KimD schreef:Echt, ik wil je op je hart drukken om een GPS tracker te overwegen! Ik zeg niet dat jullie Beer kwijtraken maar het is duidelijk dat hij steeds meer praatjes krijgt. Stel dat hij er een keer goed vandoor gaat en gebruikt maakt van zijn jachtinstinct dan is het super fijn om te weten waar hij uithangt. Die tractive is niet zo groot voor aan de halsband en wij hebben er drie batterijen bij, iedere vijf dagen een nieuwe batterij erin en voila!
Kennissen van ons zijn hun buitelandse hond nu ook al twee keer meerdere dagen kwijt geweest. "Ja, we wilden inderdaad zo'n tracker kopen maar nog niet gedaan." Daar hadden ze in de Eifel spijt van toen ze de klote op was.
We zijn op zoek! Mijn vriend wil dan allemaal verschillende vergelijken etc. Gelukkig heeft hij vandaag nog vakantie, dus hopelijk vanavond bestellen.
Ben vandaag begonnen met Beer het 'contact' commando dat je aan Ishannah beschreef aan te leren. Vond het wel een hele goede! Hij deed het best goed - maar we hadden dan ook een ochtendwandeling met vrij weinig afleiding (= geen andere honden), maar het beginnetje is er

--------------------------------------
Gisteren een lange wandeling in het bos gemaakt. Het is echt een bos-hond, heerlijk vindt hij het.
Ik verbaas me wel nog steeds over hoe atletisch hij is. Niet omdat hij er niet zo uitziet, maar omdat het heel anders is dan bij zijn vorige eigenaren. Daar mocht hij natuurlijk niet los (ook niet in de tuin) en zat hij bij het wandelen aan een redelijk korte lijn. Wij gebruiken vaak het sleeptouw (10m) en dan vindt hij prachtig. Hij had wel bedacht dat het leuke was de wallen van het holle pad te beklimmen en dan er heel hard af te rennen / springen. Dit hebben we al snel niet meer toegelaten want de sprongen die hij maakte leken ons niet heel goed voor zijn poten.
We kwamen ook in een hoosbui terecht, zo'n 100m van een eettentje. Het zag er naar uit dat het even ging duren dus het tentje binnengegaan (met een natte hond). Honden waren gelukkig toegelaten maar het was de zondaglunch dus er waren aardig wat 'chique' mensen die niet helemaal blij keken. Maar ja, hij heeft keurig naast de tafel geslapen en zich maar één keer uitgeschut

Edit: foto's vergeten