echt haar tanden zijn. Zou de veendrenkstof ook wat voor haar weerstand doen?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:30

Lastig Mar_x!
Hopelijk eet ze snel weer wat beter...

Wij doen lekker helemaal niks vandaag, het is mijn eerste vakantiedag en morgen vertrekken we naar Duitsland voor de show. Alleen vanavond Ot even wassen en heb net het haar tussen dr kussentjes een beetje bijgepunt. Maar gewoon even lekker een dagje niks moeten, zo heerlijk! Zeker met dit druilweer.
We delen lekker een dekentje op de bank <3
Afbeelding

Prinsesje :+:
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:36

Hier ook een beetje zo'n dag... Begin vd week Toby ziek, net op stal en mijn paard niet zuiver dus die gelijk een bewegingsbehandeling gegeven, dus de rest vd dag doen Toby en ik niks meer, het is toch zeur-weer buiten! Bank, dekentje, tv en pizza in de oven straks.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:41

Heerlijk skippy! Hoe is het nu met Toby? En hopelijk loopt je paard snel weer goed! :knuffel:

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:46

Warboel schreef:
Heerlijk skippy! Hoe is het nu met Toby? En hopelijk loopt je paard snel weer goed! :knuffel:

Toby heeft wel wat ingeleverd, klein hondje en dan al je eten van een hele dag eruit gooien en nog wat vocht... Maar hij eet, wandelt, speelt weer als vanouds, is alleen tussendoor nog iets meer aan het slapen. Dat zal morgen wel weer beter zijn, na een dag weer op volledig rantsoen ;)
Ik hoop het ook! :o

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 10:43

Afbeelding
Afbeelding

Bijna traditie elke avond.... Als de visjes gevoerd moeten worden en dan hopen dat ik ook wat krijg....

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 13:24

Als ik Yoshi zo zie denk ik aan de Finding Nemo: Mine! Mine! :')

Dat klinkt als een beter bericht, Skip!

Ah gut, otje helemaal lekker ingepakt. :+:

Zhiva is flink aan het wisselen, intussen alweer 4 tandjes eruit en nu lijkt het al een heel fietsenrek :') Helaas moet mijn been het nu ook steeds meer ontgelden. Gelukkig is dat snel op te lossen door te ruilen met een speeltje en is ze daar weer lekker zoet mee.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:06

Vandaag laatste dagje werken en dan eindelijk weer tijd voor Jinn! Ik merk aan Jinn dat het vele slapen hem echt goed doet.

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:13

Slapen is zo belangrijk voor een hond, wordt vaak onderschat vind ik. Ik kan het ook echt aan Roetsj merken ,als ze te weinig rust heeft gehad.
Yoshi, geloof me dat visvoer wil je echt niet hoor!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 14:15

Hier ook. Vooral aan de kleine heks (aka Djessey.. :P ) merken we het als ze te weinig geslapen heeft. Die word dan echt druk en ''stout''.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:17

kiwiwitje schreef:
Hier ook. Vooral aan de kleine heks (aka Djessey.. :P ) merken we het als ze te weinig geslapen heeft. Die word dan echt druk en ''stout''.

Dit klinkt herkenbaar. Wij geven dan soms ook verplichte benchrust, dan slaapt ze ook wel echt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:19

Heel herkenbaar ja. Arya heeft ook echt rust nodig tussen bedrijvigheid in door en als ze dat te weinig krijgt, is ze sneller overprikkeld en gaat ze echt atypisch gedrag vertonen. Da's voor mij altijd dan wel meteen duidelijk: ok, weer even rustig aan doen.

En je merkt het vaak ook aan de manier van slapen. Als ze echt mentaal veel te verwerken heeft gehad, slaapt ze echt heel erg diep. En wij geven idd ook nog wel eens verplichte bench rust, maar toen ze nog jonger was kreeg ze dat sowieso veel meer nog omdat ze gewoon echt zelf haar grenzen niet wist en zelf dan vaak niet de rust zou pakken die ze wel nodig had. Daarom vind ik het ook wel fijn dat ze hier gewoon echt heel fijn gaat met de bench; daar is ze echt zo rustig in en slaapt ze snel :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:20

cursebreaker schreef:
Heel herkenbaar ja. Arya heeft ook echt rust nodig tussen bedrijvigheid in door en als ze dat te weinig krijgt, is ze sneller overprikkeld en gaat ze echt atypisch gedrag vertonen. Da's voor mij altijd dan wel meteen duidelijk: ok, weer even rustig aan doen.

En je merkt het vaak ook aan de manier van slapen. Als ze echt mentaal veel te verwerken heeft gehad, slaapt ze echt heel erg diep. En wij geven idd ook nog wel eens verplichte bench rust, maar toen ze nog jonger was kreeg ze dat sowieso veel meer nog omdat ze gewoon echt zelf haar grenzen niet wist en zelf dan vaak niet de rust zou pakken die ze wel nodig had. Daarom vind ik het ook wel fijn dat ze hier gewoon echt heel fijn gaat met de bench; daar is ze echt zo rustig in en slaapt ze snel :j

Waarom ben jij hier online? Op WA brand de lamp! Daarna mag je hier komen mekkeren. :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 14:20

Ja hier ook of ik kruip er mee de bank op dan gaat ze ook rustig liggen. Maar er staat wel tegenover dat ze wel hun energie kwijt moeten kunnen. Dus moet wel ook wandelen of even in de tuin met zo'n jolly bal of samen met de andere honden kunnen spelen. Anders slapen ze ook minder goed. en das wel begrijpelijk.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:21

Oh Mezzy ook :o Die noemen wij altijd Pupperanha :o

Je handen, voeten en soms zelfs gezicht zijn niet veilig als ze moe is en niet wilt slapen. Hier dan ook 'verplichte' bench rust O:) En dan is ze KO