Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:28

KimD schreef:
Echt, ik wil je op je hart drukken om een GPS tracker te overwegen! Ik zeg niet dat jullie Beer kwijtraken maar het is duidelijk dat hij steeds meer praatjes krijgt. Stel dat hij er een keer goed vandoor gaat en gebruikt maakt van zijn jachtinstinct dan is het super fijn om te weten waar hij uithangt. Die tractive is niet zo groot voor aan de halsband en wij hebben er drie batterijen bij, iedere vijf dagen een nieuwe batterij erin en voila!

Kennissen van ons zijn hun buitelandse hond nu ook al twee keer meerdere dagen kwijt geweest. "Ja, we wilden inderdaad zo'n tracker kopen maar nog niet gedaan." Daar hadden ze in de Eifel spijt van toen ze de klote op was.

We zijn op zoek! Mijn vriend wil dan allemaal verschillende vergelijken etc. Gelukkig heeft hij vandaag nog vakantie, dus hopelijk vanavond bestellen.
Ben vandaag begonnen met Beer het 'contact' commando dat je aan Ishannah beschreef aan te leren. Vond het wel een hele goede! Hij deed het best goed - maar we hadden dan ook een ochtendwandeling met vrij weinig afleiding (= geen andere honden), maar het beginnetje is er :).

--------------------------------------

Gisteren een lange wandeling in het bos gemaakt. Het is echt een bos-hond, heerlijk vindt hij het.
Ik verbaas me wel nog steeds over hoe atletisch hij is. Niet omdat hij er niet zo uitziet, maar omdat het heel anders is dan bij zijn vorige eigenaren. Daar mocht hij natuurlijk niet los (ook niet in de tuin) en zat hij bij het wandelen aan een redelijk korte lijn. Wij gebruiken vaak het sleeptouw (10m) en dan vindt hij prachtig. Hij had wel bedacht dat het leuke was de wallen van het holle pad te beklimmen en dan er heel hard af te rennen / springen. Dit hebben we al snel niet meer toegelaten want de sprongen die hij maakte leken ons niet heel goed voor zijn poten.
We kwamen ook in een hoosbui terecht, zo'n 100m van een eettentje. Het zag er naar uit dat het even ging duren dus het tentje binnengegaan (met een natte hond). Honden waren gelukkig toegelaten maar het was de zondaglunch dus er waren aardig wat 'chique' mensen die niet helemaal blij keken. Maar ja, hij heeft keurig naast de tafel geslapen en zich maar één keer uitgeschut ;). Na 45min hielt het op met regenen en zijn we verder gegaan - heerlijk was het!

Edit: foto's vergeten

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:38

Wij hebben zelf de Tractive en kan er echt geen negatief punt over melden! Top bereik, ook in het bos etc. Grote batterij is +/- 5 dagen en ik kan 'live volgen'. Kost meer batterij maar dan kun je echt op de meter zien waar de hond is.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:52

Ziet er uit als een heerlijke wandeling, Osha! Krijg ook het idee dat hij veel vrolijker is nu hij aan een langere lijn loopt. :j

Iemand vroeg wat over autisme en verschil. Ik heb zelf na mijn diagnose een cursus gedaan en ook in de groep was er duidelijk verschil tussen jongens en meisjes. De behandelaar vertelde dat het bij vrouwen minder makkelijk is vast te stellen dan bij jongens, mannen en hele jonge meisjes. Dat komt omdat vrouwen meer kopieer gedrag doen dan mannen, waardoor vrouwen manieren vinden om met hun autisme om te gaan. Wij kopiëren als het ware het gedrag van andere vrouwen die geen autisme hebben (onbewust proces) waardoor wij autisme makkelijker kunnen verdoezelen. Behandelaar zei ook, hoe ouder een vrouw wordt, hoe moeilijker het vaststellen wordt.

Zhiva's nieuwe tandje breekt inmiddels al door, gaat zo snel. Jeetje. :oo En, het verharen gaat ook steeds meer waardoor haar vachtkleur nu weer wat veranderd. Ze wordt steeds donkerder, dat begint mooi bij de ruglijn. <3

Afbeelding

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 13:11

Nayomie schreef:
Iemand vroeg wat over autisme en verschil. Ik heb zelf na mijn diagnose een cursus gedaan en ook in de groep was er duidelijk verschil tussen jongens en meisjes. De behandelaar vertelde dat het bij vrouwen minder makkelijk is vast te stellen dan bij jongens, mannen en hele jonge meisjes. Dat komt omdat vrouwen meer kopieer gedrag doen dan mannen, waardoor vrouwen manieren vinden om met hun autisme om te gaan. Wij kopiëren als het ware het gedrag van andere vrouwen die geen autisme hebben (onbewust proces) waardoor wij autisme makkelijker kunnen verdoezelen. Behandelaar zei ook, hoe ouder een vrouw wordt, hoe moeilijker het vaststellen wordt.

Dat was ik inderdaad, maar hoe stellen ze dat dan vast?
Hoe kwam er bij jou bijvoorbeeld naar voren om daar überhaupt op te testen?
Kwam je er zelf achter dat je dingen kopieerde?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 13:16

Nicky91 schreef:
Nayomie schreef:

Dat was ik inderdaad, maar hoe stellen ze dat dan vast?
Hoe kwam er bij jou bijvoorbeeld naar voren om daar überhaupt op te testen?
Kwam je er zelf achter dat je dingen kopieerde?

Ik was zwaar depressief en kon erg zwart-wit denken. Niet per se iets waar je direct autisme aan zou linken, maar bij mannelijke familieleden was deze diagnose al eens gesteld waardoor ze mij hebben getest. Nu was het echt een jammerlijk stomme test, ze hadden de kindertest bij mij gedaan, in een zwaar depressieve moment. Dus bij mij kwam vooral het sociale stuk aan bod (want ik had niet zo'n zin om over mevrouw haar katten te praten _O- ). Nu zou ik zeggen, wat een onzin diagnose want ik kan best heel sociaal zijn maar door 13 jaar gepest te zijn, ben ik gewoon wat terughoudend soms. Maar als ik dan kijk naar vroeger, is het wel een goede diagnose. Ik heb alleen in die tijd leren omgaan met mijn gebreken als het ware. Als het niet in de familie was vastgesteld, was er nooit onderzoek daar naar gedaan.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 13:59

Hier een beetje hetzelfde als bij Nayo. Ik heb eerst een jaar EMDR en gesprekstherapie gehad om te kijken of dat het euvel zou zijn, maar omdat we tegen dingen aan blijven lopen toch een autisme test aangevraagd. Die bestond uit een heel lang vraaggesprek met m’n moeder erbij, en daarna nog met mij alleen. Gedeelte met m’n moeder was voornamelijk over m’n kindertijd, gedeelte met mij alleen meer over nu en hoe ik het zelf beleef. Was uiteindelijk een interview van 3 uur. Vanuit daar krijg je “punten” wat samenhangt met bepaald gedrag en boven een x aantal punten is een +, daaronder is een -. Eigenlijk is het gewoon punten bij elkaar optellen := ik heb het verslag gekregen en gelezen, is ruim 10 pagina’s lang. Klopt inderdaad dat autisme bij mannen anders is als bij vrouwen.

Daarnaast zei m’n behandelaar dat een late diagnose ook vaak samenhangt met een hogere intelligentie, omdat je dan makkelijker leert hoe het “hoort”.

Nu kan autisme zich op heel veel vlakken uiten, bij mij is het meer in angsten. Ik ben bijvoorbeeld opzich best wel redelijk sociaal. Niet dat ik heel makkelijk close vrienden maak, maar ik kan over het algemeen wel met veel mensen oppervlakkig overweg. Al ben ik wel snel doodop als ik sociaal contact heb en vind ik het wel lastig om een gesprek gaande te houden.

Maar ik heb wel plotselinge woede uitbarstingen (die ik overigens wel redelijk goed kan afvloeien waardoor je er niet veel van merkt als buitenstaander) die ook vaak op mezelf gericht zijn en alleen over gaan als ik mezelf pijn doe, ik ben heel angstig voor harde geluiden, raak heel erg snel overprikkeld, m’n eten mag elkaar niet raken, ik heb een vaste volgorde waarin ik eet en kan bv niet een hap vlees en een hap groente tegelijk eten, en zo heb ik nog wel meer minder bekende klachten die te linken zijn aan autisme.

En dan vanuit die aan autisme gerelateerde klachten is m’n depressie wel weer goed te verklaren. Ik ga ook groepstherapie krijgen (psycho educatie) en ook emotieregulatie therapie.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:04

Oh, die harde geluiden en overprikkeling is ook zo herkenbaar.

Ik duim voor je dat die behandeling je gaat helpen, Dees. :(:)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:06

Okee super interessant om te lezen.

Zeker omdat je het bij mannen en jongens vaak heel snel opmerkt. Maar het bij meisjes dus toch vaak heel anders uit.

Mijn neefje heeft asperger, daar merk je het heel duidelijk aan, is niet te missen. Vandaar dat ik erg nieuwsgierig was om dit te horen van jullie.

Ik hoop dat het je gaat helpen om je zelf weer te vinden en weer goed in je vel te zitten :(:)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:16

Klopt, veel medische kennis is opgedaan op mannen zeg maar, heb je bij hartklachten en dergelijke ook :j dat uit zich bij vrouwen vaak ook heel anders.

Ik heb eigenlijk altijd opzich prima gefunctioneerd om het zo maar te zeggen, maar wel altijd met wat “problemen, ik ben altijd wel anders geweest. En dat is nu allemaal wel beter te verklaren. Ben altijd heel vaak boos op mezelf geweest dat ik op mijn leeftijd in een winkel werk en niks doe met m’n hbo studie... maar dat kan ik mezelf nu wel redelijk vergeven, dat het dus wel te verklaren is dat ik niet hetzelfde functioneer als leeftijdsgenoten. Dus dat is zeker een voordeel. Ik hoop ook echt heel erg dat die therapie me gaat helpen, heb al zoveel therapieën en dergelijke gehad. Hopelijk is dit een schot in de roos!

Thanks beide :*

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 17:41

Warboel, ik hoop dat je nu iets hebt wat werkt :knuffel:

Wie hadden hier ook al weer die keramische tekenbanden? Hoe is jullie ervaring daarmee? Werkt het of juist niet?

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 17:41

Ons geduld werd ernstig op de proef gesteld vanmiddag maar de testresultaten van Harvey zijn binnen en Harvey is vrij van alles! HD-A, ED, OCD en Spondylose vrij! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 19:00

Proficiat Kim *\o/*

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 19:03

Proficiat KimD!!!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 20:16

Yes! Dank u! Dank u! Zo fijn! Zo blij! *\o/*
Nu de ECVO nog maar daar verwacht ik ook niks van.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 20:16

Super fijn Kim!

Die keramische tekenbanden werkte bij mij niet goed. Ik heb Seresto banden en die werken top!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 20:20

CupCakes_ schreef:
Warboel, ik hoop dat je nu iets hebt wat werkt :knuffel:

Wie hadden hier ook al weer die keramische tekenbanden? Hoe is jullie ervaring daarmee? Werkt het of juist niet?

[ [url=m/jX4Gpq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sorry, door mijn enthousiasme had ik je vraag gemist. Wij hebben ze ook, ik maak ze ook zelf en ik verkoop ze. Ik heb alleen nog maar positieve ervaringen gehoord. De EM banden zijn meer van het type 'baad het niet, schaad het niet'. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat het geen doel meer heeft om die band nu nog om te hangen. De band heeft 4 tot 6 weken nodig om op volledige sterkte te 'draaien'. Tegen die tijd dat we die 6 weken om hebben zijn we ver door het ergste tekenseizoen heen. Meestal doe ik eind oktober de banden af.

Zelf gebruik ik momenteel Seresto banden omdat ik die vorig jaar of het jaar ervoor perongeluk teveel gekocht heb. Ik heb er nog 10 liggen. :Y) Aangezien daar een houdbaarheidsdatum opzit maken we eerst die op. :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 20:32

Gefeliciteerd Kim!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 20:33

Wat fijn Kim! Gefeliciteerd *\o/* Y)(^)

Ik gebruik ook EM banden (heb er 2, waarvan 1 van Kim :D ) hier werken ze wel, as in, ik heb nog nooit een teek op Ot gehad haha. Vind ze wel fijn.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:35

Ooohhh wat een super nieuws hierboven Kim, top gefeliciteerd!

Yoshi had al een teek toen ze heel klein was :o
Maar heb een soort sleutelhanger gekregen die ik aan haar wandelhalsband moet dragen in het bos etc en dat schijnt te werken met trillingen ofzo, geen flauw idee.
Mn schoonouders hebben ze gekregen en die hebben 2 honden met zo'n ding en 2 honden met 'gewoon tekenspul, weet ff niet wat ze gebruiken' en lijkt te werken.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:00

Deze wilde ik jullie niet onthouden :+

Afbeelding

Oh en super gefeliciteerd Kim! *\o/*

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 06:31

Haha Roos :')

Hiep Hiep hoera! Jip is vandaag 1 jaar *\o/*
We zouden niet meer zonder hem kunnen, al kan ik hem nog vaak genoeg wel achter het behang plakken :')
En optillen was een dingetje met zijn 33 kilo _O-
Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:10

Gefeliciteerd Kim!
Gefeliciteerd Cupcakes!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 07:13

Gefeliciteerd! :D :D