De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:20

Sowieso groot fan van Stoffer, ik wou dat ik Stoffer kon zijn voor één dag :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 12:31

Mjetterd schreef:
Sowieso groot fan van Stoffer, ik wou dat ik Stoffer kon zijn voor één dag :D

Haha ja ik ben vooral erg jaloers op Stoffer :') . Beest slaapt op tijden dat ik ook wel slapen _O- .

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 13:03

Haha ahh, zulke leuke foto's <3

Toff gaat eindelijk écht zienderogen beter! Vannacht heeft ie voor 't eerst zelf gedronken, en hij is écht goed aan het eten op het moment! Volgens mij vond ie 't wel makkelijk dat ik elke zoveel uur bij 'm zat met een spuitje water en al z'n eten in z'n mond propte _O- Hoefde ie niet op te staan.. gister mee gestopt, om te kijken wat er ging gebeuren.. want hij keutelt echt goed +:)+ en blijkbaar heeft dat hem het laatste zetje gegeven om toch echt zelf van z'n luie reet af te komen :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 13:04

Super Utopia *\o/* !

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:49

Super fijn Utopia!!! *\o/*

Stoffer is geweldig!!

Hier dachten ze dat het leuk was midden in de nacht het deurtje dat ik niet helemaal goed had gesloten open te peuteren en te ontsnappen. Helaas is de tuin niet konijnproof afgesloten dus toen ik rond 5:30 werd gewekt door mn moeder in alle staten stond ik rap naast het bed. Godzijdank met een sisser afgelopen en kon ik ze snel oppakken en in het hok met dichte deurtjes zetten. Maar jeetje gelijk tig jaar ouder na zo’n actie.
Inmiddels een extra hekjes ren neet gezet om het veiliger te maken bij volgende acties van ze.
Ondertussen rennen ze rond en maken ze binkies op het afgezette stuk tuin :')
Ik zal wel weer rustig slapen als de tuin klaar is met een 100% konijnproof vaste grote ren.
Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 23:50

Oef schrikken altijd! Gelukkig is alles goed gegaan!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:55

Es_ther schreef:

Ja schrok me rot en ze sporgen vanuit het boven stuk van het dubbele ferplast grand lodge hok. Dus wie het model kent das best hoog zeker voor de krakkemikkige van 1,5kg :j :')
Ik had een leuke binkie video maar krijg hem er niet goed in dus een binkie foto dan. Van Ollie de zwarte(iets over gewicht maar word aan gewerkt) en joep de bruine.
Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-21 00:06

Ah leuke foto!
Flops en Binkies zijn unieke momenten om vast te leggen :')

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 09:29

Es_ther schreef:
Ah leuke foto!
Flops en Binkies zijn unieke momenten om vast te leggen :')

Ja ik filmde eigenlijk zonder speciale reden en hop 2 binkies :') wel eeg leuk om dat eens op film te hebben.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 10:49

Wat ontzettend fijn, Utopia!!!

Oef, dat is wel even schrikken,ontsnapte konijnen := gelukkig is het goed afgelopen!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 11:49

Ohhh wat schrikken! :oo En ook leuk haha :') Binkies zijn geweldig :D

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 12:25

Ohh schrikken zeg ontsnappende konijnen! Brr!
Ook altijd een angst van me!

Binkies zijn wel leuk! Heb wel eens hele middagen bij de konijnen gezeten in de hoop dat ze binkies maakten.
Helaas hahah. Altijd op onverwachte momenten

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 12:34

Nou heb mijn "doodspelende" konijn ook op de foto kunnen krijgen;Afbeelding

En ze blijven vreemd doen, mijn konijnen. Gister was ik 1 kwijt met voeren. Ik echt overal kijken, binnenren, buitenren, gewoon nergens. Zit dat beest in het nachthok.... pffff. Normaal komt die voedster (snuffie) altijd als eerste als er wat te eten valt, maar ze bleef nu maar zitten. Doe ik de klep open, echt bulten witte plukken haar..... doen ze dat niet ook gewoon tegen de kou?

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 12:35

maylotje schreef:
Es_ther schreef:

Ja schrok me rot en ze sporgen vanuit het boven stuk van het dubbele ferplast grand lodge hok. Dus wie het model kent das best hoog zeker voor de krakkemikkige van 1,5kg :j :')
Ik had een leuke binkie video maar krijg hem er niet goed in dus een binkie foto dan. Van Ollie de zwarte(iets over gewicht maar word aan gewerkt) en joep de bruine.
[ [url=m/4VovD8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha coole foto :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 15:57

Denk niet dat ze 't tegen de kou doen, dan zouden ze hun jasje wel aanhouden... denk toch echt goed schijnzwanger := Is ze geholpen?!

Hier de laatste tijd best wel een aantal nijntjes die wat minder willen eten... toch vreemd.. brokjes laten ze staan, hooi komen ze bijna niet aan, groentes liggen te verpieteren in 't hok... :? Maar nét genoeg eten, want ze blijven wel keutelen :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:13

Hoop kwakkelende konijnen en ontsnapte exemplaren := gaat niet overal even lekker dus

Hier gaat het super goed met Pluis. Zo goed dat hij Mario begint op te jagen. Ze moeten dringend gecastreerd worden, zou eigen kijk toen Pluis zo ziek was, maar nu adviseren ze nog 2 weken te wachten tot hij geen medicijnen meer krijgt. Anders zou hij een terugval kunnen krijgen. Maar ik wil ook niet het risico lopen dat ze gaan vechten... wat zouden jullie doen?

De jongens hadden vandaag een hindernis voor ze gebouwd, lol dat ze hadden :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:45

xXutopiaXx schreef:
Denk niet dat ze 't tegen de kou doen, dan zouden ze hun jasje wel aanhouden... denk toch echt goed schijnzwanger := Is ze geholpen?!

Hier de laatste tijd best wel een aantal nijntjes die wat minder willen eten... toch vreemd.. brokjes laten ze staan, hooi komen ze bijna niet aan, groentes liggen te verpieteren in 't hok... :? Maar nét genoeg eten, want ze blijven wel keutelen :')

Hmm... oke, nou hou het wel wat in de gaten. Nee ze is niet geholpen.

Ze eten hier niet echt veel hooi. Terwijl ik ze toch wel vaak een sprietje zie peuzelen. Net alsof ze dan net even een sprietje trekken zo van "zie je wel, we eten wel hooi". Maar het meeste blijft liggen. Als ze net vers stro hebben gekregen knabbelen ze daar ook wel aan. Brokjes gaan wel op en groenvoer vallen ze meteen aan.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:47

Hier eten ze echt heel veel hooi. Ook hun brokjes gaan er goed in maar groente en fruit lukt nog steeds niet :\

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:16

Hier eten ze nu meer hooi met die koude. Al gebruiken ze het ook wel als nestmateriaal.

Herbie eet al evenveel als de andere konijnen. Als het niet meer is. Heb ik weer. :')
Hij heeft afgelopen week zijn vaccin gehad, vond hij niet leuk.

Groenten eten ze hier ook niet zoveel. Af en toe geef ik ze een klein stukje. Fruit doe ik nog minder door de vele suikers en 1 van mijn konijnen kon daar echt niet tegen (had dan standaard gasbuik volgende dag).

Vacht uittrekken is idd schijnzwangerschap.

Wat leuk die hindernissen, deed ik vroeger ook wel eens. _/-\o_
Zijn het 2 mannetjes dan? Want dat is wel een risico. Heb van de week nog eentje op de praktijk gehad waarvan het andere rammetje hem had proberen castreren. :\

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:56

Ja zijn 2 rammetjes. Mario rent nu wel echt weg voor Pluis als die zijn boze bui heeft, maar nog 2 weken aankijken vind ik wel lang. Maar risico lopen dat Pluis zo enorm terug valt vind ik ook wel weer een dingetje...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:30

Als het twee broertjes zijn die dus al vanaf jongs af aan samen zitten en ze op tijd gecastreerd worden (voordat dit ge-emmer start) zou ik het ook wel aandurven... Tja, wat is een groter risico... dat ze straks niet meer gekoppeld kunnen worden, omdat ze elkaar afmaken, of dat ie een terugval zou krijgen... Lastige..

Wat grappig dat alle konijntjes toch zo hun voorkeuren hebben qua voer. Had ook wel verwacht dat ze of brokjes, of hooi met deze kou toch wel meer zouden eten.. maar nope..

Schijnzwanger hoeft niet erg te zijn hoor pearlie.. alleen een beetje sneu als ze het vaker heeft, en dus wel last van d'r hormonen heeft. Dan misschien toch castreren, om d'r meer rust te geven..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-21 20:08

Ik heb 2 vuilnisbakken :') . Vreten echt alles wat ze mogen hebben :') .

@Maartje, lastige keuze. 2 weken kan wel verschil maken dat ze elkaar echt niet meer uit kunnen staan en gaan vechten.. 2 rammen gaat niet heel vaak goed. Hier ging het pas echt toen goed we zijn verhuisd, omdat ze toen gezamenlijke stress hadden..

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:05

Ja het voelt echt als een onmogelijke keuze... ik denk toch dat we eerder gaan castreren. Hij knapte uiteindelijk super snel op en dierenarts zei ook wel, als hij nu alweer zo goed is, is de kans op terugval wel kleiner.
Als Mario nu de dominante was, was het een stuk makkelijker geweest :+

herous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:13

Hier wordt ook alles goed gegeten. Zelfs de kleintjes eten alles.

Wij hebben hier vandaag geprobeerd om het geslacht te bepalen maar zijn helaas nog niet wijzer geworden. Wat is het lastig om te zien zeg.

Ze zijn nu ook groot genoeg om terug buiten te zitten, geen ontsnappingen meer.
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 23:15

Ahhh superfoto :+: geslachten zijn inderdaad altijd heel lastig om te zien, zit er geen fokker in de buurt die evt even wilt langskomen?