gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:01

We zijn idd nog langs de DA geweest ;) . Ze heeft Lilly's neusje nog eens helemaal geschoren (zodat het "zand" eraf is) en nog enkele klitten weggeschoren ook. De DA denkt ook dat het wrs chronisch is en ze altijd een zorgenkindje zal blijven, maar daar heb ik (jammer genoeg) nogal wat ervaring mee. We hebben nu een specifiekere antibiotica meegekregen, die we 4 weken gaan geven. Daarna wachten we af of het snot terugkomt of niet en wanneer. Op basis daarvan kijken we verder.

Het kan dus zijn dat ze haar hele leven antibiotica zal moeten krijgen :(:) . Niet mijn eerste keuze maar een heel leven met die vreselijke snotneus lijkt me nog vervelender.

Ik zit nog met één "dilemma". Binnen anderhalve week ben ik 4 daagjes van huis en komt m'n vriendin weer zorgen voor de nijnen. Zou ik nog tot daarna wachten om met de antibiotica te starten of niet? Want als het om m'n dieren gaat vertrouw ik mezelf het meest :+ . Maar langs de andere kant wil ik zo snel mogelijk resultaat zien en (omdat ze wrs vrij vaak antibiotica zal moeten krijgen) zal die vriendin het wrs tóch ooit moeten geven.. Wat denken jullie? :o (Niet dat ik haar niet vertrouw maar dan moet ik haar daar weer mee opzadelen + ik ben gwn erg bezorgd over m'n kindjes ;). )

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:05

Gewoon geven.
Als ze het aankomende week niet moet doen, moet ze het misschien later wel :).

MoppieFilou

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:46

Oké, bedankt :) .

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:56

Gigixponys: Succes met je examens de komende tijd!

MoppieFilou: Wat sneu dat het waarschijnlijk een chronisch probleem is, dat betekent inderdaad dat het een zorgenkindje zal blijven. Het is te hopen dat deze antibioticakuur zijn werk gaat doen en hij er toch vanaf gaat komen.

Wat betreft het starten met de antibiotica: ik zou hier gewoon mee beginnen als je vriendin het geen probleem vindt de antibiotica te geven. Als je wacht tot je terug bent zijn er toch weer twee weken voorbij voordat je kunt starten met de kuur. :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 08:27

Dat het een zorgenkindje zal blijven vind ik niet zo'n probleem. Het is een geweldig konijn dus dat heb ik er voor over :) . Maar dat ze haar hele leven antibiotica zal moeten slikken vind ik minder :( .

Ik ga haar vandaag vragen of ze het een probleem vind om dat evt te doen, en als dat niet zo is dan begin ik er vandaag mee :) .

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:37

Bedankt voor jullie reacties, dacht inderdaad al dat dat de reden zou zijn dat ie minder eet. Even langs de DA dus :o.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:53

Moest daarnet Lilly's medicatie geven en na een paar keer proberen was ze boos op het spuitje dat ze erin beet zodat ik het erin heb kunnen spuiten :') . Toen had ze zoiets van, best lekker _O- .

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:33

Gek konijn :’).

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:40

:')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 19:37

Idd :') . Zometeen nog eens. Eens zien of ze nog weet dat het best lekker is :D .

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:33

Succes!!!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:37

Weer even makkelijk als eerst :D . Ze neemt het spuitje echt zelf in haar mond en vind het volgens mij echt lekker smaken! +:)+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:44

Fijn :)!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:46

Fijn dat Lilly de antibiotica lekker vindt smaken, dat scheelt toch weer een hoop gedoe. Dat geeft je misschien ook wat meer rust als je vriendin het straks een paar dagen over moet nemen. :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 23:13

Heb bij gelezen en aan de nieuwe welkom!

Verder hier Smokey 3 weken op antibiotica gehad dan wat afgebouwd en gestopt, hij heeft geen snot maar zat geen leven in. Bleek uiteindelijk de DA geluid te horen op de longen en daarom antibiotica enkel na 1 a 2 weken begon die weer zo telkens te hijgen. Nu maandag terug gaan halen maar een andere deze keer en die moet die nu 2 maanden hebben. Als het daarna nog is zal het een chronisch geval blijven vermoed ik, enige wat ik mij dan moet afvragen is wat ik doe ermee want blijven antibiotica geven is funest voor de darmflora. Hier vind die het ook niet vies, pak altijd even zijn haar op zijn hoofdje aan de kant en houd het voor hem, draait dan eerst zijn hoofd weg, hou het opnieuw voor hem en dan mag ik het in z'n mondje doen.

Hier met koppelen nog nooit problemen gehad, de nieuwe meiden toen ook gewoon samengegooid met de baby ram en behalve wat gestamp de eerste avond geen problemen gehad. Dag erna zaten ze elkaar lekker te wassen. Zelfs mijn gecastreerde en ongecastreerde ram wassen elkaar gezellig :') .

De baby ram (al bijna 4 maand) zit nu apart wel, hun ren in 2 gedaan en hij heeft zijn eigen plekje. Kleiner dan mij lief is (kan wel gekke sprongen maken) maar zou in het voorjaar naar buiten gaan of toch op zijn minste de meiden. Zou het op zich leuk vinden als hij binnen zou blijven :o .

Sinds vandaag vond ik terug kattentunnels in de action hier, ze allemaal meegenomen.. morgen uitdelen aan de nijnen :D .

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 08:32

Herfstwind: Idd! :)

Lori: Hier zit ik met net hetzelfde probleem :( . Zijn gisteren gestart met antibiotica en dan gaan we het even aankijken, maar als het chronisch is zal ze het heel haar leven moeten blijven nemen.. En ik weet ook niet echt of ik dat wil.. Ik ga het gewoon aankijken en hopen dat ze er vanaf geraakt.

Hier hebben we jammer genoeg bijna nooit kattentunnels id Action, ze zullen ze wrs allemaal naar "jouw" Action sturen :') .

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:35

Is hier eentje vol op met stro aan het slepen, kei spannend.. er vorige maand mee naar de DA geweest voor een controle scan maar alles zat goed (kreeg ze niet drachtig). Is nu een nest aan het bouwen. Ga regelmatig gaan spieken maar je gaat dat zien dat ze komen als ik net niet kijk. :')

Hier hadden ze ze al bijna een jaar niet meer en opeens lagen er en ook van die speelgoedjes dus meteen alles meegenomen _O- .

Afbeelding

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:51

Ik zou niet te vaak gaan kijken, ze kan haar rust wel gebruiken nu.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:55

Ga niet iedere 5 minuten natuurlijk, is mijn eerste nest niet meer maar het blijft altijd spannend zeker als je kleinschalig bezig bent. :+ Is af en toe in het passeren dat ik eens gluur vanaf de buitenkant. Konijn in kwestie is een erg makkelijke daarin, super lief dier <3 . Was al verliefd vanaf ze hier geboren werd als kaal wormpje.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:01

Tuurlijk blijft het spannend, ik ken het gevoel. :D
Bevallen ze bij jouw vaker overdag?
Jij fokte teddy's toch?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:13

Nee meestal juist s'morgens net na zon opkomst, zijn er 2 gedekt geweest en de ene is enorm druk met een nest bouwen. Ziet er goed uit moet ik zeggen, nog wat haar maar dat is vaak pas vlak voor de bevalling, de andere was vorige week enorm druk met bouwen maar nu nog niks. Even afwachten dus of er daar wat komt, zo niet was ze schijnzwanger vorige week.

Hier fok ik inderdaad teddy's, zitten nog maar met 4 of 5 fokkers in België dat we nu kennen en de meeste kleinschalig. In tegenstelling tot Nederland waar er best wel veel zitten.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:50

Aah ben je ook van België. :D

Ik heb nog maar 2 voedsters zwanger gehad en de ene beviel idd rond die tijd. De andere was wel gewoon overdag bevallen, had dat niet verwacht. :P

Ik zou dit jaar ook weer graag een nestje hebben, maar ik heb geen intacte ram meer.. Dus hoop er ergens een te vinden die ik kan lenen. Word nog een zoektocht..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:34

Amai ze houd er de spanning in, zeker 2uur bezig geweest met een nest bouwen en is daarna maar een dutje gaan doen _O- . Ben echt benieuwd, straks zit ze gewoon mij uit te lachen en is ze helemaal niet drachtig :') . De andere voedster heeft nog altijd niks gedaan.. pfft meiden pest mij zo niet. Morgen kan ook nog..

Ben van de West-Vlaanderen, hier tot nu toe nog nooit een ram uitgeleend al is er wel sprake van mijn ene ram uitlenen aan een bevriende fokker maar die ken ik goed. In ruil kan ik dan eventueel een kleintje uit het nest overnemen of uit een ander nest.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:32

Spannend zeg! :D

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:15

Karma is a bitch.......

Pffff..

Onze Fleur ook ziek... Chronisch snot en ze wilt niet goed eten. Muizenhapjes. Die regen is natuurlijk funest nu ook. Bah!!! Ik wil geen twee konijnen verliezen in amper 5 maanden tijd ;(