Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 18:42

Altijd zo bijzonder dat in de grond trappen. Maar eerlijk .. dat gebeurd overal. In principe doe je het nooit goed voor een ander en zijn er veel mensen die zich beter voelen. Terwijl toch iedereen normaal gezien zijn of haar best doet.

Dankjulliewel voor de 'felicitaties'! :)

@ Noakim0203,
Het zou niet mijn keus zijn. 'Goed voer' is een breed begrip en zoals je hebt kunnen lezen de afgelopen pagina's kan dat nogal verschillen per persoon haha. Als jouw hond het er goed op doet dan is het in die zin een goede voeding voor jouw hond. Ik persoonlijk zou in eerste instantie een andere voeding proberen.

@ Ianthe,
Waar staat BOB voor? Succes denk ik in ieder geval?
Oh ik zie het, gefeliciteerd!

@ Kiwiwitje,
Spannend!! Hoop dat het allemaal goed verloopt. Heb helaas de afgelopen dagen minder leuke dingen langs zien komen :(

Wij kwamen net met de auto thuis toen ik vanuit een achtertuin allemaal siervuurwerk zag komen. Knalde er natuurlijk flink op los en wij waren nog niet echt thuis. Dus snel op telefoon gekeken (ik niet, m'n ma) hoe Mera er op reageerde. Ze zat rechtop in de bench en keek een soort van in het rond maar niet piepen of janken dus dat is echt wel heel positief! De boel was wel lekker waaks toen we binnen kwamen maar Mera lag vrij rustig in de bench.
Op naar de rest van het vuurwerk … :') **\O/**

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-19 18:48

Oeps arme olly!

Tuurlijk, je kan t nooit voor iedereen goed doen. Maar ze stonden haar gewoon moedwillig aan t janken te maken. En hebben dat bijna 3 kwartier volgehouden. Ze bleven terug komen. En dat vind ik gewoon belachelijk

Verder even kort. Zit in de auto :+

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:12

Ianthe en denies beide gefeliciteerd! mooie resultaten!

Kiwi ik kan dan ook heel vuil worden. Hekel aan mensen die anderen tekort doen. Beetje commentaar omdat je teleurgesteld kan heus wel maar daar moet t ook wel bij blijven vind ik. Meer dat je het jammer vindt en dan klaar. Iemand de grond in stampen word ik helemaal raar van. voorzichtig in de auto :P

heb hier zoiets raars!!! Vanmiddag huis schoongemaakt en verder niks veranderd. Zn kussen ligt altijd bij de deur en dat was nooit een probleem. Nu ineens is hij super gestresst en durft hij niet meer op zn kussen. Als ik hem er echt op stuur gaat hij wel maar dan ook met staart tussen de benen weer eraf. Dus kussen verlegd, wilde die nog niet. De bezem uit de kamer gezet en was die nog steeds gestresst. Zonet door de ''enge'' deur naar buiten en deed ie ook zo raar en gestresst. Nu ligt ie op de stoel naast me beetje steun te zoeken en dan is het goed. Heb dit nog niet eerder zo gehad. Hij zit ook steeds naar de deur te kijken, alsof er spoken zitten :P

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:13

@Ianthe: ik hoor wel vaker rare dingen over de show, mensen gunnen elkaar niks.... Ik ken een korthaar fokker die met opzet alleen naar Duitsland gaat, omdat ze ontzettend slechte ervaringen heeft in NL :(.

@ Diandra: Hahaha, elin :')

@ Denies: Mooi dat Mera geslaagd is! Ik snap niet hoe je dat volhoudt, met AJ heb ik Jonge Honden gedaan en ik verveelde me echt kapot. Hondenschool was verder prima en ook de dingen die aangeboden werden waren leuk, maar gehoorzaamheid op de hondenschool is gewoon zó saai _O- .

@ Nynkester: Ruikt het anders? Of heeft het een raar geluid gemaakt? Stootte het ergens tegenaan? AJ had als pup vaak dat wanneer hij zijn kussen tegen de deur stootte en *doenk* hoorde, hij niet meer in de buurt durfde te komen :o .

Ik ben zó trots op AJ. Hij was even mee naar het tuincentrum, want waarom niet, en hij heeft ontzettend goed aan aandachtslopen gedaan. Ondertussen wat gehoorzaamheidsoefeningen gedaan, zoals blijven tussen zingende en flitsende kerstbomen en tussen 2 medewerkers die wel even wilde meehelpen inzitten. De hele tijd netjes naast gelopen, niet tegen mensen opgesprongen die piepstemmetjes deden of hem aandacht gaven en overal waar ik wilde kijken netjes gaan zitten. Lekker ding is het ook <3.
(Dit is voor hem dus écht knap, omdat hij in dit soort situaties snel overprikkeld raakt waardoor hij blafferig/trekkerig/kipzonderkopperig wordt en zich slecht kan concentreren.)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:32

nou ik ben er eigenlijk de hele middag bij geweest maar heb niks gehoord of gezien. Echt zo raar :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:35

ZoZenn schreef:
@ Denies: Mooi dat Mera geslaagd is! Ik snap niet hoe je dat volhoudt, met AJ heb ik Jonge Honden gedaan en ik verveelde me echt kapot. Hondenschool was verder prima en ook de dingen die aangeboden werden waren leuk, maar gehoorzaamheid op de hondenschool is gewoon zó saai _O- .

Ik ben zó trots op AJ. Hij was even mee naar het tuincentrum, want waarom niet, en hij heeft ontzettend goed aan aandachtslopen gedaan. Ondertussen wat gehoorzaamheidsoefeningen gedaan, zoals blijven tussen zingende en flitsende kerstbomen en tussen 2 medewerkers die wel even wilde meehelpen inzitten. De hele tijd netjes naast gelopen, niet tegen mensen opgesprongen die piepstemmetjes deden of hem aandacht gaven en overal waar ik wilde kijken netjes gaan zitten. Lekker ding is het ook <3.
(Dit is voor hem dus écht knap, omdat hij in dit soort situaties snel overprikkeld raakt waardoor hij blafferig/trekkerig/kipzonderkopperig wordt en zich slecht kan concentreren.)

Fijn van AJ! Altijd heerlijk om te merken dat het goed gaat.

Hoe hou ik dat vol? Sinds 27 januari is mijn leven nogal f*ckd up. Ik loop 24/7 met heel veel pijn door een auto-ongeluk en ze kunnen hun vinger er niet op leggen wat het is. Naast de pijn is het nu ook emotioneel behoorlijk mis. Ik zit momenteel al 10 weken thuis, ziektewet. Heb al in geen 10 maanden echt mijn merrie kunnen rijden en ook maar heel weinig naar stal gekund. Het ene uurtje met Mera aan cursus in de week is dus echt mijn lichtpuntje en kijken we allebei erg naar uit.
De rest van het week heb ik afspraak na afspraak in de hoop ergens een keer vooruitgang te boeken. De pijn is nu iets minder omdat ik heel weinig doe maar weg is het nog steeds niet.

Sorry voor de uitleg maar het 'ik heb pijn' is zo onduidelijk. :P

En als het voor ons 'te makkelijk' is tijdens de cursus pak ik gewoon iets anders waardoor het wel leuker is. **\O/**

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:37

Denies :(:) dat klinkt als een heel heftig jaar voor jou. Chronisch pijn is zo vreselijk. Zit je al bij pijnpoli?
Ik hoop enorm voor je dat ze die pijn asap bij je kunnen wegnemen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:55

Ja.. ik had alles op de rit totdat iemand tegen mijn auto aanreed en besloot om mij uit de auto te trekken... allemaal heel vaag gegaan.

Ik loop inderdaad ondertussen nu 2 mnd bij een pijnpoli. Maar je moet aan zoveel dingen trekken, het is allemaal niet vanzelf. Je kan beter je been breken..
Heb nu een TENS en die doet wel iets pijndempend.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:57

Spannend zeg kiwiwitje dat wachten op de pups :):)

Gefeliciteerd Ianthe *\o/*

xDenies wel fijn zeg om te weten hoe ze reageren op het vuurwerk ! Hebben jullie zo’n camera wat je via de telefoon kan bekijken voor de hondjes ? Zoja welken gebruiken jullie ? We zijn ook langzaam aan het oriënteren voor iets om de hondjes te checken als er niemand thuis is.

En een dikke knuffel van Candy en mij :(:)

Nynkster oh wat raar zeg misschien een ander geurtje er op ?

Zozenn waaw wat super van AJ *\o/*

Ik al sinds vannacht flink ziek. Vanmiddag Candy eens flink onder handen genomen en wat is er veel van af gekomen zeg :=
Nu lekker gezellig op de bank uit zieken met de 2 lieverds.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:24

Gefeliciteerd met de mooie showresultaten Ianthe!

Net als in alle sporten/competities heb je in de showwereld mensen die niet zo sportief en een ander niks gunnen of niet tegen hun verlies kunnen. En veel mensen kijken met een roze bril naar hun eigen hond en juist extra kritisch naar die van een ander.
Ook bij het ras dat ik show komt dat voor. Gelukkig heb ik tot nu toe altijd een leuke dag met mijn hond(en) en de meeste mensen die ik tegenkom op show.

Gefeliciteerd met het behalen van het diploma voor de puppycursus xdenies! En dat in zo’n pittig jaar, knap gedaan samen.

Wij wachten vol ongeduld op de geboorte van de pups. Onze dame neemt rustig haar tijd. Gisteren aan het begin van de avond was haar temperatuur al gezakt tot 36.8 en vandaag had ze af en toe wat nesteldrang, maar ze lag vooral veel te slapen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:29

Gefeliciteerd iante!
Bij ons ras is 99% van de mensen in je gezicht wel vriendelijk, maar achter de rug wordt nogal eens geroddeld.
Tuurlijk baal je als je verliest. En zeker als dat van een minder goede hond is (bv in Hongarije 3 dagen show. Rocky wint zijn klas de eerste 2 dagen. Honden waar hij tegen staat krijgen beide dagen goed (dan heb je zeer goed. Dan pas uitmuntend wat Rocky dus kreeg). We hadden al veel geklaag over de keurder gehoord die we dag 3 gingen hebben. Wordt Rocky 3e achter die 2 veel mindere honden. Maar meer dan balen kan je dan toch niet).

Imani laat je wel wachten hoor!!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:42

Jongens jullie gaan veel te hard _O-

Denies en Ianthe, gefeliciteerd!

ZoZenn, knap met AJ! Met Dexter doen we dit ook heel vaak alleen die loopt dan altijd heel netjes omdat ie de gladde vloer spannend vindt _O- Schijtluis :')

Biggirl, tijd voor een waterblazer? _O-

Dexter luistert sinds we verhuisd zijn niet zo goed buiten (stress, veranderingen, kan het allemaal niet goed hebben). Dus een 10 meter lijn besteld en vandaag heerlijk in Havelte gelopen met beide honden. Hij mag er voorlopig ook niet teveel op uit want hij weegt nog maar 17,1kg terwijl hij toch wel minstens 18,3+kg moet wegen. Kregen vandaag zelfs twee keer de opmerking dat het een leuke hond was maar wel mager. Of ie net uit het buitenland was gekomen? :(:)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:43

Dat is wel een heel groot verschil Zoë, twee keer een goed en dan ineens uitmuntend. Als een km echt volgens de rasstandaard keurt en niet naar eigen smaak of achter het lijntje zou zo’n verschil eigenlijk niet mogelijk moeten zijn. Een uitmuntende hond voldoet immers zo aan de rasstandaard dat hij kampioen zou kunnen worden en met een goed hebben ze een aantal flinke afwijkingen van de standaard.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:52

Esplendido schreef:
Dat is wel een heel groot verschil Zoë, twee keer een goed en dan ineens uitmuntend. Als een km echt volgens de rasstandaard keurt en niet naar eigen smaak of achter het lijntje zou zo’n verschil eigenlijk niet mogelijk moeten zijn. Een uitmuntende hond voldoet immers zo aan de rasstandaard dat hij kampioen zou kunnen worden en met een goed hebben ze een aantal flinke afwijkingen van de standaard.

Ja klopt. Maar was echt een rare keuring. Hij keurde 31 borders op 20 minuten! Op de eerste showing had hij de Aussies gekeurd. Heeft hij alle honden uit de kamioensklasse zg en g gegeven..... ik ben bevriend met de organisator van de show. Zijn vrouw had ook een border ingeschreven. Ik heb haar geshowd omdat de vrouw weigerde nog onder die keurder te showen na zijn fiasco van de eerdere dagen.

Maar gelukkig zijn er meer goede keurders dan slechte! :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 21:09

Bedankt voor de lieve woorden <3

@ Biggirl,
Ja klopt! Zowel mijn moeder als ik kunnen met de app op de webcam kijken als deze aan staat. In principe zou ik ook moeten kunnen opnemen maar dat is me nog niet gelukt. Ik heb de versie voor degene gekocht die ze nu hebben maar via hier: https://www.hondencamera.nl fijne klantenservice!
Ik kocht hem in eerste instantie om Bo & Lupa in de gaten te houden met vuurwerk. Maar ondertussen gebruik ik hem bij Mera en vind het een wereld ding!

Toch merkte ik nu met wandelen dat ze het wel even wat spannender vond. Ze zijn hier toch flink aan het knallen ineens. Ze reageert tot nu toe wel heel positief.

Beterschap! Welke borstel gebruik jij?

Spannend Esplendido, ook voor jullie duim ik dat alles goed verloopt!

Oh oh arme Dexter, Kaus! Niet leuk zulke opmerkingen maar gelukkig weet jij wat de reden is :) Trekt straks vast wel weer bij. Zo te horen naar een mooi plekje verhuisd.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 21:09

Zoe_97 schreef:
Esplendido schreef:

Ja klopt. Maar was echt een rare keuring. Hij keurde 31 borders op 20 minuten! Op de eerste showing had hij de Aussies gekeurd. Heeft hij alle honden uit de kamioensklasse zg en g gegeven..... ik ben bevriend met de organisator van de show. Zijn vrouw had ook een border ingeschreven. Ik heb haar geshowd omdat de vrouw weigerde nog onder die keurder te showen na zijn fiasco van de eerdere dagen.

Maar gelukkig zijn er meer goede keurders dan slechte! :D

Lijkt wel op die km die we in Moeskroen hadden afgelopen jaar. Die keurde ook meer dan 70 honden binnen twee uur.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 21:15

Jullie gaan inderdaad hard zeg! Weekendje vrij? :=

Ik denk overigens dat je bij iedere sport het misgunnen hebt, alhoewel ik absoluut mijn onvrede uitspreek als er iemand wint die niet netjes met de hond omgaat of gewoon een DK / fout / weigering had moeten hebben. Maar dat is geen geheim.

Hoevaak ik wel niet 'het haasje' ben op wedstrijd. Dat ik er niet hoor en zéker niet met zo'n goede border collie, die kan ik beter verkopen of afstaan. Dan ben je mij natuurlijk aan het juiste adres, die mensen maak ik binnen tien tellen met de grond gelijk om ze vervolgens ook te laten zien hoe het wél kan. Dat werkt overigens nog het beste, gewoon het tegendeel bewijzen. Inmiddels weten de meeste mensen wel dat er niet valt te sollen, dan zoeken ze wel weer een ander 'slachtoffer'.

Gefeliciteerd met het behalen van B trouwens! Y)(^) Wilde al zeggen dat er wel veel tijd tussen zat, maar ik las iets verderop dat je maar één keer per week een uurtje traint, dan is het begrijpelijk.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 21:22

@Denies: Hè wat een rotsituatie zeg... Dan snap ik wel dat je plezier beleeft aan de gehoorzaamheid, zeker als het zo goed gaat! Lekker blijven doen :D.

@ Zoe: Die showwereld blijft me een vreemd concept. Gelukkig is het in de agility gewoon als je niet snel bent of een latje tikt, krijg je strafpunten :P.

@ Biggirl: wat een haar :'). Ik ben m'n kam al een tijdje kwijt, dus AJ z'n haar ligt lekker overal in de kamer :').

@ Kaus: AJ was toen hij ong 6/7 maand was, bang voor lopen op beton. Dat vond hij glad en dan liep hij ook heel erg voorzichtig. Houten bruggen hetzelfde, maar daar heeft hij nog steeds 'gezond' wantrouwen voor :').
Verhuizen heeft ook best wel impact, met Zig ben ik veel verhuisd en hij werd bij de 4e keer erg nerveus in zijn doen in laten. Inmiddels vindt hij het wel prima, als ik er maar ben :+. Met AJ heb ik in het begin veel geschipperd tussen mijn huis en mijn vriend z'n huis, maar daar kon hij destijds ook niet goed tegen, dus zijn we maar samen gaan wonen :'). Komt wel weer goed, gewoon even wat tijd gunnen :j.

Qua gewichtsprobleem: AJ was op brok bijna structureel te schraal. Als ik hem wat wilde laten aankomen, dan gaf ik hem gewoon 3 dagen lang ongeveer 1kg aan Raw4Dogs en dan was hij na 3 dagen weer goed op gewicht. Zelfde met Zig. Op het moment zijn de jongens ook te dun, maar dat komt omdat ik meer met ze gesport heb en niet meer heb gevoerd 8)7 .

M'n trektuig is er nog steeds niet, problemen met de levering. AJ baalt -O- .

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 21:26

KimD schreef:
Gefeliciteerd met het behalen van B trouwens! Y)(^) Wilde al zeggen dat er wel veel tijd tussen zat, maar ik las iets verderop dat je maar één keer per week een uurtje traint, dan is het begrijpelijk.

Puppen A was een verkorte cursus vanwege zomerstop van 4 lessen. De Puppen B was wel volledige 8 lessen. Eén les per week. Gelukkig is de Jonge honden weer verkort van 4 lessen vanwege de komende winterstop. Daarna Basis Gehoorzaamheid, die duurt volgens mij 10 lessen.
Maar thuis zitten we ook zeker niet stil. Maar om dat certificaatje te halen moet je afwachten op die dagen, haha.

Ik ben er echt 'just for fun' aan begonnen maar we hebben het allebei ontzettend naar onze zin.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 23:08

Hoi! Mag ik mij hier melden? Heb vandaag mijn pup opgehaald. Wat een heerlijk dier. Het is een border collie pup. Hij doet het zo goed. Kan al netjes zitten en loopt braaf mee. Ook al even mee naar stal geweest en niks is eng. Echt een topper!!

Nynkster wat vervelend dat hij zo doet!! Hopelijk is het snel weer voorbij.

Xdenies klinkt naar van je ongeluk. Wel heel mooi dat je een lichtpunt uit de cursus kunt halen.

Biggirl wat een haar zeg!!

Verder het gesprek over misgunnen. Je hebt het inderdaad overal. Super jammer want we kunnen het zo leuk hebben met elkaar!!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 23:20

Dat vraagt om foto’s Romy!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 23:21

Nynkster schreef:
Dat vraagt om foto’s Romy!

Precies dit!

En de Border Collies beginnen wel te overheersen hier :')

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 23:27

*\%/*
Ze zijn ook heel leuk!
Guinness heeft hele avond naast me op de bank gelegen. Bij elk geluid wel geschokt naar de deur kijken maar we zien morgen wel weer of hij het dan weer vergeten is.

Stappen van pakketjes binnen krijgen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 23:35

Hahahahaha geweldig Guinness!!!

Hier een luie dag gehad. De dames hadden zich mijn plek in de zetel toegeëigend -O-
Afbeelding

En kenai kroop dan maar op schoot
Afbeelding

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 01:33

Ik heb ook genoeg goede ervaringen hoor, toen ik nog meer mensen in het ras had met mijn vorige hond. Maar vaak wel als je alleen komt, fokker er niet bij, dan zijn ze toch wat gemener;p Is de fokker erbij, zijn ze opeens poeslief.