Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ymor

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:35

Wat een leuke foto zo kiwi! Ik duim mee.

Cupcakes gefeliciteerd!!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:26

kiwiwitje schreef:
Gefeliciteerd! :D :D

Ik zal hier ook eens wat delen. In de hoop dat jullie met mij mee duimen.. :P

[ [url=m/z0DLUp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Afgelopen weekend zijn we 2x naar de reu gegaan om te dekken *\o/*

<<) <<) <<) <<)

Als alles goed gaat bij jullie dames dan hebben we binnenkort een hele lading pups in één keer in het topic! <3

Ik hoop te kunnen aansluiten met een kerstkindje. :):)

Gefeliciteerd Willemijn met Jip! **\O/**

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 08:27

laten we duimen KimD :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:31

kiwiwitje schreef:
laten we duimen KimD :D

We blijven duimen joh, alleen nog stompjes straks! :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 08:44

ach kleinigheidje :P

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:59

Jip gefeliciteerd!!!

Altijd spannend de dekkingen!!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 09:06

Heel spannend. Maar de dekkingen gingen heel soepel en dat met een onervaren reu. Dus dat is wel leuk. Chick vond haar partner geweldig _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:28

Bedankt allemaal nog voor de lieve reacties!! Doet een mens goed :) Even een paar reacties op de afgelopen pagina’s.

Wat een verhalen allemaal over autisme en hoe iedereen met diagnoses e.d. omgaat, ook icm depressies e.d.- wat knap ook van elk van jullie er dan mee omgaat! En interessant om te lezen over hoe verschillend dat idd met vrouwen/mannen tot uiting komt e.d.

arabella
Zo te lezen dus wel, ondanks wat mindere momenten, fijne trainingen gehad. Juist van die mindere momenten leer je ook wel weer vind ik, en wat je zegt; de positieve dingen neem je toch zeker ook elke keer weer mee :)

KimD
Ook via deze weg nogmaals gefeliciteerd met die geweldige uitslag!!

kiwi
Heeeel spannend nu voor jullie. Ik ga ook duimen draaien!!

Zoe
Jammer dat je toch voor een andere reu bent moeten gaan, maar hopelijk mag je binnenkort puppies verwelkomen! Spannend!

Cupcakes
Gefeliciteerd met je mooie Jip! Echt; wat heb je hem gevoerd zeg?! Speciale Pokon? Wat een reus is hij geworden haha! Hoe zijn de andere honden in het nest; ook zo groot? Prachtige foto collage <3

Wat tekenbanden betreft; baad het niet, schaadt het niet denk ik. Maar als je op plekken loopt waar ze gewoon echt veel zitten (bv. Ergens waar een nest is bv) is onze ervaring dat de band niet veel doet (en ik doe dan ook tussendoor de band opnieuw opladen in de zon enz. wat ze zeggen dat je dan moet doen). Maar ik geloof dat sommige honden gewoon meer vatbaar ervoor zijn/ze sneller aantrekken als anderen en dat het dan ook nog erg afhangt van de plekken waar je komt en je net pech kunt hebben dat er bv een nest in de buurt is. Hier in het losloop gebied zijn ze bv. Volgens mij gewoon veel minder aanwezig als waar ik bij school in het gras liep als ze wel eens mee ging; dan zat ze opeens echt onder met de krengen. Maar ik vind de band leuk uitzien, dus heb ‘m gewoon voor de leuk omhangen en baadt het niet, schaad het niet haha. Velen zijn er heel enthousiast over, maar ik hoor ook genoeg mensen die zeggen het werkt niet. Ik heb ook nog spul van PUUR hier staan, gekocht via kiwi. Zijn natuurlijke druppels die je kunt gebruiken, maar ik ben erg laks geweest en heb het nog niet gebruikt; ik denk ook omdat we de laatste tijd niks meer hebben gevonden dus ben ik het een beetje vergeten. Ik wil zelf gewoon liever niet naar een seresto band ofzo ivm dat Sansa veel met Arya speelt en dan ook echt in de nek enz overal hapt en het dus hartstikke giftig is voor katten. Dus we blijven idd bij die band en volgend seizoen ga ik die PUUR druppels wel geven en dan eens kijken hoe het gaat als we met alles op tijd starten- misschien dat ik ook te laat ben geweest met die band omdat je wat kim zegt 4-6 nodig hebt voor het op sterkte is. Hier geven we overigens ook elke paar dagen een beetje karnemelk en krijgt ze een schapenvet bonbon waar knoflook in zit; en nee, de manier waarop knoflook verwerkt wordt in dit soort bonbons is dus niet giftig voor ze waar gewone knoflook dat wel is- maar het schijnt dus ook te helpen als natuurlijke afweer tegen teken enz. Maar tja, echt wetenschappelijk bewezen is het niet haha. Ik blijf dus nog even met de natuurlijke wijze doorgaan en volgend jaar op tijd te starten ook met de druppels en dan hopen dat het werkt xD Hier hebben we in verhouding het gros van het seizoen geen teken gehad en een paar weken wel zeer regelmatig een aantal gevonden maar kan ook gewoon dus net pech zijn geweest dat ze op plekken heeft gezeten waar een nest is geweest bv. Daar is gewoon niet tegenop te boksen.

Oshaa
Heerlijk, zo’n ‘bos-hond’ haha. Arya geniet daar ook echt van als we in het bos zijn en ze lekker kan snuffelen. En zo te horen heeft Beer het dus super netjes gedaan toen jullie bij dat tentje zijn gaan zitten!

Gisteren had die van mij dan weer iets Te veel plezier in het snuffelen, want ze rook een spoor van ik gok een ree in het losloop gebied tijdens ons rondje. Ik had even nodig om haar ‘eruit’ te halen, grr. Dus dan weet ik idd wel dat ik daar dus idd nog wat aandacht aan moet gaan besteden- ik weet alleen nog niet HOE haha.

Nayomie
Ah ze is echt een kleine toverbal aan’t worden haha! Ik ken een ODH van Arya’s leeftijd welke ook zo verkleurde zoals Zhiva! Ze was echt een mega toverbal. Ging naar donker en dan weer licht en bleef maar veranderen haha. Bij Arya begonnen de vacht veranderingen ook bovenop de rug telkens. Daar startte het dan eerst met groeien ook enz. Erg interessant ook om te volgen allemaal. En ook de staart; eerst had ze zo’n ratten staartje en ineens POEFFFF was het echt ontploft en een en al fluff haha.

RoosvanBlue
Haha heerlijke strikjes foto weer!!

---

Een paar dagen terug nog een rondje aanlijn gebied gedaan aan de andere kant van de heide en wat is het toch mooi momenteel met al het paars!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:33

@CB welke druppels van puur zijn dat? Toby is allergisch voor banden van seresto en scalibor helaas. In geval van nood (als hij mee moet naar zandvliegjes-gebied) kan het wel, maar hij krijgt behoorlijke kale plekken ervan. Hij krijgt karnemelk dagelijks en heeft eigenlijk zelden teken, ondanks dat we in zeer bosrijk gebied wonen.

Toby was gisteren best ziekjes. Vijf keer overgegeven in minder dan 24 uur. Hij heeft vannacht gelukkig niet meer overgegeven en is nu vooral moe en ligt veel te slapen. Is verder wel rustig en relaxed gelukkig. Lijkt ook niet meer misselijk (gisteren veel smakken en likken en duidelijk wel misselijk).

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:41

skippy
O, dan zijn de producten van STOP! - geen ideeee hoe ik bij PUUR kom want het heet dus STOP! _O- - inderdaad misschien een mooie oplossing! Je moet die dus wel een beetje inmasseren op de huid, dus ik hoop dat hij dan geen reactie daarop krijgt; maar aangezien het op natuurlijke basis samengesteld is, zal dat waarschijnlijk niet het geval zijn. En ik ben idd ook karnemelk om die reden gaan geven; heb het een tijdje niet gedaan omdat ik het vergat en misschien verklaart dat dan ook de periode waarin ze meer teken had en werkt die karnemelk dus echt haha. Kan iig niet kwaad, net als die tekenband haha. Het mag iig ook aan pups, zwangere teven e.d. gegeven worden dus een prima groen alternatief zo denk ik. Veilig voor dieren alsook kinderen e.d. dus dat was voor mij ook wel hetgeen waardoor ik er enthousiast over raakte.

Dit zijn die STOP! producten. Met een hondje van Toby's formaat denk ik dat je er ook wel een hele tijd mee kunt doen :) Voor ons wel wat prijziger als je echt de instructies opvolgt en vaker dan insmeert e.d. maar wel de investering waard vond ik - al heb ik het dus nog niet geprobeerd :'). Heb op verschillende sites ook reviews/ervaringen opgezocht en het gros van de mensen is er, net zoals met die tekenbanden, echt over te spreken. De Extra Tick is ter aanvulling op de animal bodyguard druppels, dus is niet noodzakelijk. Maar ik had zoiets; dan heb ik het wel mocht ik iets meer willen doen. Deze heb ik gekocht:

https://www.barkkinghondensnacks.nl/web ... ppels.html

https://www.barkkinghondensnacks.nl/web ... ctick.html

Wat rot dat Toby ziek was :( Misschien een virusje geweest? Maar belangrjikste is dat hij dan idd alweer wat beter oogt nu. Arme knul Y;( Hopelijk snel weer helemaal de oude!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:10

Thanks voor de links! Ga ik even spieken :)

Hoop het ook ja! Kan er zo slecht tegen als ze ziek zijn.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:14

Spannend Kim!

Dankjewel voor de felicitaties!

Curse, geen pokon _O- Maar ze zijn allemaal echt zo groot

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:21

Voor de mensen die het interessant vinden, Harvey bij de Osteo / Chiro. :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:25

Kim, Gefeliciteerd met de uitslag! Fijn zeg!! *\o/*

CC: gefeliciteerd met Jip! Tijd gaat snel zeg, 1 alweer :oo

Ach jeetje, beterschap Skippy! Hopelijk komt het niet terug :(:)

CB: HAHAHA ratten staartje maar ook echt _O- Ben echt benieuwd hoe ze kleurt. Moeder is grauw en vader is donkergrauw. Dus ik verwacht ook iets in die richting. Maargoed, de betweter uit de wijk die zei dat dit een lichte hond wordt...want dat is ze nu ook al. Doos :')

Wat een prachtig gebied! Dat zijn wel echt mooie wandelplekken <3

Kiwi, ik duim voor je! Puppyboooming *\%/*

Zhiva had eergisteren een rotdagje, aan de diarree. Gelukkig gisteren weer normale ontlasting. Verder gaan er nog meer tandjes los zitten en wisselen. Arm ding heeft er wel last van, maar ze heeft genoeg kauw speelgoed en dat vindt ze wel erg fijn om daar gebruik van te maken. :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:30

Cupcakes
Haha ja ik vind het wel gaaf hoor dat hij zo groot is! Leuk dat dat bij het hele nest dan te zien is.

skippy
Ja, is ook echt rot!! :(

Kim
Wat een interessant filmpje! Wij hebben bij Linda een afspraak staan voor 9 oktober. Ben erg benieuwd hoe Arya dat gaat vinden als iemand zo aan d’r gaat zitten de hele tijd; die zal wel niet zo braaf blijven staan als Harvey :') Ik moet maar veeeeeel snoepjes gaan meenemen haha.

Nayomie
Hahaha ja ik ga even kijken of ik voor/na foto’s kan vinden van die staart, want het is echt bizar. Dat ging ook echt ineens heel snel. En die betweters… blegh haha. Maar je kunt er denk ik vanuit gaan dat ze idd een stuk donkerder wordt en dan met grauwe plekken er doorheen, als ik kijk naar haar vachtkleur tot dusverre van sinds ze nog jonger was tot nu. En het is idd erg mooi wandelen. Dit is dan alleen de brunssumerheide, mar als je richting het Heuvelland gaat waar Kim woont vind je ook echt prachtige plekken waar je mooie vergezichten hebt van het heuvellandschap; ook echt gaaf! En wat rot van de diarree. Kan goed zijn door de tandjes; zie je vaker dat ze dan af en aan ook dunnere ontlasting hebben. En fijn dat ze idd van het kauw speelgoed gebruikt maakt. Vond Arya ook echt heel fijn in die periode.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:41

Spannend! Komt vast goed!

Dana mag 24 oktober. :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:50

Dankje curse!

Ik had het in dit topic niet gepost :+ dus dan nu maar even hahaha.
Even een berichtje wat heel moeilijk is voor mij.
Aelynn haar progesteron stond op 19. Ze moest dus gisteren gedekt worden. Echter lukte het niet. Een onervaren reu, met een onervaren teef die heel onwennig was. Ze ging staan maar het moment het serieus werd gromde ze. Waarop Rocky teveel gentleman was en niet doorzetten. In overleg met mijn mentor toen beslist een andere reu te kiezen. Deze reu kwa niet uit de lucht gevallen. Maar een reu die bovenaan mijn lijstje stond om in de toekomst nog te gebruiken.
Deze reu is net als Rocky vrij van alles wat er te testen valt behalve eod, daarvan wachten we nog op de uitslag. Maar Aelynn is sowieso vrij hiervan. En ik verwacht bij de nieuwe reu ook dat hij vrij is.
Ik wacht even met aankondigen wie de vader wordt tot ik zeker weet of het gepakt heeft :+
Ik ben zelf heel teleurgesteld dat deze combi nu niet gelukt is. Maar de bedoeling is deze in de toekomst wel nog een poging toe te wagen. En de nieuwe combi is sowieso ook alles wat ik wil!
Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:53

Ook spannend kiwiwitje!!

Al de rest heb ik gelezen maar sorry! Even niet de energie overal op te reageren.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:55

Voor beide ene spannende tijd dus. Ik ga duimen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:00

Jeetje, wat staat Harvey rustig ondanks dat er aan alle kanten dingen gedaan worden.

Ben wel benieuwd ja CB! In hoeveel tijd ontplofte dat? Ik vind dit echt een lange zielige staart nu :')

Nog meer dekkingen. Spannend Zoë!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 12:32

Jamer dat het met rocky niet gelukt is zoe, gelukkig kon je direct naar een andere reu.
Heeft rocky al eens eerder gedekt?
Wij hadden een reu die ook zo voorzichtig was. Daarmee hebben ze uiteindelijk ki gedaan omdat zijn kleur super voor het ras was (de bruine beardies werden steeds valer en onze was supermooi donkerzwart ofzoeits was het, ik was toen nog klein)

Gioia mag ook 24 oktober naar de fysio toe.:p
Ze krijgt het maar druk met ons haha.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 12:35

arabella2000 schreef:
Jamer dat het met rocky niet gelukt is zoe, gelukkig kon je direct naar een andere reu.
Wij hadden een reu die ook zo voorzichtig was. Daarmee hebben ze uiteindelijk ki gedaan omdat zijn kleur super voor het ras was (de bruine beardies werden steeds valer en onze was supermooi donkerzwart ofzoeits was het, ik was toen nog klein)

Nee het was voor Rocky ook de eerste keer :) en dan dadelijk zo een trut!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 12:58

Zoe_97 schreef:
arabella2000 schreef:

De volgende keer is het in ieder geval voor de dame in kwestie niet meer de eerste keer, dat zal hopelijk schelen! Gelukkig was de andere reu beschikbaar en krijg je nu hopelijk alsnog een prachtig nestje :j

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 13:03

Skippy01 schreef:
Zoe_97 schreef:

De volgende keer is het in ieder geval voor de dame in kwestie niet meer de eerste keer, dat zal hopelijk schelen! Gelukkig was de andere reu beschikbaar en krijg je nu hopelijk alsnog een prachtig nestje :j

Laten we inderdaad hopen :D
Mogelijk tegen die tijd ook niet meer eerste keer voor Rocky. Lopen enkele aanvragen voor hem.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 13:15

Ohh jammer Zoe, dat het niet je eerste keus reu is.
Maar wie weet de volgende keer :)