Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:33

Rianne, al bij de dierenarts geweest?

Mijn plint was vanochtend wéér gemold door monster 1 en werd wakker van een kotsend monster 2.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:50

Oef plinten slopen, niet leuk!

Ik moet urine van tonic verzamelen maar die eikel gaat maar niet plassen :') hij zit nu al zeker een paar uur op de gang met de bak met speciale korrels. Ik wil de katten op normaal compleet urinary voer hebben nu zodat Ginger in elk geval goed voer binnen krijgt naast wat ze ook extra krijgt. Ginger en kittens gaan op RC babycat & mother , heb 8 kilo besteld.

Maarja eerst moet tonic zijn urine weer gecheckt worden . Hij vind het niet leuk op de gang

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:33

Arme Tonic! Moor vond dat ook zo verschrikkelijk.

Joey is terug van de DA, hij heeft een beetje last van z'n keel, longen klonken wel goed. :)
Hij heeft alleen verschrikkelijk last van zijn rug. Dit heeft hij al net zo lang als ik hem heb, komt waarschijnlijk door eerder ongeluk.
Hij krijgt er steeds meer last van, en de dagelijkse Metacam doet niet voldoende.
Hij krijgt nu 10 dagen Tramadol erbij, om te kijken of het scheelt.
Dit wilden we al eerder doen, maar heb ik uiteindelijk niet gedaan omdat dat waarschijnlijk het laatste redmiddel is.. maar nu komen we er niet meer langs.
Hij vindt het wel heeeeel vies en gaat schuimbekken ervan. arm beest.
In zn eten doet hij niet.. dus maar even zo en meteen erna wat geven.. ( als hij het eet.. )
Hij is een beetje van slag, maar zit nu lekker buiten op het bankje.. ❤️ Hoop dat het iets helpt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:35

Maar altijd pijn is ook niets.
Wat is dan de bedoeling? Dat hij op tramadol blijft?

Mandy, balen van je plint! Is het een nieuwe plint?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:55

Tonic heeft enkel kleine plasjes gedaan die ik niet kan opzuigen :( pfff... hoopte zo dat het mij vandaag ging lukken....

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:19

IMJ schreef:

We kijken nu 10dagen of het scheelt, daarna maken we een plan hoe en wat.
Als het helpt, en hij krijgt met afbouwen weer last, dan blijft hij op de tramadol.
Realistisch gezien gaat Joey geen 5 jaar meer mee. Dit is echt "laatste redmiddel".
Hij is ouder, heeft rugproblemen, gedragsproblemen die met aanpassingen een heel eind te handelen zijn, maar zo gauw hij echt geen plezier meer heeft in zijn leven, dan is het klaar.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:32

poedersuiker :') ik gaf het op en heb tonic naar binnen gebracht, gaat hij meteen op de bak... eikel... morgen mag die lekker de hele fiets dag in de gang zitten dan. Pfff. Wil niet dat het weer handmatig uit zijn urine buis moet worden gehaald, is alleen maar onnodige stress...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:46

Maar dat alleen in de gang zitten geeft toch ook stress? Weet niet wat ik dan liever had..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:55

Froukje schreef:
Maar dat alleen in de gang zitten geeft toch ook stress? Weet niet wat ik dan liever had..

Urine word met een naald uit de urine buis gehaald, onder dwang. Hij vind het vreselijk en het is ook echt worstelen met hem. Afgelopen x moest het ook op die manier en het duurde zeker een kwartier voor het gelukt was. Daarbij kost dat dan ook weer 70 euro en enkel onderzoek (dus zelf urine opvangen) is 11 euro. Best een verschil :=

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:55

IMJ schreef:

Iets meer dan 1 jaar oud nu. Heb dat stuk al een keer vervangen omdat ze het gesloopt had.
Ze is vandaag niet verder gegaan. :)
Had vanochtend ook nog snel d'r nagels geknipt dus hopelijk helpt dat.

Mel had vandaag nog meer gespuugd. Helaas ook op bed. Ze lijkt verder helemaal niet ziek, hoop dat nu over is.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:00

_Rianne_ schreef:
IMJ schreef:

We kijken nu 10dagen of het scheelt, daarna maken we een plan hoe en wat.
Als het helpt, en hij krijgt met afbouwen weer last, dan blijft hij op de tramadol.
Realistisch gezien gaat Joey geen 5 jaar meer mee. Dit is echt "laatste redmiddel".
Hij is ouder, heeft rugproblemen, gedragsproblemen die met aanpassingen een heel eind te handelen zijn, maar zo gauw hij echt geen plezier meer heeft in zijn leven, dan is het klaar.

Wat voor gedragsproblemen heeft hij?

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:32

Mijn dierenarts heeft bij mijn kater direct de blaas aangeprikt en hij gaf geen kik.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:47

ikkedus schreef:
Mijn dierenarts heeft bij mijn kater direct de blaas aangeprikt en hij gaf geen kik.

Scheelt een hoop inderdaad als je een kat hebt die meewerkt ;) zo lief dat Tonic in de wachtkamer is, zo'n duivel is het op het moment dat hij bij de dierenarts binnen is. Het begint goed als hij word geaaid maar zodra zijn buik word opgevoeld gaat het fout en komt het duiveltje naar boven helaas

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 00:20

Mandyy schreef:
Wat voor gedragsproblemen heeft hij?

Joey zat in het asiel, hij zou die middag een spuitje krijgen.
Hij was een half jaar oud, Als zwerfkatje binnengekomen, zwaar agressief naar mensen, zou zo uit het niets aanvallen. Wij waren zijn 4e huis.
Ondanks de waarschuwingen ben ik naar hem toe gegaan en hij kwam uitzichzelf bij me zitten.
Hij is mee gegaan naar huis.
Daar bleek dat hij sproeide.
Toen hij een ren kreeg buiten werd dat minder, maar het is nooit weg geweest.
De buurkatten terroriseerden Moortje en hem in de ren, dus besloten we ze los te laten.
Ze bleven netjes bij huis, twee tevreden mannen, maar Joey bleef zijn "kritieke dagen" hebben.
Aanvallen heeft hij NOOIT gedaan, dat niet. Wel mopperen, sproeien en afzonderen.

Ik heb hem helemaal laten nakijken, scans, foto's ... alles. Hij heeft een oog wat soms opeens dicht zit, opgezet is, rood is.. pijnlijk is. Hij heeft verschrikkelijk last van zijn rug / achterlijf / staart. Met periodes.
Fysio gedaan, acupunctuur gedaan.. alles, maar het bleef met periodes terug komen. Hij heeft artrose, dat sowieso.
Er is een teentje geamputeerd waar een kwaadaardig gezwel op zat.

Toen heb ik samen met de DA besloten hem op continue pijnstilling te zetten. Dat gaat prima, hij vraagt er zelf om, en ik merkte ook echt verschil.

Hij is mishandeld, ze hebben al zijn nageltjes uitgetrokken, ik durfde hem hierna niet meer naar buiten te laten, en daar werd Joey niet gelukkiger van. Hij werd ( logisch) banger voor mensen, knorriger..

We zijn verhuist. Hele tuin afgezet, kattenluikje, zodat hij zelf kan kiezen of hij binnen of buiten wil. Dit is voor hem duidelijk heel fijn. Hij is veel buiten, maar ligt ook veel in zijn mandje te slapen. Hij begint nu doof te worden.
De kleintjes vindt hij vervelend. Ik regel het zoveel mogelijk dat Victor niet samen met hem in de tuin is, en niet alleen met hem in de kamer, dan gaat het goed.

Voor andere mensen is Joey een knorrige, ongelukkige, chagrijnige kater, maar voor mij en "eigen" mensen is hij een hele lieve kat. Hij heeft z'n momenten dat hij op iedereen moet mopperen, maar dan heeft hij last van zijn lijf.

In overleg met de DA hebben we besloten om hem zo te laten als hij is, pijnstilling pas ik op hem aan natuurlijk, maar grote ingrepen ga ik bij hem niet meer doen. Hij heeft een bultje op zijn poot, ik laat het zo. Naar Joey toe is het niet eerlijk om veel aan hem te gaan lopen trutten en friemelen.
Zolang hij zichzelf is, en geniet van alles waar hij altijd van genoot, de goede momenten overheersen, blijft hij lekker bij ons. Is hij niet meer zichzelf, overheersen de slechte dagen, dan is het goed,dan laat ik hem gaan en dan mag hij naar Moortje.

As we speak zit hij, na lekker gegeten te hebben op het schapje op de schutting naar de straat te kijken, compleet tevreden. ❤️ Dus voorlopig gaan we nog geen rigoreuze stappen zetten! :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 08:10

Ach jeetje wat heeft dat diertje veel meegemaakt! Gelukkig heb jij hem net op tijd gevonden. :(:)

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 08:41

Ik kan me geen lievere kat wensen.. de combinatie met Victor is niet leuk, maar dat probeer ik zo goed mogelijk te regelen en gaat ook prima op het moment gelukkig.

Ik denk dat de tramadol wel zn werk doet.. waar Joey de laatste tijd om half 2 al lag te slapen.. is hij de hele nacht buiten geweest, lekker overal zitten kijken, langs de heg gelopen opzoek naar muizen.. net kwam hij even binnen om te eten en is weer naar buiten ❤️️
Vanmiddag gaat hij even uit logeren bij "oma".
Omdat ze morgen de tuin komen afzetten gaan vandaag de netten al weg.. ze moeten dus binnen blijven. Victor, kleine Mollie en Joey binnen houden ga ik niet leuk vinden... en Joey ook niet.
Daar is hij altijd wel thuis.. tot hij bedenkt dat hij naar buiten wil... dan kan "oma" dweilen ...

Afbeelding
Theemuts <3

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 08:49

Wat een triest verhaal maar super dat je zo ermee omgaat.

Ik hoop dat het nog gelukt is lifaya

Hier spoort iemand niet.
Kan ook alleen maar blij worden van dit mannetje hoe ondeugend hij ook is.

Afbeelding

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 08:55

haha dat hoofdje :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 08:59

Ik kan niet begrijpen dat iemand plezier haalt uit het mishandelen van dieren...
Ongelooflijk. .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 09:06

Ik ook niet :n , mijn oudste dame net zo . 'Gelukkig' heeft die geen hele gekke 'afwijkingen' in haar gedrag , tuurlijk ze heeft een gebruiksaanwijzing maar als ze jou kent is het koek en ei . Ze gaat vooruit de laatste tijd :) , maarja als je 11 bent dan verlies je je wilde haren ook wat

Mando :') , heerlijk beestje ook haha

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 09:15

Ik ben eigenlijk best blij dat de mijne de tuin niet uit kan. Het idee dat mafkezen je kat binnen halen. .. En er de ergste dingen mee doen. ..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 09:17

Zit me ook altijd te verbazen als ik naar de SPCA op tv zit te kijken.
Dan denk ik... dat doe je een dier toch niet aan.

Meestal houden ze er wel een trauma aan over en moeten ze weer vertrouwen in de mens krijgen

Ja Maes is mijn zonnetje in huis hoor.
Echt een mensen mensen katje.
Pretletter...
Dat gekke monster maakt mij iedere dag blij.
Het is soms net zo'n oud wijf... overal wil hij met zijn neus bovenop staan.

Loopt de halve dag met zijn muizen te slepen.
Wordt dol als je het lampje pakt
En je hoort de halve dag.. prrrrrr prrrrrr...

Afbeelding

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:58

IMJ schreef:
Ik kan niet begrijpen dat iemand plezier haalt uit het mishandelen van dieren...
Ongelooflijk. .

Hij is, nadat iemand z'n nageltjes uitgetrokken heeft nog 1x buiten geweest, toen kwam hij heel laat, en heel heel heel verward, koud, sloom thuis.. Meteen naar de DA,, waarschijnlijk heeft hij toen een sedatie injectie gehad, die ze ook krijgen voor een operatie.
Ik kan niks bewijzen, maar dat wijst naar iemand in de buurt.
Het heeft een paar dagen gekost Joey weer helder / warm te krijgen...

Rare mensen op de wereld.
Als Vic nu een keer ontsnapt ben ik ook echt niet relaxed.. dan ben ik meteen op pad om meneer te zoeken.

Joey is hier nog wel 2x ontsnapt, maar dan ben ik minder in paniek. Hij redt zich wel. staat ook standaard 's ochtends weer heel blij voor de poort. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling. Zeker niet meer nu hij wat dovig aan het worden is.

Mollie muis heeft gisteren Cat Lovers Gold gegeten ( gemengd met de intestinal.. ) ... Ik heb een mooi drolletje uit de bak geschept... :D Voorzichtig positief!

Och dat kopje op de foto ❤️

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:04

Herkenbaar verhaal Rianne! Hier ook een probleemkatje uit het asiel. Ze was 2 toen we haar kregen en ze zat toen al een jaar in het asiel. Ze haalde uit naar mensen en katten en er was eigenlijk geen land mee te bezeilen. Ik ben toen gewoon in dat kattenverblijf gaan zitten en ze kwam meteen naar me toe en viel op m'n schoot in slaap dus m'n moeder en ik waren om natuurlijk :') Er stond ook extra in het contract dat we ons ervan bewust waren dat ze uitviel enzo. We hebben haar nu 3/4 jaar en het is redelijk verbeterd. We laten haar gewoon in haar waarde, geven haar eten/drinken en doen de deur voor haar open als ze naar buiten wil (ook niet zonder risico want dan slaat ze naar je voeten) en meer niet eigenlijk :P Het is nu wel zo dat ze in de slaapkamer van m'n ouders relaxed is en daar mogen we haar aaien, dat hoef je beneden niet te verwachten := Maar het is prima zo, voor haar beter dan in het asiel!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 19:56

Afbeelding

Victor is wel blij met de nieuwe mandjes... en mist Joey ook helemaal niet...

Joey stapte uit zijn reismandje, liep de trap op en is op de stoel in slaap gevallen waar ik hem 3 jaar geleden vanaf gehaald heb toen we gingen verhuizen <3