gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 17:23

Jessica: Mijn ervaring is dat ze trappetje best snel door hebben, dus ik denk dat het vanzelf wel komt. Wat je eventueel zou kunnen proberen is hem beneden zetten en kijken of hij naar boven durft te gaan. Eén van mijn konijnen vond het ook wat spannend om met het trappetje naar beneden te gaan, maar toen ik hem beneden neerzette en hij eenmaal naar boven was gegaan, was naar beneden gaan opeens ook niet eng meer. De ervaring leert dat ze nieuwsgierig genoeg zijn om het uit te gaan proberen. :P

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 17:43

Herfstwind schreef:
Jessica: Mijn ervaring is dat ze trappetje best snel door hebben, dus ik denk dat het vanzelf wel komt. Wat je eventueel zou kunnen proberen is hem beneden zetten en kijken of hij naar boven durft te gaan. Eén van mijn konijnen vond het ook wat spannend om met het trappetje naar beneden te gaan, maar toen ik hem beneden neerzette en hij eenmaal naar boven was gegaan, was naar beneden gaan opeens ook niet eng meer. De ervaring leert dat ze nieuwsgierig genoeg zijn om het uit te gaan proberen. :P

Bij mij net zo.
Behalve nummer 2, die is pas terug naar beneden gegaan na ze jaloers was omdat de andere al heel de tijd beneden zat. En dat boos zijn duurde een halve dag ofzo. :P

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:17

Guus gaat morgen op date met de Vlaamse Reus!
Van Guus uit verwacht ik weinig problemen. Is een echte goedzak :)!

Leuk konijn kwam hier voorbij op de vorige pagina :D.

MoppieFilou

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:14

Super! *\o/*

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:13

Guus krijgt een vriendinnetje <3

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:58

Hij durft niet naar boven, naar beneden is ie tot de helft gekomen en toen ging die achteruit weer omhoog. Maar komt goed

Coconut hoop dat het goed gaat bij Guus z'n date :)

Wat hebben jullie trouwens qua snacks en speeltjes voor de Nijntjes? Ik ben aan t rond kijken maar er is zo veel hahah

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:06

Coconut: Wat fijn dat je zo snel terecht kunt voor een koppeling. Hopelijk klikt het tussen Guus en z’n nieuwe vriendin.

Jessica: Ik ben van plan om morgen weer even wat nieuw speelgoed te halen aangezien ik er één sloper tussen heb zitten. Hier zijn de balletjes met een belletje erin favoriet. :)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:10

Ik heb inderdaad ook zo'n bal met belletje erin, vind ie ook geweldig :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:56

Ik ook!
Alleen word ik er soms gek van :’)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:13

@Coconut, vraag het mij ook vaak af of ze nu die pech mijn kant opzenden of wat dat is. In augustus er 2 verloren die mij enorm dierbaar waren Lilly en der laatste kindje van toen 5 maand. |(

Benieuwd of de date goed gaat! Een Vlaamse reus zou ik hier erg graag willen, het asiel had er ergens moeten ophalen maar ze zijn via een andere organisatie doorgegeven daarna en hun wisten mij er niks over te zeggen helaas.

@Herfstwind, ga inderdaad er nog niet te veel bij stil staan maar toch hoop het enorm dat die er vanaf is daarna. Hij wordt 5 jaar in april of mei dus nog niet oud ook. Die tunnels is geluk hebben, hier eentje al aan Smoke gegeven deze middag die er vanboven op ging gaan staan met zijn voorpootjes er zo op <3 .

@Jessica, geduld hebben dat trappetje kan soms even duren. Wat ik wel zou bekijken is dat het niet te stijl is.

Hier heb ik baby ballen van de action, ze zijn er helemaal gek op. Gooien en doen ermee. Dan de tunnels natuurlijk ook. Heb ook wat kattenspeelgoed meegenomen nu voor hun die ze terug hadden, ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen.

Nou het is hier nog steeds spannend, ongelooflijk hoe hard ze mij in spanning houd. Gisteren avond was er een beetje bloed dus dacht "ze is begonnen" uren later nog niks, vandaag heeft ze heel de dag zo wat neergelegen telkens als ik ging kijken behalve toen ik er kwam met de groentjes. Begon dus al aardig te vrezen dat er wat verkeerd zat, wil ik de pony's gaan eten geven net en zie ik ze alsnog terug met stro rommelen. Eenmaal binnen snel gekeken en ze had terug een mooi kommetje gemaakt... :')

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 01:45

Mijn voorgevoel sinds woensdag avond is toch uitgekomen, mijn gevoel zei dat er wat mis was. Ik was het heel zeker ze was de eerste raak gedekt geweest in januari dus het moest de eerste (1 febru )er geweest zijn. Rond 22u naar buiten gegaan om de pony's te voeren ze is dan terug in het nest gaan rommelen, heb der met rust gelaten verder dan even. Enkele minuten voor 12 had ik de drang dat ik meteen moest gaan kijken (buikgevoel) en er lag een jong die 3x zo lang was als dat het moest zijn! Natuurlijk dood maar wat ben ik blij dat ze het eruit heeft gekregen arme arme meid. Dit zat haar dus dwars! Ze was beginnen plukken ook toen die woensdag en opeens ermee gestopt wat ik vreemd vond.

Ze is verder erg levendig gelukkig maar ga over een kwartier nog even kijken en dan mijn bed in. Ze mag vooral eerst herstellen nu en dan zie ik wel verder wat ik ermee doe, vraag mij af of het niet aan de ram ligt. Heb 1 keer eerder uit hun combi 2 normale gehad en 1 extreem groot maar het laatste nest vorig voorjaar waren ze dan terug allemaal precies zoals het moet zijn. :(:)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 08:07

Ach,arm ding. Gelukkig heeft ze het jong eruit kunnen krijgen. Verder alles goed met dr?

Ik vind t best spannend, hihi. Vlaamse Reuzen hebben echt mijn hart gestolen <3

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:44

Aah, heb ik ook eens gehad. Ai baby was wel normaal. Maar te groot voor haar leeftijd en al met haar enz.. Was de enige baby en daardoor wrs te hard kunnen groeien in de buik al en tijdens de bevalling gestikt..

Ik ben toen wel voor de zekerheid nog naar de dierenarts geweest voor te voelen of er niet nog inzaten..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:28

Even een update ze doet alsof er niks gebeurd is. Voelen of er nog wat inzit ga ik straks even doen. Had deels de schrik dat er vanmorgen nog wat in het nest ging liggen omdat ze terug ging gaan wroeten maar niks.

@Gigixponys, tot die conclusie kwamen we ook inderdaad. Was de enige dus is inderdaad veel te hard gaan groeien in de buik, haar zelf was er nog niet maar het was groter en veel te lang. Ben nu op advies van andere fokkers aan het kijken wat te doen.

Het is toch wat, pech komt hier ook altijd aangewaaid. Ben niet van het zo snel opgeven maar als het dit jaar nog zo enkele keren is dan is het gedaan gewoon hier.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 12:19

We zijn weer terug!

Het is toch een andere Vlaamse Reus geworden. Die we op het oog hadden was me toch een kreng :=. Guus was doodsbang. Toen gekoppeld met een ander en die was erg lief. Wel veel rijden, maar dat hoort erbij :).

Manlief haalt haar maandag op, want ze moet haar enting nog krijgen.
Alle overbodige spullen zijn al uit de ren. Vanmiddag nieuw speelgoed kopen <3 en maandag dan samen in de ren :).

Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 12:34

Lori: Arm beestje.. :(:) Gelukkig is ze in orde nu!

Coconut: Wat een leukerd! <3 Ze zijn al goede vriendjes zo te zien :D .

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 12:36

Ahjaaa, Guus laat alles toe :D. Mafkees :p. Die ging er maar gewoon bij liggen, haha!!!

Zag bij Guus beginnende site hocks. Is mooi roze, net haar van pootjes af. Geen wondjes o.i.d.. kan het van het natte weer komen?

Smeer ze vanavond wel in met honingzalf. Hij moet nu even bijkomen van alle indrukken :).

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:13

@Coconut, kei leuk dat het met eentje klikte! Van je vraag durf ik zelf eigenlijk niet zeggen.

@MoppieFilou, haar net gecontroleerd op gewicht en down under maar alles ziet er goed uit. Ook geen kleintjes meer gevoeld in der buik. Ze kreeg daarna als cadeau van mij zo een tunnel en was er helemaal gelukkig mee. Gekke meid precies niks gebeurd als je der zo bezig ziet. Heb een filmpje maar weet niet hoe ik dat hier op zou kunnen krijgen helaas.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:38

Denk dat konijnen heel makkelijk zijn in zo'n dingen. Die denken er niet echt over na. Fijn dat ze in orde was!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:46

Is per konijn verschillend ook denk ik. Kan niet wachten tot pumba hier is. Wat een lieverd is het.
Ze heeft een hangoor en een rechtop staand oor. Mankeert niks hoor :).

P.s. wat zijn jullie kwijt aan entingen bij een dierenarts? Komen zeker ook consult kosten bij?
Hier zijn vaak ook "acties" bij een dierenwinkel, maar dan sta je soms een uur in een rij te wachten. Die stress wil ik Guus niet aandoen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:41

Hier verschilt het per dierenarts.
Ik vind Mn konijnen erg lief, maar 1 dierenarts was het 110,- per konijn!
Dus maar ff verder gekeken en toen kwamen we op een iets milder bedrag uit :+.
En korting omdat we er 2 mee hadden.
Hoeveel weet ik niet precies.
Maar castreren was daar ook al 130,-...

Ik kom snel een keer Pumba knuffelen!

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:43

Hier €26 per konijn. Voor beide entingen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:51

Altijd welkom Esther!

Ah, oke! Ik ga maandag de dierenarts wel even bellen en het vragen! :). Beetje rondshoppen kan geen kwaad geloof ik en raden sommige mensen ook aan. Schijnt nogal te verschillen per dierenarts.

Iemand nog leuke websites voor konijnenspullen?

Zooplus heeft niet veel leuks namelijk :=

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:57

Op huisdierplein hebben ze veel spulletjes voor konijnen!

Ik heb m hier laten enten bij Dr woof, is ook niet heel duur en zeker niet als je tijdens de ent acties komt. Maar zonder de actie vragen ze ook maar 20 euro consult
Laatst bijgewerkt door Jessica_1998 op 03-02-18 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:58

dekonijnenwinkel.nl heeft wel veel verschillende spullen.