Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Isaboy schreef:Qua brokken heb ik tot nu toe geprobeerd
Profine die kreeg ze bij de fokker.
Eukanuba,Brit,canex en nog 1 weet zo 123 de naam niet.
Haar vertrek gewicht was 2410 gram
(8 weken)
Ik zit dus tussen een pup die haar brokken niet eet en een pup zodra ze natvoer ruikt helemaal enthousiast word en wel eet inclusief brokken. Verder heeft ze diaree (dunne poep) het is bijna niet op de ruimen buiten.
!
Dus als dat voor nu natvoeding met brokken is; dan so be it. Laat d'r eerst maar het idee krijgen dat ze gewoon te eten heeft/krijgt en dit rustig op kan eten en niet hoeft te delen. punjab schreef:Denise snap wat he bedoel met uurtje les met Mera. Was voor mij net Senna. Was er ook kapot van toen we op de ene niet meer mochten komen. Gelukkig heb ik het weer naar mijn zin op de nieuwe.
Daaaaag. Kreeg ik een jaar later een rekening voor het lidmaatschap, natuurlijk!
Mocht terug komen als we daar aan gewerkt hebben. Nou mooi niet.punjab schreef:Ja was weggestuurd omdat Senna zich uitte met onzeker blaffen naar andere honden. Ze zeiden dat ze prima de cursus deed maar wel vals was.Mocht terug komen als we daar aan gewerkt hebben. Nou mooi niet.
Bij de nieuwe loop ze gewoon los en nog geen uitval naar andere gehad. Ga volgende week verder een les behendigheid proberen. Heel erg naar me zin daar. In nieuwe jaar doen ze ook met heel de school een NieuwjaarsWandeling.
Ik ging express cursus lopen om de onzekerheid van blaffen en dergelijke tegen te gaan en te trainen. Bijzondere gedachten van die cursus. Maar hee, je hebt nu een fijn plekje!
Echt weer plezier gehad waar ik dat de vorige keer niet had omdat er veel mis ging.

Kaus schreef:Bedankt voor de tips ZoZenn! Allemaal dingen waar ik nooit aan heb gedacht. Het optrekken net even geprobeerd en dat is het niet. Ik heb ook al eens in de kofferbak met hem gezeten om te luisteren maar ik merk niks raars. Als ik op de achterbank zit is hij net zo in paniek maar heeft wel steun als ik hem aanraak. Hij probeert dan ook door het hek heen te kruipen om bij mij te zijn. Ik denk echt dat het alles bij elkaar is. De hele kofferbak heeft al schermen tegen de ramen waardoor ze niet goed maar buiten kunnen kijken. Hij doet het net zo erg als Dundy achterin zit.
We zijn net terug van schapendrijven. Ging super! Zo trots op hemEcht weer plezier gehad waar ik dat de vorige keer niet had omdat er veel mis ging.
Had ik al verteld dat ze in Australië ook kanagaroo in hun honden fokken?![]()
[ [url=m/lVzXOz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Punjab, ik vind het heel banketstaaf voor je maar snap het wel. Het gedrag dat je hond vertoont past niet thuis in de cursus waar je bent. Ik heb ook een tijd cursus gehad met een agressieve hond en waardeerde dat echt niet. Er werd veel aandacht besteed aan de agressie en iedereen was constant aan het oppassen dat je niet te dicht bij die hond in de buurt kwam.
Ik snap helemaal niet dat je iemand wegstuurt en is in mijn ogen meer een gebrek van de cursus dan van de hondeneigenaar die niet voor niets zich aanmeld bij een cursus. Overal maar weggestuurd worden gaat het 'probleem' ook niet oplossen. Een hond maar vals noemen is ook geen oplossing, al kunnen vele dat heel goed.
Je wilt het beste voor je beestje toch haha.

Kaus schreef:Als je hond zo heftig reageert dat anderen er last van hebben ga je eerst privé training doen om je hond te leren zich te gedragen. Andere mensen komen daar om gehoorzaamheid te oefenen. Niet om constant rekening te houden met een agressieve hond. Kennelijk veroorzaakte de hond namelijk genoeg overlast dat anderen er last van hadden en hij niet in een basis cursus thuishoort. Dus om nog even in het kort antwoord te geven: bij een gedragsdeskundige of privé cursus.
En het is voor mij ook puur op de dag/avond zelf. Alle dagen daarvoor is het een kwestie van wennen en negeren. De avond zelf is natuurlijk heftiger dan de rest.
Alleen auto's blijven een ramo. Maar daar ga ik met de tips van hier mee aan de slag.
Als ze contact opnemen met de winkel en ze krijgen mij aan de telefoon dan krijg ik nog steeds de vraag hoe het met mijn honden gaat haha. Maar het is wel een duurdere brok, ze hadden toen alleen 7kg en ik deed met 2 honden daar 3 weken mee. Nu is er ook een 12kg en daar is de brok ook een slag groter van.
Is 20e verschil met de WoW wat ik nu geef. Da's wel even slikken, maar ik was toen wel echt blij met de ingrediënten lijst van E&C ook en dat het 'makkelijker' te kopen is vind ik toch ook wel fijn en wat waard - heb de ruimte niet om bij ZP bv groter in te kopen en zakken op te slaan anders had ik dat nog kunnen doen. Manlief stelde het voor om gewoon eens te kijken hoe ze het hier nu op gaat doen (ze heeft vanmiddag de eerste keer gehad, gemengd met wat ik nog van de WoW brok had, en ze haalde de E&C brok er als eerste uit. Maar nu is 'nieuw' sowieso wel al snel interessant natuurlijk.) De kat vloog er ook als een dolle op af
Maar ik begrijp dat je E&C nu niet meer voert? Deden ze het er niet meer goed op of..? Vind het alleen jammer dat het in papieren zakken zit, dat is echt onhandig met 12kilo zakken. Dat is met WoW wel fijn, want die heeft zo'n afsluitbare zip bovenaan.