Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ymor

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 04:17

Morgen ga ik even goede foto’s maken maar hier alvast een foto

Afbeelding

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 05:52

Hoi hoi,

Ons bordercolliemeisje is ook thuis nu vrijdag opgehaald.

Alleen zit ik even met het eten.

Madam eet haar brokken heel slecht.
En dat kan is ook prima alles is nieuw en schijnbaar at ze bij de fokker ook slecht.
Tot ze het nat voer van de katten rook helemaal gek werd ze janken loeien in haar kennel.

Dus ik bedacht me dat ik nog een proef pakketje nat voer voor puppy's had liggen. (Royal Canin) niet mijn type voer en natvoer was ze ook niet gewend maar goed even proberen.

Paar druppjes over haar brokken en eten werd vreten en zelfs met voernijd. ( Ze hing zelfs in mijn vinger toen ik met mijn hand de bak in ging) tot bloedes toe.

Brokken weken in lauw water geen effect.
Enkel dat natvoer.
Ze schrokt het op inclusief haar brokjes die ze gewoon zonder niet aankijkt.

Wat moet ik hiermee ?

Ik vind het zo moeilijk ik heb liever dat ze gewoon haar brokjes eet (profine)

Trainen word ook moeilijk want ze pakt bijna niets of maar 2 x aan en al van alles aan snoepjes geprobeerd.

Overzetten op vers vlees wil ik liever niet aangezien ze overal mee heen gaat en soms geen vriezer of koelkast beschikbaar is.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 08:08

Ze is er twee dagen. Ik zou het nog heel even de tijd geven.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 08:50

Mijn hond krijgt ook vers vlees en voor shows koop ik dan gewoon van dat voer wat je niet hoeft in te vriezen;) Zoiets als Renske, alleen van mij is van ander merk, weet ff de naam niet. Als je haar nu nat voer gaat geven, dan geef je haar toch haar zin? Als ze echt honger heeft, eet ze ook vanzelf haar brokken op.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 09:02

Wat een leukerd romy! Die reu is Remy toch?

Isaboy : ik zou het ook even de tijd geven. Wat doe je als ze in je vinger hangt? Ik ben eigenlijk gelijk begonnen met “wacht”. Kan ik het voer neerzetten en hij daarna gewoon eten. Stoor hem ook nooit tijdens eten. Zou het even afwachten en anders toch andere smaak of brok proberen

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 09:35

Jullie gaan weer hard haha!

Wat naar zeg hoe dat op wedstrijden eraan toe gaat. Pesten op school is er niks bij geloof ik. Wedstrijd/show wereldje zou echt helemaal niks voor mij zijn, brr. Zullen genoeg leuke mensen tussen zitten, geloof ik meteen, maar ik zou hier heel slecht mee om kunnen gaan ben ik bang. Gelukkig toch geen ambitie om met Arya zoiets te gaan doen hihi. Het enige wat me wel leuk lijkt is om een keer naar een event van de rasvereniging te gaan, en te kijken wat daar gezegd wordt over Arya, maar die is toevallig net geweest dus duurt nog wel even voor de volgende is.

Welkom Ymor
Wat een knapperd! 
De collies zijn inderdaad goed vertegenwoordigd hier in het topic haha! Zijn ook leuke honden natuurlijk.

@Denies
Congrats met de Puppy B!
Fijn dat ze tot nog toe zo positief reageert op vuurwerk. Ik wacht soms ook met ingehouden adem af in bed als er weer knallers afgeschoten worden en die 2 zijn onder. Maar tot nu toe blijven ze rustig. Buiten heeft ze er ook nog niet echt op gereageerd, ze is telkens te druk met snuffelen en andere dingen haha.

@ZoZenn
Wat een heerlijk gevoel is dat dan he als je naar het tuincentrum gaat en het zo goed gaat! Zeker als je weet dat het normaal dan al snel anders gaat door snel overprikkeld te zijn.

@biggirl
Bij restaurant Schrieversheide, ligt bij de sterrenwacht en natuurmonumenten bij de ingang van de Groene Poort. Is eigenlijk ook de enige optie aan deze kant van de heide. Als het slecht weer is kun je het verder wel vergeten want honden mogen helaas niet mee naar binnen. Hebt wel prachtig uitzicht daar op het terras.

@suze
7 alweer!? Gaat idd echt snel he, ook met Arya inderdaad.

@Ianthe
Gefeliciteerd!

---

Ons 'niet op de bank' regeltje is na 2 maanden al fout gelopen haha :')
We wilden eigenlijk wachten tot ze een beetje ouder was en de opvoeding wat meer erin zit voor we haar op de bank toelaten want anders is het erg verwarrend voor d'r allemaal. Manlief besloot haar gister even bij me te leggen en voor ik iets kon doen, had ze zich al gesetteld en viel ze zo in slaap bij me. Zeg nou zelf: Ik was kansloos, toch!? hihi. Rex lag overigens altijd bij me, vond ik heerlijk! Raak ik weer snel aan gewend ben ik bang.

Ik had de foto in een aantal herder groepen gezet. Vind het wel bijzonder dat er nog steeds mensen zijn die serieus denken dat je hier agressie en dominantie mee op wekt en zeggen; Ik zou het niet doen. Heb genoeg gezien waarbij het met 3 jaar 'mis gaat'. WTF?! Waarom zou dit mis gaan? (dan moet er toch meer aan de hand zijn hoor, als je hond na 3 jaar opeens agressief gaat doen omdat je ze op de bank laat) Rex heeft 13,5 jaar lang zo gelegen en die sliep ook gewoon bij ons in bed :') :j Arya is nog steeds een baby en wil gewoon genegenheid. Maar volgende keer ma een muilkorf om doen dan :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 10-11-19 09:46, in het totaal 5 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 09:36

Nynkster en zoe wat een lieve foto's. Knapperds!

En welkom ymor. Wat een schatje zeg <3

Isaboy hier zoals Lanthe. Vers vlees gaat er graag in en je hebt houdbaar voor onderweg. Maar ze is er pas net dus misschien even de tijd geven. Kreeg ze dezelfde brok bij de Fokker? Soms kan andere brok wel helpen.

Voor trainen gebruik ik hier een mix van gedroogde hartstukjes en kipfilet, proefzakjes brokjes en runderspaghetti in stukjes geknipt. Vooral de hartstukjes zijn heel favoriet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 09:44

Och cursebreaker wat een heerlijke foto!! Nysse mag ook op de bank. Die komt zo ook heerlijk bij je slapen. Ylvi had het heus ook gemogen maar ze heeft gewoon geen rust in haar kont. De paar keer dat we het hebben geprobeerd ging ze alleen maar heen en weer liggen bewegen en proberen te spelen en de bank op en neer gaan. En dat wil ik echt niet. Bank is rustplaats. Heel soms springt ze er zelf nog op door spel met de kat en dan stuur ik haar er direct af.

Ik blijf het met haar qua energie een uitdaging vinden. Of vooral om haar rust te laten vinden. Het leek beter te gaan maar sinds deze week voelt het als flink wat stappen terug. Als je wil aaien altijd druk reageren. Als je binnenkomt blijft ze hysterisch al doe ik het 100x. Laatste dagen lijkt de onrust binnen dus ook weer toe te nemen. Geen moment rustig éven gaan liggen ondanks de wandelingen en hersenwerkjes tussendoor. Pas savonds geeft ze op en ligt ze out onder het gordijn. Ze gaat dus weer aantal keren verplicht de mand in maar dan is het een flinke tijd gepiep en gehijg voor ze 'opgeeft' en gaat slapen.

En eigenlijk zou ik wel graag even vandaag een rustdag willen zonder lange wandeling want ik loop achter in het huishouden en tuinklusjes. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 09:48

Deze twee snappen wel wat een luie zondag inhoudt :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 09:49

Deze twee snappen wel wat een luie zondag inhoudt :')

Afbeelding

En deze is zich buiten druk aan het maken

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 09:50

Ow sorry dubbelpost :+

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 09:58

Nynkster klopt dat is Rémy. Heel leuk want ik heb les gehad van Sharon met de pony’s dus ik ken Rémy al heel lang!! Super gaaf om daar een pup van te hebben.

Cursebreaker, ben het helemaal met je eens. Als dit dominant is dan heb ik een hele dominante hond. Merk dat mijn pup inderdaad ook gewoon op zoek is naar genegenheid en dat vind ik ook alleen maar leuk. Ik zou hem lekker zo laten liggen!!

Suze dat is moeilijk! Wellicht is het hier al eerder besproken maar kennen jullie de video’s van kikopup? Zij heeft daar een video over gemaakt op YouTube. Ik heb het bij die van mij al uitgeprobeerd en het werkt heel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 10:26

Ja die ken ik wel idd.
Zal ze nog eens zien om te kijken of ik er nog wat uit kan halen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 10:28

Hopelijk werkt het voor je!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 10:58

Ooohmygooodiiees … Mera slaapt uit! *\o/* *\o/* Om half 9 ging ik naar beneden en toen lag ze heel vrolijk te kijken van hee jij ook hier.

Ooh Nynkster, jij hebt ook een Doos-collie! <3 Bodhi is er ook één haha. Ik heb ooit dit filmpje gemaakt. Let niet op mijn stem of iets maar het blije ei in een doos .. Bodhi houd van dozen.

Haha Zoe, wat een heerlijke flappers heeft Kenai! :P

Ben benieuwd naar meer foto's Ymor! Knappe ouders. Komt ze bij een fokker/kennel vandaan?

Welkom Isaboy. Oeh bij de fokker ook al slecht eten? Is het gewicht wel gewoon oké? Ik zou persoonlijk niet het natvoer mengen met brokken maar oké, je wilt ze toch aan het eten krijgen. Waarom kijk je niet naar een brok die bekend staat op zijn smakelijkheid zoals de Edgard & Cooper? Je kan anders ook naar blikken vlees kijken. Dat hoef je niet in te vriezen en is vrij gemakkelijk mee te nemen. Je hebt dat van veel merken. Britt, Edgard & Cooper, Carnilove, Wolf of the Wilderness etc.
Ik zelf zou haar de komende dagen gewoon aan het eten krijgen en als ze wat meer gewend is verder gaan puzzelen. Het kan allemaal een nasleep zijn van het nest. Daar heeft ze wellicht moeite moeten doen om te kunnen eten of dergelijke. Vind het zelf alleen wel een beetje gek dat ze bij de fokker ook al slecht at. In mijn ogen hoort een pup van deze leeftijd gewoon lekker te vreten :D

Mijn middelste Border pakt trouwens buiten ook zo goed als niets aan. Behalve de Henart snacks. Mijn pup Mera kan ik alles geven en ik train met de brokjes van Edgard & Cooper.

Ja het is wel afwachten hoor cursebreaker. Vorig jaar was het hier echt oorlog dus ik zit nog te dubben of ik iets in huis moet halen voor de zekerheid … Iemand daar ervaringen mee?

Er zijn inderdaad wel honden die, doordat ze alles mogen, ander gedrag gaan vertonen. Mijn nieuwe collega heeft een Rottweiler en die mocht alles. Op de bank, dit, dat, zus, en zo. At ook super slecht. Mijn andere collega (die zelf geen honden heeft..) heeft haar toen geadviseerd om dingen niet meer te doen en ze is in katzwijm gevallen en is die dingen gaan opvolgen. Nu eet die hond weer en is een stuk gezelliger. Maar goed …. ik denk dat er verschil is tussen 'alles mogen' en 'op de bank met duidelijke grenzen'. Hier mogen ze ook op de bank … heb gewoon schoothondjes. (á 22kilo)

Is dat jouw tuin? :o Woooow! Lekker!!

Volgens mij heb ik alles zo? :P

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 11:14

Hier mogen ze ook gewoon overal op liggen hoor;) Maar hangt er natuurlijk vanaf wat voor hond je hebt, niet voor alle honden werkt dit even goed. Een hond die je gaat uittesten en het vertikt om van de bank af te gaan, zou bij mij een probleem hebben. :+

Kijk dat knappie <3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 11:18

Ja ben ook heel blij met onze tuin. Genoeg speelruimte :D <3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 11:18

Lanthe 2 trotse blikken!

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 11:20

Ja dat is de handler, niet ik he;p Maar vind het leuk voor haar dat ze het zo goed doet met hem, ze is helemaal verliefd op hem. Wat ik heel goed snap

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 11:47

Ianthe, wat is voor jou de overweging geweest om hem voor te laten brengen door een handler? Ik bedoel dat niet vervelend hoor, ik heb Imani ook twee keer door Zoë voor laten brengen.

Suze: Lastig kan dat zijn als ze zoveel energie hebben en zichzelf geen rust gunnen. Ik merk bij onze jonge pup dat zij vooral heel druk gedrag vertoont als ze of te weinig uitgedaagd of juist oververmoeid/overprikkeld. Het is lastig als ze daarin moeilijk te sturen zijn. Meestal wordt dit met het volwassen worden wel beter. De rust komt iedere dag een stukje dichterbij ;)

Ik vind het wel spannend als zo’n jonge pup slecht eet. Bij de overgang naar hun nieuwe huis zijn ze vaak ook sneller vatbaar voor dingen als diarree en als ze dan ook nog slecht willen eten kan het snel gaan. Ik zou dus gewoon geven wat de pup wel wil eten.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 12:53

Welkom in het border collie topic beiden! Grapje natuurlijk :P
Wel heftig dat pupje al in de hand hing, maar misschien heeft ze gewoon veel stress, ik zou het lekker de tijd geven. Eten erin is het belangrijkst. Popo heeft ook meerdere periodes van slecht eten gehad, nu eet hij heel goed gelukkig.

En wat een mooie tuinen! Ben ik zeker jaloers op met mijn mini balkonnetje haha. Gelukkig kan ik wel lopend naar mooie plekken maar hondje kan niet vrij in en uit lopen natuurlijk.

En dat filmpje van Bodhi :') Geweldig!

Ik denk dat ik maar even met vriendlief ga overleggen want ik wil graag weer verder met cursus. De oefeningen vindt Popo niet heel moeilijk maar de afleiding is erg belangrijk voor hem, vooral van andere honden. Hij loopt altijd netjes aan de riem maar als er een andere hond in beeld verschijnt hangt hij met vol gewicht in de lijn omdat hij wil spelen en ik heb het idee dat dat erger wordt ipv beter. Terwijl hij nooit succes heeft want als hij zich zo gedraagt mag hij er natuurlijk niet naartoe. :+
Ik kan het alleen niet oefenen onder gecontroleerde omstandigheden. Naast dat ik cursus ontzettend leuk vind om samen te doen!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 13:18

Even een ego post want ik zit in de auto (niet achter het stuur :Y) ). Maar sinds mijn laatste post van Dexter die bang is in de auto is het eigenlijk niet beter geworden. Sinds die paniekaanval die hij toen had gaat het niet meer goed op de snelweg. Alle binnendoorwegen, 80 wegen, 100 wegen, gaan allemaal goed. Maar zodra we de invoegstrook van de snelweg oprijden raakt hij in paniek. Ik vind het zo zielig en ik weet gewoon niet wat ik er mee moet. We oefenen nu regelmatig met één oprit erop en meteen de volgende eraf en korter kunnen we het ook niet maken natuurlijk. Lekkers wil hij niet meer als we op de snelweg zijn. Voorin gaat het wel goed maar dat vind ik gewoon niet veilig. In de reisbench helpt hem ook niet.

Heeft iemand nog tips? :(:)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 13:30

Esplendido schreef:
Ianthe, wat is voor jou de overweging geweest om hem voor te laten brengen door een handler? Ik bedoel dat niet vervelend hoor, ik heb Imani ook twee keer door Zoë voor laten brengen.

Kan zelf niet hele weekenden weg, heb nog 2 honden thuis zitten die ik met hun 10 jaar niet elke keer in een pension ga gooien;) Plus ik heb een hekel aan uren in de auto zitten. :+

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 13:53

Welkom Romy! Wat een schatje.

Haha Guinness in die doos. :’)

Isaboy, wat fijn dat ze thuis is! Ik zou zelf het natvoer denk ik achterwege laten en het even de tijd geven. Ze is er nog maar zo kort en moet natuurlijk overal aan wennen. Qua voernijd heb ik weinig tips voor je.. Mijn hond moppert enkel wel eens op de katten als hij eet maar dan is een “ehh!” genoeg..

Cursebreaker, ik vindt dat ook altijd een beetje onzin. Melle ligt hier ook gewoon op de bank en geen enkel probleem met dominantie of wat dan ook. Maar dat komt dan misschien nog wel, hij is nog geen 3. :+ Nee hoor, grapje. Juist heerlijk zo toch, lekker van genieten.

Suze wat een geweldige tuin hebben jullie! Lekker voor de hondjes. :D

Ianthe, wat een mooie foto en wat kijken ze beide trots!

Kaus, jeetje wat lastig zeg! Hopelijk is het iets wat slijt met de tijd/ervaring dat er niets gebeurd... Je kan idd niet even een paar meter op de snelweg.. Zit hij alleen achter in of zit er iemand bij hem?

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 13:57

@ Ymor: Aww, wat een leuke ouders en een leuk pupje!

@ Isaboy: Hij is er twee dagen, persoonlijk zou ik nog niets dat je ziet generaliseren. Niet het bijten met je hand in de bak en niet het niet eten. De hele situatie is nog niet 'gewoon', zowel voor het pupje als voor jou. Ik zou gewoon alles voeren wat erin gaat en later gaan klooien met verschillend voer. Het is nu belangrijk dat je pup de ruimte krijgt om te wennen en te energie/kracht heeft om dat te doen, dus eten is belangrijk :j.

@ Cursebreaker: Dat zijn van die mensen die 'ergens' 'iets' gelezen hebben en dat vervolgens naar alles en iedereen generaliseren. 'De bank' is niet per se een probleem. De relatie met je hond en/of je opvoeding kan ervoor zorgen dat de bank een claimpunt wordt, maar 'de bank' an sich heeft hier niets mee te maken. WIj hadden vroeger een hond die wij achteraf gezien absoluut niet op de bank hadden kunnen laten, als zij erop zat dan ging ze er alleen af als zij dat wilde en wij konden het schudden :'). Mijn 2 jongens liggen altijd en overal op de bank, maar met hen heb ik geen problemen. Ik zeg altijd: zolang ze eraf gaan (bed, bank, etc) als jij dat wil, is er niks aan de hand.

@ Suze: Hahaha die druktemaker :'). Zig slaapt hier altijd uit tot een uur of 12, AJ is wakker om 10 uur en wacht dan netjes tot 1 van ons opstaat voordat hij druk gaat doen :P. Gave tuin!

@ Ianthe: Wat een knapperd!

@Kaus: Ik denk dat het belangrijk is dat je ten eerste zijn trigger gaat ontdekken, wát aan de snelweg precies maakt dat hij in paniek raakt? Is het het 'gevroem' en de hoeveelheid gas die je geeft als je de snelweg oprijdt? Dat kun je bv testen door op een verlaten 80 weg 30 te gaan rijden en dan snel optrekken naar 80. ZIjn het de scherpe bochten die je soms moet nemen voordat je oprijdt? Hier is vast ook wel een testje voor bedenken. Zo moet je elke aspect van het oprijden van de snelweg isoleren en testen, om te kijken waar het aan ligt. Je kunt bv ook van die schermen met zuignappen aan het raam klikken, om te kijken of het de omgeving of het zien van de snelheid is dat hem doet schrikken. Ga zelf eens achterin zitten met hem, doet hij het dan ook? Misschien zie je dan zelf wel iets waar je nooit aan gedacht zou hebben. Je kunt het ook eens filmen en terugkijken, misschien zie je dan iets wat je in de situatie zelf mist. Heb je zijn trigger te pakken, dan kun je deze gaan aanpakken.

Ik snap dat je het voorin niet veilig vindt, maar door hem toch achterin te zetten vergroot je zijn angst en heb je kans dat hij gaat generaliseren naar andere situaties. Ik zou, totdat je erachter bent wat zijn trigger is, hem toch even voor houden. Zo 'oefent' hij het paniekgedrag tenminste niet en wordt het geen patroon.

Zo heb ik AJ een maandje voor gehad omdat hij anders absoluut de auto niet in wilde. Hij was destijds een paar keer wagenziek geweest en had daardoor een vervelende associatie gekregen met de auto. Dit heb ik langzaam weer opgebouwd en nu springt hij zelfs met plezier de auto in. Iets dat ik echt niet meer had verwacht, aangezien hij zelfs na de training maanden met enige tegenzin overtuigd moest worden om de auto in de springen.