Lori: Hopelijk slaat de antibiotica die je nu hebt gekregen aan bij Smokey. Ik ben ook geen voorstander van chronisch antibiotica geven, dan moet je je inderdaad af gaan vragen wat het meest diervriendelijk is. Gelukkig is dat nu nog even niet aan de orde voor je en is het te hopen dat deze antibioticakuur ervoor zorgt dat hij over twee maanden van z'n klachten af is.
Ik wist helemaal niet dat ze zulke tunnels soms bij de Action hadden. Als ik binnenkort weer eens bij een Action in de buurt ben, ga ik ook eens kijken.
Spannend dat er misschien een nestje aan zit te komen.
Coconut: Wat ontzettend sneu van Fleur, wat is dat dan ineens snel gegaan. Sterkte met dit verlies.
Zou ik mij hier ook mogen melden? Ik heb maandagavond een konijntje gevonden bij mij in de straat, duidelijk tam (waarschijnlijk gedumpt aangezien er niemand reageert op de verschillende oproepjes die op Facebook staan, melding bij amivedi en dierenwinkel en arts wisten ook niks van een vermist konijn) Hij mag hier blijven, is gisteren bij de dierenarts geweest, ingeënt en gecheckt, helemaal gezond is een ram en al klaar om te castreren,dit gaat ook gebeuren als hij een beetje gewend is, zo kan hij mooi samen zitten met een vriendinnetje!
Bedankt allemaal . Best heavy om in zo'n korte tijd twee konijnen te verliezen...
Ik ga zo het asiel mailen. Zit een leuke Vlaamse reus al een tijd te wachten op een baasje Leeftijd onbekend. Eigenlijk koppelen ze niet op zaterdag, maar misschien willen ze een uitzondering maken. Ik werk fulltime, dus door de weeks kan eigenlijk niet
Coconut: Heel veel sterkte.. Ik hoop dat je morgen naar het asiel kan en een nieuw konijnenvriendje lee naar huis mag nemen! Al maakt dat het verdriet niet minder natuurlijk..
Jessica: Waarom doen mensen toch zoiets.. Fijn dat jij hem wil opvangen en een vriendje wil geven!
Es_ther
Geplaatst: 02-02-18 08:37
Ah jeetje Jessica! Fijn dat ie bij jou mag wonen . Onze aller eerste cavia was ook gedumpt midden in de winter.. die heeft nog 4 jaar bij ons gewoond toen ze doodging van ouderdom. Ook maarje gezocht en dat ging super goed
Snap ook echt niet waarom mensen dat doen, hij is superlief en mensgericht.. waarschijnlijk ook nog best jong. Hier zit ie in z'n tijdelijke kooitje, zo'n katten vervoersbak. Sinds gisteravond zit ie in een mooi hok met 2 verdiepingen
Es_ther
Geplaatst: 02-02-18 09:49
Aaaaahh ! Ik ben verliefd!
Jessica_1998
Geplaatst: 02-02-18 09:55
Es_ther schreef:
Aaaaahh ! Ik ben verliefd!
Dat had ik dus ook hahaha Eerst was m'n moeder het er niet mee eens maar stiekem vond ze m ook wel schattig dus mag ie toch blijven
Lugea
Geplaatst: 02-02-18 09:56
Jessica: Welkom! Wat lief dat hij bij jou mag wonen en hij straks ook een vriendinnetje krijgt. Je snapt echt niet dat mensen hun konijn gewoon kunnen dumpen, helaas gebeurt dat maar al te vaak... Hij ziet er wel echt heel schattig uit.
Coconut: Ondanks het verdriet is het wel fijn dat je misschien al een leuk maatje voor je andere konijn gevonden hebt. Ik zal voor je duimen dat ze een uitzondering willen maken en je op zaterdag willen helpen.
MoppieFilou
Geplaatst: 02-02-18 11:13
Wat een schatje!
Jessica_1998
Geplaatst: 02-02-18 11:22
En dit is het hok wat ie nu heeft, alleen hij snapt het trappetje niet, durft niet naar beneden, hebben jullie hier misschien tips voor?
Zo is Lou de eerste dag door het trapgat naar beneden gevallen . Ik zou hem boven zetten zodat je er even bij kan blijven en kan zien of hij naar beneden loopt. Als hij dat doorheeft zal het omgekeerd ook wel lukken gok ik.
Jessica_1998
Geplaatst: 02-02-18 17:11
Jannickee schreef:
Ahh wat sneu Coconut, heel veel sterkte
Wat een schatje! Zeker nog een jonkie idd. Krijgt hij ook nog een ren voor meer ruimte? Trappetjes leren ze snel genoeg
Ja is inderdaad de planning maar daarvoor moet er even een grote verbouwing plaats vinden in m'n slaapkamer