[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:54

Garnalen voelen zich helemaal op hun gemak! Overal waar ik kijk zitten ze wel! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:40

wat mooi! <3
ik sta op het punt een nieuw aquarium met kast te kopen.
heb nog een oud 60 liter bakje hier staan op een rode ikea kast.
maar ik wil die kast uit huis hebben en dat aquarium is ook al ouder en pomp en verwarming ook wat er in zit.
op die pllek kan geen groot aquarium,wil ik ook niet

heb de juwel primo 70 liter gezien.
deze
https://petsplace.nl/juwel-aquarium-pri ... 2-pps.html
ik koop er dan een bijpassende juwel kast bij en dan heb ik het weer netjes.
dan gaan de paar corydoras die in de oude bak zitten en garnalen uit het oude bakje binnenkort verhuizen.

dierenfan

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:02

Hier is de bak gereed voor de nieuwe plantjrs die ik over half uur kan ophalen bij het afhaalpunt. Zo benieuwd hoe het gaat zijn. De bak is nu enorm kaal haha had 2 planten op 4 plaatsen in de bak gestekt. Werd behoorlijk saaie vertoning. Nu staan ze beiden weer op 1 plek en kunnen de 4 nieuwe plantjes er dadelijk zo in. Daarna bodem stofzuigen en dan moet het weer helemaal oke zijn. Wat een werk als planten toch niet aan slaan

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:23

Wat een kwaliteit zeg <3 *\o/* had nooit verwacht dat niet 1 van de plantjes die ik in een winkel gekocht heb mooier is dan deze 4. Ook qua hoe goed de planten er bij aan komst uit zien. Klasse werk

Helaas wel 2 vd 4 zonder wortels. Was er op 1 voorbereid gezien recensies. Nu maar hard duimen dat ze beiden in het zand blijven ipv steeds gaan drijven.

Ben niet tevreden nu qua indeling. Tussen de planten ligt mijn gezonken schip. Gewoon niet meer zichtbaar. Voor de rotsen ligt hout wat ik absoluut niet mooi vind. Misschien dat maar eruit en daar het schip.... Eerst planten laten wortelen nu voor ik überhaupt nog iets doe haha

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terwijl bericht maken dreef plant 1 al haha

Gelijk idee gekregen in luwte rots hopelijk minder stroming. Helemaal happy zo. Schip weer te zien, weer gevoel can ruimte in de bak en plant komt veel mooier uit zo

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:06

word steeds mooier he :D
planten zonder wortels kun je ook vaak wel laten drijven.
waar had je besteld?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:33

ellepel schreef:
word steeds mooier he :D
planten zonder wortels kun je ook vaak wel laten drijven.
waar had je besteld?

Aquaplantsonline.nl
En absoluut enorm tevreden dus!

Stel ze komen weer los dan laten drijven tot wortel vorming? Ze blijven nu gelukkig beneden ssssstttt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:35

:')

proberen?
heb ik met sterrenkruid, aantal in de bodem en een aantal heb ik laten drijven :j
ik heb bij hen ook wel besteld,is inderdaad dik in orde!

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 18:32

Volgens mij leveren ze bij aquariumplantsonline veel stekjes, dus daar zullen weinig wortels aan zitten.
Gaat wel groeien hoor!
Ziet er mooi vol uit, je bak zo met de plantjes!

Ik heb een paar visjes erbij. Alleen weet ik niet wat ze zijn O:)
Stonden in de winkel als Rasbora espei, maar nu ik foto's opzoek, lijken ze er niet helemaal op.
Ze zijn een beetje bleek door de stress van reizen, maar ze hebben een rode gloed. Een rood-zwart vlekje bij de staartaanzet. Vinnen hebben echt een zilver gloedje.
En ze zijn maar 1.5 cm (even groot als de vuurgarnaaltjes, kleiner dan de Corydoras pygmaeus), in de winkel hadden ze ook volwassenen, die waren ook maar max. 2.5 tot 3 cm.
Ze scholen wel heel leuk, de Corydoras scholen ook gezellig mee :')

Wie weet welke vis ik heb?
Afbeelding

Bumblebee in een apart bakje voor een uurtje, tot de nieuwe visjes een beetje gewend zijn :+
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 18:53

Geen idee, mooie visjes haha

Afbeelding

Afbeelding

Prachtig toch <3

Heb een andere plant, behoorlijk vol alg grrrr en de slakken en vissen maken het niet schoon... Help??!

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:00

is geen espei,want die heb ik zelf namelijk.
ik heb geen idee,ze lijken me een zalm soort.
misschien kun je via google afbeeldingen kijken?
ben je niet bang dat ze je betta wat doen :o

dierenfan
de alg komt vaak door een verkeerde balans in je water.
licht,stroming,voeding.
heeft allemaal invloed.
ik heb baardalg op een aantal planten zitten, maar ik haal gewoon die bladeren er af.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:08

ellepel schreef:

dierenfan
licht,stroming,voeding.
heeft allemaal invloed.
ik heb baardalg op een aantal planten zitten, maar ik haal gewoon die bladeren er af.

Ze zijn kleiner dan de vuurgarnalen nu :') En erg timide. Bumblebee heeft ook al even erachter aan gejaagd, nu is er weer rust.

Op reddit zei iemand dat ze wel op Hemigrammus rubrostriatus (roodstreep tetra) lijken. Als dat zo is, worden ze wel erg groot, en tetras staan wel bekend als vinnenbijters. Ik zal even met de winkel overleggen. Misschien dat ik nog kan wisselen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:38

ik vind het wel een beetje dom dat ze in de winkel niet eens weten wat er zit.
:o
en inderdaad, met wat pech worden ze groot en gemeen.
dat had ik toen met die chinese danios
erg leuk,maar wat een pestkoppen tegen mijn rasbora galaxy

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:54

ellepel schreef:

dierenfan
licht,stroming,voeding.
heeft allemaal invloed.

Staat voor de pomp dus idd flinke stroming. Zou echter geen probleem zijn aldus verkoper. Voeding heeft de plant absoluut genoeg (voedingsbodem, tablet in grond en soms Vloeibaar)
Licht kan zijn, dat heb ik poos flink gekort ivm blauwalg. Echter dit is enigste plant met alg

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:00

Ja, ik denk dat ik morgen maar even bel.

Iemand stelde ook nog de ruby tetra voor (Axelrodia riesei) waar ze best op lijken. Minder erg dan de vuurstreep tetra, toch een wat kleiner maatje. Maar alsnog, tetras heb ik liever niet in de bak met de betta. Ik merk ook nu ze een paar in de bak zitten en een beetje gewend zijn, dat ze behoorlijk druk zijn :')

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:30

Zijn het geen axelrodia riesei?

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:48

J0anieke schreef:
Zijn het geen axelrodia riesei?

Hoe meer ik ze bekijk, denk ik ook Axelrodia riesei. Dan is het misschien nog goed te houden in mijn aquarium, volgens seriouslyfish zouden ze maar 2 cm moeten worden (en dat geloof ik wel, ze zijn echt ieniemienie). Even in de gaten houden of het goed gaat met de betta samen.

Ik zal sowieso nog de winkel bellen om even te melden dat ze de vissen verkeerd gelabeld hebben :P

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:53

Winkels labelen hun vissen vaker verkeerd. Of ze veranderen de labels helemaal niet.
Ik kwam t trouwens toevallig tegen. Vond ze op vuurtetra lijken wbt vorm/bouw, dus ging zoeken op 'tetra soorten' en deze was een vd eerste hits haha :')

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:21

J0anieke schreef:
Winkels labelen hun vissen vaker verkeerd. Of ze veranderen de labels helemaal niet.
Ik kwam t trouwens toevallig tegen. Vond ze op vuurtetra lijken wbt vorm/bouw, dus ging zoeken op 'tetra soorten' en deze was een vd eerste hits haha :')

Hahaha, ja, de grote winkel hier in Ede heeft tig vissen verkeerd gelabeld. Ze zitten er ook niet mooi bij, veel verschillende soorten in een bak, ook genoeg dode vissen in de stellingen, dus ik haal daar geen vissen. Maar ze hebben wel super veel planten, hout en stenen, en groot assortiment van andere benodigdheden, dus dat is wel makkelijk.

Ik haal de vissen in Veenendaal, daar zitten ze er super bij, bakken schoon, visjes mooi op kleur. En ik heb niet veel mislabelde vissen gezien, en ze zijn erg klantvriendelijk en wel enigszins verstand van vissen.
Ze durven ook 'nee' te zeggen (tegen een vrouw die een viskom en 2 grote goudvissen wil kopen, die hebben ze aangestuurd op groter aquarium MET filter, en max. 2 van kleinere goudvissoorten).
Dus misschien staan ze er wel open voor als ik meld dat ze de vissen verkeerd gelabeld hebben :')

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:23

Zoo en zo bedoel je? Ik haal daar liever juist geen planten, staan er vaak slecht bij en ik heb daar heel veel uitval van gehad.. :')

Vind de prijzen daar wbt aquaria wel heel erg fijn.
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 12-06-20 22:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:24

J0anieke schreef:
Zoo en zo bedoel je? Ik haal daar liever juist geen planten, staan er vaak slecht bij en ik heb daar heel veel uitval van gehad.. :')

Zoo en zo ja :') Alles bij mij is het mooi blijven doen! Ik ben wel kieskeurig, dus als er 10 planten van een soort staan, dan wil ik wel die ene die er het mooist bij staat.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:26

Welke winkel in Veenendaal ga je heen? Dan ga ik daar ook eens kijken voor visjes :D

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:31

J0anieke schreef:
Welke winkel in Veenendaal ga je heen? Dan ga ik daar ook eens kijken voor visjes :D

Discus Van de Weerd :j Plantenassortiment en andere decoraties vallen tegen, maar er is wat.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:40

Aah thanks! De discus (Flip kluin aan de reigersweg) n Apeldoorn is wbt visjes ook heel goed! En hier hebben ze ook amper plantjes..

Vandaag zijn we toevallig bij zoo&zo geweest om te kijken voor een aquarium. Ik wilde eigenlijk 1-1.20 m, maar ik ben bang dat het 1.50 of 1.80m gaat worden uiteindelijk... :')

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:44

J0anieke schreef:
Aah thanks! De discus (Flip kluin aan de reigersweg) n Apeldoorn is wbt visjes ook heel goed! En hier hebben ze ook amper plantjes..

Vandaag zijn we toevallig bij zoo&zo geweest om te kijken voor een aquarium. Ik wilde eigenlijk 1-1.20 m, maar ik ben bang dat het 1.50 of 1.80m gaat worden uiteindelijk... :')

<3

Mooi zo groot! Heb je al enigszins plannen voor je visbestand?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:49

Nop.. Mijn vriend vind neon tetra's erg leuk en ik op zich ook wel, maar ik ben bang dat de rest van de vissen dan heel saai worden.. En ik vind apistogramma erg leuke visjes maar die kunnen geloof ik niet zo goed samen met andere visjes.