Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimD schreef:Je moet er echt een feestje van maken, het enthousiasme triggeren.
Click - snoepje - click - snoepje
En wij doen altijd click - snoepje - feestje.
xDenies schreef:Hallo![]()
Poosje uit het topic geweest, poosje nog meegelezen maar uiteindelijk ontstipt. Geen belofte dat ik terug ben of blijf want het topic is mij gewoon soms te druk. Met mij nog steeds niet alles goed en een hoop drama dus zullen we dat maar skippen? Met de honden gaat het goed. Omaatje Lupa, Bodhibeer & Merameisje. Ik kom even buurten, al is het maar voor de mental support morgen wanneer ik Mera bij de dierenkliniek heb afgegeven.
[ [url=m/2IX22E.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mera is pas geleden geslaagd voor haar Vergevorderden Gehoorzaamheidsexamen. Niet dat we er op het moment iets van merken maar dat terzijde.
[ [url=m/WxdhsI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cm9A2p.jpg]Afbeelding[/url] ]
Van de week voor het eerst een aantal keer weer samen gewandeld. Lang leven de klip voorop bij de Dog Copenhagen tuigen, dan kan 'Lefty' (ja mijn linkerarm) het aan en kunnen we heerlijk samen genieten. Wat is dat tof met mijn Duo Penotti.
Bodhi heeft overigens ondertussen zijn eigen fanclub. Een jochie die zelf ook een hond heeft maar helemaal weg is van Bodhi komt letterlijk uit de klimtoestelling in de speeltuin gesprongen om te kroelen met Bodhi. Die liggen gewoon samen midden op het voetpad te kroelen. Joh, prima
Gister was het zelfs zo erg dat er een hele club kids om Bodhi heen stond en hij stond er heel tevreden tussen, ik stond een meter verderop met alle ruggen naar mij toe en Bodhi keek half om, 'Hee ik weet de weg naar huis wel hoor, toedels'
[ [url=m/KdJBbZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het is ook een lieverdje
Dus. Hallo weer. Ik heb zenuwen voor morgen
kiwiwitje schreef:Ik denk dat omdat ze minder eet, dat ze dus onrustiger is en meer wakker. En als je wakker bent moet je plassen.
Als je vers vlees voert dan is het ook al niet raar dat ze minder drinken. Zou mij daar ook niet direct zorgen om maken. Je kan er voor kiezen om te kijken of je het voer aantrekkelijker kan maken. Bijv lepel yoghurt,honing of lepel paardenvet erover. Vendrenkstof werkt ook eetlustopwekkend en je zou kunnen kijken of je er gember in krijgt. Dat kalmeert de maag.
Uiteraard niet alles tegelijk. Maar dat is zeker te proberen.
Welkom terug Denies! Sterkte vandaag!
cursebreaker schreef:Sluit ik me bij aan: regelmaat idd/vast ritme. Begin bv. met elk 1,5u en goed belonen als iets gedaan wordt, eventueel koppelen met een commando, en dan tzt uitbreiden en even kijken hoe dat gaat. Sommigen geven op een gegeven moment dan zelf ook aan of ze moeten gaan, maar dat is echt per individu verschillend of ze dat echt goed doen of niet en wanneer.
Onze tuin is helaas niet echt geschikt, te klein en alles betegeld dus gewoon niet ideaal, dus we hebben altijd alles dan wel buiten de tuin om gedaan van begin af aan en dat ging bij ons ook prima - we hebben gras om de hoek 50m verderop. Wij gingen elke zoveel uur - meestal meteen na een slaapje - naar buiten. We tilden haar op de arm op tot om de hoek bij het gras en dan meteen belonen als ze iets deedTerugweg mocht ze dan lopen als ze wilde, maar heen tilden we d'r altijd op zodat ze niet op de stoep iets zou doen.
Hier uiteindelijk Echt zindelijk met een kleine 4 weken.
En in de nacht was ze vanaf nacht 2 hier al de hele nacht door droog dus we hebben ook wel geboft denk ik. De eerste nacht 1x op geweest maar meer voor ons zelf heb ik het idee en vanaf nacht 2 sliep ze gewoon door - was dan wel bij wakker worden in de ochtend METEEN optillen, even snel aankleden en naar buiten sjezen hihi.